Şimdi Ara

Downsizing'in sonu, motor hacimleri büyüyecek.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • http://finance.yahoo.com/news/exclusive-carmakers-forced-back-bigger-105041145.html

    Renault GM ve VW önümüzdeki 3 yıl içerisinde turbolu düşük hacimli motorlarını gerçek yol şartlarında emisyon sınırlamalarını karşılayamayacakları için hurdaya ayıracaklar.

    önemli miktarda yatırım çöpe.( Yoksa şimdiye kadar parasını bize ödettiler mi?)

    Dizelde 1.5 litre, turbo benzinlide 1.2 litre alt sınır gibi görünüyor. 3 silindirli motorlar da tarih olacak gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 15 Ekim 2016; 8:41:22 >



  • İyi de motor hacmi büyürse zaten emisyon standartlarını karşılayamaz
  • Zaten adamlar bazı ülkelerde vergiden kaçmak bazılarında da emisyon değerlerini düşürmek için yapmıyorlar mı bunu?
  • Acaba ne desemde dikkat ceksem.
  • İlginç bir yazı, paylaşım için teşekkürler..
    Yeni kurallara göre nox için 2019, co2 ve yakıt tüketimi için de 2021 de gerçek yol şartlarında testlerin yapılacağını ve mevcut küçük hacimli motorların bu standartları tutturamayacağını söylüyor..küçük hacimli 3 silindirli motorlar tarih olacak gibi duruyor..
    Downsizing ile ilgili yazıyı bitiriş cümlesi de önemli:
    In future, he said, "downsizing will mean you take a smaller engine and add an electric motor to it".
    bu da demek oluyor ki küçük hacimli motorlara eklenmiş elektrik motorlu araçların sayısı yani hibritlerin sayısı artacak deniyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi El Gato Negro -- 15 Ekim 2016; 8:53:55 >
  • Ben de bi an 5.0 tsi gelecek sandım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ben de bi an 5.0 tsi gelecek sandım

    4.0 kesmez mi?
    http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/models/a8/new/technical_data/teknik_detay.html
  • El Gato Negro kullanıcısına yanıt
    5 olsun bizim olsun hocam
  • Ciddi ve detaylı bir yazı değil. Nox gazları düşürmek dizel sistemlerde her zaman büyük problemdi vw skandalının da sebebi buydu bunu düşürmenin yolu yüksek sıkıştırma değerlerine gitmemek. Küçük turbo beslemeli bol basınçlı motorlar sıkıştırma sebebiyle azot bileşiği üretiyorlar ve bundan uzaklaşmak gerekiyor. Diğer taraftan bu performansa ulaşmış ve turbodan memnun kullanıcıların beklentisi de karşılanmalı, çözüm atmosferiğe geri dönüş olabilir bu da büyük motorlar diye düşünülebilir ama alternatif yakıtları da değerlendirmeleri gerekiyor, herkes hibrit geçiş ve hidrojen yakıtı yorumları yapsada gerçekçi olan CNG dir cng yani "sıkıştırılmış doğal gaz" doğal gaz tüm avrupada konutlarda yaygın kullanılan bir yakıt ayrıca emisyonu benzinden çok daha düşük, dizele bulaşmadan benzin motorları değiştirilerek doğal gaza geçilebilir ve hedefler yakalanabilir. Bir çok ülkede cng li araçlar kullanılıyor. En büyük sorun evdeki doğal gaz ile depolar kolayca doldurulacağı ve oldukça ucuza geleceği için petrol üreticileri gelirlerini korumak için tedbirler alabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zgrp -- 15 Ekim 2016; 10:11:15 >
  • Devir hibrid devri. Ama nerdaa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halalaluya

    Devir hibrid devri. Ama nerdaa
    Ne emisyonu arkadaş...10-15 seneye kalmaz yolar elektrikli araba ile dolmaya başlayacak... Artık o zamana kadar nostalji gibi olur, gezeriz 15 senelik arabalarla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakircan

    Ne emisyonu arkadaş...10-15 seneye kalmaz yolar elektrikli araba ile dolmaya başlayacak... Artık o zamana kadar nostalji gibi olur, gezeriz 15 senelik arabalarla...

