Şimdi Ara

DSG'nin akıbeti.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
3.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda bir anti VW fanı topluluğu var, sürekli DSG'den bahsediyorlar.

    Hak vermemek elde değil, DSG sahibi olup da sorun yaşamayan görmedim...

    Ancak şunu göz önüne almalıyız;

    DSG Türkiye şartları için üretilmiş bir şanzıman değildir.

    Avrupa'da bir arabanın ömrü maksimum 10 senedir, çift kavramalı şanzımanları da buna güvenerek piyasaya sürdüler, zaten çok bir geleceği olmayacağı için böyle saçma sapan, arızaya açık bir şanzımanın kullanıcıya sürülmesinde hiçbir problem yok..

    Ancak bir Türkiye'de yaşıyoruz, bir araba 20 yaşına gelmeden yaşlı sayılmıyor, 10 yaşındaki araba daha yeni kullanılmaya başlıyor.

    O yüzden de DSG Türkiye şanzımanı değildir, eski bir makinacı olarak söylüyorum ki o şanzımanın hiçbir tutar yanı yok, tamamen kullan at ürünü olarak üretilmiş.

    30 sene kullanım ömrü olan bir ülkede DSG'nin hiçbir mantığı yok maalesef.


    5 sene sonra düşünsenize, aldığınız dizel otomatik VW grubu arabanın dsg arızalanıyor, siz arabaya 10 birim para vermişsiniz, şanzıman patlayınca 15 birim...



    Kısaca; DSG iyi bir şanzımandır ama Avrupa için.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Saçma bir konu olmuş.

    7 ileri kuru kavrama DSG, Dünya'nın her yerinde adı çıkmış bir şanzıman. Amerika'da da Avrupa'da da Çin'de de garanti süresi 6-10 yıla çıkarılmış bir şanzımandan bahsediyoruz.

    Türkiye'de bu kadar sık duyulması iyi niyet adı altında sadece işçilik almaları. Oysaki işçilik bile alınmamalı çünkü bu şanzıman kronik olarak hatalıdır. Makineciysen şunu düşün bir parça üretiyorsun hatalı olduğunu biliyorsun ve müşterin sorunla karşılaşınca da dur düzelteyim deyip yine parasını alıyorsun. Her mühendis 1. sınıfın 2.döneminde veya 2.sınıfın 1.döneminde Etik dersi alır. Bu yaptığın bu dersle uyuşuyorsa zaten konuşacak bir şey yok.

    Bakın konforuna şuna buna bir şey demiyorum kendi aracım zaten DQ200 7 ileri kuru kavrama olan bir araç.

    Edit : Şunu söylemeyi unutmuşum. Avrupa'da hataların az olma sebebi adamlar en ufak hatada geri çağırıyorlar araçları. Yabancı kaynaklarda mevcut aracını servisten kontrol ettiren dolu adam var. Peki 7 ileri DSG sahibi olup şanzımandan dolayı geri çağırma ücretsiz bakım kaç kişiye yapıldı ? Bende yok mesela böyle bir geri çağırma.
    Avrupa'da bu araçlar en ufak arıza durumunda garanti dahilinde ücretsiz işlem yapılıyor.

    Burada her bakımda kendinizi yetkili servise okşatmanız gerekiyor ki markanın gönlü olsun.

    Bitti mi ? Bitmedi. Marka hala ikna olmuş değil. Özel servislere göre 2 kat fiyat çekip zorla dayatılan fahiş servis ücretlerini ödediniz ama yinede arıza durumunda 800-1000 arasında işçilik ücreti alınıyor. Neden ? E işçilik ücreti... Yersen... Diğer bir bilinmeyen konu ise iyi niyet garantisi adı altıda yaparız dedikleri parçanın fiyatını da araç sıfır satılırken üzerine eklemiş oluyorlar. Düşünün birine garanti kapsamı dahilinde bozulması %99 olan bir ürün satıyorsunuz. Bozuluyor ve ürün size geri geliyor. Parçayı garantiden değiştiririm ama işçiliğimi cukkalarım diyorsunuz. Karşı taraf el mahkum yaptırmak zorunda. Garantiden değiştiririm dediğiniz parçanın fiyatını da yıllar önce aracı sıfır satarken zaten almıştınız.

