oyunun hikayesi ve karakterleri origins seviyesinde olsaydı çoooook şey kaçırdın derdim ama karakterler ve yan hikayeler çok etkileyici olmadığı için çok bir şey kaçırdığın söylenemez, dümdüz hikayeden gitmen iyi olmuş. |
Dragon Age: The Veilguard (Çıktı) [PC ANA KONU] (25. sayfa)
-
-
Dragon Age serisi benim için ayrı bir öneme sahip. Serinin ilk oyunu Origins'i kaç kere bitirdim, sayısını bilmiyorum. Bana Rpg'yi sevdiren, bu oyun türünü yarış ve futbol oyunlarının önüne koymamı sağlayan bir başyapıttır.
Veilguard; rpg öğeleri bakımından değil Origins, bir önceki oyun Inqusition'a bile rakip olamaz bana göre. Peki bu durum oyunu kötü mü yapıyor, kesinlikle hayır. Çıktığı günden beri oyunu oynuyorum. 40 saate yakın bir oyun deneyimim oldu. Eğer Dragon Age dünyasını seviyorsanız bu oyunu hikaye özelinde çok seveceksiniz. Birçok gizem açıklığa kavuşuyor ve Thedas dünyası için yeni yollar açılıyor.
Inqusition oyununu çok sevmeme rağmen açık dünyası bir yerden sonra çok sıkıyordu. Veilguard'da görev odaklı oynanış oyuna güzel yedirilmiş. Yer yer açık dünyaya çıktığımız (Crossroads bölgesi) bölümler var ama koridor odaklı görev yapısı bence doğru karar olmuş. Görevler arasında istediğiniz gibi seçim yapıp hemen teleport olmak çok büyük kolaylık. Mass Effect'in yeni geliştirilen oyununda da umarım bu formülden devam ederler.
Savaş mekaniklerini sevdim. Warrior, Rogue ve Mage sınıfları oynanış olarak birbirinden farklı ve oynaması zevkli. Sınıfların birbiri ile uyumunu güzel düşünmüşler.
Gelelim ekibimizin üyelerine. Ana karakterimiz Rook oyunun dünyasında biraz isim yapmış genç bir karakter. Zaten Varric'in Rook'u ekibine alma sebeplerinden bir tanesi de bu durum. Bir şekilde kendini olayların içinde buluyor ve ekibe öncülük etmeye başlıyor. Rook karakterini sevdim ama rpg öğeleri az olduğu ve şu ana kadar hikayeye birkaç nokta dışında etki edemediğim için içselleştiremediğim bir karakter oldu kendisi. Sanki rpg oyununda kendi karakterimi yönetmiyorum da, bir aksiyon oyununda başka bir karakterin hikayesini izliyorum hissine kapıldım. Yan karakterlerden sevdiğim var, sevmediklerimde var ama son yıllarda kanser gibi yayılan woke kültürü esintisinden bunlarda nasibini almış. Ama korktuğum kadar değil. Davrin, Emmrich ve Neve dışında diğer karakterlere pek ısınamadım. Ama bir Mass Effect Andromeda kadar da içi boş yan karakterler yok.
Thedas dünyası teknolojininde yardımıyla çok güzel tasarlanmış. Hikaye boyunca gittiğimiz tüm bölgeler güzel ve detaylı resmedilmiş. Sanat ekibine bu konuda hakkını vermek lazım. Keşfedilecek bir sürü gizem var ve ödüllendirme sistemi de oldukça başarılı.
Bu serinin ilk oyun dahil tek kötü olduğu alan zırh ve silah çeşitliliğinden yoksun olması idi. Yeterince çeşitlilik yoktu. Veilguard bu konuda çok çok iyi bir iş ortaya çıkarmış. Bir sürü silah ve zırh çeşidi var. Ve hepsi de oynanışa ciddi etki edecek cinsten.
Oyunun grafiklerini beğendim. Karakter tasarımları biraz cartoon vari olsa da, detaylı karakter yaratma ekranı, OLAĞANÜSTÜ saç fiziği ve kaliteli tasarlanmış bölgeleri ile kaliteli bir görsellik sunuyor.
