Şimdi Ara

Debriyaja basarak kullanmak? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
2
Favori
3.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    bir balatanın ömrü yaklaşık 80 bin km. dir
    siz bu verileri nereden buldunuz ?
    debriyajın üstüne hafif temasla araba kullanırsanız ,o balata yılı doldurmaz (belki ayı doldurmaz)
    yada sıyırma tabiri ile ,debriyaj kaçırtacak şekilde bir müddet kullanırsanız ,belki çok kısa bir süre içinde balataya elveda diyebilirsiniz

    benim söylediğim durum mecburiyet için geçerli

    peki siz çok dik rampalarda durup ,kalkışı nasıl yapıyorsunuz ?
    debriyajı bırakıp gaz yükleniyorum demezsiniz inşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
    misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
    vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
    ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
    tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
    diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
    bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
    balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
    yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz

    bunları bir tek siz yaşıyorsunuz anlaşılan. dünyada kimse sizin gibi rampada kalmak zorunda kalmıyor? hala kendiniz üzerinden örnek verdiğinize ve anlattığınıza bakılırsa...

    ilk mesajımı bir daha okuyun; bu işin bir tekniği var, yapmanız gereken şey, bilmediğiniz konularda bahane uydurmak değil, işin doğrusunu öğrenip doğru tekniği uygulamak...

    sizin söylediğinize bakacak olursak, debriyajı 80-100 bin km gidenler hiç rampada ya da sıkışık trafikte dur-kalk yapmıyor demek ki. siz nasıl bir yerde yaşıyorsanız erkenden balata bitirmeyi mazur görüp, suçu rampaya ve trafiğe atmayın...

    hocam dur kalk trfikte nasil kalkmaliyiz? debriyajdan ayagimizi cekene kadar trafik duruyor

    bu soruları şimdi sormayacaksınız. doğru debriyaj kullanımı ve bunun gibi bir çok sorunun cevabını ehliyetinizi alırken çoktan öğrenmiş olmanız gerekiyordu...

    şurda adam gibi bir soru soruyoruz verdiğiniz cevaba bak.

    onlar doğuştan şoför olduklarından her şeyi bilirler :)
    ama anlattıklarını kendileri yapsınlar da görelim
    tabi benim anlattıklarımdan ayağını sürekli debriyajda tutacaksın olarak algılamayın
    mecburiyet halinde çok kısa süreliğine yapılabilir diyorum
    hele ki çok kısa mesafelerde dur kalk oluyorsa imkanı yok debriyaja tam basıp ,bırakıp hareket edip ,sonra durmazsınız
    şoförlük trafikte kullanılarak pekiştirilir
    çoğu kez kitabi bilgi ,gerçeklere uymaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    yarım debriyaj hiçbir zaman tavsiye edilmez,lakin hayat kitaplarda yazdığı şekilde yürümüyor
    misal rampada tıkanmış bir trafik ve gıdım gıdım ilerleme olduğu bir zamana denk gelin ,neler olduğunu göreceksiniz
    vitesi boşa alıp frenle durduğunuzda tekrar kalkmak için bir çaba göstermeniz gerekiyor ,çok ustaca debriyaj gaz ayarlamazsanız araba stop eder ve rezil olursunuz
    ayrıca sürekli stresle dur kalk yaptığınız için ayaklarınız resmen uyuşmaya başlıyor ve arabayı çok azda olsa geri kaçırma durumları başlıyor
    tabi arkanızdaki araç anında kornaya abanıyor
    diğer araçlar hareket ettiğinde sen beklersen millet yine kornaya abanıyor
    bu durumda artık siz ne yaparsınız onu bilemem
    balataya asıl zarar veren yarım debriyaj değildir ,debriyaja ayağınızın çok hafif temas etmesi ve çok uzun süre debriyajda ayağı tutmak zarar veriyor
    yarım debriyajda zarar veriyor ama dediğim gibi çok mecbur kalındığında yapmak zorunda kalabiliyoruz

    bunları bir tek siz yaşıyorsunuz anlaşılan. dünyada kimse sizin gibi rampada kalmak zorunda kalmıyor? hala kendiniz üzerinden örnek verdiğinize ve anlattığınıza bakılırsa...

    ilk mesajımı bir daha okuyun; bu işin bir tekniği var, yapmanız gereken şey, bilmediğiniz konularda bahane uydurmak değil, işin doğrusunu öğrenip doğru tekniği uygulamak...

    sizin söylediğinize bakacak olursak, debriyajı 80-100 bin km gidenler hiç rampada ya da sıkışık trafikte dur-kalk yapmıyor demek ki. siz nasıl bir yerde yaşıyorsanız erkenden balata bitirmeyi mazur görüp, suçu rampaya ve trafiğe atmayın...

    hocam dur kalk trfikte nasil kalkmaliyiz? debriyajdan ayagimizi cekene kadar trafik duruyor

    bu soruları şimdi sormayacaksınız. doğru debriyaj kullanımı ve bunun gibi bir çok sorunun cevabını ehliyetinizi alırken çoktan öğrenmiş olmanız gerekiyordu...