    Ne güzel markasın VAG bu millete böyle hizmetler yakışır. Doğuş grubuna da ayrı teşekkür etmek lazım nabza göre şerbet olayının hakkını fazlasıyla veriyor.
    Dsg vb. şanzımanlar Türkiye şartları için üretilmemiş vs. laflarıda bitiriyor beni. Böyle bir savunma biçimi olamaz. Şu ülkeye özel, bu ülkeye özel şanzıman mı olur... Üretilen her şanzıman her türlü koşul gözetilerek üretilmelidir ve de üretiliyor. Dsg'de ki mühendislik hatasını, bu vb. komik gerekçelerle aklamaya çalışmak beyhude çabadır.
    İşte o 1-2, 2-1'i öndeki aracın şanzımanı yapmıyor. CVT şanzımanlı bir araç kullanıyorum CVT'de vites olmadığı için öndeki aracın kaç km hızla gittiği ile ilgilenmiyorum. Benim arkamdaki aracında nasıl vites atıp durduğu umrumda değil.

    Eskiden kullandığım tork konvertörlü şanzımanda da böyle bir derdim yoktu. Şanzıman ısınacak, kavraması bozulacak diye araba sürmeyi kendinize işkence ediyorsanız bu sizin değil o şanzımanı üreten firmanın suçudur.
    Bunu iki parametrede karşılaştırmak lazım bence:

    -DSG kullanırım konforundan ödün vermem ama zamanı gelince bozulmasına( ki kesin olur) razıyım, parasını verir yaptırırım, garantideyse garantiden yaptırırım ama konfor ve hızlı vites geçişleri için böyle bir şeye razıyım diyenler.

    -Bozulan sorun çıkaran bir şanzıman olduğu için uğraşmam, uzak dururum, az konforlu şanzıman seçerim ama sorun çıkarma olasılığı az olur diyenler.

    Ben 2. gruptanım.
  • Saçma bir konu olmuş.

    7 ileri kuru kavrama DSG, Dünya'nın her yerinde adı çıkmış bir şanzıman. Amerika'da da Avrupa'da da Çin'de de garanti süresi 6-10 yıla çıkarılmış bir şanzımandan bahsediyoruz.

    Türkiye'de bu kadar sık duyulması iyi niyet adı altında sadece işçilik almaları. Oysaki işçilik bile alınmamalı çünkü bu şanzıman kronik olarak hatalıdır. Makineciysen şunu düşün bir parça üretiyorsun hatalı olduğunu biliyorsun ve müşterin sorunla karşılaşınca da dur düzelteyim deyip yine parasını alıyorsun. Her mühendis 1. sınıfın 2.döneminde veya 2.sınıfın 1.döneminde Etik dersi alır. Bu yaptığın bu dersle uyuşuyorsa zaten konuşacak bir şey yok.

    Bakın konforuna şuna buna bir şey demiyorum kendi aracım zaten DQ200 7 ileri kuru kavrama olan bir araç.

    Edit : Şunu söylemeyi unutmuşum. Avrupa'da hataların az olma sebebi adamlar en ufak hatada geri çağırıyorlar araçları. Yabancı kaynaklarda mevcut aracını servisten kontrol ettiren dolu adam var. Peki 7 ileri DSG sahibi olup şanzımandan dolayı geri çağırma ücretsiz bakım kaç kişiye yapıldı ? Bende yok mesela böyle bir geri çağırma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 25 Şubat 2019; 12:25:43 >




  • A
    Y
    D
    I
    N
    N
    N
    L
    A
    N
    D
    I
    M

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O yüzden Japonların ürettiği tam otomatik Eat6 şanzımanlı araba alın rahat edin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg Türkiye şartları için üretilmiş bir şanzımandır. Çünkü aracı satın alırken dsg şanzıman parası arızasını peşin ödüyorsun. Adınıda "İNG" koymuşlar. (iyi niyet garantisi ) sonrada bakım aralıklarında koyuyorlar.
  • Avrupa'da bu araçlar en ufak arıza durumunda garanti dahilinde ücretsiz işlem yapılıyor.

