Bildirim
Debriyaja basarak kullanmak?
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Kavramanin mantigini araştirin cevabi kendiniz bulacaksiniz..
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
yaşadığım yer çok yoğun bende size benzer kullanıyorum,debriyajda olmazsa ayağım araba silkelemeye başlıyor. debriyajımız daha çabuk bitecek sanırım. -
balatayı sıyırırsın ve ömrü çok kısa olur
ancak hayati bir durum varsa yarım debriyaj yapmak zorunda kalabiliyoruz -
dur kalk trafikte nasıl kullanılacagını hala adam akıllı bılmıyorum ondeki 2 metre ılerledı mecburen adama yaklasana kadar debrıyaja basılı kalıyor, anıden ceksem araba tıtrıyor. ben de debrıyaj bıtecek dıye gaz verıp hemen bosa atıyorum, boyle de debrıyajı hızlı cekınce one yıgılma oluyor
bırısı acıklasa dogru nasıl kullanılır
-
ben dur kalk trafikte (arcım dizel) gaza hic dokunmadan ayağımı debriyajdan cekerek kalkıyorum zaten 1-2 saniye sürüyor araba öyle ilerliyor duracağım zaman basıp boşa atıyorum dur kalk trafikte hic gaz vermem biraz hızlı ilerlerse trafik anca -
quote:
Orijinalden alıntı: cagatay_igci
ben dur kalk trafikte (arcım dizel) gaza hic dokunmadan ayağımı debriyajdan cekerek kalkıyorum zaten 1-2 saniye sürüyor araba öyle ilerliyor duracağım zaman basıp boşa atıyorum dur kalk trafikte hic gaz vermem biraz hızlı ilerlerse trafik anca
Bende sabah trafiginde boyle ilerliyorum fakat arastirdim genelde yokusta kalkma teknigi olarak kullaniliyor ve tavsiye edilmiyormus balatayi daha cabuk bitiriyor vs debriyaj gaz ikilisi senktron olmali vs .. Ben de arastirmaktan vazgectim balata biterse bitsin en rahat ettigim sekilde kullaniyorum cok da ayrintilara takilinca surus kalitesi dusuyor. -
nasıl rahat ediyorsanız öyle kullanın tek zararı baskı balataya oda hemen öyle kolay biten birşey değil. bittimi değiştirirsiniz pahalı gelirse çaktırırsınız. ama balatadan çok pahalı olan kısmı işçiliğidir. değiştirmesi zahmetlidir hele araba önden çekişliyse dahada zordur. -
varsın balata 10bin km erken bitsin.. giren giriyor balatadan mı kar edecez :) -
quote:
Orijinalden alıntı: masterap
varsın balata 10bin km erken bitsin.. giren giriyor balatadan mı kar edecez :)
sözün bittigi yer.balataya kadar kimler öpüyor bizi.varsın bi balatada bizi öpsün ayak üstü. -
sizin mantığınıza göre "yarım debriyajla rahat ediyorsanız öyle kullanın" mı diyorsunuz şimdi? o zaman yarım debriyaj değil, debriyajı olması gerektiği gibi kullananlar rahatsız sürüş mü yapıyorlar? "yanlış bile olsa rahat ettiğinizi yapın" demek yerine "işin doğrusunu öğrenin zaten rahat edersiniz" demek gerekmiyor mu? -
quote:
Orijinalden alıntı: aya
sizin mantığınıza göre "yarım debriyajla rahat ediyorsanız öyle kullanın" mı diyorsunuz şimdi? o zaman yarım debriyaj değil, debriyajı olması gerektiği gibi kullananlar rahatsız sürüş mü yapıyorlar? "yanlış bile olsa rahat ettiğinizi yapın" demek yerine "işin doğrusunu öğrenin zaten rahat edersiniz" demek gerekmiyor mu?
