Şimdi Ara

@@@@ DİKKAT !!! AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
155
Cevap
9
Favori
29.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen yıl 2007 model 1.4 D-4D Toyota Corolla HB sahibiydik. Aracı Memleketimiz olan Bursadan (Toyota AKKOYUNLU bayiden) satın almıştık.

    Aslında biz ailece 25 yılı aşkındır Mercedes kullanıyoruz, ancak yeni ailemiz için eşiminde kullanabileceği daha küçük araç segmentinde sorunsuzluğu nedeniyle Toyota'yı tercih etmiştik.

    Araçtan genel anlamda memnunduk fakat oturduğumuz Ankara / Dikmen bölgesindeki dik rampalar nedeniyle aracımızdaki MMT (Multi Mod Şanzıman)

    sorunlarıyla karşılaşınca aracı değiştirmeye karar verdik. 26 Mart 2013 tarihinde Bursa AKKOYUNLU Toyota bayisine gittiğimizde yeni kasa AURIS leri

    bize tanıttılar. Fiyat olarak 1.33 motorlu AURIS bize uygun görünüyordu ancak ben motorun bu rampalarda sorun çıkarabileceği nedeniyle uzak durmaya çalıştım.

    Ayrıca MMT şanzımanlı Corolla aracımızdaki rampalarda kalkmama sorunundan özellikle bahsederek bu sorunu bir daha yaşamak istemediğimizi özellikle belirttik.

    Tüm bunlara rağmen yeni kasa AURIS lerde bulunan 1.33 motorların kesinlikle böyle bir sorun yaşatmayacağını. Ayrıca alacağımız bu aracın MMT değil düz şanzıman

    olduğu için kalkmama gibi bir problem çıkarmayacağını üzerine basa basa bize anlattılar. Bizde haliyle test etmek için bir test aracı rica ettik ancak haliyle 1.33 motorlu

    versiyon test aracı getirmedikleri için 1.4 Dizel manuel araç teklifinde bulundular. Bizde 1.4 dizel aracın 1.33 benzinli araçtan çok farklı performans göstereceğini belirterek

    alamayacağımız 1.4 dizel Aurisi test etmemizin gereksiz olduğunu belirttik. Bu konuda kendilerine güvenmemizi ve kesinlikle böyle bir problem yaşamayacağımızı çok net

    ifadeler ile bize anlatan AKKOYUNLU bayisi satış elemanlarına TOYOTA markasına güvenerek aracı 26 Mart 2013 tarihinde teslim aldık..


    Aradan 1 hafta geçmeden iznimiz bitti ve eşimle görev yaptığımız ANKARA iline döndük. Ertesi gün oturduğumuz Dikmen bölgesinden 1 arkadaşımızla birlikte Eymir gölüne

    piknik yapmaya gittik ve dönüşte yine dik bir rampada konvoyda kaldık. Araç 1.nci viteste yerinden kati suretle kalkmayınca korktuğumuz şeyin yine başımıza geldiğini üzülerek

    bir kez daha gördük. Bin bir derde katlanarak sıfır olsun sorunsuz uzun yıllar kullanırız ümidiyle Toyota markasına güvenerek satın aldığımız ikinci aracımız bizi yine hüsrana uğrattı.

    Aracın yolda gidişi, viraj dengesi ve frenleri fiyatına göre gayet güzeldi ancak gereğinden fazla sert süspansiyon sistemi ve 1.33 motorun yetersizliği bu araca yakışmayan yönleriydi.

    Özellikle 1.6 motorlu versiyonunu daha sonra test ettiğimde süspansiyon sistemindeki bariz farkı ve 1.33 baz versiyona koyulan süspansiyonun berbat konforunu daha iyi gördük.

    (1.33 ve 1.4 D-4D modellerde kullanılan arka süspansiyon sistemi bağımsız değil ve konfor beklemeyin) 1.6 motorlu versiyonlarda ise durum cidden farklı..