    Alıntıları Göster
    Almanya 2030 da fosil motor üretimini yasakladı ne downsizing i ne downlarge. Batarya teknolojisinde devrim niteliğinde gelişmeler var ve bir kaç yıla kadar bunlar ticarileşecek 10 yıl sonra bu konuları okuyup gülümseriz artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgrp

    Ciddi ve detaylı bir yazı değil. Nox gazları düşürmek dizel sistemlerde her zaman büyük problemdi vw skandalının da sebebi buydu bunu düşürmenin yolu yüksek sıkıştırma değerlerine gitmemek. Küçük turbo beslemeli bol basınçlı motorlar sıkıştırma sebebiyle azot bileşiği üretiyorlar ve bundan uzaklaşmak gerekiyor. Diğer taraftan bu performansa ulaşmış ve turbodan memnun kullanıcıların beklentisi de karşılanmalı, çözüm atmosferiğe geri dönüş olabilir bu da büyük motorlar diye düşünülebilir ama alternatif yakıtları da değerlendirmeleri gerekiyor, herkes hibrit geçiş ve hidrojen yakıtı yorumları yapsada gerçekçi olan CNG dir cng yani "sıkıştırılmış doğal gaz" doğal gaz tüm avrupada konutlarda yaygın kullanılan bir yakıt ayrıca emisyonu benzinden çok daha düşük, dizele bulaşmadan benzin motorları değiştirilerek doğal gaza geçilebilir ve hedefler yakalanabilir. Bir çok ülkede cng li araçlar kullanılıyor. En büyük sorun evdeki doğal gaz ile depolar kolayca doldurulacağı ve oldukça ucuza geleceği için petrol üreticileri gelirlerini korumak için tedbirler alabilir.

    Gerçekçi olan CNG değil Hidrojen yakıt hücreleridir .

    CNG nin emisyonu daha az kimyasal özelliğinden dolayı tamam ama o kadar basınçlı depoyu araçlarda taşıyacaksın , daha büyük olacak ve daha ücretli olacak ayrıca güç olarak da kaybın olacak . CNG 'nin kullanılabileceği ve kullanıldığı yer şu an otobüsler zaten verimli olanı da o araçlarda yaygınlaşamaz bugünkü teknoloji ile .


    BU VW olayı da aslında tamamen göz boyama gibi bir şey Dizel yakıtlar zararlı tamam ama buna Amerika karşı çıkınca da baya komik oluyor hani KYOTO ?? Hani o kadar yüksek hacimli araçlarınız ??? O kadar geniş evleriniz ??? Tamamen israf çoğu .

    Euro Normları ile de Dizel ve benzinliyi bitirmeye çalışıyorlar demek ki birilerinin bir planı var ki artık fosil yakıtlar zamanını dolduruyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 15 Ekim 2016; 14:39:38 >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Gerçekçi olması için ticari üretimde kendini kanıtlamış olması gerekmez mi siz 20 yıl sonraki teknolojiyi yarın yollarda görmekten bahsediyorsunuz bunun için yıllar var sizin bahsettiğiniz ağırlık farkı tolore edilebilir bir fark bir otobüsteki tüp ve yerleştirme sekli birebir uygulanmak zorunda değil ayrıca daha çok hafif kevlar tüpler kullanılabilir bunlar kullanımda olan ürünler dahası cng daha güvenli olduğu için avm lere girişine izin verilen bir yakıt dünyada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: zgrp

    Ciddi ve detaylı bir yazı değil. Nox gazları düşürmek dizel sistemlerde her zaman büyük problemdi vw skandalının da sebebi buydu bunu düşürmenin yolu yüksek sıkıştırma değerlerine gitmemek. Küçük turbo beslemeli bol basınçlı motorlar sıkıştırma sebebiyle azot bileşiği üretiyorlar ve bundan uzaklaşmak gerekiyor. Diğer taraftan bu performansa ulaşmış ve turbodan memnun kullanıcıların beklentisi de karşılanmalı, çözüm atmosferiğe geri dönüş olabilir bu da büyük motorlar diye düşünülebilir ama alternatif yakıtları da değerlendirmeleri gerekiyor, herkes hibrit geçiş ve hidrojen yakıtı yorumları yapsada gerçekçi olan CNG dir cng yani "sıkıştırılmış doğal gaz" doğal gaz tüm avrupada konutlarda yaygın kullanılan bir yakıt ayrıca emisyonu benzinden çok daha düşük, dizele bulaşmadan benzin motorları değiştirilerek doğal gaza geçilebilir ve hedefler yakalanabilir. Bir çok ülkede cng li araçlar kullanılıyor. En büyük sorun evdeki doğal gaz ile depolar kolayca doldurulacağı ve oldukça ucuza geleceği için petrol üreticileri gelirlerini korumak için tedbirler alabilir.

    Gerçekçi olan CNG değil Hidrojen yakıt hücreleridir .

