Şimdi Ara

dsg ömrünü uzatmak için tavsiyeler (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
5
Favori
9.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bLooP B kullanıcısına yanıt
    Hocam alınmaca gücenmece yok. DSG'nin ne kadar problemli olduğu, servisin bu problemi dile getirmemeleri için kullanıcıya evrak imzalattığı gibi utanç verici şeyler, binlerce kez dile getirildi. Keza diğer araçların da... Mesela Toyota yarı otomatik şanzımanı mmt iken kötülediler. Daha sonra m/m için de aynısını yaptılar. Ama insan evladıyız işte, yapma denileni yapmayı seviyoruz. (toyota m/m şanzımanlı aracım var 😂) Yani demem o ki burada insanlar haklı ya da haksız istediğini yazıyor.

    Bizim toyotanın da gizli beygirleriyle alay ediyorlar 😂 biz gülüp geçiyoruz. Bence siz de takmayın, gülüp geçin. Sinirlenince komik yorumlar gelebiliyor sonra, boşverin. Elbet sizinle aynı aracı kullanan birisi, işinize yarayan bir yorum yapacaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reguse

    Hocam alınmaca gücenmece yok. DSG'nin ne kadar problemli olduğu, servisin bu problemi dile getirmemeleri için kullanıcıya evrak imzalattığı gibi utanç verici şeyler, binlerce kez dile getirildi. Keza diğer araçların da... Mesela Toyota yarı otomatik şanzımanı mmt iken kötülediler. Daha sonra m/m için de aynısını yaptılar. Ama insan evladıyız işte, yapma denileni yapmayı seviyoruz. (toyota m/m şanzımanlı aracım var 😂) Yani demem o ki burada insanlar haklı ya da haksız istediğini yazıyor.

    Bizim toyotanın da gizli beygirleriyle alay ediyorlar 😂 biz gülüp geçiyoruz. Bence siz de takmayın, gülüp geçin. Sinirlenince komik yorumlar gelebiliyor sonra, boşverin. Elbet sizinle aynı aracı kullanan birisi, işinize yarayan bir yorum yapacaktır.


    Yav hocam neyine kızayım :)

    Yani şu konuyu bi aç oku DSG olmasın XXX olsun bazı kullanım önerileri isteniyor. Mesela dizel motor nasıl kullanılmalı diye oku.
    Millet kalkmış kendi çapında espiri yapmaya çalışıyor. Biri kalkmış Honda propagandası yapıyor. Yahu tamam sizin şanzımanlarınız arabalarınız çok iyi dedim bende.

    Bende, konu sahibi arkadaş da DSG nin ne olduğunu biliyor. O yüzden konu açmış zaten.

    Kısaca espirisini yapan gülen eğlenen çıksın arkadaşlar.




  • Patlıcak diye hep korkuyla, paranoya ile zor yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam kılavuza bak mesela yağının falan değişme aralığı falan varsa sen 1000 km önceden falan değiştir . Çok hor kullanma spor mod falan da olsa nazik bir şanzuman .
  • Araci surekli 1.viteste kalacak sekilde s de kullanmak yanlis ilk seri 7 dsg lerde 1.viteste arac baya yol aliyordu sonradan yapilan yazilim guncellemeleri ve 3.nesil kavramalrda 1.vites sadece kalkista 2 3 mt sonra arac hmn 2.ye gcyr
    Diger hususlar araci elfrensiz p de yokusta birakmayin autohold varsa kullanin arac sogukken haliyle sanziman yagida soguktur motor isinana kadar fazla devir cevirecek dusuk viteslerde kullanmayin baskada bisi yok ha bunlari yapsanizda bozulacaksa bozulur dsg heleki ilk jenerasyon dsg ler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne güzel tavsiyeler yazmış arkadaşlar sağolun. Benim araç 7 ileri dsg leon style tdi bunu da yazıyım başta yazmamışım ama yazsam iyi olurmuş. Arkadaşlar ben aracın start-stop tuşuna basarak bu işlevi iptal ediyom arabayı ilk çalıştırdığımda ve çok sık dur kalk yapacaksam. Bunun bir zararı olur mu?
  • 4 senelik garantim var patlarsa servis dusunsun. Tavsiye vereyim belki yardimci olur.

    Cok sıkısık trafikte dur kalkta manuele alin ve 20 km ye kadar vitesi 2 e atmayin.

    Surekli kick down yaparak zorlamayin sanzumani.

    Chip yaptirmayin demeyecegim dert etmeyin onu nasilsa stocktayken de patlayabiliyor kisa surede

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG ahalisini bir arada bulmuşken bir soruda ben sorayım.

