< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XanthiN -- 24 Mart 2023; 20:33:54 > |
Diablo IV (6 Haziran) [ANA KONU] | Open Beta Başladı




-
-
ÇÖP IV
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aschil -- 19 Kasım 2019; 12:15:53 > -
Önlerden yerimizi alalım. -
nihayet yahu nihayet iyice suyunu çıkardık d3 ün , gerçi hala oynuyorum ama yetti gari -
Açık Dünya
Birbirine bağlı devasa 5 harita
Gece-Gündüz Döngüsü
Tekrara düşmeyen Campaign
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Darch -- 1 Kasım 2019; 23:57:35 > -
Harika görünüyor. Hele şükür kavuşturana :D. dünya para isterler şimdi . -
çok da gaza gelmeyin çünkü yakın zamanda çıkmıcakmış biraz önce yayında söyledir "This game is not coming out soon, not even blizzard soon" ps4 ve x1 için duyurduklarında heyecanlandım ama en az 2-3 yılı var daha -
Umarım bu kadar zaman alır. Doğal olarak eksikleri var, giderilsin ve pürüzsüz bir oyun olsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .V. -- 1 Kasım 2019; 23:54:10 > -
dırek pre order gecıcegım hatta kutulu almak gerek.
d3 ıcınde cıktıgında dırek almıstım buda bır klasık olarak rafta yerını almalı -
Keşke pre yapabilsek tüylerim diken diken oldu Lilith'i görünce. -
druid enteresan olmuş canlı yayında hala oynuyorlar
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi captanico -- 1 Kasım 2019; 23:47:45 > -
Türkçe altyazılı versiyonlar eklendi: - https://youtu.be/Y-kWsmgAQSU
- https://youtu.be/yQCAKkbzii4
Ayarlardan açmayı unutmayın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XanthiN -- 1 Kasım 2019; 23:59:52 > - https://youtu.be/Y-kWsmgAQSU
-
Diablo serisi hakkında bilgi verebilecek arkadaşlar var mı? Seriye başlamak istiyorum, 4. oyunun traileri aşırı gaz. Kesinlikle oynamak istiyorum ama önceki oyunları da oynamam lazım sanırım. -
Kirazoğlu ve Pintipanda Amerika'dan canlı Diablo IV yayını yapıyor:
https://www.twitch.tv/pintipanda
Adamlar ilk kez oynayan 10-15 kişiden birisi oldular.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XanthiN -- 2 Kasım 2019; 0:24:3 > -
geliyor gönlümün efendisi...
büyük bekleyiş bitti şimdi geri sayım başlasın
oyun beni açıkcası tatmin etti şöyle ki insanlar diablo3'e çok fazla benzediğinden yakınıyorlar fakat unutmamaları gereken birşey var oda neyi ne kadar farklı yapabilicekler ki? sonuçta rpg oyun bu
diablo 2/1 deki mekaniklere rune sistemine skill sistemine geri dönülmüş çok hoş bol bol fizik eklenmiş DRUID EKLENMIŞ DAHASI VAR MI kreygasm yahu
hayırlı olsun gençler ve genç kalanlar görünen odur ki iş güç ilişki herşey bitecek çıktığında yandık
-
Bekliyordum bu sene D4 ile ilgili bir şeyler ama direkt duyurulmasını beklemiyordum, bekleyiş başlasın! -
Demoyu bir an önce oynamak istiyorum :) -
Tarzım değil ama güzel görünüyor -
pc için 2020 late konsol için 2021 diyorlar umarım doğrudur -
Abi çok iyi haber. Sabırsızlıkla bekliyorum. Oyun umarım daha uzun olur. Skiller runler çeşitleri çok olur.
Ayrıca Lilith'in geldiğini görünce aşırı sevindim. Güzel bir oyun olacak eminim.