    Yine oturduğumuz mahalleye geldiğimizde tam rampayı çıkarken önümüze bir çocuk fırladı ve durmak zorunda kaldık ancak aracı tekrar yerinden kaldırmak istediğimizde

    1.nci viteste aracın yerinden kalkamadığını gördük. Ve ne yazıktırki aracı rampadan geri geri salmak zorunda kaldık.

    Bu sorunları zaman kaybetmeden aracı satın aldığımız AKKOYUNLU Toyota bayisine bildirdiğimizde ''Biz sizin oturduğunuz yeri bilemeyiz'' diye yanıt aldık.

    Bunun üzerine sorunu bizzat yerinde göstermek üzere hafta sonu hemen Bursa iline geldik ve bayiye uğradık. Ancak burada bayi çalışanından aldığımız cavap bizi daha çok şaşırttı.

    Araç Dikmendeki rampalarda zorlanıyorsa evinizi değiştirin diye gülerek saçma sapan cevaplar verdiler ve bizde Toyota bayisinin aracı satana kadar döktüğü dilleri hatırlatarak

    bu saatten sonra yardımcı olmayacaklarını anladık.

    Durumu Belçika Toyota Avrupa Genel Merkez sorumluları dahil Türkiye Genel Merkezindeki yetkililere açıklayıcı birer mail ile bildirdik.

    Türkiye genel Merkzden bir Exper bizi arayarak olayı bizzat yerinde görmek istedi ve anlattığımız durumun pek mümkün görünmediğini bu işte bir hata yaptığımızı bize bildirdi.

    Bizde kendisini ANKARA'ya davet ettik. 1 hafta sonra yetkili geldiğinde yanında getirdiği AURIS 1.33 ve 1.6 motorlu CVT aracı aynı rampalarda test ettik.

    Kendilerine araçta 2 kişiden fazla insan olduğunda aracın bu rampalarda durduktan sonra tekrar kalkmadığını belirttim ve 2 saatlik sözlü tartışmalardan sonra

    araçların hepsini bu rampalarda test yapmaya karar verildi. İlk olarak kendi aracımızla 4 kişi araçtayken test yaptık ve aracın kalkamadığını bizzat gördüler,

    daha sonra diğer 1.33 motorlu araçla aynı durum gözlendi ve bizim aracımızda farklı bir sorun olmadığı kanıtlanmış oldu..


    Yani 1.33 motor bu kasaya Türkiyedeki yol şartlarında yetersiz geliyordu. 1.6 motorlu CVT modeli denediğimizde ilk gözüme çarpan şeyin süspansiyonun bariz farkı olduğunu

    burada gördüm ve araç rampada zorlanarak kalkmayı başardı ama kalktı. Demek bu ağırlıktaki bir kasayı 1.6 ve üzerindeki güçlerdeki motorlar yeterli geliyor bunu ispatlamış olduk.

    (Yeni kasa Auris 1.4 Dizel versiyondaki vites sistemi yine MMT olduğu için her ne kadar 1.6 motorlu araçtan daha güçlü olsada yine kalkamayacağını düşünüyorum)


    Tüm bu testlerin sonucunda aracı değerinin 5 bin TL si düşük almayı teklif ettiler. Güya bize yardımcı olacaklar..

    Yani biz koskoca bir markanın yetkili bayisindeki görevlilerin ağzından çıkan sözlere güvenerek durduk yerde 5 bin TL zarara uğratılıyoruz.

    (test etmek istediğimiz halde 1.33 motorlu test aracı ''nedense?'' olmadığı için) Umarım nedenini okuyan arkadaşlarımız daha iyi anlamışlardır.


    Neyse lafı daha fazla uzatmayalım. Sıfır araç sorunlu mal gibi elimizde kaldımı. Bizde mecburen ilan verdik baktıkki 2 ay boyunca 1.33 motorlu AURIS ler satılık ilanlarda

    çoğaldı ve kimse bu nedenle yaklaşmıyor.. Aracımızı 4 bin 500 TL zararına (40.500 e almıştık) Tam 36.bin TL ye başka bir Toyota bayisine satmak zorunda kaldık..

