Şimdi Ara

Disk ve Balata değiştirdim.Frenler berbat oldu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
20.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 4 gün önce fren disk ve balatalarımı değiştirdim.Değiştirdikten sonra fren hassasiyeti ve tutması iyi olacağına eskisinden daha berbat oldu.Dün 100 km hızla giderken frene basıp deneme yaptım.O kadar sağa sola kayıyor ki arabayı direksiyonla toparlaman gerekiyor.Keşke hiç değiştirmesydim frenler eskisinden berbat oldu.Sizce bu soruna ne sebep olmuş olabilir.



  • Disk ve balata değiştirip fren ayarı yapmadan bırakmış sanırım ustanız.
  • Frenleriniz alismamis olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Disk ve balata değiştirip fren ayarı yapmadan bırakmış sanırım ustanız.
    disk ve balatanın birbirine alışması gerekli ondan sonra frenler düzelir ama çekme konsunda bişey diyemiyiceğim.
  • Buna sebep olan, sizin yanlış bilginiz..
    Fren sisteminde balata ve disk degisiminde, mutlaka ve mutlaka bir alisma sureci olur.. seramik disk haric bundan..
    O denemeyi yapmakla da pek iyi yapmamissiniz.. balata diske temaz ettikce, yuzeyler sekillenir; birbirine uyum saglar.. pürüzsüz bir yuzeyde, surtunme de az olacagindan, frenleme kuvveti de az olur..ceyrek bssinca tutan fren, alisana kadar yaridan fazla basinca ancak tutar ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: san_jose

    Frenleriniz alismamis olabilir.

    Hocam 1 haftadır frenler alışması için 2-3 km lik fren tutma denemesi yapıyorum.Üstelik bundan hariç 140 km yol yaptım.Alışmış olması lazım diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Disk ve balata değiştirip fren ayarı yapmadan bırakmış sanırım ustanız.

    Hocan fren ayarı derken?Ön disklerde fren ayarı yapılmıyormuş zaten.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren Disk ve Balata
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Disk ve balata değiştirip fren ayarı yapmadan bırakmış sanırım ustanız.

    Hocan fren ayarı derken?Ön disklerde fren ayarı yapılmıyormuş zaten.

    Alıntıları Göster
    Bugün 100 ile giderken el frenini çektim arka tekerleklerde gram kayma olmadı.El freninin tutma gücünün zayıf olduğunu biliyordum ama bu kadar zayıf olacağını düşünmüyordum.El frenini sonuna kadar çekip kalkmaya çalıştığımda tekerin biri kayarken diğeri dönüyor.Aracın frene bastığında sağa sola kayması arka kampanaların zayıf tutması olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Disk ve balata değiştirip fren ayarı yapmadan bırakmış sanırım ustanız.

    Hocan fren ayarı derken?Ön disklerde fren ayarı yapılmıyormuş zaten.

    Arkalar kampana mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Disk ve balata değiştirip fren ayarı yapmadan bırakmış sanırım ustanız.

    Hocan fren ayarı derken?Ön disklerde fren ayarı yapılmıyormuş zaten.

    Arkalar kampana mı?

    evet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Disk ve balata değiştirip fren ayarı yapmadan bırakmış sanırım ustanız.

    Hocan fren ayarı derken?Ön disklerde fren ayarı yapılmıyormuş zaten.

    Arkalar kampana mı?

    evet

    Alıntıları Göster
    İşte hocam onların ayarlanması lazım. Dengesiz frenletiyor olsa gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Disk ve balata değiştirip fren ayarı yapmadan bırakmış sanırım ustanız.

    Hocan fren ayarı derken?Ön disklerde fren ayarı yapılmıyormuş zaten.

    Arkalar kampana mı?

    Alıntıları Göster
    eger 4 teker disk ise fren ayarına gerek yoktur fren ayarı sadece kampana türü frenlerde geçerlidir. aracın belli bir süre balata disk alısma süresi olucaktır eger 4 teker balatası değişti ise bu sure uzun sürebilir veya frenleri alıstırayım derken yaptıgınız ani ve uzun frenlerle balatalar daha alısmadan yüzeyinide yakmıs olabilirsiniz buda fren hassasiyetini azaltır fakat frenler kampana ise balatalar iyice alıstıkdan sonra mutlaka fren ayarı yapılmalıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydınkartal -- 23 Mayıs 2014; 23:12:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınkartal

    eger 4 teker disk ise fren ayarına gerek yoktur fren ayarı sadece kampana türü frenlerde geçerlidir. aracın belli bir süre balata disk alısma süresi olucaktır eger 4 teker balatası değişti ise bu sure uzun sürebilir veya frenleri alıstırayım derken yaptıgınız ani ve uzun frenlerle balatalar daha alısmadan yüzeyinide yakmıs olabilirsiniz buda fren hassasiyetini azaltır fakat frenler kampana ise balatalar iyice alıstıkdan sonra mutlaka fren ayarı yapılmalıdır