Son olarak, henüz oyunu bitirmedim ama sonlara yaklaştığımı hissediyorum. Ben oyunu eksik rpg öğelerine rağmen beğendim. Baldurs Gate 3'ten sonra rpg açlığımı biraz olsun dindirebildi. Artık sırada yeni Mass Effect oyunu var :)
-
Meraktan soruyorum sonuçta renkler ve zevkler tartışılmaz. RPG açlığını hangi yönden dindirdi acaba biraz açar mısın ? Karakter yaratma ekranı var diye mi yoksa derin mi derin hikayeye sahip olup mükemmel diyalogları ile seni ikilemde bırakması mı ? Bu oyunu Dragon Age olarak düşünmesek bile RPG değil kesinlikle. Hack and Slash türüne biraz diyalog ve seçim eklenmiş(mantıksız yazım ve seçimler) hali demek daha doğru gibi. Oyunu sevenlerin veya öve öve bitiremeyenlerin mükemmel RPG demesi(senden bahsetmiyorum) "Return to form" demesi bana baya komik geliyor. Kendi adıma konuşayım Dragon Age ismini takmadan oynadığım halde bile oyunu kesinlikle RPG türüne sokamıyorum. Sevenlerinde hangi RPG yönünü çok sevdiğini merak ediyorum. Kaçırdığım bir şey mi var acaba diye düşünüyorum.
-
Oyuna hafif bir reshade dokunuşu yaptım sarı tonu gidermek ve biraz keskinlik vermek adına lazım gibi
reshade on
reshade off
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 6 Kasım 2024; 16:40:37 >
-
oyunda stutter yaşayan varsa şunu denesin geri dönüşler baya iyi
nexus mods :: dragon age: the veilguardAnti-Stutter - Performance Enhancer - High CPU and Disk Priority - DATVhttps://www.nexusmods.com/dragonagetheveilguard/mods/1?tab=posts -
Oyuna rpg öğeleri açısından baktığımızda (özellikle diyaloglar ve seçimler) birçok eksik yönlerinin olduğunun bende farkındayım. Ama günümüz oyun dünyasında bu kalibrede hikayeye etki edebileceğimiz oyunlar bir elin parmaklarını geçmiyor artık. Hele yanında üst düzey grafikler, kaliteli savaş sistemi ve doyurucu bir hikaye bulmak gittikçe zorlaşıyor, sende farkındasındır. Baldur's Gate 3'ü ayrı bir yere koyacak olursak, son yıllarda çıkan hangi rpg oyunu fark yarattı ki. Mass Effect Andromeda'daki kalitesizliği yaşayınca bu oyun rpg öğelerinin eksikliğine rağmen beni şu ana kadar memnun etti. Ne yazık ki artık bu noktaya geldik. Bir önceki mesajımda belirttiğim gibi bu woke kültürünün el attığı her şeyin içi yavaş yavaş boşalıyor. Oyunu Origins'le kıyaslarsak rpg öğeleri tabii ki basit kalır. Ama Origins gibi başyapıtlar 10-20 senede bir çıkıyor.
Ayrıca Dragon Age dünyasını seviyorum. O yüzden eleştirirken veya överken biraz duygusal davranmış olabilirim :)
-
dragon age evreni zaten bok gibi bir oyun olmaya müsait bir evren değil, yüzüklerin efendisi gibi çok derin bir evreni var. en boktan kalemle bile meh seviyesinde bir oyun çıkar ortaya.
-
Bu oyuna rpg oyunu olarak bakmak en büyük hata zaten, aksiyon macera oyunu diye oynanacak. Dai de rpg değil di ki veilguard da dai nin neredeyse aynısı. Belki bir tık yumuşatmışlar o kadar.
Seçim sonuç işlerine zaten girmiyorum 2014 dai ile bitmişti o işler.
Combatı bir tık yumuşatmışlar dai ye göre, örneğin yoldaşlar savaşta ölmüyor. Ben de oyunu zorda oynuyorum böylece combatlar çok keyfili hale geliyor sürekli can pazarı şeklinde geçiyor
Zor modda bayağı bir taktik teknik gerekiyor, yoldaşların ölmemesini öyle dengeledim.
