DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
189
Cevap
10
Favori
425.061
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Onbaşı
      21 Mesaj
      22 Kasım 2006 17:16:19
      Artık benide belediye otobüsleri solluyor Baskı balata bitikse motor fazla yakıyormuş Umarım 1yılda balata parasını çıkarırız benzin farkından..

      Bitmeyen debrijay baskı balatası istiyoruz. Yetkililer duysun sesimizi..



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      22 Kasım 2006 17:24:18
      ya benim arabada da 2 ve 3. viteslere geçerken bazen gacırtı oluyo acaba baskı balatada bi sorun olabilirmi ?

      konu açılmışken sorayım



      _____________________________

      2000 Passat TDi
    • Yarbay
      3287 Mesaj
      22 Kasım 2006 19:54:28
      quote:

      Orjinalden alıntı: Wolverine

      Bir yakınıma 2 kez aracımı verdim. Acemiydi. Aldığımda debriyajın eskiye göre biraz daha yukarda kavramaya başladığını fakettim ve debriyaj biraz da olsa sertleşmişti. Toplam en fazla 1 saat sürmüştür aracı. Arabanın bu durumu beni rahatsız ediyor şu anda. Kalkış yaparken birazcık daha çekmek zorunda kalıyorum ayağımı debriyajdan ve gaza az daha basıyorum mecburen. Yukardaki testlerden el frenini çekip 1. vitese atıp kalkmaya çalıştım. Biraz ayağımı debriyajdan çektiğimde araç hemen hafif sallayarak tepki verdi. Ortaya geldiğimde çok sallamaya başladı. Kavrama yerini azcık geçtim ve anında büyük bir sallantıyla stop etti. Sanırım benim olay o kadar kötü değil ama debriyaj biraz yukarı gelmiş. Aracım accent, bunu serviste düzeltmem mümkün mü? Yoksa bu haline alışman lazım, yoksa komple yenilemen gerekir mi diyceksiniz?

      aynı olay benim başımada geldi bi arkadaşa verdim arabayı baskı balatayı 2 gün önce değiştirmiştim anasını ağlatmış 1 günde benim arabada focus debriyaj otomatikmiş benimde içime sinmedi bidaha değiştittirdim hani şöyle bi söz var aynen katılıyorum VERİPTE KÖTÜ OLCAĞINA VERME KÖTÜ OL.bundan sonra çok samimiyse dicem kardeşim gel 30-40da ben vereyim araba kiralayalım.



      _____________________________

      H A W K
    • Yüzbaşı
      254 Mesaj
      24 Kasım 2006 00:12:05
      hidrolik debriyaj sisteminin hava yapma olasılğı varmıdır eğer varsa debriyajı sertleştirip pedalı aşağıya düşürürmü


      _____________________________

      Ben şahı almışım veziri kim takar...
    • Binbaşı
      1299 Mesaj
      24 Kasım 2006 03:22:27
      bende buradan öğrendikten sonra kontrol ettim
      kaçırıyor abi benimki
      hemde bayaaa kaçırıyo



      _____________________________

    • Çavuş
      54 Mesaj
      03 Mayıs 2007 14:56:33
      Bu bölümdeki bilgiler çok işime yaradı herkese teşekkürler.



      _____________________________

    • Çavuş
      52 Mesaj
      01 Haziran 2007 08:52:43
      evet.. bilgilerini esirgemeyen arkadaşalr sonsuz tşk..


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      01 Haziran 2007 13:31:39
      quote:

      Orjinalden alıntı: roverci

      3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



      Böyle yaparak motorun bloktaki aşınmadan mı yoksa sadece sekmandan mı bitik olduğunu anlarız? aynı şekilde sübap lastiklerinde sorun olan arabada böle yapar mı? Yani dediğiniz gibi araba yokuşta viteste kayıyor yada ufak ufak atlıyorsa bu ne demektir? Ayrıca yağ eksilten bi arabada sübap lastikleri, bloktaki aşınma, sekmanlar, yada karterden sızdırma dışında başka ne olabilir? volandan yağ kaçar mı? Sorularımın sebebi Corsamın yağ eksiltmesine rağmen ne blokta aşınma olduğuna dair bir belirti, ne sekmanlarda sorun olduğuna dair bi belirti var. Dik bir yokuşta bile viteste duruyor atlama yapmıyor, kompressyonu gayet iyi. Subap lastiklerine bakamıyoruz tabi.. kısa bir süre sonra motor açılıcak ama aynı arabaya sahip kişiler istediği kadar yağ yaksın bişe yoktur bunlar 0 ken bile buna yakın yağ yakıyorlar diyorlar motorun yapısından ötürü. Benimde araştırmalarım sonucunda bunu gördüm ama açıkçası yağ eksiltmesi rahatsız ediyor o yüzden üst kapağı açtırıcam bakalım ne çıkıcak. Birde son bir soru motor km ilerledikçe yağ kalınlaştırılır bildiğim kadarı ile, 130 000 de 15/40 koyuyorum ama 20/50 koysam çok mu kalın gelir?