Tek sıkıntı fiyatının 399 TL olabilir olması. Abi eğer bu fiyatı vereceksek bize en az 30 40 saatlik bir ana hikaye sun veya ne bileyim tekrar oynanabilirlik daha iyi olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
arkadaşlar sizi imrenerek izliyorum,çok şanslısınız. Ben de oyunu almaya karar vermiştim, çok heyecanlıydım ama Deprem oldu,ev mev hep hasarlı. Girip foruma bir bakayım dedim, kafa dağıtmaya. İnsan ne planlar yapıyor, 2 dakikada yerle bir oluyor hayaller. Benim yerime de oynayın bol bol, özellikle Necro ile :) |
Hocamm şunu öğrenin artik bunu öğrenin lafını çok kullanmasan. Ben 40 yaşındayım. Hayatta herseyi bilmek ve öğrenmek gibi bir gayem yok. Seninle farklı düşünüyor da olabilirim. Farklı düşüncelere karşı dilinize biraz dikkat edelim.
|
Artılar Grafikler çok iyi animasyonlar zengin. Özellikle sesler çok iyi. Müzikler şahane. Combat gayet akıcı genel olarak combatın hızı çok iyi oyunculuğu talep eden bir combar sistemi var. Positioning attığın skillerin sırası ne zaman nereye hangi skilli atacağın falan önemli. Sinematikler falan bildiğin Blizzard işte. Yarattığın karekteri sinematiklerde görmek güzel olmuş. Item ui tarafını sevmesemde özellikle skill bar kısmını sevdim. Health barda Fortify Vulnerable, Barrier efektleri çok hoş olmuş. Eksiler Level scaling işini ben hiç beğenmedim. Bütün mapi daha fazla alana bölüp Level 5-10, 10-15, 15-17, 17-20 gibi ayırmak daha güzel olurmuş. Levellarken güzel bir item bulmuşsundur karakterin anlık olarak iyidir +3 level areada ilerlersin. Tam tersidir -3 level areada ilerlersin. Bence bu karar oyunculara bırakılmalıydı. Oyuncuların bu kadar salak yerine konmasını ben anlayamıyorum. Dungeonlar rezelet. Birbirini tekrar eden çok fazla pattern var. Aynı patterni 3-4 kez copy paste yapıp dungeon yapmışlar. Koskoca Blizzard'da "Random Terrain Generator" yazacak adam kalmamış. Dungeon mekanikleri çok sığ. Biraz ilerle iki tane kutu bul yerine tak kapı açılsın. Biraz daha ilerle boss. Bütün yaratıkları öldür kavonoz doldur kapıyı aç. Blood bilmemnesini bul yerine tak kapı açılsın vs... Diğer actlerdeki end gamedeki dungeonlar umarım farklıdır daha çeşitli dungeonlar görürüz ilerde. Karakter dengesi kötü değil denge menge yok oyunda ama bunu düzeltirler sonuçta denge rakam işi. Yıl olmuş 2023. Blizzard AAA Arpg yapıyor yere düşen itemin statına bakamıyorsun. Bunlar aslında hep 80IQ konsol işi. Yine yıl olmuş 2023 overlay şeffaf mini map yok. Inventory çok küçük. 3 satır inv mi olur grind oyunu bu. Her itemin kapladığı alan aynı. Tetris sistemini sevmiyorlar belki ama böyle de bildiğin mobil oyun gibi olmuş. Item UI kısmı kötü. Itemin görünüşü ile ilgili şeylerin burada yazmasına gerek yok. İnsanlar salak değil onu kendileri çözerler. Bir de zaten satır sıkıntın var neden Sell Value ve Durability kısmını 2 satırda yazıyorsun? Birini sağa diğerini sola yasla işte. Gelişmiş item özelliklerini açtığınızda itemleri compare ettiğinizde sığmıyor mecburen konsol çıkıyor. Az satırda çok şey göstermek çok gerekli olmayan şeyleri göstermemek önemli. Yukarıda yazdıklarım eksilerin hepsi zamanla düzeltilebilecek şeyler. (Level scaling kısmından emin değilim) Gel gelelim düzeltilemeyecek şeylere. Diablo 3'ün belki de en çok dayak yediği