Şimdi Ara

Dsg kronik sorunları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
73
Cevap
0
Favori
13.727
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam, aracımı satıp skoda kodiaq almayı düşünüyorum. Tasarım olarak çok beğendim lakin aklıma dsg şanzımanlarında olan problemler geldi. Sizce bu sorun devam ediyor mudur? sıfır olarak alacağım ilerde problem çıkartır mı? teşekkürler.



  • VW DSG alıcısı: Otomatik alıcaz ama sorunlu diyorlar
    VW Servis: DSG sorunu yeni nesil yazılım + yeni nesil kavrama + biraz boş sallama ile çözüldü.
    VW DSG alıcısı: Tamam alalım, tok kapı sesli Alman tankı olsun.

    DSG Mekatronik arızası verdiğinde:


    VW DSG alıcısı: Bu nasıl 10.000 km de arıza verir? 7 ileri kuru kavrama kötü diyorlar? Bize neden kuru? Islak olsa ileri-geri geçirmeler (vites) daha rahat olmaz mı?

    VW Servis: Öncelikle niyetiniz çok önemli, iyi mi bakalım? Halis niyetli misiniz?

    VW DSG alıcısı: Vagcıyız ezelden! Gönlümüz geçmez dizelden. TSi ile benzin üretmek var serde.


    VW Servis: O halde size ücretsiz olarak garanti kapsamında sadece cüzi işçilik ücreti 1500 TL'den yapacağız.

    VW Yandaş Medya: Ya DSG'yi kullanmayı bilmiyorlar, önce N'ye al el frenini çek, sonra P'ye al. Yokuşlarda autohold kullanmadan kalkma, yoğun trafikte vites kolunu sağa çek 1. Viteste sür .....

    VW DSG alıcısı: Valla sağolsunlar ya garantiden ÜCRETSİZ değişim yaptılar 1500 lira işçilikle kurtardık. Hata bendeymiş yanlış kullanıyormuşum. Haklılar abi nazik aletler bunlar.
    Asıl lazım olan yerde, trafikte manuel vites kullanacaksak niye bir ton para verip otomatik sanıp dsg alalım????????

    Manuel al gitsin. Uzun yolda vitesi 6 ya atıp sürmek zor mu geliyor yani

    Size de saçma gelmiyor mu yani şu yazdığınız? Yazdıktan sonra okuyunca en azından...
    Çift kavramalar piyasada ki diğer otomatik şanzımanlara göre daha yüksek ihtimalle sorun çıkartabilir, cikarirsa tamirati daha pahalıya patlar.

    DSG ise piyasada ki diğer çift kavrama şanzımanlar göre daha yüksek ihtimalle sorun çıkartabilir, çıkarırsa tamiratı daha pahalıya patlar.

    Sıfır alınabilir, garanti bitene kadar sorun çıkarırsa garanti ile çözülur uğraşırsanız 1000tl max işçilik alıp değiştirirler ama dağda bayırda bayramda yolda bırakıp rezillik çıkarması başka bi risk.

    Yani özetle riski göze alıp, karar vermek size kalmış
    DSG şanzımanın arıza riskinin ve tamir fiyatının piyasadaki diğer çift kavramalardan daha yüksek olduğu doğru değil.

    Seat, Skoda, Audi ve VW. 4 marka bu şanzımanı kullanıyor. Piyasadaki diğer tüm çift kavrama otomatik araçları toplasan DSG sayısını anca yakalar. Buna sayıya Golf, Leon, A3 olarak bakmayın. Skoda Fabia, Seat Ibiza vs dahil. Dolayısı ile arıza yapan, kavrama bitiren DSG haberleri de daha çok duyuluyor.

    Hiç isim-adres-şehir söylemiyim, rastgele bir Reno, Ford özel servislerini arayıp "şanzıman arızasında tamir kaç liradan başlar, risk nedir?" diye sorun. Bir de DSG için aynı araştırmayı yapın. DSG'nin daha uygun olması kuvvetle muhtemel.

    İyi niyet garantisinden bahsetmiyorum. Yazılı bir hak olmadığı için peşine düşmek zor ama mağdur edilen görmedim. Bu ayarda arabalarını yılda 300-400 lira kâr edecem diye sanayi esnafına emanet eden, yağı suyu eliyle yoklayıp daha gider bu diye bakımını geciktiren adamlara servis de yardımcı olmaz tabi.

    Son olarak da bu şanzımanlar "çift kavrama", yani bir "kavrama" olayı var. Manuel bir araçta şanzımanı korumak için yapmamaya gayret ettiğiniz şeyleri DSG araçta da yapmazsanız, gayet uzun ömürlü. Şanzıman zaten konfor, ekonomi ve dayanıklılık açısından neye programlandıysa onu yapıyor.

    Yok ben haldur huldur kullanıcam, canını çıkarırım diyen varsa ona tork konvertörlü de dayanmaz. CVT zaten bambaşka bir olay. Onun da tek marifeti sorunsuzluk ama onun da hakkını veriyor.
    Trafikte dururken frene tam basılmalı yoksa dsg kavramadan yer.
    Trafikte yavaş giderken manuele çekilmeli yoksa d2 olarak kavramadan yer.
    Park ederken boşa alınıp elfreni ardından p alınmalı yoksa dsgye yük biner.
    Tam durmadan D den R ye veya tam tersi alınmaz.

