Şimdi Ara

@@@@ DİKKAT !!! AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
10
Favori
29.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben aslen Bursa'lıyım. Bursa'da öyle bir rampa yok diyebilirim. Fırsat bulunca fotoğrafını eklerim.

    Toyota'dan gelen exper araçtayken ''Bu nasıl rampa resmen çıkarken gökyüzünden başka bişey görünmüyor'' dedi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Ben aslen Bursa'lıyım. Bursa'da öyle bir rampa yok diyebilirim. Fırsat bulunca fotoğrafını eklerim.

    Toyota'dan gelen exper araçtayken ''Bu nasıl rampa resmen çıkarken gökyüzünden başka bişey görünmüyor'' dedi..

    canım kardeşim istersen bendeki 0,9 touch clio ile takas yapalım aurisi yana yakıla arıyorum 1,33 modelini




  • 2013 model 1.33 lük auris sahibi olarak şu zamana kadar çıkmadığım rampa kalmadı fakat böyle bir sorun yaşamadım.
  • Ülkemizde bu şekilde birçok şehirde ara sokaklarda rampalar var. Özellikle araçta 4 yada 5 kişi ile (ailece)

    örneğin Ankara dikmen'deki gibi 25 derece açının üstündeki rampalarda durup yeniden kalkmayı denerseniz kesinlikle kalkamadığını göreceksiniz.


    Toyota Türkiye tarafından ''test edilip'' görüldüğü halde ''görmemezlikten'' gelinmiştir..
  • Auris i subaru ile kıyaslamanız ilginç subaru spor bir araba auris orta segment aile arabası ...
  • 2007 Impreza1.5R ile Corolla aynı segmentte aile arabası. Kullandığınızda bunu rahatlıkla görebiliyorsunuz.

    Sadece Subaru'da gövde ve aktarma organları biraz daha sağlam yapılmış. Buda gayet normal. (araç genelde hayran kitlesi kullanıcıları tarafından limitlerinde kullanıldığı için)

    Bahsi geçen model (Impreza 1.5R AWD) 300 yada 500 beygirlik spor versiyon değil. Zaten bu bir kıyaslama değil. İçinde bulunduğumuz ve çaresiz bırakıldığımız durumu izah etmeye çalışıyorum.

    (Subaru firmasının neredeyse yarısı Toyota'ya ait ancak yapı ve gelenek itibariyle genel anlamda bağımsız çalışıyorlar.

    Ortak oldukları bazı noktalar var ; Örneğin Toyota GT86 nın motoru ''Subaru Boxer'' zaten araçta Subaru BRZ)

     @@@@ DİKKAT !!!  AURIS 1.33 MOTOR ve BURSA AKKOYUNLU BAYİ REZALETİ @@@@



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 15 Ağustos 2013; 23:19:16 >




  • rampayı ben de merak ettim. biraz devirli de olsa her türlü kalkması lazım
  • El freni ile kalkamadınız mı? Benimde 1.33 life var 2013 model. Böyle bir yokuşa denk geldim. Yokuşa girdiğimde devir baya düşüktü baktım araba stop edecek artık, Durdurdum. El frenini çektim. Devri 4000 üstüne getirene kadar gaz verdim ve el frenini indirince araba ileri fırladı.
  • Arkadaşlar sanırım dikkatten kaçırdığınız bir nokta var, tek yada iki kişi araç zorlada olsa hold ile yada el freni ile koku duman debriyaj yiyerek kalkmaya çalışıyor.

    Sorun ailece 4-5 kişi varken ve max. torkunu verdiği 3800-4000 devirede getirseniz güç kesiliyor ve kalkamıyor. Sanki aracın boğazını biri sıkıyor gibi nefesi kesiliyor.

    Bu araç coupe değilki her daim tek yada iki kişi bineceğiz. Ailece 30 derece civarı (Dikmen'de bolca var) rampaya gelip ortada durmak zorunda kalırsanız iş bitiyor sorun burda başlıyor.

    Geri salıyorsunuz (arkanızda araçlar kuyruk oluyor, yada geri dönmek zorunda kalıyorsunuz. Araç tam yükteyken (fabrika verileri istihap haddini aşmadan) motor her rampada kaldırmıyor.

    Bu büyük bir sorundur. İyi inceleyin Japonya'da 1.33 yok. 1.5 ve 1.8 ile 4 çeker 1.5 var. Toyota'nın bu motoru Daihatsu tasarımı (aslında toyota kasaları için üretilmiş bir motor değil)

    Bu nedenle Japonlar yada Amerikaya gönderilenlerde böyle bir motor yok. Küçük motor talep eden ülkelere uyarlanmış bir seçenek ve her yerde tam test edilseydi böyle sorunlar olmazdı..

    Toyota da yıllarca görev yapmış (2 yıl Japonya Nagayo Toyotashi'de yeni Auris departmanında görevli) Türk mühendis arkadaşımın aktardığı bilgiler bunlar.




  • 2008 1.4 d4d auris aracım vardı. 5 yıl bindim sorunsuz bir şekilde . araç manuel idi. rampada hızlanmak gerektiğinde alt devirlerde bile üzmedi. Bir gün Turan güneşin tam ortasındaki ışıklara düğüne giderken full dolu bir şekilde yakalanana kadar da böyle bir sorun yaşamadım. Yeşil yandı ben gaza basıp debriyajdan çektim motor sönmeye başladı, debriyaja bastım hemen gazı yedi tekrar hafiften çektim debriyajdan gene sönmeye başladı motor. bu hareket 3-4 tur böyle devam etti, araç yerinden kalkamıyor dışardan görüntüsü ise arkası inip kalkan bir auris aracı bagırtıyor seklındeydı. Öyleydi böyleydi zıplaya zıplaya bagırarak balata kokarak ordan yürüdüm ama ne ecel terleri o trafiğin içinde. Daha sonra aracın yazılımını değiştirttim bir nebzede olsa rahatlamıştım.
  • Zafer merhaba, sen birde 205nm tork olan 1.4 D-4D olandan bahsediyorsun. Bu 1.33 motor resmen auris le alakası olmayacak bir motor aslında tork yerlerde 138nm.