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      496 Mesaj
      13 Haziran 2007 23:31:50
      Arac ilerlerken 2. vitese atıp ayağımı debriyajdan cektikten sonra bir sürtünme sesi geliyor kayış sesi gibi bunun baskı balata ile ilgisi olabilir mi?Ayrıca debriyaj bayağı yukarda kavrıyor yokuş yukarı cıkarken vites gecişlerinde aracın hızı bir hayli düşüyor yani debriyaj kavrayana kadar arac yavaşlıyor hızlı kaldırınca da feci sallıyor sonra motorda yığılma oluyor.Baskı balatada kesin bir sorun var ama 2. vitese gecince gelen kayış sesi neyin nesidir bununla ilgisi olabilir mi?


      _____________________________

      2005 Volkswagen Passat 1.6 Exclusive Refleks Gri
    • Yarbay
      2223 Mesaj
      15 Haziran 2007 08:39:53
      3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.


      _____________________________

    • Onbaşı
      29 Mesaj
      27 Eylül 2007 21:52:58
      herkese sağolu ya hiçbişey yapmadım ama benim arabanın da debriyaj baya bi yukarda kavrıyor demek oluyoki balata bitik durumda ve de 3, viteste çok rahat kalkıyo utanmasam bide dik bi ramapada denicem şu 3. vites olayını heralde orada da kalkarsa vay benim halime
      bu forumu seviyorum baya zevkli oluyo bazen



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      20 Ekim 2007 09:19:31
      quote:

      Orjinalden alıntı: serkes

      DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.





      baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....




      bunlar bitmiş dimi



      _____________________________

    • Yarbay
      7408 Mesaj
      20 Ekim 2007 10:22:31
      otomatik viteste nasıl anlıycaz peki. Tam otomatik viteslerde var mı bask balata?


      _____________________________

      Keçi, bu sakalları boşuna ağartmadı.
    • Teğmen
      102 Mesaj
      20 Ekim 2007 17:35:28
      renault clio symbol 2005 disel arac var bende bugun ustaya gittim debriyaj setinin degismesi gerekiyormus.
      sorun ise:debriyaj pedalı sertlesmeye basladı.(100.000km oldu)
      orjinal debriyaj seti 220ytl ona yakın olan debriyaj seti 170 ytl en ucuz olanı 120 ytl.fiyatları vereyim istedim
      komple işcilik ise 120 ytl civarı.
      degistiren arkadaslar bunlarıda paylassalar iyi olur.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi breaklock -- 20 Ekim 2007; 17:37:45 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      434 Mesaj
      13 Ocak 2008 21:36:04
      Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


      _____________________________

      The Day that never comes
    • Yarbay
      3327 Mesaj
      13 Ocak 2008 22:46:05
      arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?


      _____________________________

      Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.
    • Yarbay
      7228 Mesaj
      14 Ocak 2008 01:32:30
      quote:

      Orjinalden alıntı: bmnankara

      Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


      dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

      sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

      deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

      ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

      kolay gelsin



      _____________________________

      Fikrin kadar varsın!
    • Yarbay
      7228 Mesaj
      14 Ocak 2008 01:35:36
      quote:

      Orjinalden alıntı: bahrikutlu

      arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?


      en çok yarım debriyajda kullanmak ,şehir içi dur-kalk trafiğidir...

      senin araçta 7 yıllık parça ise yavaş yavaş zamanı geliyor demektir...

      belkide hep yarı bitik kullandın değiştirdiğin vakit performans ve yakıt tasarrufu gözlemliyeblirsin ...



      _____________________________

      Fikrin kadar varsın!
    • Yüzbaşı
      434 Mesaj
      14 Ocak 2008 11:36:55
      quote:

      Orjinalden alıntı: mr.big



      Alıntıları Göster



      dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

      sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

      deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

      ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

      kolay gelsin


      Bosch Car Service'de sordum 350-400 arası dediler kredi kartına da taksit var 110 ytl fazla verip daha güvenilir biryerde yaptırayım diyorum. " Cazgırlık" konusuna da gelince, protokolu yapmışım arabayı aldık diye mesela muayenesi yapılmamıştı aracın , LPG taktıracağım için çok da umursamıyorum ama biraz düşürürmüyüm diye deneyim dedim. Abi zaten 17-18.000 ytllik arabayı 15.750'ye aldın hiçbişey yapamayız dediler. Bir de şöyle birşey var arabanın bu tip şeylerini yaptırıp fiyattan düşsem zaten bu fiyata satılmaz ki.Falan filan neyse....



      _____________________________

      The Day that never comes
    • Binbaşı
      1551 Mesaj
      14 Ocak 2008 12:48:44
      Bende vitesi 1 e takıyorum ve hiç gaza dokunmadan ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum ve kalkıyorum. bu normalmidir yoksa debriyaj bitti mi demek oluyor.?


      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.