O

Binbaşı
06 Nisan 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 59 (Bu ay: 1)
Gönderileri
http://www.rosenbauer.com/en/int/rosenbauer-world/products/fire-fighting-systems/stinger.html

HRET ( High Reach Extendanle Turret ) delici nozul ile Güldiken imalatı.

Canlı gören var mı?
http://finance.yahoo.com/news/exclusive-carmakers-forced-back-bigger-105041145.html

Renault GM ve VW önümüzdeki 3 yıl içerisinde turbolu düşük hacimli motorlarını gerçek yol şartlarında emisyon sınırlamalarını karşılayamayacakları için hurdaya ayıracaklar.

önemli miktarda yatırım çöpe.( Yoksa şimdiye kadar parasını bize ödettiler mi?)

Dizelde 1.5 litre, turbo benzinlide 1.2 litre alt sınır gibi görünüyor. 3 silindirli motorlar da tarih olacak gibi.
Hergün olduğu gibi sabah bilgisayarı açıp Türk Hukuk Sitesini okumaya başladım. Şu başlık dikkatimi çekti.

http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=102823

Anlaşılan dağıtıcı firmalar kaçak akaryakıt cezası ile karşılaşmamak için bu tedbirleri almışlar.
Harcama kontrolü

Akıllı tüketiciler, alacakları şeyin fiyatından çok kalitesine ve değerine bakarlar. Zenginlik, pahalı şeyler alıp parayı etrafa saçmakla ölçülmez. Buna, “akıl fakirliği” denir. Zaten, zenginler zengin olduklarını göstermek durumunda kalmazlar. Zenginlerin servet sahibi olmalarının nedeni, harcama kararlarını akıllı biçimde almış olmalarıdır. Tüm harcamalar, gösteriş güdüsüyle değil, akıllılıkla yapılmalıdır. Akıllı harcama yapanlar, şu prensiplerle hareket ederler:

- Yapılan reklamlara göre harcamalarını yönlendirmezler.

- Malların nispeten ucuz satıldığı toptancı mağazalardan alışveriş yaparlar.

- Bazı ihtiyaçlarını kullanılmış mallar arasından seçerler.

- Sadece ihtiyaçları olan şeyi satın alırlar.

- Büyük paraya mal olacak alışverişlerden kaçınırlar. Bunlar; tekneler, karavanlar, yazlıklar, devre mülkler, spor arabalar, karavanlar, yüzme havuzları gibi şeylerdir.

- Uzatılmış garantiler için ek ücret ödemekten kaçınırlar

Ahiri ;http://www.milliyet.com.tr/kisisel-maliye-2--ekonomi-ydetay-2269690/

Evveli ; http://forum.donanimhaber.com/m_31762877//tm.htm#118099236
Denizciliği oldukça iyi anlatan bir yazı, anlamak isteyenler için birebir.

“an obscure body of men held together by a community of inglorious toil and by fidelity to a certain standard of conduct.” Craft, it seems, is less an objective measure of competence and more a way of thinking and being: as Cohen puts it, an ethos, a Greek word meaning character, used to describe the guiding beliefs or ideals that characterize a community, nation, or ideology; here it is both a “practical necessity for oceangoing survival” and a “cultural myth.”

http://gcaptain.com/conrad-craft-sea-stories-real-sailors-part-2/

Ama İngilizce diyenler bilsinler ki eleğin gözlerinden aşağı düştüler. Bu mesleği yapacak iseniz İngilizceyi şu ana kadar halletmiş olmanız gerekiyordu.
Opel admitted that the exhaust treatment of a diesel-powered Opel Zafira would be fully operational only in a narrow temperature window “between 20 and 30 degree centigrade.”
According to the report, new tests, and an analysis of the engine computer’s code reveal that the exhaust treatment of the Opel car are switched off:
•When the engine runs at higher revolutions than 2400 rpm
•When the car goes faster than 145 km/h (90 mph)
•When the barometric pressure is less than 915 millibar, indicating an elevation of more than 850 meters (2,788 feet)