yerlerden birisi olan itemizasyon. Buradan gerekli dersler çıkarılmamış. Tutturmuşlar bir item power level arttıkça artıyor. Spell de atsan attack da vursan minionun da vursa silah hasarının yüzdesi kadar vuruyor. Yeşil oku gördüğün zaman upgrade et. Aspectleri enchantla bitti gitti. Affixler çok kötü. Inc damage to : distant enemies close enemies vulnerable enemies crowd controlled enemies gibi şeyler ile derinlik katmaya çalışmışlar ama bunlar gerekli derinliği katmıyor affix kalabalığı yaratıyor. Daha sadece level 25 falan demeyin boşuna. End game görmüş wrold tier bilmem kaç ta farm yapan adamın itemini az çok tahmin edebiliyosun. Skill ağacının hiçbir devrimsel bir yanı yok. D3'ün skill sistemini direk koyarsak çok pis dayak yeriz. Ne yapalım? O zaman D2'nin skill treesini koyalım ama o da çok basit olur. Hmm o zaman skillerin arkasına küçük küçük kareler koyalım öyle işte biraz derinlik olsun. Karekter özelleştirme çok zayıf. D3 teki skill rünlerinin bile oyuna etkisi daha fazlaydı. Paragon sistemi iyidir inşallah. Yine daha level 25'e kadar oynadın demeyin full skill tree meydanda işte. Bu Beta çok kişiyi kandırır. Efsane bir oyun geliyor dedirtir. Ama biraz tecrübeli bir D2 oyuncusu bir PoE oyuncusu çok rahat benim gördüğüm düzeltilebilecek düzeltilemeyecek kusurları görür. Özellikle itemizasyonun ki bu tür oyunlarda en önemli şeydir ne kadar kötü olduğunu görür. |
Aaaaah ahh, eski günler 2000-2003 arası az mı sabahladık battle.net te diablo2 kasarken Yok efendim 88 level hardcore barbarım var da hell de her gün gidip isual ı keseceğim de pike düşecek yok sonraları lance düşecek 2 saat whirlwind la git gel, her damagede healt veren item vardı sanırım üstümde isual bana vuruyordu ben ona öyle kısır döngüler sabahlara kadar ondan önce paladinim var 56 leveldi sanırsam mömö levelde az kovalamadılar beni , o travmayı hala unutamam eski oyunların tadı yok hiç bir oyunda lisedeyken tomb raider 2 de o ilk mağaradan ilk çıkış anı, sonrasında yoldan aşağı gölete atlayıp anahtarı almak battle net de diablo2 kasmalar arkadaşlarla multiplayer red alert 2 aftermath ler (depremler falan) quake 3 arenalar ( 2 miydi yoksa onu tam çıkartamadım) internet kafede arkadaşlarla age of empires 2 (msn zone da yabancılarla multiplayer oyunlar oy oy oy) sonra yine internet kafede DELTA FORCE (ben hep bıçak alır trollük yapardım) Lan web bazlı online oyunlar bile daha güzeldi Ogame 1. evren gaia lar, emp ler secretloser lar, turkey ler, almasy ler ama ne olursa olsun d4 çıkınca alır oynarım valla, benim için ne kadar kötü olursa olsun diablo diablodur abi. |
Hiç alakası yok. H&S oyunlarda PvP hiçbir zaman ana motivasyon olmadı. En azından oyuncularuın çok büyük çoğunluğu için. Zaten günümüz oyunlarında PvP nin eşit şartlarda roundlu bir sistem gibi yapılanı daha makul. Dota 2, LoL, Pubg, Apex... Öbür türlü %95 ihtimalle sen daha fazla kastığın için yenmiş oluyorsun. Endgame=pvp demek değildir. Endgame endgamedir. Story bittikten sonra oyuncuların daha da fazla güçlenme arzusunu bir loopa sokarak beslenmesi demektir. Yaratık kes -> item düşür -> daha güçlü yaratık kes -> daha güçlü itemler düşür -> daha da güçlü yaratık kes döngüsünün bir yere kadar devem ettiği kısımdır endgame. Senin dediğin gibi olsaydı çok sağlam endgame contenti olan Path of Exile son 10 yıldır oyuncu sayısını artırarak ya da en azından kaybetmeyerek bu güne kadar gelmezdi. |