    Ertesi gün bu sattığımız bayiyi arayıp ellerinde yeni kasa ikinci el AURIS varmı diye sorduğumda 36 bine aldıkları aracı bana 40 bin TL demeleride ayrıca şaşırttı

    Gerçi istedikleri fiyata satarlar bu saatten sonra beni ilgilendirmediğini bende biliyorumda bana alırken biz inanın 500tl karla bu aracı satacağız demeleri bende kuşku

    uyandırdı ve arayıp sorma ihtiyacı hissettim.. Araca bu arada zam gelmişti ve 41.750 olmuştu bu nedenle 40 bine satacaklarmış yani bizi yine yediler



    Bundan sonra eşimle istemeyerekte olsa markaya karşı bir antipati oluştu.. Toyota sağlam sorunsuz araçlar yapabilir ama satış sonrası özellikle ülkemizde sizin arkanızda

    hiçkimse durmuyor bunu bilmenizde fayda var.. ''Müşteri memnuniyetinde dünyanın en iyisi biziz'' diyen bir firma için çok vahim bir durum aslında..

    ALJ yani Toyotanın distribütörü bundan haberdar olunca bakalım neler yapacaklar merak ediyorum..


    Şimdi ne mi aldık.. Çok ilginçtir ki daha önce Toyota'da çalışan bir tanıdığımızın tavsiyesi üzerine 2007 model 1.5 Boxer motorlu 4x4 Subaru IMPREZA satın aldık..

    Nasıl memnun olduğumuzu anlatamam...


    Toyota yetkili bayisi ve çalışanı beni SUBARU ile tanıştırdı.. Teşekkürler TOYOTA..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Ağustos 2013; 14:34:08 >







  • üzücü bir durum kesinlikle birde rica etsek rampanın fotografını ekleyebilirmisiniz

    1,2 motorlu palioyla cıkamadıgımız yer yoktuda
  • O nasıl bir rampaymış?
    1.33 Auris sahibiyim bende herhangi bir rampada kaldığımı hatırlamıyorum şimdiye kadar.
    Fotoğraf ekleyebilir misiniz?
  • Tabiki ilk fırsatta fotoğrafını ekleyeceğim. Test günü rampanın açısını hassas elektronik bir açı ölçer ile kaydettik. Tam 28 derece açı gösterdi.

    Yalnız şunu unutmayalım tek yada iki kişi değil. Biz aracımızı 4 ve 5 kişilik olarak satın alıyoruz. Yani ailece koltuklar doluyken rampanın tam ortasında durarak yeniden kalkmaya çalışın. Motorun kasaya yetersiz olduğunu o zaman daha net göreceksiniz. Tabi her şehirde bu durum başımıza gelmeyebilir.

    Önemli olan bu ülkede bu durumla karşı karşıya kalcağımızı bilmek. İşte bu sizi her zaman sıkıntıya sokmaya yetiyor. Bunu savunacaklarda olacaktır ancak şunu söylemek lazım. Sıfır bir araçla bu ülkede bu sorunu yaşıyorsak olay bitmiştir. Demek yetersiz test edilmiş.

