Şimdi Ara

dsg ömrünü uzatmak için tavsiyeler (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
5
Favori
9.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Tam otomatiklerde neden manule alma olsun ki tam otomatik vitesin anlamı kalmaz, kaldı ki vites üzerinde zaten var 1-2-3 kick down yapilabiliyor vitesten tam otomatikte. Yahu hala otomatikleştirilmiş manuel vitesi savunuyorsunuz ya arızası olsun bozulduğunda kaldır at olsun, hafif yokuşta geri kaçırsın vs vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 model Golf 1.4 122 DSG kullanıcısıyım. Eski model şanzımanları bilmiyorum ama kırmızıda falan beklerken N ye almanıza gerek yok. Frene biraz kararlı basarsanız kendisi zaten boşa atıyor.
    Ayrıca defalarca kez söylenmiş ama tekrar edelim. Park ederken yükü el frenine bindirin şanzımana değil. Şanzımana bindirirseniz zaten aracı çalıştırırken vites kolunun zorlanarak geçtiğini farkedersiniz.

    Yoğun trafik için bir şey söyleyemem yaşadığım şehirde pek trafik yok. Ankara da girmiştim bir kez kolej tarafında yürüyüş vardı, 4-5 kmlik yolu 4 saatte gelmiştim. Forumda yazılanlar aklıma geldi şanzıman ısınır diye bekledim ama çok şükür sıkıntı falan çıkmadı.
    1.6 TDI DSG şirket aracımızda 100.000km ye yaklaştı 2012 model. Bakımdan bakıma servise gidiyor. 7 araçtan bir tanesi şanzıman arızası verdi 70.000km de. Kavraması değişti serviste ücretsiz başka da bişi olmadı.

    Her ne kadar forumda yerden yere vurulsa da DSG atıları eksilerinde fazla olan bir şanzıman bence. Fiyat farkının gereksiz derecede fazla olduğu da bir gerçek. Özellikle Passat ta.




  • Bende edc yi sikisik trafikte manuele aliyorum. Uzun beklemelerde de n ye aliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mutdos M kullanıcısına yanıt
    benim kuzenim haftada bir baskı balatalara sana yağı sürüyordu, allah seni inandırsın 40 bin oldu halen patlamadı

    aha bunu

     dsg ömrünü uzatmak için tavsiyeler


    aha buna sürüyordu iyice yediriyordu


     dsg ömrünü uzatmak için tavsiyeler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi root_echo -- 11 Ocak 2015; 15:13:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Arabayı kullanmayarak.

    En temiz önlem budur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten ayağınızı frenden çekmeden N den P ye veya D den N ye P ye alamıyorsunuz ki . Göstergelerde bir işaret çıkıyor ve Vites oynamıyor .
  • şu boşa alma olayını halen çözemeyenler var eski tam otomatikler boşa almıyor siz frene kararlı da bassanız kararsızda bassanız, ama yeni düzen şanzımanların çoğu tam anlamıyla durum tam fren yapınca baskı balatayı ayırır tam otomatiklerde kavramayı ayırıri ama yağlama devam eder şanzıman içi ama çift kavramalarda yasğ yok

    bu yüzden tam otomatiklerin çoğu hele şu son aisin eat 6 ve mazda da kullanılan tam otomatik lock özellikleri daha da gelişmiş olduğundan ayırmayı yapıyor bu durumda, size boşa alırsanız kavrama hazırda bekelemez bu durum çift kavramalr için elzemdir çift kavrama aracım varsa sürekli manuelde kullanırım ve ve araç tam oalrak durduktan sonra on saniye dahi bekleyeceksem boşa alırım. tam otomatiklerde durum biraz daha karışık boşa almak zarar verir çünkü 5km yol yapmışın şanzıman içi ısınmış sen kırmızı ışığa gelince zart boşa aldın diyelim tam otomatikte yağlama durduğundan dolayı o parçalar yağlanmadığından dolayı soğumaz alacaksan p ye alacaksın bende de tam otomatik var bende sürekli boşa alırım kişiye göre değişir mühendislerin açıkladığının aksine tam otomatikte boşa almanın tork konvertörünü yük altında bırakmaktan daha iyi olduğunu düşünüyorum kişiyi bağlar bu durum ama doğrusu ve bilimsel olanı yukarıdaki gibidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Zaten ayağınızı frenden çekmeden N den P ye veya D den N ye P ye alamıyorsunuz ki . Göstergelerde bir işaret çıkıyor ve Vites oynamıyor .
    quote:

    Orijinalden alinti: TheCaliph_

    Zaten ayaginizi frenden çekmeden N den P ye veya D den N ye P ye alamiyorsunuz ki . Göstergelerde bir isaret çikiyor ve Vites oynamiyor .