    şurda adam gibi bir soru soruyoruz verdiğiniz cevaba bak.

    onlar doğuştan şoför olduklarından her şeyi bilirler :)
    ama anlattıklarını kendileri yapsınlar da görelim
    tabi benim anlattıklarımdan ayağını sürekli debriyajda tutacaksın olarak algılamayın
    mecburiyet halinde çok kısa süreliğine yapılabilir diyorum
    hele ki çok kısa mesafelerde dur kalk oluyorsa imkanı yok debriyaja tam basıp ,bırakıp hareket edip ,sonra durmazsınız
    şoförlük trafikte kullanılarak pekiştirilir
    çoğu kez kitabi bilgi ,gerçeklere uymaz

    hocam merhabalar. ben kullanma stilimi söylüyorum. yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim.
    kalkarken debriyajdan ayağımı çekip kavrama noktasında gaz verirken biraz tutuyorum orda debriyajı sonra çekiyorum. hemen çekersem araba sarsılıyor.
    yokuşta kalkarken de debriyajı kavrama noktasına getiriyorum ayağım frendeyken. sonra frenden çekip gaza basıyorum hiç geri kaçırmadan kalkmış oluyorum.
    park ederken de yarım debriyaj+gaz.
    araç 1.3 cdti 75 ps dizel




  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    doğrudur
    zaten arabalarda insanlar gibidir ,bir ihtiyacı varsa sana söyler :)
    yanlış yaptığında ya titremeye başlar ,yada stop eder
    yalnız dediğim yanlış anlaşılmasın ,ben sürekli ayak debriyajda tutulabilir demiyorum
    bu konuyu biraz teferruatlandırayım bari
    misal trafik tıkandı ve gıdım gıdım gidiyor ;
    vitesi boşa alıp debriyajdan ayağını tam çekip beklersin ve az ilerleyince debriyajdan ayağını hafif çekip gerekiyorsa çok hafif gaza dokunursun
    önündeki araca belli bir mesafe kala debriyaja tam basıp ,vitesi boşa alırsın
    bu böyle devam eder gider
    ama bazen öyle oluyor ki ,tam vitesi boşa alıp duracakken önündeki araç tekrar hareket ediyor
    işte bu durumda debriyaj ve gazı ayarlı tutup sende ilerleyeceksin

    yani gördüğünüz gibi ,her durumda debriyajdan ayak tamamen çekilemiyor

    rampada durmuşsan zaten mümkün değil debriyajı tam bırakıp kalkamazsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.CEMİL -- 7 Mayıs 2016; 2:03:14 >




  • Yaklaşık 80 bin kilometre bir balata ömrü için -bana göre- kısa kabul edilebilir. Belki de benim aracımın altındaki balata çok iyidir bilemiyorum. Aracı 160 bin kilometrede aldım ve şu anda 200 bin kilometrede. Yani sadece 40 bin kilometre ben kullandım. Benden önceki sahibinin (Al satçıyı saymazsak) baskı balata değiştirdiğini zannetmiyorum. Zira aracı 160 binde aldığımda da debriyaj pedalı sertti, hala sert. Mukayese için bindiğim aynı marka model araçlarda hep daha yumuşak bir pedal vardı. Ancak balata kaçırma yapmıyor. Hatta ustamla tahminimize göre aracın altından orijinal baskı balatası çıkacak (Bobin gibi bazı parçalarda başıma geldi, fabrikanın taktığı parçalar çıktı). Balatanın kaçırma yapmaya başlamasını merakla bekliyorum ama şu anda herhangi bir kaçırma belirtisi yok.

    Benim yokuş yukarı kalkışıma gelince; her daim el freni ile kalkarım. El frenini çeker, ayak frenini bırakırım. Sonra aracı vitese takar, debriyajı yavaşça bırakıp gazı verirken, yük motora binmeye başladığında el frenini bırakırım ve kalkışım gerçekleşir. Hem sarsıntısız hem risksiz hem de aracın yükünü balataya vermeden kalkarım. Bunu her gün işe gidip gelirken Pendik Köprüsünü tırmanırken de yapıyorum, Taksim'de hem dönüşlü hem virajlı hem de kilit taşlı bir yokuşta dur kalk trafikte kaldığımda da yaptım, bunu her türlü yokuşta da yaptım yani.

