Değerli arkadaşlar, İki sene evvel düşük bütçeli otomatik araç bakarken (ayağımızı yerden kessin mantığı ile) 2004 model otomatik vites bir Honda Jazz aldım. 320 bin kilometredeydi, değişen ve boyaları fazlaydı. Ancak baya uyguna almıştım o dönem. 35 bin kilometre yaptım bu iki senede; Karadeniz turu, Güneydoğu turu gibi rotalarda da kullandım. Günlük işe gidiş geliş için de kullanılıyor. Rutin bakımları hariç sanayi yolu görmedim. Ayrıca kullanması çok çok keyifli bir araç. Geçen sene bu memnuniyet sebebiyle bu kez kız kardeşime 2005 model Honda Jazz aldık. Yine değişen ve boyaları vardı ancak aracın mekanik sorunsuzluğunu bildiğim için bunları önemsemedik ve yine piyasasının altına aldık. Bu da 280 bin kilometrede, hiç LPG takılmamış bir araçtı. Onlar da yaklaşık 15 bin kilometre yaptılar ve araç hakikaten üzmüyor, sanayi yolunu unutturuyor. Ekonomik kriz sebebiyle düşük bütçeli araç arayan çok kişi var burada. Ben de benzer arayışlarla, ustaların ve etrafımın tavsiyesi üzerine Honda Jazz alıp epey memnun kalmıştım. Bu sürecin hemen öncesinde almış olduğum sırasıyla (tamamı otomatik vites); Golf 5 (şanzıman sorunları sebebiyle) ve Megane 2 (çok fazla ve çeşitli sorunları vardı) beni çok çok üzmüştü. Hatta ikinci ele illallah ederek sıfır araç bakıyorduk artık. Aslında Honda Jazz'ı da biraz elimiz açılınca satarız diye almıştık ama satamıyoruz, işimizi fazlasıyla görüyor ve dert sahibi olmaktan kurtuldum. Ancak bu aracı alırken dikkat etmeniz gereken hususlar var.
Eksileri - Uçayım, kaçayım arabası değil. 1.4 CVT olduğu için özellikle sollamalarda ve yokuş yukarı çıkarken aşırı atik diyemem. Ancak üzmüyor da. Yine de hız tutkunlarına uygun değil. - Ses yalıtımı çok iyi değil. Motor sesi konusunda başarılı ama yol sesini çok alıyor. Klasik Japon arabası diyorlar. Ama bu konuda hassas olanlar bilmeli. - Lastik ebatı 185-55-15. Nadir ve pahalı bir lastik ebatı. Bu sebeple alacaksanız, bitik lastikli bir araç almayın. En az 15-20 bin civarı tutar 4 takım yaz lastiği şu an zannediyorum. - Radyosunda bluetooth yok, usb yok. Aux var gibi görünüyor ama o da yok. - Şehir içinde ortalama 7,8 litre yakıyor. Özellikle yeni nesil araçlara nazaran bu değer fazla. Artıları + İnceleme videoları ve kullanıcı yorumlarından da görebileceğiniz üzere; mekanik olarak sorunsuz ve kronik arızası olmayan bir araçtır. Dediğim gibi, 500 bin kilometreleri gören çok sayıda Jazz var. Toplulukları, forumları ve organizasyonları var; takip ediyorum ancak hiç katılmadım. + Dışarıdan küçük gibi görünür ama içeriden çok çok ferah ve geniş bir araçtır. Özellikle sunroof ile çok rahat hissettiriyor benim gibi uzun bir adama bile. + Elite paketi (bulabilirseniz) çok çok donanımlıdır. (Sunroof, katlanabilir aynalar, dört cam otomatik, dijital klima, yan hava yastıkları, sis farları, çelik jantlar) Özet: Fiyat/performans olarak alınabilecek ikinci elde en iyi araçlardan biridir. "Kadın arabası" gibi lanse edilse de, aile babası olarak severek kullanmaktayım ve iki sene daha kullanmayı planlamaktayım. Bakımlısını bulursanız (özellikle de LPG takılmamış) kaçırmayın. Kazasız, belasız, iyi yolculuklar dilerim. |
_____________________________
|