DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir Kullanıcı
188
Cevap
10
Favori
406.486
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> ...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Emekli Yönetici
      6659 Mesaj
      15 Nisan 2006 09:48:47



      _____________________________


    • Binbaşı
      1737 Mesaj
      15 Nisan 2006 10:21:03
      eğer yalnış hatırlamıosam ki aynı sorun bendede var servise gitcem
      en iyi anlayabileceğin yer bayır sanırım araba kavramıo örneğin 1 le giderken 2 ye atıosun ama araba bunu geç kavrıo

      bide debriyaj ya çok aşağıda kavrıo yada çok yukarıda onu tam olarak hatırlamıom



      _____________________________

      | D R O N E B E Y |
    • Yüzbaşı
      642 Mesaj
      15 Nisan 2006 10:33:39
      sanayide şu şekilde yapılıyor tabi elektronik aksamaları fazla olan araçtan bahsetmiyorum
      mesela doğan
      araba çalıştırılır vites 5 e takılırhafif gaz vererekten ayak debriyajdan çekilir
      araç harteket ederse baskı balata kaçırıyordur
      stop ediyorsa durumu iyidir



      _____________________________

      anestezist: Bir insanı uyutmak için uykusundan uyandırılan, ancak onu uyandırınca uyuyabilen insandır.
      (YAŞATMAK SANATTIR..!)
    • Yarbay
      2741 Mesaj
      15 Nisan 2006 10:38:20
      5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
      yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xbagci -- 15 Nisan 2006; 10:42:14 >
      _____________________________

      Nikon FM2-50mm f1,4 AIS Nikkor--Sony NEX-5N --Leica M6 - Summicron 50mm - Voigtlander 35mm - Elmar-C 90mm - Voigtlander 21mm--
    • Emekli Yönetici
      6659 Mesaj
      15 Nisan 2006 10:50:43

      quote:

      Orjinalden alıntı: xbagci

      5. viteste kalkıyosa ya bitikti, yada iyi demekti öyle bişey var ama tam hangisi hatılamıyorum
      yav ben cevap yazarken üstteki mesaj yoktu, ne çabuk sıkıştı araya


      bazen banada oluyor bu...


      yani 5 demi kaldıralım arabayı



      _____________________________


    • Yarbay
      16724 Mesaj
      15 Nisan 2006 10:59:26

      quote:

      Orjinalden alıntı: serkes1



      Alıntıları Göster



      bazen banada oluyor bu...


      yani 5 demi kaldıralım arabayı


      sen bidene bak duruma göre haber ver



      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Emekli Yönetici
      6659 Mesaj
      15 Nisan 2006 11:05:57
      bu işin bir yorumuda
      el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey
      quote:

      Orjinalden alıntı: JackDaniels



      Alıntıları Göster



      sen bidene bak duruma göre haber ver





      _____________________________


    • Yarbay
      16724 Mesaj
      15 Nisan 2006 11:15:43

      quote:

      Orjinalden alıntı: serkes1

      bu işin bir yorumuda
      el freni ile kaldırma olayıyıdı zannedersem varmı öyle bir şey

      Alıntıları Göster





      yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

      debriyajla alakası yok



      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Yüzbaşı
      492 Mesaj
      15 Nisan 2006 11:21:42
      arkadaşlar... 5. viteste düşük süratte giderken sonuna kadar gaza yüklenin. motorunuz devirleniyor ama aracınız motor devrine paralel bir hızlanma sağlayamıyorsa, debriyajınız kaçırıyor demektir.

      genellikle bu debriyajlar yukarıda kavrarlar..



      _____________________________

      Ölüm dediğin nedir ki...

      Ben yaşamayı göze aldım...!
    • Emekli Yönetici
      6659 Mesaj
      15 Nisan 2006 11:30:15
      eminmisin hocam sanayide bu testi yapan çok adam gördüm...
      quote:

      Orjinalden alıntı: JackDaniels



      Alıntıları Göster



      yok o arka balataları kontrol etmek için yapılıyo

      debriyajla alakası yok





      _____________________________


    • Yarbay
      2056 Mesaj
      15 Nisan 2006 11:52:36
      JackDaniels'a bende katılıyorum. Mantıken de el freni çekili kalkmaya çalışmak olsa olsa fren balatalarını kontrol etmeye yarar. Debriyaj ile bir alaka kuramadım. 5. vitesde kalkma ile kontrol edildiğini daha önceden forumda okumuştum. Kalkıyorsa bitik anlamına geliyordu.