-
robocop ilk çıktıgı gün oynadım çok performans sorunu vardı. illa ki sonradan patch yemiştir tabi bir sürü hatta amd fg falanda getirmişler heralde o ara düzeldi.
hellblade in optimizesi sorun olmaması normal. oyun hem dar alanlarda hem de ms parayı bayılıp yaptırmıstır ona güzel optimize.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jedi_masterr -- 6 Kasım 2024; 18:22:18 > -
veilguard'ın sıkınıtısı rpg'den ziyade kalem bence. oyunda ki diyalog sayısı çok fazla ve gereksiz. yazmışlar da yazmışlar ama kalite üst seviye değil. inqusition'da ki seslendirmeler ve diyalog veilguard'a göre çok daha iyiydi. veilguard zaten teknik anlamda da baya geriye gitmiş. yüz ve karakter animasyonları da inqusition'da daha iyiydi. inqusition'ın sıkınıtısı bomboş bir açık dünya olmasıydı, yoksa inqusition veilguard'dan daha üst seviye bir oyun. inqusition'ı da hard zorlukta oynadığın zaman, özellikle high dragon boss savaşları baya uğraştıyordu.
-
Kötü sonla bitirdim benden lider olmaz. Ana hikaye fena değildi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şu şekil human-mage karakteri oluşturdum ama karakterler ne tam erkek olarak gözüküyor ne de tam olarak kadın gözüküyor.Gözünü seveyim şu furya artık sonlansın.
edit:Saçları bilerek uzun seçtim büyücülere uzun saç fena gitmiyor.
-
Buda benim karakterim. Hadi herkes karakterini paylaşsin merak ettim :)
Cocuklugumdan beridir oyun oynarim. Karakter yaratmada Ömrümde 1 kez olsun kadın yaratipda oynamadim , Oynamam. Benim gibi gururlu olan varmi merak ediyorum. :D
-
Oyunda ilerledim biraz companion dövüşlerini de test ettim aslında pek değinilmemiş ama oyun dövüş sistemi baya Mass Effect 2 gibi olmuş durumda, dövüşlerde isometric sisteme geçiş yok ve daha az companion çeşitliği olduğu aşikar, daha iyisi bekliyorduk Dragon Age için ama yine de kendi içinde tutarlı ve oynanışı zevkli bir oyun olduğunu söyleyebilirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evohan -- 7 Kasım 2024; 3:12:35 >
-
Hırsız ile aranızdayım erkek gibi erkek yapabildiğimi düşünüyorum
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jedi_masterr -- 7 Kasım 2024; 10:42:48 > -
Valla ben de öyleyim 😄 Oyunda ana karakter olarak kadını yönetiyorsak mecbur oynarım (Life is strange gibi vs) Onun dışında hayatta kadınla oynayamam. Bağ kuramıyorum çünkü. Ac odyssey de misal seçenek sunanlarda bile erkek seçerim 🙂
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ya ben böyle kusmuk kepaze rezil bir yapım görmedim. Bitsin diye sadece hikaye kolaylığını açtım ve savaşlardan kaçınarak görev noktasına koştum durdum. Bu şekilde de bitirilebiliyor.
Güzelim DA adını kullanmaları büyük bir hakaret olmuş bence. Yazık yıllardır beklediğimiz DA evreninde ki bütün elementleri de kullanıp harcamışlar ona üzüldüm.
-
Spoiler,
mesajı görmek için tıklayın.Bunu görünce kahkaha attım. Bu nasıl bir motivasyon olabilir. Güya koskoca ejderha avcısı diye anlatılan savaşçımız Taash cinsel kimlik bunalımı yaşadığı için ailesiyle görüşme yapmamış.(Yan görevleri yapmadım) Savaşın ortasında bunları düşünüyordu sanırım, kafasına taş düştü öldü :D
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gwynbleidd. -- 7 Kasım 2024; 11:41:54 >
-
bioware oyunlarında klasiktir ya, karakterle arkadaşlık seviyeni ilertmezsen, onların yan hikayelerini yapmazsan ölüyorlar :) ama bu rpg elementleri sıfır, sadece aksiyon oyunu olmuş diyenlerin de tezini iddialarını haksız çıkaran bir olay. sonuçta companion sistemi de rpg mekaniğidir.
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X