A detailed report will be aired tonight at 9:45 p.m. CET on Germany’s ARD Monitor TV Magazine. Germany’s environmental pressure group Deutsche Umwelt Hilfe has scheduled a press conference for tomorrow, when it will “reveal new defeat devices in diesel cars of Opel. This after analyzing the exhaust performance of “Europe’s dirtiest Diesel car,” as the invitation to the presser says

Tüv Nord'un bulgularına göre Opel Zafiranın bilgisayarı

1- 20 dereceden düşük, 30 dereceden yüksek hava sıcaklıklarında

2- 2400 rpm den yüksek devir çevirdiğinde

3- 145 kh den hızlı gittiğinde

4- 915 milibarın altında hava basıncında ( yaklaşık 850 metre irtifanın üzerinde

Emisyon kontrolünü kapatıyormuş.

http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/05/12/dieselgate-at-gm-report-finds-defeat-devices-in-opel-cars/?utm_source=yahoo&utm_medium=partner&utm_campaign=yahootix&partner=yahootix#29eaa9ba4f3b
Hard Times Ahead for China's Auto Industry ( Çin Otomobil Endüstrisinde zor zamanlar.)
Dec 16, 2015 Laura Putre | IndustryWeek


John Humphrey ; “Sorun Çin’in yavaşlaması – sadece azalan hacim değil fakat, artan rekabet- çok fazla marka ve pek çok fazla kapasite olması.”

Hafif araç satışlarının geçen yıla göre düştüğü yaz durgunluğundan sonra, Çin araba pazarı Kasım ayında mağarasından çıktı. Çin hükümeti ‘nin otomobil satış vergisini yarı yarıya düşürmesinden sonra satışlar arttı. ( Suv giriş pazarında satışlar % 72 arttı.)

J.H. yüksek rakamların kalıcı olmayacağını tahmin ediyor.

Humphrey, önümüzdeki 5 yıllık planı hazırlamakla meşgul Çin’de, mevcut otomobil endüstrisi yapısının sürdürülebilir olmadığına dair işaretler olduğunu söylüyor.

Geçtiğimiz on yılda dünyanın en büyük otombil pazarı olan Çin’de önemli miktarda büyüme sağlandı. Bu büyüme , OEM’ler için yüksek hacim ve kar anlamına geliyor.

Endişe Çin’in yavaşlaması – sadece azalan hacim değil fakat, artan rekabet- çok fazla marka ve pek çok fazla kapasite olması. Ve bir çok segmentte fiyatları aşağı doğru baskılanıyor.

Çin’in ekonomik yavaşlaması, Breziya, Rusya, Hindistan gibi büyüme potansiyeli olan ülkelerde beklenen büyümenin gerçekleşmemesi OEMler üzerinde etkili oluyor.

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi olarak Çin , hacim ve kar olarak bu pazara bağımlı yabancı otomobil üreticileri üzerinde baskı yaratıyor.

Büyüyen orta sınıf ve düşük otomobil sahipliği – 1000 kişi için 115 otomobil.- Çin otomobil pazarının geleceği için iyi işaretler olsa da, Pazar tabanlı reformların olmamasından dolayı kar marjının - belirli bir süre için de olsa- düşeceği yönünde endişeler var.

Too Many Brands ( Çok fazla Marka )

H, göreceli genç olan Çin pazarını, bir çoğu yerel markalar olmak üzere , kimin sağ kalacağını görmek üzere yaşam savaşı veren düzinelerce araba markasını ABD’nin 1900 lardaki vahşi batı haline benzetiyor. Çin’de -abd nin üç katı- 90 adet otomobil markası var.

Amerikan geçmişinin Stutz ve Pierce Arrow’larının aksine Çin’in otomobil markaları yabancı otomobil markalarının zorunlu ortaklığı ve hükümet sübvansiyonlarının getirisini devşiriyor.

Çin endütrisine sübvansiyonlar kitabının müellifi, Wets Virginia Üniversitesi yönetim profesörü Usha Haley ; “ Sübvansiyonların 2011 den bu yana her yıl %75 artmak üzere 2014 yılında otomobil endüstrisi için 1 milyar dolara ulaştığını” ve “sübvansiyonların otomobil endüstrisinin karlarının yaklaşık %30’una ulaştığını” belirtti.