    MMT şanzımandada aynı sorun var ve Toyota açılan davaları kaybettiği halde ben hatalıyım demiyor ve müşterisini sorunlarla ve zararla başbaşa bırakıyor.
    Yanlış anlamayın ben uzun yol şoförü bir babanın evladı olarak otomobillerin araçların içinde yetiştim ve 15 yıldır ehliyetle bu ülkede yasal olarak araç kullanıyorum. Bize önce " belki siz aracı kaldıramamışsınızdır "dediler ama gelip test günü gözleriyle gördüklerinde kıvırmaya başladılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Ağustos 2013; 15:55:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yokus kalkış destegini kullandınızmı? ben 1.6 corollaya alışmadım hala ,debriyajına özellikle

    sonra yokus kalkıs kullannca dahada bi rahat oldum ama 1000 bakımında mutlaka gosterıcem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanlevent -- 8 Ağustos 2013; 15:56:19 >
  • Denemediğimiz kalmadı. Hold yani yokusta 2sn kilitlemeyi tabiki kullandık. Nafile. TRC yani patinaj önleme belki aracın nefesini kesiyordur diye tuşa 3sn basılı tutarak onuda devre dışına çıkarıp denedik ancak sonuç değişmedi. Yetkili motorun kaldıramadığını kabul etti ama yapacak bişey yok dedi. ilginç olanda bu zaten..

    TRC >>> http://www.toyota.com.tr/innovation/technology/glossary/gloss_trc.aspx



    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Ağustos 2013; 16:02:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o zaman dedıgınız gıbı kaldırmıyor dizel olsa belkıde sorun olmazdı cunku dusuk devırlerde yuksek tork saglıyor.. otomatık sansumanı hıc bı zaman sevmıcem sanırım bi mercedes bmw kullanmdıktan sonra
  • Ailece 25 yıldır Mercedes kullanıyoruz. (300E şuan Bursa'da babamda)

    Daha önce 77 model (W123 Kasa) 280E Tam otomatik, daha sonra 82 model (W126 Kasa) 280 SEL Balina kasa Tam otomatik ve şuan 87 model (W124 Kasa) 300E Tam otomatik araç kullanıyoruz.

    Aynı rampaları 87 model (W124 kasa) 300E aracımızla çıktık, sanki düz yolda kalkıyor gibi rahat kalkıyor.

    Eğer biraz daha yüklenirseniz bırakın devir kesmeyi resmen asfaltı parçalıyor..

    Kış aylarında gerektiğinde ASD (Elektronik kilitli diferansiyel) devreye giriyor ve çekişi daha net hale getiriyor..

    Ama ne olursa olsun kalkamıyorum demiyor..

    Aslında sıkıntı araçta yada otomatik şanzımanda değil.. Toyota'nın MMT diye adlandırdığı robotize manuel tabanlı şanzımanda ve büyük kasaya koyduğu küçük motorlu modellerde.


    Şuan kullandığımız Subaru Impreza 1.5R AWD aracımızda ise 4 çekerin farkıyla hiç patinaja yüklenmeden kertenkele gibi yola asılarak ağır ağır kalkıyor..

    En azından sorunsuz bir şekilde tam bizim istediğimiz gibi kalkıyor. + olarakta Subaru'nun HOLD sistemi vites kolunun yanındaki bir tuş ile sağlanıyor ve

    saçma sapan 2sn gibi süresi yok. İçinde 5 kişide olsa 30 derece rampada araçla durduğumuzda kancayı atmış gibi asılı kalıyor. Araç D vites konumunda

    ve HOLD açıkken ayağınızı frenden çektiğinizde araç resmen asılı duruyor ve kalkarken 2nci, vitesi kullanarak Simetrik 4 çeker sistemi sayesinde kusursuzca kalkıp ilerliyor..


    Bulunduğumuz ülke ve yol şartlarına göre en iyi seçimi yaptığımızı düşünüyorum. Yakıt olarakta BRC LPG kiti taktırdık çok memnunuz. Tam dolu 90tl'lik LPG ile Uzun yolda

    (Ankara-Bursa) 452km , şehir içinde 406km gibi değerler elde ettik. Bazıları belki yedek parça servis vs. diyeceklerdir. Ankara - Bursa ve İstanbulda Subaru servisi yada

    yedek parçası bol ve sorunsuz. (İnternet varken nerede olduğunuzunda önemi yok aslında) Bu nedenle artık içimiz çok rahat.