    Arkadaş vites değiştirmek için mandala bastığınızda tık diye bir ses duyuyor musunuz? Sanki küçük bir vurma sesi gibi?
  • Ek garanti alarak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Intrepid


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Honda tam otomatik kullaniyorum kafam cok rahat. Ayrica 80 bin km oldu ne 1 den 2 ye titreme ne de gectigini hissetme var. Bence garantisiz dsg kullanicilari her an elinde paylayacak korkusuyla yasiyor. Cunku masrafin 20 bin tl lerde oldugu soyleniyor

    He he öyle yaşıyorlar.
    Adam konuya ne yazıyor sen ne yazıyorsun.

    bunlar böyle, bir vw konusu açılsada çağdışı motorlarımızın şanzımanlarımızın sorunsuzluğu ile övünsek diye bakıyorlar

    Honda ya çağ dışı diyor kendisi Mazda ya binen çağdaş insan.




  • kulilka azadi K kullanıcısına yanıt
    Mandala bastığımda direksiyonun otaraftan ufak bi çıtırtı geliyor evet.
  • Aynen. O zaman bizim araca has bir durum değilmiş (-: Teşekkürler.
  • 100 bin lira verip araba alıcam, şanzıman çatlar patlar diye kalbim sıkışa sıkışa rahatsız olarak bineceğim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben vw bayisindeki satış temsilcisine manuel alırım vw alırsam dedim o da neden dsg düşünmüyorsunuz çok konforlu dedi korkuyorum elimde kalır falan dedim

    Gelen cevap : biz bugüne kadar müşterilerimizden hiç olumsuz tepki almadık oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frisby2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Intrepid


    quote:

    Orijinalden alıntı: trust06


    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Honda tam otomatik kullaniyorum kafam cok rahat. Ayrica 80 bin km oldu ne 1 den 2 ye titreme ne de gectigini hissetme var. Bence garantisiz dsg kullanicilari her an elinde paylayacak korkusuyla yasiyor. Cunku masrafin 20 bin tl lerde oldugu soyleniyor

    He he öyle yaşıyorlar.
    Adam konuya ne yazıyor sen ne yazıyorsun.

    bunlar böyle, bir vw konusu açılsada çağdışı motorlarımızın şanzımanlarımızın sorunsuzluğu ile övünsek diye bakıyorlar

    Honda ya çağ dışı diyor kendisi Mazda ya binen çağdaş insan.

    evet mazdaya biniyorum ama özel bir mazda, rx8 çağ dışı olmaktan öte çağının çok çok ilerisinde bir araç, motorunu bir araştır derim. rx8,s2000,supra bu gibi araçların mazda 3,civic,corolladan bazı farkları olsa gerek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O DSG patlayacak, arkadaşşş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bozulacak dsg vw de durmaz
  • 2010 aralık ayından beri 2011 model 1.4 122hp DSG b7 kasa passat variant kullanıcısıyım. Araç şu anda 40000 km de. Biz aracı aldığımızda sıfır fiyatı 64 bin liraydı.

    2012 yılında 2. vites kavraması garanti kapsamında değişti herhangi bir ücret ödemesi olmadı.
    Yanlız şöyle birşey var 2 yıllık garantiyi ekstra para vererek uzatmış bir kullanıcı olarak o sonraki ekstra 2 yıllık garanti DSG yi kapsamıyor bunu belirtmek isterim.
    Bunu bizzat Ankaradaki Pursaklar Eskihisar VW, İstanbul Yolu Doğuş VW ve Şaşmaz Aydoğanlar VW sarvisinde de doğruladım.
    "Ayrıca ekstra garantiye o kadar para verdiğim için de şahsen pişmanım."

    DSG sürüş tekniklerine gelirsek. Bazı arkadaşlar yazmışlar 80, 100 bin tl verip şanzumanı kucağıma alır mıyım korkusuyla araba mı sürülür diye.
    Onlara ithafen "kendi adıma" şunu söylemek isterim bu hızda vites geçişini, bu konforu, bu seriliği bana sunan bir şanzumana iyi bakmak zorundayım. Her iyi şeyin vardır bir külfeti. Ben bu aracı "tam otomatik" BMW 320i e36 dan indikten sonra aldım ilk başta da sıkıntı çekmişliğim vardır, gerek geriye kaçırma olsun gerek dur- kalk trafiğinde kullanım açısından olsun.

    Bana bu aracı tekrar alır mısınız diye sorarsanız, cevabım EVET olacaktır bu arada.

    Gelelim asıl soruya DSG yi nasıl kullanıyoruz. Ben kısaca kendi aracımı nasıl kullandığımı yazayım.
    1.si aracı çalıştırdığımda ve stop etmeden önce 2 3 dk civarında çalışır vaziyette P konumunda bekletiyorum. 4 senedir bıkmadan usanmadan her seferinde yaptığım bir şey.
    2.si şanzuman tam otomatik değil, bu yüzden Dur - Kalk trafiğinde kesinlikle + - modunda manuel olarak kullanılması gerektiğini düşünüyorum çünkü araç 4km/h hızını geçtiği anda otomatikman 2. vitese geçiyor, boşa aracınıza vites attırtmayın alın manuele trafik baktınız akmaya başlıyor akabinde çekin D ye devam edin.
    3.sü ben şahsen aracı durdurduğumda önce vitesi N ye alıp el frenini çekip daha sonra P ye alınması taraftarı değilim. Benim aracım o dediğiniz olayı yokuşta yaptığım zaman tekrar çalıştırırken P den D ye çekerken araca yük biniyor. P den D ye çektiğimde tık diye bir ses geliyor ve araç rahatlıyor. Ben Her Zaman şu şekilde yapıyorum;
    Seyir halindeki aracı frene basarak durdurduk,
    AYAĞIMI FRENDEN ÇEKMİYORUM,
    akabinde vitesi D den P ye atıyorum (AYAĞIM HALA FRENDE),
    el frenini çekiyorum,
    ayağımı frenden çekiyorum ve aracı stop ediyorum.

