Şimdi Ara

...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
191
Cevap
11
Favori
496.534
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: -Mattafix-

    Sen servisin dediğini yap neden mi?
    çünkü servis arabanın bakımını en son teklojiyle yapıyor
    ama tamirci öyle değil servisler genellikle aşınmış ve eski parçaları elektronik
    cihazlarla tespit ediyorlar.



    Bi tamirciyle servisi aynı kaseye koyamazssın.


    Tmm da güzel kardeşim servisde adam para kazanmak için geçirio da geçirio ya. alakasız parçaları deiştirio şimdi aklımda deil.ayrıca tanıdıgım cok tamırcı war benı hıc yarı yolda bırakmadılar. adamlar pratık de asmıs durumda




  • peki arkadaşlar arabamda vites geçişleri sırasında devir hemen düşmüyor ve motor vites geçişleri sırasında fazla ses çıkarıyor(özellikle 4.vitesden 5.e geçişte bağırıyor gazı çektiğim halde)...
    bir arkadaşım bunun triger kayışının fazla gergin olmasından kaynaklanmış olabileceğini söyledii...
    acaba baskı balatası ile ilgili sorun olabilir mi ?


  • Baskı balatanın bitip bitmedigini anlamanın en kolay yolu, düz bir yolda arac duruyor iken aracı 3. vitese takıp, kalkmaya calışmaktır... Arac stop etmiyorsa, veya asırı zorlandıgını belli etmiyorsa debriyaj kacırıyor demektir...
  • AYRICA NORMALİN ÜZERİNDE YAKIT TÜKETİR.
  • Hocam düz yolda dur el frenini sonuna kadar cek arabayı kaldırmya calış. Normal araçlarda araç cok zorlanadan kalkma eğilimi gösterir ve arkası yere doğru iner eğer baskı balata bitmişse araca bu atraksyonu yaptıramazsınKusura bakma sözlerle bu kadar anlatılabiliyor
  • Arkadaşım kalkıpta burda bana tamirciyi
    savunma yahu ben kalkıpta 80 model bi
    arabadan bahsetmiyoruz.Yani altındaki araba
    ne model bilemem tabi ama eğer araban yeniyse
    tamirciyle boşu boşuna vakit kaybetme derim ben
    tamam ben tamircilerin hepside kötü demiyorum
    ama yeni model arabalara tamircilerin yapabileceği
    bişey kalmadı artık.Tamircilerin yerini artık teknik servis almadı mı??
    - BANA HAK VERİCEKSİN -
  • babamın eskiden bir 124 dü vardı alet 4. viteste kalkar giderdi otomatik vites gibiydi vites değiştirmeden giderdin demek ki garibin balatası bitmiş
  • arkadaşlar o kadar yazı yazmanın alemi yok... :D yapmanız gereken çok basit birşey arabanız önden çekişse arabayı 5. vitese veya en son hangi vites varsa atın. sonra frene basarken aynı anda bol gaz vererek yarım debriyaj arabayı kaldırmayı deneyin eğer araba stop ederse problem yok. ama eğer ayağınızı debriyajdan çektiğiniz halde araba gitmiyor hemde stop etmiyorsa balata hapı yutmuş hemen tamirciye gitmenizi tavsiye ederim.
    2. olarak arkadan itişli arabalarda aynı şeyi elfreni ile yapın. yani fren yerine el freni kullanılacak. bu kadar basit. :D
  • Habib ceylan bu işi burda noktalamıştır her kelimesine katılıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: habibceylan

    arkadaşlar o kadar yazı yazmanın alemi yok... :D yapmanız gereken çok basit birşey arabanız önden çekişse arabayı 5. vitese veya en son hangi vites varsa atın. sonra frene basarken aynı anda bol gaz vererek yarım debriyaj arabayı kaldırmayı deneyin eğer araba stop ederse problem yok. ama eğer ayağınızı debriyajdan çektiğiniz halde araba gitmiyor hemde stop etmiyorsa balata hapı yutmuş hemen tamirciye gitmenizi tavsiye ederim.
    2. olarak arkadan itişli arabalarda aynı şeyi elfreni ile yapın. yani fren yerine el freni kullanılacak. bu kadar basit. :D



    Bu işlemi yapıp baskı balatayı denemek isterken motoru elinize alma ihtimali var, çok tehlikeli bir hareket, direkt olarak motor kulaklarına yükleniliyor ve motorun şasi bağlantı parçaları, krank, buna bağla organlar ve hatta denemeye çalıştığınız baskı balatayı çatlatabilirsiniz. Hele ki bunu turbo dizelde yaparsanız bir de işin içine turbo kanatlarının yüksek devirde dönerken aniden stop etmesi sonucu yağsız kalması ve içindeki yağın yapışması da eklenecektir.

    Senin anlattığın yöntem bir hastanın yaşadığını kalbini dinleyerek anlamak yerine kafasına odunla vurup "acıdı" diye bağırmasını beklemek gibi olmuş.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: FIRST BULLET

    babamın eskiden bir 124 dü vardı alet 4. viteste kalkar giderdi otomatik vites gibiydi vites değiştirmeden giderdin demek ki garibin balatası bitmiş

    ssüppersinn valla hiç güleceğim yoktu.
  • Buradan devam edebilirsiniz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: -Mattafix-

    Sen servisin dediğini yap neden mi?
    çünkü servis arabanın bakımını en son teklojiyle yapıyor
    ama tamirci öyle değil servisler genellikle aşınmış ve eski parçaları elektronik
    cihazlarla tespit ediyorlar.