      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Yüzbaşı
      640 Mesaj
      15 Nisan 2006 13:49:20
      Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


      1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

      2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

      3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.



      _____________________________


      [font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
      FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci
    • Binbaşı
      1361 Mesaj
      15 Nisan 2006 14:05:30
      el frenini çekip debriyajı kavrama noktasına getiriyolar eğer arabanın kıçı yere yakınlaşırsa balata bitmemiiş, yanlız buhareket önden çekişli araçlarda test etmeni sağlar sadece... araba arkadan çekişliyse frene basarken aynı anda gaza basıp ayağını debriyajdan çekiceksin araba istopetmiyosa balata bitmiştir...


      _____________________________

    • Motor Uzmanı
      2702 Mesaj
      15 Nisan 2006 14:26:51
      DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
      1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
      2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
      3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
      4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
      5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
      DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

      BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
      1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
      2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
      3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



      _____________________________

      10 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
      AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKMASIN!
    • Emekli Yönetici
      6659 Mesaj
      15 Nisan 2006 15:28:21
      doğru bilgi beni yatağımdan bile uyandırır...
      teşekkürler
      quote:

      Orjinalden alıntı: Muhendis06

      Debriyaj baski balatasini sökmeden muayene etmek icin en saglikli iki yol:


      1-El freni sonuna kadar cekiliyken, onden cekisli araclarda 1. viteste arac kalkisa zorlanir yarim debriyaj yaparak ve eger tekerlekler nerdeyse kilitli kalarak arac ilerlemeye baslarsa ki arac kasil ve arka kisim yere dogru çöker hafif, bu durumda baski balatasi saglam durumda demektir. Bu testi islak olmayan asfaltta veya betonda yapmak lazim. Egim olmamali.

      2-Onden veya arkadan guç aktarmali araclarda, cok dik bir rampada ki egim %30 olmali en az, araci yokus yukari frenliyken 1. viteste kalkis yapmak isterken geriye cok fazla kacirirsa ve kalkarken de motor yukse devre erisip bosa ceviriyor izlenimi veriyorsa (bunu anlamak zor degildir, balata kavradigi zaman arac kasilir, ama kavrayana kadar ayaginizi pedaldan kavrama noktasini gececek kadar cekmenize ragmen sanki vites bosta gibi davranirsa) o zaman balata bitik demektir.

      3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.




      _____________________________


    • Yarbay
      2056 Mesaj
      15 Nisan 2006 15:31:05
      Demek ki el freni ile kontrol ediliyormuş. Bir yanlış bilgiyi daha düzelttik. Bilgi için teşekkürler.


      _____________________________

      Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!
    • Emekli Yönetici
      6659 Mesaj
      15 Nisan 2006 15:34:30
      ortaya çok güzel bir tatlı koymuşsun ...isteyen alsın
      quote:

      Orjinalden alıntı: roverci

      DEBRİYAJ BALATASININ ÖMRÜ İLE İLGİLİ İŞARETLER,
      1. ÖZELLİKLE YÜKSEK SÜRATLERDE, MOTOR DEVRİ İLE HIZINIZ DOĞRU ORANTILI YÜKSELMİYORSA,
      2. İLK KALKIŞTA, DEBRİYAJ ÇOK YUKARIDA KAVRAMAYA BAŞLADIYSA, (BU HİDROLİK DEBRİYAJLI ARAÇLARDA ANLAŞILMAZ)
      3. DİK YOKUŞLARDA KALKIŞLARDA BALATA KOKUSU GELMEYE BAŞLADIYSA,
      4. "ALLAH ALLAH, MOTOR BAĞIRIYOR AMA ARABA GİTMİYOR" DEMEYE BAŞLADIYSANIZ,
      5. VİTES GEÇİŞLERİ ARTIK DAHA KEMİKLİ OLMAYA BAŞLADIYSA,
      DEBRİYAJ BALATASI SOS VERİYOR DEMEKTİR.

      BALATANIN DURUMUNU TAM TESBİT ETMEK İÇİN,
      1. MÜMKÜNSE, GÖZLE KONTROL YAPILABİLİR. (BU HER ARAÇTA MÜMKÜN OLMAZ)
      2. EL FRENİ ÇEKİLİR, ARAÇ HAREKET ETTİRİLMEYE ÇALIŞILIR. EĞER DAHA TAM KAVRAMA BAŞLAMADAN STOP EDİYORSA SAĞLAM; NERDEYSE TAM BIRAKMAYA YAKIN BİLE STOP ETME EĞİLİMİNE GİRMİYORSA BİTİK DEMEKTİR. (EĞER BALATA ÖMRÜ İLE İLGİLİ BİR ŞÜPHE YOKSA BU SEÇENEK DENENMEMELİDİR.)
      3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....