    Burada her bakımda kendinizi yetkili servise okşatmanız gerekiyor ki markanın gönlü olsun.

    Bitti mi ? Bitmedi. Marka hala ikna olmuş değil. Özel servislere göre 2 kat fiyat çekip zorla dayatılan fahiş servis ücretlerini ödediniz ama yinede arıza durumunda 800-1000 arasında işçilik ücreti alınıyor. Neden ? E işçilik ücreti... Yersen... Diğer bir bilinmeyen konu ise iyi niyet garantisi adı altıda yaparız dedikleri parçanın fiyatını da araç sıfır satılırken üzerine eklemiş oluyorlar. Düşünün birine garanti kapsamı dahilinde bozulması %99 olan bir ürün satıyorsunuz. Bozuluyor ve ürün size geri geliyor. Parçayı garantiden değiştiririm ama işçiliğimi cukkalarım diyorsunuz. Karşı taraf el mahkum yaptırmak zorunda. Garantiden değiştiririm dediğiniz parçanın fiyatını da yıllar önce aracı sıfır satarken zaten almıştınız.

    Ne güzel markasın VAG bu millete böyle hizmetler yakışır. Doğuş grubuna da ayrı teşekkür etmek lazım nabza göre şerbet olayının hakkını fazlasıyla veriyor.




  • Ya ne 10 senesi 76 bin km de bozuluyor daha yeni konusu var, bu ortalama 5 yillik hatta benim kullanimima gore 3.5 senelik bir sure.

    10 sene dayansa kimse gikini cikaramaz zaten.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Vwde çalışan arkadaşım olmasa inanıcam AB için yapıldığına. Vw'nin kurnazlığı o şanzıman. 10 binde mahvolan şanzımanmı olur ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerika da 2019 Jetta tork konvertörlü bizde dsg denilen saçmalıkla uğraşalım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    İki markada tam otomatik şanzımanlar kullanıyor artık.Siz Astra H zamanlarında kaldınız galiba.
  • 2014 seat toledo tdi 7 ileri dsg araç var ailede, 90binde hiç sorun yaşamadık, samsunda her türlü yolda kullandık bugüne kadar. Rutin servis bakımı dışında el sürülmedi.

    Manuel gibi ani torka maruz bırakmaktan kaçındığınız ve vites geçişlerinde gaz pedalını düzgün kullandığınız sürece 10 yıl da kullanırsınız 20 yılda.

    Sorun bence şanzumanda değil, manual benzinli muamelesi yapan kullanıcılarda. Yarı otomatik alan kişinin bunları bilerek alması gerekir, yada gidip tam otomatik bir araç alması daha idealdir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İyi niyet garantisi altında her yıl servise gitme zorunluluğu ve dağılınca işçilik ücreti ile birlikte bir dsg parası daha almış oluyolar. Çok güzel düzen kurulmuş durumda ama insanımız anlamıyor malesef. Superb falan tam istediklerimi karşıyalan bir araç ama DSG kabusu yüzünden alamıyorum, manuelle de uğraşmak istemiyorum bizi mahkum ediyolar. İstediğiniz kadar konu açın hocam anlamazlar. Bir sözüm de diğer arkadaşa, robotize edilmiş yarı otomatik şanzımanlı 508 kullandım uzun bi süre hiç bi zaman öne mi fırlayacak geriye mi fırlayacak korkusu yaşamadım. Bahsettiğiniz durumu da anlayamadım gerçi de psa grubunun şanzımanı geçişleri hissettirir ama darmadağın olsa 500 tl masraf çıkartır en fazla. Mantıklı savunalım lütfen