dur kalk trafikte nasıl ilerlemek lazım? yukardaki arkadaşın dediği gibi 2 metre ilerleyeceğiz. debriyajdan çekmeye fırsat kalmadan trafik duruyor. -
yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz
-
quote:
Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL
yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz
bunları bir tek siz yaşıyorsunuz anlaşılan. dünyada kimse sizin gibi rampada kalmak zorunda kalmıyor? hala kendiniz üzerinden örnek verdiğinize ve anlattığınıza bakılırsa...
ilk mesajımı bir daha okuyun; bu işin bir tekniği var, yapmanız gereken şey, bilmediğiniz konularda bahane uydurmak değil, işin doğrusunu öğrenip doğru tekniği uygulamak...
sizin söylediğinize bakacak olursak, debriyajı 80-100 bin km gidenler hiç rampada ya da sıkışık trafikte dur-kalk yapmıyor demek ki. siz nasıl bir yerde yaşıyorsanız erkenden balata bitirmeyi mazur görüp, suçu rampaya ve trafiğe atmayın...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 6 Mayıs 2016; 10:29:09 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: masterap
varsın balata 10bin km erken bitsin.. giren giriyor balatadan mı kar edecez :)
Çok gerçekçi olmuş ama doğru -
quote:
Orijinalden alıntı: aya
quote:
Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL
yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz
bunları bir tek siz yaşıyorsunuz anlaşılan. dünyada kimse sizin gibi rampada kalmak zorunda kalmıyor? hala kendiniz üzerinden örnek verdiğinize ve anlattığınıza bakılırsa...
ilk mesajımı bir daha okuyun; bu işin bir tekniği var, yapmanız gereken şey, bilmediğiniz konularda bahane uydurmak değil, işin doğrusunu öğrenip doğru tekniği uygulamak...
sizin söylediğinize bakacak olursak, debriyajı 80-100 bin km gidenler hiç rampada ya da sıkışık trafikte dur-kalk yapmıyor demek ki. siz nasıl bir yerde yaşıyorsanız erkenden balata bitirmeyi mazur görüp, suçu rampaya ve trafiğe atmayın...
hocam dur kalk trfikte nasil kalkmaliyiz? debriyajdan ayagimizi cekene kadar trafik duruyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL
yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz
Şöyle ki, debriyaj balatası motor ile şanzıman arasındaki devir farkını tolare etmek için vardır. Yani motorun ve şanzımanın aynı hızda (Vitesler şanzıman girişinden sonradır) dönemeyeceği durumlarda debriyaj balatası kendisini harcayarak aradaki farkı tolere eder. Mesela kalkışta motor devri 800'ken şanzıman devri 0'ken yavaşça debriyajı bırakırsınız. Debriyaj balatası volana temas etmeye başlayınca sürtünme dolayısıyla tutunma başlar. Motor devri düşerken şanzıman devri artar. Burada aragazı vererek motorun devrini biraz artırırsınız. Debriyajı bıraktıkça balata volana daha fazla basmaya ve tutunmaya başlar. Tabii ne zamana kadar? Motor devri ile şanzıman devri eşitlenene kadar.
Motor devri ile şanzıman devri eşit değilse debriyaj balatası kendini feda ediyordur.
İyi bir kullanımla 100-150 bin kilometre götürecek balatayı berbat bir kullanımla bir kaç kilometre içerisinde dahi işe yaramaz hale getirebilir, berbat bir kullanım alışkanlığı ile bir kaç bin kilometre içerisinde ömrünü yiyebilirsiniz.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Rena34
quote:
Orijinalden alıntı: aya
quote:
Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL
yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz
bunları bir tek siz yaşıyorsunuz anlaşılan. dünyada kimse sizin gibi rampada kalmak zorunda kalmıyor? hala kendiniz üzerinden örnek verdiğinize ve anlattığınıza bakılırsa...
ilk mesajımı bir daha okuyun; bu işin bir tekniği var, yapmanız gereken şey, bilmediğiniz konularda bahane uydurmak değil, işin doğrusunu öğrenip doğru tekniği uygulamak...