    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Ağustos 2013; 17:25:43 >




  • Bahsi geçen ailemize ait araçlarımızın fotoğrafları ;

    Corolla 1.4 D-4D Sol (2007)
     @@@@ DİKKAT !!!  AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@

    Auris 1.33 Life (2013)
     @@@@ DİKKAT !!!  AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@

    Subaru Impreza 1.5R AWD (2007)
     @@@@ DİKKAT !!!  AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@

    Mercedes Benz 300E (1987)
     @@@@ DİKKAT !!!  AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 8 Ağustos 2013; 17:43:43 >




  • otomatikleştirilmiş şanzumanları sevmiyorum belkide düz olsa sorun yaratmazdı diye dusunuyorum
  • Dizel Corolla'mız düz vites olsaydı mutlaka o tork değeriyle her rampada kalkardı buna katılıyorum. (Computest'te 215nm çıktı)

    Sorun bahsettiğim gibi MMT şanzımanda ve ardından karşılaştığımız 1.33 motorlu Auris'in çekiş yetersizliğindeydi..
  • MMT şanzımanla ilgili sorunlar daha önce de dile getirilmişti. Ben de aracımı alırken uzun süreler araştırma ve testler ile geçirdim ama şu ana kadar çok memnunum.(2012 1,4 MMT) Dizel olmasının da etkisi olabilir fakat MMT'den dolayı bir sıkıntı yaşamadım. Araç 5 kişi iken hem de dikmende defalarca dur kalklarım oldu (karapınar tarafından dikmen caddesine girişte fakat manuel modda) belirli bir zayıflık var ama asla kalkmama gibi bir durum yaşamadım. Zayıflık da 1,4 motordan kaynaklanıyor. Onu zaten aracı alırken kabulleniyorsunuz. Fakat dediklerinizde de sonuna kadar haklısınız. Aracı 5 kişilik diye satıp, yolda kalınca da ilgilenmemek, hem de bu tavrın toyota gibi bir markadan gelmesi çok can sıkıcı. Benzer sıkıntılar MMT şanzıman sorunlarında da yaşanmıştı. Bu tip durumlar markanın değerini maalesef giderek düşürüyor. Türk insanında bu kadar olumlu bir referansı varken bunu bozmamak için her şeyi yapmaları lazımken, cepten yemeyi tercih ediyorlar. Garip.




  • Benim araçta sıkıntı yok ama ilginç abi sonuçta 1.3 motorda olsa böyle sıkıntı yaratmamasi lazım çünkü kaç tane testten geçiyor bu arabalar yetersiz olsa neden piyasaya cikarsinlar 1.2 motorlu arabalar geziyor etrafta çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araç daha çok yeni ve dikkat edilirse eski auris gibi tutmadı. Ancak yeni auris 1.33 motorlu araç satın alanlar anlayabilir bu sıkıntıyı. Hatta şununda altını çizelim ilk 1000km bakımda gittiğim Ankarada başka bir Toyota bayideki yetkiliye bu sıkıntıyı anlattığımda "Eğer bize gelseydiniz biz size 1.33 motorlu auris önermezdik, özellikle dikmen gibi rampası bol yerlerde oturanlarada tavsiye etmiyoruz" dedi.

    Adamlar problemin farkında.. 2009 sonrası dizel auris ve corollalardaki motorun yağ eksiltmesinin farkında oldukları halde hiçbirşey yapmadıkları gibi..

    Araştırın göreceksiniz.. Ama söze gelince müşteri memnuniyetinde rakip yok..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gelen toyota yetkilileri 5bin tl zararına aracı geri almayı neye gore teklif ediyoracaba araç oradan cıkamasıysa tüketici isterse aracını iade edebilir bana gore vede bundan maddi zarar görmez diye düşünüyorum. cünki olay ispatlanmış bence ordaki olayı mahkemeye taşısaydınız paranın tamamını geri alırdınız.
  • Bu konuyu çok düşündük. Haklısınız 1-2 yıl sürecek hukuk mücadelesinden sonra kesinlikle alacağımıza inanıyorum.