Çinde iş yapmak isteyen yabancı üreticiler, fikri mülkiyet haklarını devretmek ve Çin üreticileri ile müşterek ar-ge yapmak dahil , devlet iştiraki olan yerli üreticilerle %50den fazla paya sahip olmayacakları ortaklıklar kurmak zorunda. Hangi markanın hangi yabancı otomobil üreticisi ile ortaklık kuracağınada Beijing karar veriyor.

Bu düzenleme, otomobil dizayn, mühendislik, üretim ve dağıtım alanlarında verimsizlik ve gereğinden fazla kapasite yarattı.

Her Çin Eyaleti kendi sübvanse edilen otomobil şirketine sahip. Eyaletin ekonomik dayanağı ve gurur kaynağı olan bu şirketler, arazi tahsisleri ve tanınan vergi avantajları ile yüksek kapasiteli, satamasalar bile yüksek üretim sayıları olan fabrikalar inşa ettiler.

Muazzam miktarda para, gurur ve yatırım bu projelere gömüldü. Bazı eyaletlerin yerleşiklerinin diğer eyaletlerde üretilen araçları satın almasına izin vermemeye kadar giden atıl kapasite ve ölümüne rekabet var.

Kasım ortasında Çin satıcıların ellerinde aylık satışın 1.5 katı aracı vardı.

Atıl kapasite bütün endüstriyi etkilemekte, üreticiler – ki GM bunlardan biri- ellerindeki fazlalığı ihraç etmeye başladılar.

Kezalik küresel bazda ekonomi yavaşladığındanyabancı üreticiler Çindeki bu fazla üreim yüzünden abd de üretimi kısmayacaklarına göre, bu fazla üretimin ne kadarı doymuş pazarda emilebilecek?

Big Cities Saturated ( Çindeki büyük şehirler doygunluğa ulaştı.)

Çin, - düşük otomobil sahipliğine rağmen- bazı yerlerde otomobil sahipliğinin artışına izin verecek alana sahip değil. Doğudaki büyük şehirler arazi ve altyapı yetersizliği nedeni ile hükümetçe konulan sınırlara ulaşmış durumda. Yoğun yerleşim yerlerinde eğer piyango size çıkarsa bir plaka edinebilme şansınız var. ( plaka çok pahalı, dolayısı ile otomobil alamıyorsunuz.)

Araba üreticileri doymuş şehirlerde daha fazla yeni otomobil satabileceklerine güvenemetecekleri için 3üncü ve 4üncü sınıf şehirlere yönelmekte olup buralarda ise tüketicinin satın alma imkanlarının sınırlı olması ile başbaşa kalmakta.

Taşra eyaletlerinde halk ekonomik yavaşlamadan daha çok etkilendiği için kendilerine sunulan uzuz yeni arabaları dahi alamamaktalar.

Pazarın görünür olarak daralması sonucu, Eyaletlerin kendi yerli üreticilerinin daha verimli olması için Çin yabancı ortaklı şirketlere üretimi kısmaları yönünde uyarılarda bulunuyor.

http://www.industryweek.com/global-economy/hard-times-ahead-chinas-auto-industry

Son söz :

1- Kurulu kapasitenin % 65 i kullanılıyor, verimlilik için iyi değil.

2- Fikri mülkiyet haklarının devri ve müşterek ar-ge ilerisi için iyi değil, bugünü geçirmek için aile gümüşlerini satmaya benziyor.

3- Bu şartlar altında Çin pazarına bu kadar açılmak iyi bir şey midir? Üzerinde düşünmek lazım.


EK :http://www.forbes.com/sites/jackperkowski/2015/10/20/2015-an-inflection-point-in-china-automobiles/2/#2912a43a53d6

EK 2 : http://gefira.org/en/2016/02/04/china-overcapacity-and-slowdown-a-threat-to-global-automobile-tycoons/


EK 3 : Japan Economic News reported on 06 May 2015, that in the world's biggest auto market, China's overcapacity problem had become more and more serious. Automakers 2015 year production capacity was expected to increase over the previous year by 20%, reaching a production capacity of 50 million units. But 2015 it was estimated there would be 25 million new car sales, an annual increase of only 7%. Car companies in China operating rate was considered 80%, but could fall off to 50%.

http://www.globalsecurity.org/military/world/china/economy-auto.htm

EK 4 : China's auto output capacity is seen climbing more than 20% on the year to about 50 million units in 2015, according to data compiled by The Nikkei. But new-vehicle sales are projected to rise only 7% to a little over 25 million.

