Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (Tüm Sürüm)
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel
Mesaj
robomatt => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 09:39:14)
Merhaba,

Kardeşimin Volkwagen Golf'u var ve debriyaja basmadan arabayı çalıştıramıyorsunuz. Bunun mutlaka bir nedeni olmalı diye düşünüyorum. Acaba baskı balatasını yıpratmamak için olabilir mi? Diğer araçlarda hiç bir pedala basmadan arabayı çalıştırabiliyorsunuz. Bileniniz varsa cevaplayabilir mi? Teşekkürler.

troy => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 09:40:14)
dalginlikla araci viteste unutmus olabilirsiniz buna karsi bir önlem bence

plateau => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 09:46:15)
auris ve corolla'lar da öyle...

vebo => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 09:49:19)
yanlış hatırlamıyorsam hyundai accent ler de piyasaya çıktığından beri olan bir özellik.

robomatt => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 09:54:01)
Anladığım kadarıyla sadece arabanın viteste olduğu durum için alınmış olunan bir önlem o zaman.

deserthawk => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 09:55:57)
Viteste unutmamak için olsa gerek. Tiptroniklerde de birden araba kendini ileri atmaya çalışmasın diye frene basıyorsunuz.

yirthan => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 10:13:40)
megane 2 lerdede araç viteste değilse frenle araç viteste ise debriyaja basmadan çalışmaz...

SSamet. => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 10:26:31)
Benım bıldıgımde aracın calısmasını kolaylastırıyor.

crysisis => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 10:29:48)
Bencede araba vitestedir siz dikkat etmemişsinizdir.

Darkimore => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 10:32:50)
Araba debriyaja ve frene basarak çalıştırılır.

La Juen => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 10:43:37)
quote:

Orijinalden alıntı: yirthan

megane 2 lerdede araç viteste değilse frenle araç viteste ise debriyaja basmadan çalışmaz...

+1, otomatiklerde de frene basmadan çalışmıyor araç.

deserthawk => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 10:48:51)
quote:

Orijinalden alıntı: Darkimore

Araba debriyaja ve frene basarak çalıştırılır.



Frene niye basayım acaba?

QuentiDarK => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 10:55:10)
Ford tourneo Connectteki viteslerde boş olsa bile debriyaja basılı tutarak çalıştırıyorum.. daha verimli çalışmasını sağlıyor..

Karbon 12 => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 10:58:30)
Bu ABD'de zorunlu bir güvenlik standardıdır. Sebebi malum. Ölüm/yaralanmaların hatrı sayılır bir kısmı park yerlerinde, evin bahçesinde, yani insların kendilerini en rahat hissettiği ve gevşek davrandığı ortamlarda oluyor.

Tabii dünya siyah-beyaz değil. Karşı argüman da var (veya vardı). O da der ki: Olur da araba olmadık bir yerde, mesela hemzemin geçitte stop eder de çalışmazsa marş motorunu kullanarak bu durumdan kurtulabilirsiniz. Bu nedenle marş sırasında kavramanın kullanılmasına izin verilmeilidir. Bu konuda da Volvo'nun bir zamanlar ısrarcı olduğunu hatırlıyorum.

* * *

Motorla beraber şanzıman dişlileri de dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.

malibaturhan => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 11:03:39)
karbon 12 bence de haklı, günümüzde arabadaki hakimiyetimizi devamlı kaybeder hale geldik. bu arada megane 2 nin düz vitesinde de fren zorunluluğu var

Arif => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 11:11:47)
quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

Bu ABD'de zorunlu bir güvenlik standardıdır. Sebebi malum. Ölüm/yaralanmaların hatrı sayılır bir kısmı park yerlerinde, evin bahçesinde, yani insların kendilerini en rahat hissettiği ve gevşek davrandığı ortamlarda oluyor.

Tabii dünya siyah-beyaz değil. Karşı argüman da var (veya vardı). O da der ki: Olur da araba olmadık bir yerde, mesela hemzemin geçitte stop eder de çalışmazsa marş motorunu kullanarak bu durumdan kurtulabilirsiniz. Bu nedenle marş sırasında kavramanın kullanılmasına izin verilmeilidir. Bu konuda da Volvo'nun bir zamanlar ısrarcı olduğunu hatırlıyorum.

* * *

Motorla beraber şanzıman dişlileri de dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.

güzel açıklama

Hemican => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 11:11:52)
quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

Bu ABD'de zorunlu bir güvenlik standardıdır. Sebebi malum. Ölüm/yaralanmaların hatrı sayılır bir kısmı park yerlerinde, evin bahçesinde, yani insların kendilerini en rahat hissettiği ve gevşek davrandığı ortamlarda oluyor.

Tabii dünya siyah-beyaz değil. Karşı argüman da var (veya vardı). O da der ki: Olur da araba olmadık bir yerde, mesela hemzemin geçitte stop eder de çalışmazsa marş motorunu kullanarak bu durumdan kurtulabilirsiniz. Bu nedenle marş sırasından kavramanın kullanılmasına izin verilmeillidir. Bu konuda da Volvo'nun bir zamanlar ısrarcı olduğunu biliyorum.

* * *

Şanzıman da dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.


Karsi argumani hic bilmiyordum o da mantikliymis aslinda. Bilgi icin tesekkurler.

rubinstein => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 11:20:17)
quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

Motorla beraber şanzıman dişlileri de dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.



babam da bana hep böyle derdi öğretirken..

mur@t_fb => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 12:00:59)
quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

Bu ABD'de zorunlu bir güvenlik standardıdır. Sebebi malum. Ölüm/yaralanmaların hatrı sayılır bir kısmı park yerlerinde, evin bahçesinde, yani insların kendilerini en rahat hissettiği ve gevşek davrandığı ortamlarda oluyor.

Tabii dünya siyah-beyaz değil. Karşı argüman da var (veya vardı). O da der ki: Olur da araba olmadık bir yerde, mesela hemzemin geçitte stop eder de çalışmazsa marş motorunu kullanarak bu durumdan kurtulabilirsiniz. Bu nedenle marş sırasında kavramanın kullanılmasına izin verilmeilidir. Bu konuda da Volvo'nun bir zamanlar ısrarcı olduğunu hatırlıyorum.

* * *

Motorla beraber şanzıman dişlileri de dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.


güzel acıklama için tşk

topaz42 => Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma (29.6.2011 12:28:10)
quote:

Orijinalden alıntı: Darkimore

Araba debriyaja ve frene basarak çalıştırılır.


Kesinlikle. En iyisi böyle. Ben fazladan vitesi de boşa alıyorum. Alışkanlık olsun diyerek. Stop ettirirken de vitesi boşa alırım.

Sayfa: [1] 2 3 4 5   sonraki >     >>