Arabalara falan baya ilgili birisiyim ama direksiyon sınavından kaldım. Heyecandan mı yoksa fazla mı basite aldım bilmiyorum. 10 saat ders almak üzere yazıldım, en büyük hatayı bir tanıdık vasıtasıyla gittiğim için hakkımı arayamadım ve direksiyon derslerini 2 güne sığdırdılar. 2. gün rölanti devri yüksek bir araba geldi ve arabayı stop ettirmek imkansızdı yani debriyajı bırak yine stop etmiyordu. İlk günkü arabada debriyajla bildiğin yokuşta bile kalkıyordu gaz vermeden. Park işlemini yaparken gaza dokunduğumu bile hatırlamıyorum. Neyse sınav günü geldi: Araca bindim başlar başlamaz araç stop etti. Sonra bir şekilde kaldırdım ışıklarda tekrar stop ettirdim. Sonuç olarak kaldım sınavdan, baya da hevesliydim ama olmadı. Kullanabileceğim veya tekrar edebileceğim bir araç bulunmuyor. Babamın arkadaşı arabasını trafiğe kapalı bir alanda verdi çok eski dökülen bir vectra araçtı. Yemin ederim bırak kaldırmayı debriyajın kavrama noktasını bulamadım aracı kaldıramadım bile. Allah rızası için bir taktik verin ne yapacağımı şaşırdım, trafik bilgim var ama aracı çok fazla stop ettiriyorum. Youtubede birçok videoyu izledim ama aklıma yatmıyor. Sınav başlangıç güzergahı çok dik bir rampa. Ne yapmalıyım? Deneyebileceğim bir araba da yok. Sadece sürücü kursu ek olarak 2 saat daha verecekmiş parası karşılığında bakalım sınav +2 saat ders için bana ne kadar kitleyecekler. |
Direksiyon Sınavından Geçemiyorum




-
-
pratik yapmaktan başka şansınız yok hocam.
ek derslerde sadece takıldığınız kısma yoğunlaşacaksınız. bu sefer de başka bir yerden sıkıntı yaşama ihtimaliniz doğacak.
o yüzden saatlerce pratik yapmanız gerekir. araç bulamıyorsanız geçene kadar sınava tekrar tekrar girmekten başka çareniz de yok gibi maalesef.
-
yokuş yukarı kalkışta ayağın frendeyken debriyajı biraz salmaya başla, araba zaten normalden daha fazla titremeye başlıyor. İşte tam bu nokta da kavramanın orada olduğun anlamına gelir. Ayağını aracı titreten noktada sabit tut, ve sağ ayağını frenden çekip araca gaz vermeye başla. Debriyajı kullanmaktan çekinme, araç hareket edince hemen ayağını çekmeye çalışıyor acemi sürücüler. Araç 7-8 km/sa'e gelince ufak bir silkeler, o zaman ayağını debriyajdan çek ve sadece gaz pedalı ile ilerlemeye devam et. Tabi çok çok yüksek devirle kalkıyorsan belki 9-10 km/sa'te o silkelemeyi hissedersin.
-
Hocam şimdi para olsa gerekirse 10 saat daha ders alırım da ama asgari ücretle çalışıyorum. Temmuzda Allah nasip ederse düğün var. Maddi yönden bitik durumdayım. Dedim belki düğünden sonra para biriktirir bir araba alırım o hevesle yazıldım. Gel gör ki para yakmaktan başka bir işe yaramadı bu kurs. Az çok gelecek tavsiyeleri de tahmin edebiliyorum, maksat içimi dökmekti.
-
Evet hocam özellikle bu durumu dikkate alacağım. Peki park sırasında gaz ve debriyaj arasındaki ilişkiyi nasıl anlayabilirim? Derslerde kullandığım arabanın rölanti devri yüksekti debriyajla park ediyordum.
-
Manuel vites araba pratik ile öğrenilir.Burdan sayfalarca tavsiye verilse bile direksiyona geçtiğin anda hepsi uçar gider ama madem sordun ,
Kavrama noktasını hissedemiyorsan debriyaj basılıyken gaz pedalına hafif hafif gaz vermeye başla aynı anda da debriyajdan yavaşça ayağını çek.Motor bağırır ama araba stop etmeden kalkar eğer rampadaysan el frenini çek aynı taktiği uygula araba kendini öne atmaya istediği anda el frenini sal gaza biraz daha sert bas tabi el freni ile kalkmak sınav koşullarında geçerli mi bilmem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
28 sene evvel direksiyon sınavında arabayı 2 defa stop ettirip kaldıramayınca yanımdaki hoca pedallara müdahale edip kaldırabilmiştim ve sınavdan kaldım.
"Piskilet sürmeyi bile 18' inde başlayan ama onu bile beceremeyen birinin ne işi olur tomofil sürmekle" deyip ikinci hakkımı kullanmaktan vazgeçmiştim.