Production facilities could operate at just 50% of capacity rather than the appropriate level of 80% or higher. China is said to have as many as 3 million vehicles in inventory -- about half of the total number of cars sold in Japan in a year.

Even with sales sluggish from the economic slowdown, automakers fear losing market share and so are not letting up on expanding capacity. This has led to fierce price competition.

http://asia.nikkei.com/Politics-Economy/Economy/Severe-overcapacity-haunts-Chinas-carmakers

EK 5 :http://www.theferrarigroup.com/supply-chain-matters/2015/02/16/report-of-automotive-production-overcapacity-across-china/

EK 6 : With 'wildfire' growth over, many production lines idle Though 23.5 million vehicles were sold in the country last year and the Chinese Association of Automobile Manufacturers estimates the figure will grow 7 percent to around 25 million units this year, at least one-third of the country's auto assembly lines will remain idle. Industry insiders said it sounds a warning because the break-even point in the industry is about 75 percent utilized capacity.

Things will not change for the better in years to come, according to consulting firm IHS Automotive. It predicts industry-wide capacity utilization will stay around 67 percent through 2020.


EK . 7http://wolfstreet.com/2016/05/13/auto-industry-industry-hype-chinese-government-warns-about-rampant-overcapacity/ Passenger vehicle capacity is currently running at what it termed a “relatively reasonable” 81% utilization rate, while for commercial vehicle production, capacity utilization has already plunged to a catastrophic 52%.

Önemli bulduğum bir yorum : One of the Issues in china regarding VW.

They committed to building several new plants, they then deduced that the market had reached already.

The Overcapacity situation, that exists everywhere else on the planet.

So trying to be good green Germans, they went to the chinese and said, look there is overcapacity we have no need of these plants. We want to cancel them, and build something that may be needed there.

They were rejected, violently, by the chinese, and told if they did not honour their commitments to build and open the plants they would be ejected from the chinese market.

Other Auto manufactures in china, have had similar issues/Stories unofficially..

The chinese are also developing their clone manufacturers to steal the industry from the foreign company’s.

I believe china intends to do with its Auto overcapacity what it has been doing with its general industrial overcapacity (shoes underwear Etc) for over 20 years .

Destroy the businesses of foreign producers, in those industry’s.

In china “commercial competition” means to destroy your competitor, for ever, by what ever means. This applies locally, as well as internationally.

You must understand what the chinese mean when they use the European word “Competition”:.

Fair and level playing fields, along with consumer benefits, are not in the chinese concept of “Competition”


http://www.chinadaily.com.cn/cndy/2015-03/02/content_19688673.htm
You can sum up the entire dream world of the motoring enthusiast in four words: “don’t fence me in” ( araba severlerin dünyasını iki kelime özetleyebilirsiniz ; beni sınırlama )

diye başlayan

The police punish motorists for behaving in exactly the same manner as the driver on the car’s advertisement ( Polis tam olarak arabanın reklamında ki gibi davranan sürücülere ceza kesmektedir.)

diye devam eden, Erich Fromm'dan alıntılar yapan,

The psychologist Erich Fromm spoke of five basic needs that everyone shares: ( Fromm herkesin 5 temel ihtiyacından bahsetti)

1) A need to know who we are and where we fit in ( Kim olduğumuzu bilmek ve nerede durduğumuzu bilmek)

2) A sense of unity and grounding ( bütünlük ve denge duygusu Not : Bütün mütercimler yalancıdır ) "If you’re not getting an ongoing sense of union from meditation, you can get a quick fix from a car – try taking a convertible out with the softtop down along a long, open road at sunset. Aside from feeling your cares blow away with the wind, you will often get a sense of unity and sometimes grounding that may last for a long time after the journey ends." bu paragrafı okuyup da aklına "jinba attai" gelen var mı?

3) A need to have an ‘object of devotion’ ( Bir ilgi/bağlanma nesnesine sahip olmak )

4) A need to feel effective ( Etkili olduğunu hissetme arzusu )"There is a clear profile of the more extreme petrolhead. They almost inevitably have one or more authoritarian parents or parent figures, and they learned early in life that fun was often not allowed.