    Bu nedenle kim ne yaparsa yapsın ruhsatta yazan 5 kişi olayı bu motor varken rampalarda hayal oluyor..

    ''Anne baba'' yada ''arkadaşlar size zahmet araçtan inermisiniz lütfen'' !

    demek saçma sapan bir durum ancak buna mecbur kalmak istemeyen varsa bu tip bölgelerde dikkat etsin 1.33 ten uzak dursun derim..
  • Keşke takviye vitesi de olan subaru 1.5 awd hb baksaydiniz. Aynı rampaları kar ve çamurda çıkma zevkini de yaşamış olurdunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satın aldıgım Subaru impreza 1.5 AWD zaten artık rampa konusunda yağmur çamur kar buz farketmez.. Kar modu olan Hold tuşu mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 21 Ağustos 2013; 13:03:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstadım geçmiş olsun. Bir firmanın sattığı ürünün arkasında durmaması inanılmaz stresli bir durum. Keşke o dönem direk tüketici mahkemesine verseydiniz.
    Bende yeni 1.33 auris kullanıcısıyım. Aracı aldığım hafta bir fotoğraf gezisi için 4 kişi çok dik rampalarla dolu bir bölgeye geziye gittik. Emin oldun çok dar ve dik yokuşlarla dolu bir yerdi. Arabayıda çok tanımadığım bir dönemde olmama rağmen sizin yaşadıklarınızı yaşamadım. Bağırarakta olsa dik rampalarda kalktık ve sorunsuz gitti.
    Acaba araçta bir şanzıman sorunu olmuş olabilir mi?
  • Teşekkür ederim. Kimisi için 10 derece çok dik olabilir ancak bu bahsettiğim yerler tam 30 derece (ölçtük.)

    İnanın bu Ankara Dikmen'deki rampalar çok fazla dik. Ancak sonuçta trafiğe açık asfalt bölgeler. Yani yasal yollar ve araçları buradada sorunsuz kullanmamız gerek.

    Aslında tüketici mahkemesi olayını bizde düşündük ancak kaybedeceğimiz zaman bizim için daha değerliydi bu seçimi yapmak zorunda kaldık.

    Eğer işimiz gücümüz ve zamanımız kısıtlı olmasaydı inanın bu mahkemeyide MMT şanzımanlı arkadaşların mahkemeye verip haklarını fazlasıyla aldıkları gibi alırdık. Buna eminim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 31 Ağustos 2013; 12:39:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsnsylk

    Auris i subaru ile kıyaslamanız ilginç subaru spor bir araba auris orta segment aile arabası ...

    Auris orta değil c segment ayrıca toyota plazalara sorarsanız da auris için de spor araba diyorlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota Plaza araç yokuş çıkabilir diye satıyor. Siz de çıkamıyorsunuz. Bu konuda kızmakta haklısınız, yanlış yönlendirilmişsiniz.

    Benim anlamadığım konu şu;
    Neden Toyota bu aracı sattığı için suçlu oluyor. Herkes ihtiyaçlarına göre araba alıyor şu an. Araziyle işi olan gidip spor araba almıyor, SUV ya da doğrudan arazi aracı alıyor. Siz yanlış bir seçim yapmışsınız. Plaza'nın sizi yanlış yönlendirmesi sonucu yapmışsınız bunu. Ama ben markayı karalayacak ya da kötüleyecek bir şey göremiyorum ortada.
  • Araç asfaltta normal sokakta rampada kalkamıyor. Biz normal kullanıcıyız ve aynı rampayı hyundai getz yada renault 9 çıkabiliyorsa olay bitmiştir.
    (bu o kasaya konan motor asfalt zeminde rampa ne olursa olsun çekiyor demektir.)

    Bune benzer yorumu Toyotadan gelen experde telefondayken yapmıştı ancak gelince oda şaşırdı kaldı. Elden bişey gelmiyor ama haklısınız dedi ve gitti..
  • Ben bekar olduğum için arabaya yanlız binerim,arada bir 2 kişi olarak bineriz.Felaket ötesi bir rampaya,araçta 2 kişi varken tahminen 30km hızla girdim,2.viteste rampa çıkarken ''tamam burda kalacağım büyük ihtimalle'' derken 1.vitese attım ve bahsettiğim felaket rampayı zor da olsa geride bıraktım.
    Aracı genelde düz yolda kullanıyorum yaklaşık 100 beygirlik bir araç ve hızlanma-çekiş gücü bana gayet yeterli geldi.(Bu cümleye dikkat,arabadaki maksimum nüfus şu ana kadar 3)
    1.33 dual vvti motor bu kasayı 2 kişi ile rampada götürüyor.
    Gelecek haftasonu sırf merakımdan arabaya 5 kişi binip bir deneme yapacağım.
    Mağduriyetiniz için üzgünüm.Ülkemizde profesyonel bir satış politikası maalesef tamamen gelişemedi.
  • YaZilim demekle neleri degistiriyorlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.