      _____________________________


    • Binbaşı
      1921 Mesaj
      15 Nisan 2006 18:07:19
      yahu bana söyleyecek şey kalmamış

      roverciyle,mühendis06 yüzünden

      neyse bir de şunu eklemek istiyorum,debriyaj balatası bir kavramadır.makineyle alakalı olan arkadaşlar bilir,bilmeyenler araştırabilir.

      bu kavrama sürtünme kuvvetleriyle kavrar(mekanizmasındaki yayları saymazsak) ve eğer artık iş görmez hale gelmeye başladıysa yukarıda görmediğim ses yapmasıdır.
      kavramamadan ,kavramaya geçerken olur bu ses.bu sesi ayağınızla hissetmeye başlarsınız ilk etapta.
      daha da durum kötüleştiyse içeriye de vermeye başlar..



      _____________________________

      ..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
      ...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      15 Nisan 2006 19:03:55
      bende 1 yıl önce degiştirdim balatayı adam el freni ile kalkmaya calişinca hop dedim ne yapiyosun balatayı haşat edecen.sonra anlattı bizde ogrenmiş olduk.zaten ben farketmiştim kavrama problemini emin olduk.


      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      15760 Mesaj
      16 Nisan 2006 16:24:14

      bazen çok fazla dur kalk yaptığım özellikler bayırlarda ara sıra voooonk diye sesgeliyo çok kısa ama sonra geçiyo. Serivise gittiğimde adam baktı baya bi bunda bişey yok sapa sağlam dedi. (deiğiniz yöntemleri yaptı)

      Ama benim aracımda bu kayışlar değiştikten sonra bi performans düşüşü yaşamaya başladım araba sanki hızlanmıyormuş gibi geliyo. Bayırlarda araba sanki gaza boğuluyormuş gibi oluyo zor kalkyıyo. Yani gaza bastığımda devir saati hemen tepki vermiyo eskiden bayırda frenden ayağımı çekip hemen gaza bastiğımda devir saati hemen yükselir ve yüksek devir olduğu için rahat kalkardım bayırda ama şimdi öyle değil.

      Birde kırmızı ışıkta mesela ilk ben kalkardım eskiden kimse yetşemezdi şimdi ise kalkıyorum ve araba çok güzel kalkıyor havası veriyo ama hemen motor freni yapıyormuş gibi olup araç yavaş hılanmaya başlıyor.

      Ama uzun mesafede araba çok iyi , hç motor sesi yok, 4. viteste 100 - 110 rahat gidiliyor, 5 e taktım mı 100 km de 2900 devirde gidiyor.

      ama o ara hızlanmaladaki performans düşüşü neden ooldu anlamış değilim.

      Benim aklıma gelen nedenler şöyle ,

      1-eski kayışlar baya bi eskimiş hatta gevşemiş acaba eskiden gevşek olduğu için mi motor daha iyi hareket ediyordu.

      2- debriyaj balatasından sorun olduğunu sanmıyorum motor deviri ile hızım doğru orantılı zaten bayırda kalkarken hele dik bi bayrıda araç boğuluyormuş gibi oluyo

      3- Benzini genelde ışık yandıktan sonra da baya bi kullanırım (yaklaşık bu 6 - 7 aydır falan böyle) benzin filtresi tıkandı da tam anlamıyla performans gösteremiyor mu acaba.

      4- Bujilerden kaynaklı bi sorun olabilir mi acaba en son nezaman değiştiğini bilmiyorum ama eğer geçen sene haziranda araç 56 bin küsürde 60000 bakımı yaptırmıştık ozaman değiştiryse araç şu anda 68 bin küsürde bujilerde eskime ya da kirlenme falan olmuşmudur

      5- Hava filtrem baya bi kirliydi çok tozlu yollardan gidiyorum, ona sadece basınçlı hava ile temizlettim tekrar koydurdum.


      başka neden gelmiyor aklıma ne olabilir anlamış değilim


      neyse burda cevaplayan olmadı ben ayrıca topic açtım kendime http://forum.donanimhab...e_1/key_//tm.htm#6670689



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 16 Nisan 2006; 16:37:04 >
      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.