Şimdi Ara

DSG VS CVT

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
3.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki

DSG VS CVT


(En Son Oy Tarihi: 19.12.2020)
Giriş
Mesaj
  • Biri performansı ve arızasıyla
    Diğeri sorunsuzluk ve vasat performansıyla ünlü



  • Cvt için vasat performans biraz saçma olmuş. Onun yerine sürüş zevki ya da gürültü denebilir.

    Yeni nesil cvt'ler performans olarak gayet başarılı. Örneğin c-hr manuel 10.9 cvt 11.1. Aradaki farkın nedeni ağırlık farkı(70kg). Ara hızlanmalarda ise cvt daha başarılı. Devri maksimum güce sabitliyor çünkü.

    Önemli bir diğer fark ise konfor. Cvt bu konuda tartışmasız en iyi şanzıman. Dsg de ise düşük hızlarda 2. viteste silkeleme, titreme, inişlerde kararsızlık vs durumları var. Cvt ise kaymak gibi
  • o 3. şıkkı koyarsan hiçbir zaman gerçek oylara ulaşamazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt dusuk tork ve kasa agirligindaki araclarda gayet guzel sonuc veriyor ekonomi amacli performans degil.



    Tek hassas yani yag degisim araligi asla ihmal edilmemeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    araba markasina gore degisiyor cvt. mesela 240 beygir-350 nm torklu subaru forester, 260 beygir-350 nm torklu subaru wrx, dizellerden yine 350 nm torklu forester ve outback var.

    tabi diger tarafta da nissanin unlu xtronic'i var. yani biraz dikkat eden cvtyi gayet guzel bir sekilde kullanabilimis.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeopol -- 19 Şubat 2017; 19:53:34 >
  • ''hacı en ii dsg böyle 10-20 tane vitesi var zaten sorun olayı eskidendi önceden 500km de patlıodu şimdi 2000km dayanıyo ayrıca garantili alınca doğuş daha az yoluyo''
  • Cvt için vasat performans biraz saçma olmuş. Onun yerine sürüş zevki ya da gürültü denebilir.

    Yeni nesil cvt'ler performans olarak gayet başarılı. Örneğin c-hr manuel 10.9 cvt 11.1. Aradaki farkın nedeni ağırlık farkı(70kg). Ara hızlanmalarda ise cvt daha başarılı. Devri maksimum güce sabitliyor çünkü.

    Önemli bir diğer fark ise konfor. Cvt bu konuda tartışmasız en iyi şanzıman. Dsg de ise düşük hızlarda 2. viteste silkeleme, titreme, inişlerde kararsızlık vs durumları var. Cvt ise kaymak gibi
  • Dsg tabiki herkes elestirsede gene en cok satan dsg
  • DSG alınca sosyalleşiyor insan
  • 1.5 yeni civicteki CVT şanzıman çok başarılı olmuş
  • alınırsa tam otomatik alınmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75

    alınırsa tam otomatik alınmalı

    Cvt tam otomatik sinifindadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg kullanmadım
    cvt den memnunum
  • 10 bin km dsg kullandım. son 2 haftadir da xtronic kullanıyorum. Şehiriçi konfor olarak cvt cok iyi kalkislarda titretmiyor. Ama iş performansa gelince dsgnin eline su dökemiyor. İkisi de ortalama kullanıcı için yeterli. Cvtnin sorun çıkarma olasılığı daha az teorik olarak ama sorun yaşayanları da duydum. Yakit tuketimi olarak cvt biraz daha fazla yaktırıyor ama kullanıcıyı etkileyecek kadar değil. Ben oyumu şehiriçi için cvt uzun yol için dsgden yana kullanırım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel dsg benzinli cvt kullanıyorum, dsg teoride güzel bi şanzıman, hızlı ve konforlu fakat geçişlerde kararsızlık yaşayabiliyor özellikle kick down da boçalayıp bi süre beklediği oluyor, bazen yığılma oluyor düz giderken kararsızlık yaşamadım...



    Cvt herkesin dediği gibi biraz ruhsuz bi kullanım sunuyor, aslında hızlı olan araca yavaş efekti veriyor. Şöyle ki devir artarken vites oranı da artıyor ama bunu diğer şanzımanlar gibi dişliden dişliye aktarım yapmadığı için siz hissetmiyorsunuz. Aslında konforlu bi hızlanma sağlıyor.



    Ben daha çol güven verdiği için cvt ye daha sıcak bakıyorum. Dsg yerine başka bi çift kavrama olsa biraz daha ılımlı bakabilirdim ama duyduklarımdan sonra çok güven vermiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha levorg kullanmayan kekolar, burda gelmiş CVT şanzımanın performansına laf ediyor.
  • Dsg şanzımanlı araç almak için astronomik farklar ödenmese dsg derdim.



    Corolla 1.6 Touch 83 bin ------ Corolla 1.6 Touch cvt 90 bin



    Passat boşline 1.4 Tsı 98 bin ---- Passat boşline ama dsg li 116 bin



    Cvt için 7 bin ---- Dsg için 18 bin değer mi? Değmez. Hadi buna ötv farkı geldi dediniz.



    Jetta'da dsg farkı 11 bin lira.



    Sonuç olarak arıza çıkarma ihtimali daha düşük olan cvt şanzımanı tercih ederdim. Ah birde Corolla'da adam gibi motor olsa tadından yenmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG nin bana göre tek sorunu 1. vitesi.

    Sport moda almadan 1. viteste düzgün gaz yemiyor,ama genelde draglarda fişek gibi vites değiştiriyor ve değiştirdiği hissedilmiyor bile. CVT DSG ile vites geçişi konusunda karşılaştırınca hantal kalıyor. Aradaki vites geçiş boşluğu CVT de daha çok hissediliyor.

    Aslında sorun olarak değerlendirmek yanlış ama DSG hassas bi şanzıman ve sorun çıkardığında pahalıya maloluyor. DSG de patinaj yasak kesinlikle. Teknik servisteki eleman araca zincir de mümkün olduğunca takmayın dedi zarar verebilirmiş şanzımana..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Night Stalker Batman -- 20 Şubat 2017; 16:22:57 >
  • DSG nin karşısına sadece zf8 çıkabilir hakaret olmuş bu. Sonuç şaşırtmadı zaten dh malum vag düşmanı forum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • birde edc var şimdi o neden yok listede
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NightGuardian

    Dsg tabiki herkes elestirsede gene en cok satan dsg

    Bir malın çok satması kaliteli ya da sorunsuz olduğunu göstermez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.