Aile baskısı ile ikinci hakkımı da kullanmak üzere kursun bedava verdiği direksiyon eğitimlerine yeniden girdim.
Kurs hocası "Senin sürüşün gayet iyi, arabayı kaldıramaman şanssızlık olmuş" demişti.
İkinci sınavı sorunsuz 86 puan alarak geçmiştim...
-
hocam parki zaten duz yerde yaptiriyorlar, debriyaji bol kullanmaya bak. Araba dizelse mesela sal ayagini frenden, acele etme, gazi sabit 1300-1500 devirde falan tut, bu sirada debriyaji hafif hafif sal. Arac hareket etmye basladigi an debriyaji orada tut hatta bir tik tekrardan debriyaja bas-sal, orayi iyice kafana belle. Butun parki bu sekilde yarim debriyaj yap. Park ederken debriyaji tamamen birakmak gibi bir durum kesinlikle yok. Hep ayak debriyajda cunku park ederken zaten hiz olarak 3-5km/h'i gecmeyeceksin. Araclar genelde 1. viteste debriyajsiz en az 6-7km/sa yapabiliyor, asagisinda stop eder.
Motoru stop ettirmektense birak debriyaj bitsin. Debriyaj balatasi neredeyse sarf malzeme, motor ise degil.
-
basit olacak da gaza aban debriyajı da yavaşça çek bas çek bas bitti gitti. mantığını anlarsan her aracı tek seferde kaldırırsın volan dönerken baskıyla devrini eşitleyip devam. debriyajla kaldırmak daha zor
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
O vectra zaten bitiktir de diri de olsa kavraması çok belirgin değil. Gazlı kaldıracaksın.
-
Geçemezsiniz çünkü, direksiyon iki günde öğrenilmez.
Günde en fazla 6 saat olarak en az 30-35 saat pratiğe ihtiyaç vardır. Gündüz / gece, şehir içi / otoyol pratikleri olarak.
-
Boş ve trafiksiz asfaltlarda bol bol düz vites otomobille pratik yapacaksınız ve heyecanınızı yenmeyi öğreneceksin.
-
Pratik lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bol bol pratik yapacaksınız başka çözüm yok.
-
Sanssız deve ve kutup ayısı olayı hep beni bulur.. Yine yıllar yıllar yıllar böyle bir kutup ayısı yine bana denk gelmisti.. bu yüzden ben de sınavdan ilk seferinde gecememistim.. direksiyon sınavında ben araba sürerken, aklı evvelin biri, önümde birden aniden frene abanarak yavaslamıstı.. neredeyse öndekine arkadan geciriyordum, arkada oturan herif, benim önümden giden aracın, sert bir sekilde fren yaptıgını, hic dikkate almadı tabii ki ve beni araca arkadan vuracaktı diye degerlendirip bırakmıstı..
ikinci sefer hatta yine aynı herif denk geldi yine selamlastık ama önceki durumdan hic konusmadık ikinci kez böyle bir olay gerceklesmedigi icin ehliyeti almıstım..
Sen de ikinci sefer aynı sekil talihsiz durumlara düsmezsin stop ettirmezsin ve alırsın
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 24 Ekim 2024; 14:18:44 > -
Merhaba.Yeni nesil araçlarda yani karbüratörlü olmayanlarda rölanti regülatörü var.Tolerans çok yüksek olarak siz gazı az bile verseniz stop etmemesi için gaz verir.Naçizane tavsiyem gaz verip çok bağırmasını istemiyorsanız bir araç ile çalışın.Vitese takın hiç gaz vermeyin debriyajı hassasiyetle kaldırın göreceksiniz kavrama noktasında araç çok hafifçe ilerlemeye başlıyacaktır.Akabinde hafifçe gaz vererek aracın ilerlemesine destek verin ve devam edin.
-
Sınavı 2.de geçtim bu arada güncelleyemedim konuyu. İkincı sınavdaki arabada daha dikkat ettim ve 0 hata ile geçtim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
güzel bravo..
-
ben hanıma da kıza da otomatik ehliyeti aldırdım. yoksa işimiz işti, zor geçerlerdi. ama senin durumun farklı, o ücrete otomatik gitmez. manuel uygun araçlar var, otomatik temiz uygun bişey yok.
-
Hadi hayırlı olsun. Direksiyon sınavlarında görev alıyorum. Elenen olunca üzülüyorum. Ben elememek için aday elenmek için çalışıyor. Sinirden stresten görev almamaya çalışıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- servis plakası kiraya verilir mi
- benzinli araç neden patlatma yapar
- 5 yıl dolmadan engelli araç satışı nasıl yapılır
- jant boyama fiyat
- ankara çelik rötuş
- bmw 2022
- ford mustang mach-e fiyat
- dacia pickup
- audi a3 yeni kasa
- toyota supra 1994 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X