    Alıntıları Göster
    dengesizliği bilemıyorum ama fren balatalarının alışma sürecinde zor tutması gayet normal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınkartal

    eger 4 teker disk ise fren ayarına gerek yoktur fren ayarı sadece kampana türü frenlerde geçerlidir. aracın belli bir süre balata disk alısma süresi olucaktır eger 4 teker balatası değişti ise bu sure uzun sürebilir veya frenleri alıstırayım derken yaptıgınız ani ve uzun frenlerle balatalar daha alısmadan yüzeyinide yakmıs olabilirsiniz buda fren hassasiyetini azaltır fakat frenler kampana ise balatalar iyice alıstıkdan sonra mutlaka fren ayarı yapılmalıdır

    Alıntıları Göster
    Bir kaç gün daha alışmasını bekleyin,eğer düzelmiyorsa değiştirdiğiniz yere götürün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınkartal

    eger 4 teker disk ise fren ayarına gerek yoktur fren ayarı sadece kampana türü frenlerde geçerlidir. aracın belli bir süre balata disk alısma süresi olucaktır eger 4 teker balatası değişti ise bu sure uzun sürebilir veya frenleri alıstırayım derken yaptıgınız ani ve uzun frenlerle balatalar daha alısmadan yüzeyinide yakmıs olabilirsiniz buda fren hassasiyetini azaltır fakat frenler kampana ise balatalar iyice alıstıkdan sonra mutlaka fren ayarı yapılmalıdır

    Alıntıları Göster
    1. Arkadaşların da yazdığı gibi rodaja dikkat etmek, yaklaşık 500 km boyunca sert fren yapmamaya çalışmak gerekirdi.

    2. Balataların kalitesi önemlidir. Simetrik sürtünme kuvvetlerini garanti eden standart D3EA'dır. Yeni arabaların üzerinde gelen balatalar genelde birinci kalitedir. İkinci kalite balataların fren dengeleri daha kötüdür.

    http://www.acdelco.com/parts/brakes/d3ea-certification.jsp




  • Bu zamanında bende de olmuştu.98 mazda323 familia aracımı aldığımda çok acayip tutan freni vardı.Bakıma götürdüm usta ön fren disk ve balata arka frenin de balataları değişecek dedi ve değişti. Ondan sonra fren çok zayıfladı.Usta bir süre kullan arka frenlere ayar yapacağım dedi.Kullandım geldim ayarı da yaptı fakat o frenler hiçbir zaman ilk aldığımdaki o balata bitik haldeki gibi olmadı.Araba şu an kardeşimde ve o balatalar halen benim yaptırdığım balatalar ama halen o ilk aldığım halinde ki gibi değil.
    Benim tahminim belki de ilk aldığımdaki o balata bitik disk bitik halindeki pütürlü disk daha iyi fren yaptırıyordu. Yani diskin yüzeyi çok pütürlü olursa fren iyi tutar ama balatayı çok çabuk yer.Bu benim tahminim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Buna sebep olan, sizin yanlış bilginiz..
    Fren sisteminde balata ve disk degisiminde, mutlaka ve mutlaka bir alisma sureci olur.. seramik disk haric bundan..
    O denemeyi yapmakla da pek iyi yapmamissiniz.. balata diske temaz ettikce, yuzeyler sekillenir; birbirine uyum saglar.. pürüzsüz bir yuzeyde, surtunme de az olacagindan, frenleme kuvveti de az olur..ceyrek bssinca tutan fren, alisana kadar yaridan fazla basinca ancak tutar ..

    Hocam seramik disk olunca ne oluyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    Seramik diski genelde gallardo,carrera v.s. araclarda gorursunuz ki bunlar zorlamadan-isinmadan hissiz olan fren sistenleridir.. pist, yarış maksatli kullanimlarda şişmez, isindikca daha iyi tutar..orda biraz mecaz vardi"seramik disk" soylemimde, standart frenlerde disk balata degisimlerinde dogal bu yasanan durum.. hatta isyerinin araciyla kaza yaptim, bastim tutmadi, sonra bi tuttu pir tuttu; bariyerlere girdim kafadan kayip.onda da yeni degismisti frenler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Bugün 100 ile giderken el frenini çektim arka tekerleklerde gram kayma olmadı.El freninin tutma gücünün zayıf olduğunu biliyordum ama bu kadar zayıf olacağını düşünmüyordum.El frenini sonuna kadar çekip kalkmaya çalıştığımda tekerin biri kayarken diğeri dönüyor.Aracın frene bastığında sağa sola kayması arka kampanaların zayıf tutması olabilir mi?

    Birader sen ehliyetini bakkaldan mı aldın, 100 ile giderken el freni çekilir mi ölürsün, öldürürsün, insaf..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Seramik diski genelde gallardo,carrera v.s. araclarda gorursunuz ki bunlar zorlamadan-isinmadan hissiz olan fren sistenleridir.. pist, yarış maksatli kullanimlarda şişmez, isindikca daha iyi tutar..orda biraz mecaz vardi"seramik disk" soylemimde, standart frenlerde disk balata degisimlerinde dogal bu yasanan durum.. hatta isyerinin araciyla kaza yaptim, bastim tutmadi, sonra bi tuttu pir tuttu; bariyerlere girdim kafadan kayip.onda da yeni degismisti frenler..

    Seramik disklerin kullanım yerlerini biliyordum ama diğer husuysu bilmiyordum öğrenmiş oldum sağolun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.