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ruzgarnufel kullanıcısına yanıt
    sizin dediginiz gibi kullanan yani otomatik kullanma adabını bilen arkadaşımın aracı vardı. az ve temiz kullanırdı. onunki de 4.5 sene dayandı. onu da gordukten sonra kimse beni inandiramaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadece dsg'ye negatif değil insanlar. doğuş oto'nun tavırlarına da negatif. amerika ve çin'de verilen garanti süreleri malum, neden doğuş oto denilen firma sattığı aracın arkasında bu kadar süre durmuyor? kendiniz demişsiniz işte türkiye şartlarına uygun olmadığını. doğuş oto'da bunu biliyor, e hal böyle olunca uzun süreli garantiler vermesi lazım. ama servisten de para kazanacak adamlar, verirler mi bu kadar garantiyi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    sadece dsg'ye negatif değil insanlar. doğuş oto'nun tavırlarına da negatif. amerika ve çin'de verilen garanti süreleri malum, neden doğuş oto denilen firma sattığı aracın arkasında bu kadar süre durmuyor? kendiniz demişsiniz işte türkiye şartlarına uygun olmadığını. doğuş oto'da bunu biliyor, e hal böyle olunca uzun süreli garantiler vermesi lazım. ama servisten de para kazanacak adamlar, verirler mi bu kadar garantiyi?
    Bı de soyle dusun, turkıyede 2 yıl garantı veren cok marka var. Sence kac tanesı garantı bıttıkten 3-4 sene sonra parca degısımını ucretsız yapar ? Hemen hemen her aracın ırılı ufaklı kronık sorunu var. Mesela pug derısı soyulan dıreksıyonları degıstırıyor mu ? Aklıma gelen bı ara fıat cıty modlu dıreksıyonların masrafının yarısını karsılıyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda bazı konuların aşırı abartıldığını düşünüyorum.Bazı şeyler gereksiz övülürken bazı şeyler gereksiz yeriliyor.
    DSG vites geçişleri,motor uyumu gibi konularda çok başarılı olmasına rağmen kompleks bir sistem olması dolayısıyla özellikle sıkışık trafiklerde,dur-kalklarda sorun çıkarmaya,ısınmaya ve bozulmaya meyilli.Üstelik bir sürü markanın çift kavrama şanzımanı piyasadayken sadece DSG'nin bu kadar mimlenmesi insanın aklında ister istemez bir soru işareti oluyor.İyi bir tork konvertörlü şanzımanı DSG'ye tercih ederim.
  • Dsg nin kullanım konforu vites geçişleri bir başka dünya 105 hp lik tdi makinadan bile keyif alıyorsunuz çünkü araç lineer hızlanıyor ve her durumda tepkili 8 ileri zf misal 3.16 tıda veyahut 3.18 de böyle keyif vermiyor çünkü gücü baltaladığını hissediyorsun Dsg ninde tek dezavantajı çabuk bozulması üzerine çalışılıp birkaç sene sonra daha sorunsuz çift kavramalar üretilirse tork konvertörlü şanzımanları herkes unutur işletme maliyetlerin direk etki ediyor çünkü arıza durumları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG'nin akıbeti.
  • ruzgarnufel kullanıcısına yanıt
    Zaten Anadolu şehirlerinde sorun çıkarmıyorki. İstanbul gibi trafiği girdap olmuş 2 kilometre mesafede 2000 kere dur kalk yapmış araçlarda patlıyor. Anadoluda bir şehir uçtan uca geçmen 10 bilemedin 15 dakika. İstanbulu gelde geçsene 10 dakikada. Biz 10 dakikada apartmanın otoparkından yola çıkamıyoruz ona bile müsade etmiyorlar, üstüne sürenmi sellektör atanmı korna çalarak gelenmi ararsın her çeşit var.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.