    Bi tamirciyle servisi aynı kaseye koyamazssın.


    Tmm da güzel kardeşim servisde adam para kazanmak için geçirio da geçirio ya. alakasız parçaları deiştirio şimdi aklımda deil.ayrıca tanıdıgım cok tamırcı war benı hıc yarı yolda bırakmadılar. adamlar pratık de asmıs durumda


    doğru sölüyosun ben geçen triger kayışı rulmanı falan değiştirecektim servis diyo devir dayimi falan değişecek 1 milyardan fazla para istedi gidip aksaraydan 30 kayış 30 rulman 60 işçilik 20 diğer kayışlar(klima,dinamo)falan 140 ytl ye mal oldu 1000 nerede 140 nerede ayrıca 90 ytlye debriaj balatasını aldım daha taktırmadım yakında oda yapılcak ayrıca 1200 ytl gibi bir rakam söledi tam hatırlamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turtles2 -- 18 Ağustos 2006; 19:43:20 >




  • Bir yakınıma 2 kez aracımı verdim. Acemiydi. Aldığımda debriyajın eskiye göre biraz daha yukarda kavramaya başladığını fakettim ve debriyaj biraz da olsa sertleşmişti. Toplam en fazla 1 saat sürmüştür aracı. Arabanın bu durumu beni rahatsız ediyor şu anda. Kalkış yaparken birazcık daha çekmek zorunda kalıyorum ayağımı debriyajdan ve gaza az daha basıyorum mecburen. Yukardaki testlerden el frenini çekip 1. vitese atıp kalkmaya çalıştım. Biraz ayağımı debriyajdan çektiğimde araç hemen hafif sallayarak tepki verdi. Ortaya geldiğimde çok sallamaya başladı. Kavrama yerini azcık geçtim ve anında büyük bir sallantıyla stop etti. Sanırım benim olay o kadar kötü değil ama debriyaj biraz yukarı gelmiş. Aracım accent, bunu serviste düzeltmem mümkün mü? Yoksa bu haline alışman lazım, yoksa komple yenilemen gerekir mi diyceksiniz?
  • up... lütfen soruma bir yanıt verin..
  • Serviste kavrama ayarını yapıyorlar. Eğer ayardan memnun değilsen veya bozulmuşsa serviste bunu tekrar ayarlattırabilirsin. Bi zamanlar reno torosum vardı, benzer olay başıma gelmişti, eşime araba kullanmayı öğretirken debriyaj ayarı bozulmuştu , bizim tanıdık usta tekrar yapmıştı ayarı , oradan biliyorum. Belki senin arabanın ayarıda bu şekilde kolaylıkla yapılır, bi sor bakalım servise...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 21 Ağustos 2006; 13:04:06 >
  • Bugün sanayide bir motorcuya gittim. Motor ustası aracın debriyajının otomatik olduğunu ve ayarının değişemeyeceğini, zamanla bittikçe yukarı geleceğini söyledi. Araç accent bu arada. Şimdi bu doğruysa ben debriyaj tamamen bitene kadar bu şekilde mi kullanacam aracı? Zaten 4 ay önce değiştim komple baskı balata ve rulman değişmişti. Ya artık arabayı bilmeyen birine asla vermiycem, çok moralim bozuldu, bu şekilde sürmek hiç içime sinmiyor..
    quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Serviste kavrama ayarını yapıyorlar. Eğer ayardan memnun değilsen veya bozulmuşsa serviste bunu tekrar ayarlattırabilirsin. Bi zamanlar reno torosum vardı, benzer olay başıma gelmişti, eşime araba kullanmayı öğretirken debriyaj ayarı bozulmuştu , bizim tanıdık usta tekrar yapmıştı ayarı , oradan biliyorum. Belki senin arabanın ayarıda bu şekilde kolaylıkla yapılır, bi sor bakalım servise...




  • Bugün hyundai servisi aradım. Yukarı gelen debriyajın aşağı alınabileceğini söyledi usta. Ama yarın debriyajın ömrünü kontrol etmesi ve diğer testleri yapmak için servise gidecem. Sonuçları burda yazarım.
    Siz siz olun, acemiye bakımlı aracınızı vermeyin.. Daha 4 ay önce değişmiştim baskı balatayı, inşallah ömrü bitti demez..
  • Bugün servise gittim. Usta balata kontrolü yaptı. Balata sağlam çıktı. Bence de sağlamdı (burdaki yöntemi denedim.) Eline bir anahtar alıp debriyajın altından bir ayar yaptı, bişey sıktı veya gevşetti. Tamam dedi. 2dk.sını almadı. Az da olsa debriyaj aşağı indi, ben de biraz olsun rahatladım. Umarım ilerde başka sorun çıkarmaz..
  • walla bende bırak 5. vitesi 3'te bile stop ediyor, sağlam demekki bnm balata :D
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.