    Benim yazımda bahsettiğim şey frene basıp D den P ye aldığım değil.

    Benim orada vurguladığım şey ayağımı frenden çekmeden el frenini çekiyor olmam hocam. Bunun da sebebi şanzumana yük bindirmemek.

    Ayrıca dediğiniz gibi araç çalışırken de P ye alırken de P den çıkartırken de frene basmak mecburiteyi var orasında sıkıntı yok :)

    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hmyildiran -- 11 Ocak 2015; 15:26:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hızır_112

    quote:

    Orijinalden alinti: TheCaliph_

    Zaten ayaginizi frenden çekmeden N den P ye veya D den N ye P ye alamiyorsunuz ki . Göstergelerde bir isaret çikiyor ve Vites oynamiyor .

    Benim yazymda bahsetti?im frene basyp D den P ye aldy?ym de?il.

    Benim orada vurgulady?ym ?ey aya?ymy frenden çekmeden el frenini çekiyor olmamdy hocam. Bunun da sebebi ?anzumana yük bindirmemek.

    Ayryca dedi?iniz gibi araç çaly?yrken de P ye alyrken de P den çykartyrken de frene basmak mecburiteyi var orasynda sykynty yok :)

    Anladım ben de öyle yapıyorum ve daha aldığımdan beri 1 kere bile yav direk P ye alayım dediğim olmadı

    Bakalım aslında şans bu ya mesela Babam öyle bir kullanır ki kendi aracını daha araç durmadan R veya D ye alır 45-50 araç değiştirdi 1 tanesinde sıkıntı yaşamadı ama ben dikkat ederim gelir beni bulur DSG problemleri belli olmaz. Şu an tek güvendiğim garanti o da bitmeden satarım




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Evet hocam çok doğru bu iş biraz da şans meselesi :) En güzeli tatlı tetlı vites değiştirmek :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Tam otomatiklerde neden manule alma olsun ki tam otomatik vitesin anlamı kalmaz, kaldı ki vites üzerinde zaten var 1-2-3 kick down yapilabiliyor vitesten tam otomatikte. Yahu hala otomatikleştirilmiş manuel vitesi savunuyorsunuz ya arızası olsun bozulduğunda kaldır at olsun, hafif yokuşta geri kaçırsın vs vs.

    dsg çöp tam otomatikten selamlar diye birşey demedim ben
  • root_echo kullanıcısına yanıt
    Hocam imzamdaki B7 kasa aracımda 7 ileri DSG bulunmakta ve bu aracın şanzumanında 1 LT yağ bulunmakta. Çift kavramalarda yağ yok derken neyi kastettiğinizi anlayamadım?
  • Bu nasil birsey yaa
    Hem 90-100 bin lira passat a veriyorsun (dsgli bir araca ornek vermek amaciyla bu araci yazdim) hem de eziyet cekerek kafan dsg de olacak sekilde surmen gerekecek .ben ne anladim sürüş zevkinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Tam otomatiklerde neden manule alma olsun ki tam otomatik vitesin anlamı kalmaz, kaldı ki vites üzerinde zaten var 1-2-3 kick down yapilabiliyor vitesten tam otomatikte. Yahu hala otomatikleştirilmiş manuel vitesi savunuyorsunuz ya arızası olsun bozulduğunda kaldır at olsun, hafif yokuşta geri kaçırsın vs vs.

    Vites geçişleri çok seri olsun, araç kick down da fazla sarsmasın, ideal sürüşlerde düşük devirlerde vites geçişleri olsun, bununla beraber yakıt tasarrufu sağlasın, yakılan yakıtı direk güce iletsin, tam otomatik şanzumandaki gibi güç kaybı yaşanmasın vs vs vs.....