Hele 10 sene beklersen acayip kar edersin. |
32 yaşındasın ama konsola sahip olan birine bilgisayarda oynamayı tavsiye etmenin mantıksızlığını kavrayamıyorsun. Ayrıca konsolda oynamanın rahatlığını bilgisayarda oynamanın konforuna tercih edenleri de anlamamışsın. Bence sen bilgisayar sahibi olduğun için diğer tarafı anlayamıyorsun, şaşkınlığın oradan geliyor. Yıl olmuş 2023, en refleks isteyen FPS'lerin bile konsolda oynanabildiği bir dönemde hâlâ arkadaşlar bu oyun bilgisayarda oynanır eki eki yorumları görüyoruz. Yaş 32 olmasa Kenan Işık dokuz yılın üstüne kendine geldi, forumdan üyelik alıp yorum yapıyor sanacağız. |
Aslında konsolcuları da tatmin edecek çok ufak bir trickle iş çözülür ulti için 1 buton daha verecekler konsolda da bunu aynı anda basılacak iki tuşa atayabilirler. Diablo 3'de tüm oyun tek bir buff'ın üzerinden döndüğü için kalan 3 tuş yeterli oluyordu ama daha D4'ün 25 lvl'lik betasında ekstra 1 tuşu aradım. İlk hafta sonu ardından bir genel yorum yapayım. 50 saatlik D3 S28'in hemen peşine betaya başlayınca ilk etapta doğal olarak oyun çok ağır kanlı geldi ancak ilk 24 saat sonunda eli yüzü düzgün bir build oluşturunca oyun kendine geldi. Artılar; + Sadece ARPG türü için değil genel olarak piyasadaki en iyi grafikli oyunlardan biri olmuş aktif ömrü en az 10 sene olan bir oyun için geleceği garanti altına almışlar. Yoğun PBR (https://en.wikipedia.org/wiki/Physically_based_rendering) kullanımından dolayı herşey realistik görünüyor, taşların yansıması etrafa sıçramış kan efekti, itemlerdeki deri parçaları, metal parçaları her tür materyal ışığa farklı tepki veriyor. + Ben bir D3 fanı olarak onun da atmosferini beğeniyorum 2012'de 2 saat oynayıp kalan 12 yılda her konusu geçtiğinde eleştiren biri olarak değilde sık sık sezon oynayan ve oyuna ciddi bir vakit ayırmış bir kişi olarak D3'ün yeri bende ayrı ancak DIV'ün karanlık ve hafif gotik atmosferi muazzam olmuş 5 farklı bölgenin her birinin farklı olduğu düşünülürse full sürümü hayal edemiyorum. + Tek kelimeyle inanılmaz bir ses tasarımı yaratmışlar skillerin verdiği tepkiler, çevre sesleri, müzikler, etraftaki objelerin kırıldığındaki sesler vs olağanüstü bir kalitede. + Bir ARPG değilde bir FPS oynuyormuş kadar iyi bir vuruş hissi mevcut bunun yukarıdaki maddeyle direk bağlantısı var sesler o kadar etkili ki basit bir okun hedefi vurması bile tok ve güçlü hissettiriyor. + 25 level Diablo için aslında önemsiz bir sayıdır, full sürüm çıktığında endgame içeriğini oynarken bu betadaki içeriğin aslında ne kadar basit bir kısım olduğunu görünce güleceğiz buna rağmen bu kısıtlı level'da oldukça manalı bir karakter oluşturma çabası vardı skill'ler arasında sinerji oluşturmak doğru itemi aramak daha şimdiden mümkündü bu ilerisi için umut verici. + Rare itemlerin önem kazanması onların aspect sistemi sayesinde legendary iteme dönüştürülebilmeleri çok iyi olmuş ancak bununla ilgili birkaç eksik var. + Armorlar ve kozmetik itemler mükemmel olmuş daha betada bu kadar kaliteli armor setleri varsa ekstra kuruş harcamadan muazzam karakterler oluşturulabilir. Eksi veya nötr olduğum