    CNG nin emisyonu daha az kimyasal özelliğinden dolayı tamam ama o kadar basınçlı depoyu araçlarda taşıyacaksın , daha büyük olacak ve daha ücretli olacak ayrıca güç olarak da kaybın olacak . CNG 'nin kullanılabileceği ve kullanıldığı yer şu an otobüsler zaten verimli olanı da o araçlarda yaygınlaşamaz bugünkü teknoloji ile .


    BU VW olayı da aslında tamamen göz boyama gibi bir şey Dizel yakıtlar zararlı tamam ama buna Amerika karşı çıkınca da baya komik oluyor hani KYOTO ?? Hani o kadar yüksek hacimli araçlarınız ??? O kadar geniş evleriniz ??? Tamamen israf çoğu .

    Euro Normları ile de Dizel ve benzinliyi bitirmeye çalışıyorlar demek ki birilerinin bir planı var ki artık fosil yakıtlar zamanını dolduruyor .

    Alıntıları Göster
    yurtdışında beleşe veriyorlar arabayı orada 1.0 satmaz, burda da satmıyor sonuç normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgrp

    Gerçekçi olması için ticari üretimde kendini kanıtlamış olması gerekmez mi siz 20 yıl sonraki teknolojiyi yarın yollarda görmekten bahsediyorsunuz bunun için yıllar var sizin bahsettiğiniz ağırlık farkı tolore edilebilir bir fark bir otobüsteki tüp ve yerleştirme sekli birebir uygulanmak zorunda değil ayrıca daha çok hafif kevlar tüpler kullanılabilir bunlar kullanımda olan ürünler dahası cng daha güvenli olduğu için avm lere girişine izin verilen bir yakıt dünyada

    Hayır gerekmez . 1880 lerden 1924 lere kadar Elektrikli araçlar fuarlarda hep en ön plandaydı . Sonra içten yanmalı motorlar teknolojinin gelişmesiyle , verimin artmasıyla öne geçti . Demek ki 20 sene sonra da olsa bir gün gelecek .

    Şu an Hidrojen yakıtıyla BMW MERCEDES ve daha başka markalar uğraşıyor . Örnekleri de var 90 lı yıllardan NECAR 1 mesela . Dediğim gibi şu anki teknoloji ile ne Hidrojen ne CNG binek araçlarda kullanılıp da verimli bir yolculuk beklenebilir .

    Otobüsteki tüp şekli olmasa da Araçlarda da basınçlı tanklar , normal yakıt tankından kat kat büyük tanklar gerekiyor .


    Bunları tartışıyoruz tabi ama Türkiye'de daha bunların alt yapısı bile yok adam gibi . Hangi istasyonda Elektrikli şarj rahatça edilebiliyor ? Hangimizin kendi özel garajı var ki ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Ben de bi an 5.0 tsi gelecek sandım

    5.0 tfsi var
    Hatta fotoğrafını bile çekmiştim Dubai de
    Silmeseydim yüklerdim
    A8 L
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    5 olsun bizim olsun hocam

    Ede maraşta ağacalı yokuşunu 5 len mi çıkıcın napıcın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarı arıza lambası

    quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    5 olsun bizim olsun hocam

    Ede maraşta ağacalı yokuşunu 5 len mi çıkıcın napıcın

    Alıntıları Göster
    Hybrit veya CNG tamamen hikaye elektrikli araçlar otomobil sektörünün geleceğini temsil ediyorlar, ama üreticilerin elini kolunu bağlayan şey enerji depolama sistemlerinin yüzyıllardır hala yerinde sayması...

    İcat edildiği M.Ö. tarihlerden bu yana yaklaşık 2500 yıldır sadece boyutlarında bir küçülme ve depolama güçlerinde ise ufakta olsa bir yükselme oldu...

    Elektrik sistemleri doğru şekilde yapılandırıldığında uzun yıllar size sıkıntı çıkarmaz, ancak bu üreticilerin işine gelir mi bilemiyorum sonuçta servis olayı da insanları düdükledikleri başka bir kalem, ancak şuda var daha az parça eşittir saha düşük maliyet daha fazla kar.

    Hep diyorum sınırsız miktarda ve tamamen beleş olan bir kaynak varken neden sınırlı miktarda ve maliyeti olan bir kaynak seçsin ki insanoğlu?
  • kapitalistler oyun çeviriyorlar kendi aralarında. sanki petrol yakan arabalar çevreye zarar veriyorda hibritlerin zehir dolu dünyayı kurutmaya yetecek bataryaları çok masum. tek çare güneş enerjili ve organik polimer bataryalar gerisi fıs hikaye.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.