    Debriyaj pedalı ile işimi olabildiğince çabuk bir şekilde bitirmeye çalışırım.




  • Günümüzün asbestsiz balataları artık 2000ler ve önceis manuel araçlara göre çok daha kısa ömürlü. Öyle eski arabalardaki gibi 150-200bin km pek görülemiyor. Tabi görülür de bu kullanıcının ne kadar katlanabileceğiyle alakalı. Kimi araç kendini zor kaldıracak hale gelene, volanı çatlatacak kadar titreyerek kalkacak hale gelene kadar aracını o şekilde sürer, kimi debriyaj kaçırmaya, performans kaybı yaşatmaya başladığı an değiştirmek ister. Bende şahsen manuel arabanın debriyajı kaçırmaya başlayınca tadı kaçar. Ustasına sorsan daha 50bin gider der, gider de o 50bini son derece tatsız, performanssız, artmış yakıt tüketimiyle süreceksen gider. Bu şimdinin asbestsiz balataları araçlarında şehiriçi sürüşlerde 30-50bin arası başlıyor araçlarda. 80bine doğru artık iyice tadı kaçar ve dğeiştirmek iyi olur. Ha kıtipiyöz adam bir 50bin daha kullanır son demine kadar onu herkesin kendi tercihi. Aynı debriyajı çok kullanınca madalya vermiyorlar sonuçta. Km olarak olduğu kadar sertleşme ve yüzey yanmasından dolayı gelen bir eskime de var. Baskı balatanız çok kalın olabilir ama sertleşmiştir veya yüzeyinde yanıklar vardır yine kötü verim verir. Ayrıca çok zorlarsanız volant'ı da elinize alırsınız. O yüzden zorlamaya gerek yok. Bu söylediğim değerler sık vites değiştirilen şehir içi kullanımı için geçerli. Araç uzun yol aracıysa zaten sıkıntı yok, çok daha uzun süre dayanır debriyaj. Taksilere bakın mesela hepsinin laçkadır debriyajları. İstediğiniz kadar ust aolun, trafikte o baskı balata çabuk biter.

    En güzeli tam otm şanzımanlar kavrama derdi yok. Al sür mis. Çift kavramalılar da aynı dert. İki tane ince kavramaları var, normal manuelden de kısa sürede bitiriyorlar kavramalarını. Bu dsgye özel değil edc olsun, dci olsun çalışma sistemi aynı olduğundan hepsinde aynı dert var. Kavramalı sistem yapı olarak kusurlu, kullanıldıkça verimi düşen sistem zaten. Ne yaparsan ya o kavrama aşınacak, yanacak, sertleşecek arabanın gidişi bozulacak. Onçün huzur tam otomatikte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL


    peki sen kaç senedir araba kullanıyorsun ?


    yaşım 41, 15 yaşından beri araba kullanıyorum. hem otomobil, hem motosiklet ehliyetim var ve her ikisini de aktif olarak kullanıyorum. konu dışıdır belki ama profesyonel de bir bisiklet kullanıcısıyım.

    sizin için yeterli midir? bir şeyler biliyor olabilir miyim sizce? geçer not alır mıyım sizden? karşındakini küçümsemeden önce hakkında bir şeyler bilmenin iyi olabileceğini düşündürtür mü size bu tablo?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 7 Mayıs 2016; 20:48:50 >
  • Valla bize ehliyet kursunda öğretilen debriyajı kavrama noktasına getir. Sonra araba kalkışa geçince hafif gaz vermeye başla. Sonra da debriyajı yavaşça bırak.

    1 metre gibi kısa mesafelerde dur kalk için ise gaz vermeden sadece debriyajla kalkıyorduk. Bazı eski arabalarda stop ediyormuş sanırım o şekilde.

    Geri geri giderken yarım debriyajla gidiyorduk. Gaz vermediğim halde araba iyi çekiyordu. Arkadaşımda reanult clio var 2007 model.
    Gaz vermeden geri geri gidersen stop ediyormuş.

    Dar dönüşlerde çarpma ihtimali varsa yarım debriyajla dönüyorduk.