konular; - Çoğu noktada kamera gereğinden fazla zoomlu, şehirlere girdiğinizdeki zoom hadi anlaşılabilir ama açık dünyadaki zoom bence yine bir miktar yakın. - Betada at kullanıma açık olmadığı için haritada ilerlemek biraz fazla vakit kaybı oluyordu bunu at kullanabilmek büyük oranda çözecektir. - Küçük random mekanlar (cellar vs) tamamen birbiriyle aynıydı bu full sürümde düzelmesi lazım. - Çoğu dungeon layout'u birbirine benziyordu ve Diablo 3 kadar rafine bir deneyim sunduklarını söyleyemem sanki bir akıcılık problemi vardı başladığınız noktaya geri dönmenizi gerektiren durumların (back tracking) daha azalması lazım. - Aspect'ler rare item'lara basıldıktan sonra bir kez daha extract edilemiyor bence bunun sınırsız olması ancak her seferinde işlem maliyetinin artması lazım. - Diablo 3'e kıyasla gereksiz sayıda craft materyali var bence ARPG oyun o kadar fazla çiçek böcek farmına ihtiyaç duymamalı. Şu an için ilk etapta aklıma gelenler bunlar zaten umutluydum ama oyun kesinlikle beklentileri karşıladı ilk izlenip olarak. |
Tek bir tane oyuncu var. Gerisi summonladığı yaratıklar. Zombiler golemler spectreler skeletonlar falan. Birde vaal skeleton basmış 35 tanede orda geliyor. Poeye ben 3.8 ile başlamıştım. Yalan yok çok eğlenceliydi. Çünkü ne çok zordu ne çok kolaydı bir denge vardı şahsımca. O ligden sonrada uzun bir süre oynadım. Hatta bazı ligleri başından sonuna kadar götürdüm. Para vardı farklı karakterler deniyordum. Aynı lig 2-3 tane 100 level char kastığımda oldu 98-99 da bıraktığımda. Ne zaman oyun artık iyice cluster jewellar ve sonradan eklenen legendary jewellar üzerine kurulu hale geldi. O zaman bıraktım. Ayrıca öyle ahım şahım build derinliği falanda yok. Poe ninjadan bakın hemen hemen her class aynı skiller üzerine gidiyor. Arada ufak tefek bir iki farklı item, gem ya da jewel olması build derinliği olduğunu göstermiyor maalesef. Ayrıca oyun her sezon nerf üstüne nerf yiyor. Scion Aura stacker bilen bilir. Yapman için hayli bi para harcaman baya bir level kasman gerekiyordu. Nerflendikçe nerflendi. Artık tamam nerflemez dedik yine nerflediler. Yav bırakın bi yerde kalsın oynasın millet ama yok. Neymiş oyunun anlayışına tersmiş. Onun dışında hangi lig hatırlamıyorum. Melee karakterleri bufflayacağız diye manifesto yayınladılar. Patch notlarında melee charların içinden geçmişler silahları+ awakened gemleri nefleyerek. En son occultiste vurulan nerf benim için işin son noktası oldu. O yüzden kimse burda ballandıra ballandıra poeyi anlatmasın biliyoruz yani neyin ne olduğunu. Ayrıca oyun ilk çıktığında çöp oğlu çöptü. Açın bakın videoları. Öyle 2-3 senede gelmedi bu hale, yıllar sürdü. Diablo 4 de ilk çıktğında belki bir çok kişiyi tatmin etmeyecek bir çok eksik görecek ya da harbiden oyunun eksik yanları olacak. Bunlar zamanla tespit edilip zamanla ayarlanacak şeyler. Çünkü bu tarz oyunlar hiçbir zaman ilk çıktığında ya da kısa sürede adam olmaz. Doğar büyür gelişir ve son halini alır işte. O yüzden seviyorsanız bu türü alıp oynayın. Ya da uzak durun bu kadar basit arkadaşlar. Kimse kimseye zorla ne diablo 4 aldırıyor ne de poede stash. Keyif almaya bakın almıyorsanız keyif vereceğini düşündüğünüz oyunlara yönelin. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X