    Ancak bizim günlük olarak otomobile ciddi ihtiyacımız var ve bu süreçte bunu bekleyecek ne zamanımız vardı nede moralimiz.

    Eşimle konuyu konuştuk ve baktık yokuşa sürüyorlar daha fazla görmek moralimizi daha çok bozduğu için bir an önce zararına elden çıkardık.

    Yoksa benim niyetim çok farklıydı ve kanuni yollarla hakkımız fazlasıyla geri almayı kafaya koymuştum ancak bu konuda yalnız değilim..

    Markaya karşı ister istemez bir antipati oluşturdular..

    Ben olaya daha genel bakıyorum, burada sorun araçta değil. Arkasında duranda..

    Toyota Bayilerinde ve Toyota Türkiye'de..

    Satana kadar herşey güllük gülistanlık. Sattıktan sonra sorun varsa arkanızda duran kimse yok..

    1.33 motorun gücü belli. Sizde 1.6 alsaydınız diye sözler uçuşuyor havada..

    Zaten sorarak test aracı isteyerek almışız üstüne birde suçlu muamelesi görmek insanı iyice çileden çıkarıyor..

    Özellikle AURIS 1.33 ve MMT şanzımanlı araç alacaklar bir kez daha düşünsünler. Çünkü dik rampalar her zaman karşınıza çıkacak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 10 Ağustos 2013; 15:55:05 >




  • Hocam subaruyu kaca mal ettiniz?

    Arac cok şekil duruyor.

    Lpg ile uyumunu iyi arastirdiniz mi?

    Bende boxer motora cok ilgi duyuyorum merakimdan sordum.

    Malesef haklisiniz dikmen rampasi gibi 25 derece ustu rampalarda sorun olabildigini ben de duymustum.

    Gecmis olsun ne diyeyim haklisiniz eger durum tam boyle gelistiyse cok haklisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subaru impreza aracımızı temmuz ayında 27.500 e aldık ve üzerine aynı hafta 1.650 tl ye brc lpg kiti taktırdık.
    (Hatasız, boyasız 42bin km ve Yetkili servis bakımlı) Extra led gündüz farı ve sesli geri vites park sensörü taktırdım.

     @@@@ DİKKAT !!!  AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@  @@@@ DİKKAT !!!  AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@

    Üstte fotoğraftaki 2.0R modeliyle gelen Enkei marka 16 inch bronz jantları ve bunları extra aldım. (yazlık)

    Altta fotoğraftaki aracın 1.5R modeliyle gelen Enkei marka 15 inch gümüş jantları ve bunlar kışlık lastiklerle kullanacağım.

    Auris 1.33 ile çıkamadığımız rampalar Subaru ile sorun olmaktan çıktı..

    Subaru tırmanırken elektronik tork dağılım sistemine sahip simetrik 4 çeker sayesinde kertenkele gibi asfalta asılıyor resmen..

    En ufak sorunumuz yok çok şükür memnunuz. Boxer ve Lpg uyumu çok güzel maşallah. Performans kaybı hissedilmiyor diyebilirim.

    Zaten Subaru imprezanın fabrika çıkışlı LPG li versiyonuda mevcut. (Impreza ECOMATIC)

    Subaru'nun en sevdiğim yanlarından biride araç safkan Japon. Nereye elinizi atsanız "Made in Japan" yazıyor olması bile güven veriyor diyebilirim.

    Buradan Lpg işçiliği üst düzeyde olan MOCAN Otogaz Ankara'ya teşekkür ediyorum.

     @@@@ DİKKAT !!!  AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 11 Ağustos 2013; 13:02:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tesekkur ederim.Hayirli olsun araciniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu rampayı merak ediyorum hala bursada rampalı bi yer kendi aracıma deneme yapmak isterim
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.