sizin söylediğinize bakacak olursak, debriyajı 80-100 bin km gidenler hiç rampada ya da sıkışık trafikte dur-kalk yapmıyor demek ki. siz nasıl bir yerde yaşıyorsanız erkenden balata bitirmeyi mazur görüp, suçu rampaya ve trafiğe atmayın...
hocam dur kalk trfikte nasil kalkmaliyiz? debriyajdan ayagimizi cekene kadar trafik duruyor
bu soruları şimdi sormayacaksınız. doğru debriyaj kullanımı ve bunun gibi bir çok sorunun cevabını ehliyetinizi alırken çoktan öğrenmiş olmanız gerekiyordu...
-
quote:
Orijinalden alıntı: aya
quote:
Orijinalden alıntı: Rena34
quote:
Orijinalden alıntı: aya
quote:
Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL
yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz
bunları bir tek siz yaşıyorsunuz anlaşılan. dünyada kimse sizin gibi rampada kalmak zorunda kalmıyor? hala kendiniz üzerinden örnek verdiğinize ve anlattığınıza bakılırsa...
ilk mesajımı bir daha okuyun; bu işin bir tekniği var, yapmanız gereken şey, bilmediğiniz konularda bahane uydurmak değil, işin doğrusunu öğrenip doğru tekniği uygulamak...
sizin söylediğinize bakacak olursak, debriyajı 80-100 bin km gidenler hiç rampada ya da sıkışık trafikte dur-kalk yapmıyor demek ki. siz nasıl bir yerde yaşıyorsanız erkenden balata bitirmeyi mazur görüp, suçu rampaya ve trafiğe atmayın...
hocam dur kalk trfikte nasil kalkmaliyiz? debriyajdan ayagimizi cekene kadar trafik duruyor
bu soruları şimdi sormayacaksınız. doğru debriyaj kullanımı ve bunun gibi bir çok sorunun cevabını ehliyetinizi alırken çoktan öğrenmiş olmanız gerekiyordu...
şurda adam gibi bir soru soruyoruz verdiğiniz cevaba bak.
-
quote:
Orijinalden alıntı: aya
quote:
Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL
yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz
bunları bir tek siz yaşıyorsunuz anlaşılan. dünyada kimse sizin gibi rampada kalmak zorunda kalmıyor? hala kendiniz üzerinden örnek verdiğinize ve anlattığınıza bakılırsa...
ilk mesajımı bir daha okuyun; bu işin bir tekniği var, yapmanız gereken şey, bilmediğiniz konularda bahane uydurmak değil, işin doğrusunu öğrenip doğru tekniği uygulamak...
sizin söylediğinize bakacak olursak, debriyajı 80-100 bin km gidenler hiç rampada ya da sıkışık trafikte dur-kalk yapmıyor demek ki. siz nasıl bir yerde yaşıyorsanız erkenden balata bitirmeyi mazur görüp, suçu rampaya ve trafiğe atmayın...
ehliyet tarihim 1985
araba kullanma yılım 30
sadece 1 sene arabam yoktu
kamyon ,kamyonet ,minibüs ,taksi vs. kullanmışlığım var
ve sen söylemesen bu güne kadar hep yanlış kullandığımı bilemeyecektim
nedense bu güne kadar hiç kısa sürede baskı balata yakmadım ?
peki sen kaç senedir araba kullanıyorsun ?
önündeki araç yarım metre ileri gittiğinde devriyajı tam bırakıyor musun ?
bırakta görelim ,önündeki arabaya nasıl giriyorsun
akılınca burada millete hava atacaksın ama gerçek hayatta doğru dürüst araç dahi kullanmadığın belli oluyor
benim yaşadığım durumu her insan mutlaka yaşar (çok araç kullanıyorsa yada çok yıl araç kullanmışsa)
Benzer içerikler
- ankara'da arabayla gezilecek yerler
- en iyi araba lastik pompası
- geri geri araba kullanmanın püf noktaları
- sanayi sözleri
- stajyer ehliyet alkol
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X