    Diye savunanlar vardır..
  • evet çoğu bilmez bilenlerden biri geldi ve yazdı o yağ en içteki parçalarda vardı kavramalar yağlanmıyor kuru kavrama dedikleri bu zaten ıslak kavramalarda o dediğiniz içteki 1 lt yağın dışında 5-6 lt de kavramalar yağ içinde yüzüyor
    kuru kavrama yağ olmadığından dq240 kodlu olan dsg kavramalr daha çok ısınıyor kavruluyor bu yetmiyormuş gibi bu devasa ısı şanzıman merkezinede aktarılıyor ve içerde makatronik vs. ne varsa onalrında ısınmasına kavrulmasına sebep oluyor bu yüzden dq 240 kodlu dsg niz varsa manualde kullanmak ve 10 sn bile olsa raça tam oalrak durduktan sonra vitesi boşa almak gerçek manada şanzıman ömrünü 2 kat uzatır

    ama diğer tarftan bilmem kaç bin tl vereceğim rahatlık olsun diye otomatik alacağım sonra bisiklet vitesi gibi aklım sürekli altımdaki dsg de olacak bunun adı malının değerini bile tüketici değildir bunun adı kazıklanmış tüketicidir bu kadar basit

    lafım size değil lafım doğuş otoya lafım vw, lafım kel ferite




  • flowerhorn kullanıcısına yanıt
    Hocam bu eziyet değil. Unutmayın ki bilimsel olarak kanıtlanmış bir şey var ortalama 2 haftadan sonra yapılan davranışlar alışkanlığa dönüşür.

    Bizimkisi alışkanlık, inanın aracı sürerken kafam şanzumanda falan değil içim de rahat gayet keyifle sürüyorum. :)
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Tam otomatik araç kullandınız mı? Diyorsunuz ki tam otomatik araçta da manuel modu olsun, yolda giderken boşa mı almayı düşünüyorsunuz ya da dururken boşa almayı mı istiyorsunuz neden? Kaldı ki tam otomatiklerde de ilk 3 vites yolda giderken kick down için manuel kullanılabildiğini biliyorsunuzdur diyeceğim ama bilmediğiniz yorumunuzdan anlaşılıyor ayrıca tam otomatik araçlarda frene tam bastığınızda kavramalar tamamen ayrılır ve zaten araç boş vitese alınmış olur o nedenle o istediğiniz bana fazlaca boş geldi. Dsg ye girmeyim çok konuşuluyor zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hızır_112

    Hocam bu eziyet değil. Unutmayın ki bilimsel olarak kanıtlanmış bir şey var ortalama 2 haftadan sonra yapılan davranışlar alışkanlığa dönüşür.

    Bizimkisi alışkanlık, inanın aracı sürerken kafam şanzumanda falan değil içim de rahat gayet keyifle sürüyorum. :)


    Benim aklim sahsen hep dsg de olur .rahat kullanamam .90-100 bin lira veriyorsam şanzumani adam gibi olacak
    Bu zamanda en saglam otomatik şanziman hangisi acaba ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flowerhorn -- 11 Ocak 2015; 15:41:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • root_echo kullanıcısına yanıt
    Farkettiyseniz ben benim şanzuman kuru ya da yağlı diye yaygara koparmadım. Belli ki bildiğiniz bir şey var o yüzden 1 LT yağ var bu nedir anlamında soru yönelttim size.

    Gel gelelim tam otomatik şanzumanlarda 4 5 lt civarında yağ olduğunu biliyorum, dediğim gibi benim aracımdaki 1 lt yağın nereye koyulduğunu ve nereyi yağladığını bilmiyorum. Servis değişim yaptı benim elime geçen faturada 1 LT şanzuman yağı yazıyordu onu merak ettim. Umarım anlatabilmişimdir.
  • flowerhorn kullanıcısına yanıt
    Piyasadaki şanzumanların %90 ının sağlam olduğunu güşünüyorum, kimse kalkıp da bozuk araç satmaz herhalde. :)

    Önemli olan sizin şanzumandan ne beklediğinizdir.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.