From an early age bikes, carts and cars came to symbolise freedom and escape, and there was inevitably an ongoing battle between the parents and child over such activities. That’s why petrolheads who feel restricted tend to act like hurt eight-year-olds who’ve been told to put the bicycle away and come and have a bath. They act like that because that’s exactly what their early life was like – a series of lost battles for freedom.

Because of their background, petrolheads see the state/police/teachers/officials in much the same way as they saw their parents – ‘they’re out to get me,to spoil my innocent fun’. This attitude also explains the almost comical paranoia towards any kind of regulation."

5) A need for stimulation and excitation ( heyecan ve uyarılma arzusu )

We’d like to add one of our own: 6) A need for attention ( Kendimiz bir ek yapacağız 6) ilgi çekme arzusu )



The old tribal relationships exist intact within our ‘peer group’, and within this group we play out roles that are millions of years old

Başlıkları olan makaleler okumak için gidilebilecek müthiş bir site.

Where did you get the idea that the most wonderful thing I could be in life was obedient?” ("Hayatta olabileceğim en harika şeyin itaatkar olmam olduğu fikrini nereden edindiniz?) diyen Germaine Greere'in otomobil hakkında yazdığını biliyor musunuz? "Men abuse cars because they cannot separate the idea of abuse from the concept of love" A man loves his car because it does as it’s told when it’s told. ( Bir erkek arabasını erkeğin dediğini dediği zamanda yaptığı için sever )

Cars & Other Dysfunctional Relationships - by Germaine Greer



Eurepean Cars ve German Cars isimli makaleler ile başlayınız.

http://dogandlemon.com/articles

EK : "The origins of SUV" isimli makaleden: Bir Hummer satıcısının Hummer tarifi "a vehicle for the people who like to make a statement" Hummer'in mesajımı? "Fuck you".
Hummer'in kendi araştırmasına göre Hummer sürücüleri boş, kendini beğenmiş özgüveni olmayan, dünyanın kendi etrafında döndüğünü sanan , davranışlarının sonucunu düşünmek istemeyen kişiler. ( boyut hakkındaki yorumu okurken siz ekleyiniz)
Osmanlı'da ( Ecdadımız ) yüzde 12,5 ila 15 ( onu onbirbuçuktan) faizle ( mu'amele-i şer-'iyye) para işletmeleri için Şeyhülislam fetvaları.

"Para vakıfları" yüzde 12-15 ten mu'amele-i şer'iyye adı altında faizle Şeyhülislam fetvası ile kredi vermekte imişler. Yüzde 30 faize müsaade edilmiyor imiş.

Bkz :http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/37/772/9837.pdf


Sayfa 218 den alıntı

Ali Efendi'nin iki fetvası:

1- "Bir kadın bir adama bir sene vade ile borç verdiği parası için mucamele-i şer'iyye ile nMı alsa, bu nb!) borç veren kadına hel aı olur mu?

eI-Cevab: Olur. "

2- "Bir kimse müteveIlisi olduğu vakıf paradan, mucamcle-i şer'iyye ile bir kadına onu onbir buçuktan (% 15) borç verse, müddeti sonunda rıbh( (faiz) kadından almağa muktedir olur mu?

el.Cevap: OIur."

Feyzullah Efendi'nin iki fetvası:

1- "Bir kimse diğer bir kimseye istirba! kas dı ile onu onbir buçuktan (% 15) horç verip, sene sonunda rıbhı borçludan almağa kadir olurmu?

el-Cevab: Olur. "

2- "Zeyd, müteveIlisi olduğu vakıf paralardan Amr'a mu'amc1e ile verdiği akçe için bir sene tamamına kadar'onu on üç (% 30) hesabı üzerinden
şu kadar akçe rıbhı ilzam edip, sene sonunda bu rıbhı Amr'dan dava etse onu -onbir buçuktan (% 15) ziyadeye' davası dinlenir mi?

eI-Cevap: Olmaz, memnu'dur,
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 yıl önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 1.021
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 1.602
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 382.993 (Bu ay: 588)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 321 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.