    Düzgün kullanımda sorun çıkartmayan dsg çok.
  • Dsg ile ilgili konu bolca mevcut.. 2018 2019 dsg problemleri diye aratabilirsiniz.
  • DSG=saatli bomba
    Ne zaman patlayacagını bilemezsin .
  • lotus1 L kullanıcısına yanıt
    Arama barına yazdım ama sonuç çıkarmadı, tarayıcı üzerinde de eski konular çıkıyor.
  • Çift kavramalar piyasada ki diğer otomatik şanzımanlara göre daha yüksek ihtimalle sorun çıkartabilir, cikarirsa tamirati daha pahalıya patlar.

    DSG ise piyasada ki diğer çift kavrama şanzımanlar göre daha yüksek ihtimalle sorun çıkartabilir, çıkarırsa tamiratı daha pahalıya patlar.

    Sıfır alınabilir, garanti bitene kadar sorun çıkarırsa garanti ile çözülur uğraşırsanız 1000tl max işçilik alıp değiştirirler ama dağda bayırda bayramda yolda bırakıp rezillik çıkarması başka bi risk.

    Yani özetle riski göze alıp, karar vermek size kalmış
  • Sorun 2015ten sonra giderildi asdxcfggvsd
  • Eskiye nazaran kötü değil ama sorunsuz olduğu da söylenemez. Nazik kullanmak gerekiyor.
  • Asa00 A kullanıcısına yanıt
    Aramanıza Gerek yok. Kodiaq ile sunulan 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan dsg şanzıman modelidir. Yüksek tork dayanımlı ile sorunsuzdur. Karar verdiyseniz içiniz rahat alın.
  • Son 5 yildir dsg li bir cok araci kullanma firsatim oldu.Kendime tahsis edilen 2014 tdi dsg hetta ile 3.5 yilda 163000 km yaptim. 117.000 de kavrama degisti.
    Su an 2017 tsi dsg kullaniyorum, arac 40.000 kmde henuz herhangi bir sorun yasatmadi.Konfor olarak kullanmis oldugun edc, mcp, cvt(quasqai), powershift den daha konforlu oldugunu soyleyebilriim. Bmw 1 seriainde zf yi mercedes a serisinde 7 gtronic i kullandim. Bu 2 si dsg den bence daha konforluydu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperdgal -- 9 Haziran 2019; 18:41:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Aramanıza Gerek yok. Kodiaq ile sunulan 6 ileri yağlı kavramaya sahip olan dsg şanzıman modelidir. Yüksek tork dayanımlı ile sorunsuzdur. Karar verdiyseniz içiniz rahat alın.
    1.5 tsi ler 6 dsg mi 7 dsg mikadiaq larda?
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt
    1.4 TSİ motorlar 6 ileri yağlıydı. 1.5 motorlar ile 7 ileri yağlı yeni şanzımana geçilmiş olabilir. Şu var 7 ileri kuru olan kullanılmıyor.
  • birisi vardi leonu style paketmis memnun musun dedim evet dedi, 150.000 km olmus falan dedim masallah dedim bu dsg ne iş, yokustayken once boşa ardinsan p ye almalisin duz yolda zaten bsey yok dedi, bu vitesi bosa alma olayi nedir
    style paket bendeki en dolusu ustu yok deyince hizlica uzaklastim oradan
    excellence ne oluyor peki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hakan.. -- 9 Haziran 2019; 19:36:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hakan..

    birisi vardi leonu style paketmis memnun musun dedim evet dedi, 150.000 km olmus falan dedim masallah dedim bu dsg ne iş, yokustayken once boşa ardinsan p ye almalisin duz yolda zaten bsey yok dedi, bu vitesi bosa alma olayi nedir
    style paket bendeki en dolusu ustu yok deyince hizlica uzaklastim oradan
    excellence ne oluyor peki
    Evet style advanced donanım üstü yok.
  • excellence ne oluyor peki
  • Hakan.. kullanıcısına yanıt
    1.2 lerin en üstü style advanced oluyor, fındığın fındığı motor için doğru söylemiş.
  • dizelde excellence degil mien ust donanim
  • Trafikte dururken frene tam basılmalı yoksa dsg kavramadan yer.
    Trafikte yavaş giderken manuele çekilmeli yoksa d2 olarak kavramadan yer.
    Park ederken boşa alınıp elfreni ardından p alınmalı yoksa dsgye yük biner.
    Tam durmadan D den R ye veya tam tersi alınmaz.

    Düzgün kullanımda sorun çıkartmayan dsg çok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lullabies_ -- 9 Haziran 2019; 20:26:31 >
  • Kullanıcı Hatası kronik arızası. Başka bir kronik arızası yok.
  • Kronik sorunlu dsg neden benim 24 binde seat atecamda sorun çıkarmadı..Kronik sorun demek sorunsuz olmaması demektir...Bak pıyasaya ne kadar çok otomatik wv var..Haliyle şikayet oranı da fazla olacaktır.
  • Lullabies_ kullanıcısına yanıt
    Asıl lazım olan yerde, trafikte manuel vites kullanacaksak niye bir ton para verip otomatik sanıp dsg alalım????????

    Manuel al gitsin. Uzun yolda vitesi 6 ya atıp sürmek zor mu geliyor yani

    Size de saçma gelmiyor mu yani şu yazdığınız? Yazdıktan sonra okuyunca en azından...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.