    Benim de olayım bu DSG kullanımı konusunda. İnanın ben bu şanzumanı 100000 km lere kadar kullanacağımı düşünüyorum. Bir de yeni yazılım ve şanzuman yağı geldi bence daha tatlı oldu.




  • 70 bin TL + para verip üstüne aman dsg elimde kalmasın diye kendini kasıp nasıl araba kullanılır inanılır gibi değil. bu markanın 2. eli nasıl tutuluyor ateistler bunu da açıklasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hızır_112

    2010 aralık ayından beri 2011 model 1.4 122hp DSG b7 kasa passat variant kullanıcısıyım. Araç şu anda 40000 km de. Biz aracı aldığımızda sıfır fiyatı 64 bin liraydı.

    2012 yılında 2. vites kavraması garanti kapsamında değişti herhangi bir ücret ödemesi olmadı.
    Yanlız şöyle birşey var 2 yıllık garantiyi ekstra para vererek uzatmış bir kullanıcı olarak o sonraki ekstra 2 yıllık garanti DSG yi kapsamıyor bunu belirtmek isterim.
    Bunu bizzat Ankaradaki Pursaklar Eskihisar VW, İstanbul Yolu Doğuş VW ve Şaşmaz Aydoğanlar VW sarvisinde de doğruladım.
    "Ayrıca ekstra garantiye o kadar para verdiğim için de şahsen pişmanım."

    DSG sürüş tekniklerine gelirsek. Bazı arkadaşlar yazmışlar 80, 100 bin tl verip şanzumanı kucağıma alır mıyım korkusuyla araba mı sürülür diye.
    Onlara ithafen "kendi adıma" şunu söylemek isterim bu hızda vites geçişini, bu konforu, bu seriliği bana sunan bir şanzumana iyi bakmak zorundayım. Her iyi şeyin vardır bir külfeti. Ben bu aracı "tam otomatik" BMW 320i e36 dan indikten sonra aldım ilk başta da sıkıntı çekmişliğim vardır, gerek geriye kaçırma olsun gerek dur- kalk trafiğinde kullanım açısından olsun.

    Bana bu aracı tekrar alır mısınız diye sorarsanız, cevabım EVET olacaktır bu arada.

    Gelelim asıl soruya DSG yi nasıl kullanıyoruz. Ben kısaca kendi aracımı nasıl kullandığımı yazayım.
    1.si aracı çalıştırdığımda ve stop etmeden önce 2 3 dk civarında çalışır vaziyette P konumunda bekletiyorum. 4 senedir bıkmadan usanmadan her seferinde yaptığım bir şey.
    2.si şanzuman tam otomatik değil, bu yüzden Dur - Kalk trafiğinde kesinlikle + - modunda manuel olarak kullanılması gerektiğini düşünüyorum çünkü araç 4km/h hızını geçtiği anda otomatikman 2. vitese geçiyor, boşa aracınıza vites attırtmayın alın manuele trafik baktınız akmaya başlıyor akabinde çekin D ye devam edin.
    3.sü ben şahsen aracı durdurduğumda önce vitesi N ye alıp el frenini çekip daha sonra P ye alınması taraftarı değilim. Benim aracım o dediğiniz olayı yokuşta yaptığım zaman tekrar çalıştırırken P den D ye çekerken araca yük biniyor. P den D ye çektiğimde tık diye bir ses geliyor ve araç rahatlıyor. Ben Her Zaman şu şekilde yapıyorum;
    Seyir halindeki aracı frene basarak durdurduk,
    AYAĞIMI FRENDEN ÇEKMİYORUM,
    akabinde vitesi D den P ye atıyorum (AYAĞIM HALA FRENDE),
    el frenini çekiyorum,
    ayağımı frenden çekiyorum ve aracı stop ediyorum.

    Benim de olayım bu DSG kullanımı konusunda. İnanın ben bu şanzumanı 100000 km lere kadar kullanacağımı düşünüyorum. Bir de yeni yazılım ve şanzuman yağı geldi bence daha tatlı oldu.


    mükemmel bir yazı olmuş hocam, trafikte manuele alma işlemi dsg hariç tam otomatiklerde de yapılmalı, çünkü şöyle düşünürsek manuel bir arabayı 4kmh hızda 2ye alırsak yarım debriyajdan balatayı yeriz bundan dolayıda 2. vites çok düşük hızda otomatiğin zorlanması da kaçınılmaz




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.