    Şimdi ilk arabamı almayı düşünüyorum ama kursta bize öğretilenler yanlış mıydı? Şüphem var.
    Kurstaki araba dışında hiç araba kullanmadım. Araba almaya korkuyorum şu an.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freqX -- 7 Mayıs 2016; 22:19:02 >
  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de sizin gibi kullanıyorum aracı, aynı şeyleri ben de merak ettim. Kırk yaşına gelmiş verdiği cevaplara bak, tam sopalık. Günlük hayatta böyle davranamıyorlar tabi, sanal alemde ego tavan. Tam dayaklık tipler, ekran başından sinir ediyorlar adamı. Hayır yani, adı üstünde forum bilgin varsa paylaş, amaç bu zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL


    peki sen kaç senedir araba kullanıyorsun ?


    yaşım 41, 15 yaşından beri araba kullanıyorum. hem otomobil, hem motosiklet ehliyetim var ve her ikisini de aktif olarak kullanıyorum. konu dışıdır belki ama profesyonel de bir bisiklet kullanıcısıyım.

    sizin için yeterli midir? bir şeyler biliyor olabilir miyim sizce? geçer not alır mıyım sizden? karşındakini küçümsemeden önce hakkında bir şeyler bilmenin iyi olabileceğini düşündürtür mü size bu tablo?

    aksine sen kendini büyük görür mesajlar yazıyorsun ,soru soran adama verdiğin cevap bunu göstermiyor mu ?
    adam bir soru sormuş ve kafasında bazı kuşkular var
    ve senin bu verdiğin cevap çok yerinde mi ?

    quote:

    bu soruları şimdi sormayacaksınız. doğru debriyaj kullanımı ve bunun gibi bir çok sorunun cevabını ehliyetinizi alırken çoktan öğrenmiş olmanız gerekiyordu...


    ehliyet alırken 40 yıllık şoförlük mü öğretiyorlar ?

    ayrıca yarım debriyaj olmaz dediğine göre ,maalesef geçer not alamadın
    önündeki araç yarım metre ilerleyince ve senin de ilerlemen gerektiğinde debriyajı tamamen bırakıyor musun ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: freqX

    Valla bize ehliyet kursunda öğretilen debriyajı kavrama noktasına getir. Sonra araba kalkışa geçince hafif gaz vermeye başla. Sonra da debriyajı yavaşça bırak.

    1 metre gibi kısa mesafelerde dur kalk için ise gaz vermeden sadece debriyajla kalkıyorduk. Bazı eski arabalarda stop ediyormuş sanırım o şekilde.

    Geri geri giderken yarım debriyajla gidiyorduk. Gaz vermediğim halde araba iyi çekiyordu. Arkadaşımda reanult clio var 2007 model.
    Gaz vermeden geri geri gidersen stop ediyormuş.

    Dar dönüşlerde çarpma ihtimali varsa yarım debriyajla dönüyorduk.

    Şimdi ilk arabamı almayı düşünüyorum ama kursta bize öğretilenler yanlış mıydı? Şüphem var.
    Kurstaki araba dışında hiç araba kullanmadım. Araba almaya korkuyorum şu an.


    kurslardaki arabaların rolantilerini biraz yüksek ayarlıyorlar :)
    dönüşlerde yarım debriyaj yapmaya gerek yok,araç hareket halindeyken stop etmez
    gazdan ayağını çekip fren yapacaksın ,tabi devir düşeceğinden vites küçültme yapmanda gerekir
    hatta keskin virajlarda debriyaja basmak tehlikelidir
    onun dışında söylediklerin doğru
    ancak debriyaj zarar görecek diye kendini tehlikeye düşürmeyeceksin
    mecbur kaldığında gerekirse yarım debriyajda yaparsın ,çukura da girersin
    çoğu kişi küçük çukurdan kaçacağım derken direksiyonu kırıp arkadan geleni yada yanındaki kişiyi tehlikeye sokar
    trafikte araba değil ,can değerlidir




  • Ehliyet kurslari yeni yeni duzeltiliyor.Sanki bilmiyormus gibi tavirlara girmeyin yillanmis abiler.Kendimden ornek veriyorum.

    Ehliyetimi alali 5yil oldu olmadi.
    Kurslarda
    Adamlar ogretmek icin seni bayira goturup gostermiyorlar ki, bana ogrettikleri yer hafif egimliydi dik bayirlarda kimse ogretmiyor maalesef.Acemiyi dik bayira koyup arabayi hic etmeyelim diyorlar heralde.
    Isin bir diger uzucu yani ise

    Ehliyetimi aldigimda caddede bir tur dondum, aldim. Ne park , ne geri vites ne baska birsey bu kadar.Sistem buydu, gectik .

    Babamin zamaninda ise benden de beter yani sizin zamaniniz. Simdi gelmis ogrenmeniz lazimdi falan filan ukala cevaplar.Ya sistem anca duzeldi , sen de o bozuk sistemin urunusun.Sen de o sistemden ciktin surmeyi yollarda ogrendin. Kimse ehliyet kuslarinda 4x4luk ogrenmedi bu isi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.