Şimdi Ara

Motor terlemesi nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (4 Mobil) - 2 Masaüstü4 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
104.509
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar almaya niyetlendiğim bi toyota verso var. en son servisinde usta "motor terlemiş, conta değişmesi lazım" demiş.
    sizce bu nasıl bi sorundur, ne kadar masraf açar?



  • Motor parçalarının arasındaki yalıtımı sağlayan keçe,conta gibi parçaların zamanla eskimesiden dolayı olur.Isınmış motor yağı buharı da bu aralardan kaçar ve dış kısımda ıslaklık oluşturur.Genelde her araçta eninde sonunda olur.Araç bu şekilde genelde kullanılmaya devam eder.Eğer bu tür klasik bir terleme varsa araçta sorun olmaz.Araç yağ damlatmamalı,terleme sorun olmaz.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Terlemesi: Nedenleri ve Önemi

    Motor terlemesi, motorun aşırı ısınması sonucu oluşan yoğunlaşmanın dışarı sızmasıdır. Motor çalışırken, motor bloğu ve diğer bileşenler yüksek sıcaklıklara ulaşabilir. Bu ısı, motorun içindeki nemi buharlaştırır ve bu da yoğuşmaya neden olur. Yoğuşan nem, motorun conta ve contalarından sızabilir ve "motor terlemesi" olarak bilinen görünür bir sıvı oluşturabilir.

    Motor Terlemesi Normal mi?

    Az miktarda motor terlemesi, özellikle yeni veya yakın zamanda onarılmış motorlarda normal kabul edilir. Ancak aşırı veya sürekli motor terlemesi, dikkate alınması gereken altta yatan bir sorunun işareti olabilir.

    Motor Terlemesine Neden Olan Nedenler

    Motor terlemesinin birkaç olası nedeni vardır:

    • Motor aşırı ısınması: Motor aşırı ısındığında, iç sıcaklık çok yüksek hale gelir ve yoğuşma oluşumunu artırır.
    • Arızalı conta veya contalar: Motor bloğu ve diğer bileşenler arasındaki conta veya contalar hasar gördüğünde veya aşındığında, yoğuşan nem sızabilir.
    • Yıpranmış silindir kapak contası: Silindir kapak contası, motor bloğu ile silindir kapağı arasında yer alan kritik bir contadır. Yıpranmış bir silindir kapak contası, motor terlemesine yol açabilecek sızıntılara neden olabilir.
    • Soğutma sistemi sorunları: Soğutma sistemi arızalıysa veya yetersizse, motorun aşırı ısınmasına ve motor terlemesine neden olabilir.

    Motor Terlemesinin Önemi

    Motor terlemesi, altta yatan bir sorunun işareti olabileceğinden göz ardı edilmemelidir. Aşırı veya sürekli motor terlemesi, aşağıdakiler gibi daha ciddi sorunlara yol açabilir:

    • Motor hasarı
    • Duman veya yangın
    • Soğutma sistemi arızaları
    • Performans kaybı

    Motor Terlemesi Tespit Edildiğinde Ne Yapılmalı?

    Motor terlemesi fark ederseniz, sorunun kaynağını belirlemek için aşağıdaki adımları izleyin:

    • Motoru soğumaya bırakın ve soğutma sıvısı seviyelerini kontrol edin.
    • Motorun etrafındaki conta ve contaları aşınma veya hasar açısından inceleyin.
    • Soğutma sistemini herhangi bir sızıntı veya tıkanıklık açısından kontrol edin.
    • Sorunu kendiniz çözemiyorsanız, nitelikli bir tamirciye başvurun.

    Motor terlemesi, göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Sorunun kaynağını belirleyerek ve zamanında onarım yaptırarak, motorunuzu korumaya ve daha uzun bir ömür sağlamaya yardımcı olabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor parçalarının arasındaki yalıtımı sağlayan keçe,conta gibi parçaların zamanla eskimesiden dolayı olur.Isınmış motor yağı buharı da bu aralardan kaçar ve dış kısımda ıslaklık oluşturur.Genelde her araçta eninde sonunda olur.Araç bu şekilde genelde kullanılmaya devam eder.Eğer bu tür klasik bir terleme varsa araçta sorun olmaz.Araç yağ damlatmamalı,terleme sorun olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Motor parçalarının arasındaki yalıtımı sağlayan keçe,conta gibi parçaların zamanla eskimesiden dolayı olur.Isınmış motor yağı buharı da bu aralardan kaçar ve dış kısımda ıslaklık oluşturur.Genelde her araçta eninde sonunda olur.Araç bu şekilde genelde kullanılmaya devam eder.Eğer bu tür klasik bir terleme varsa araçta sorun olmaz.Araç yağ damlatmamalı,terleme sorun olmaz.

    Eline, diline sağlık.
  • benim anladığım kadarıyla silindir kapak contası değil külbütör kapak contası değişmesi gerekir. o da çok masraflı değildir. sormak lazım eğer silindir kapak contası ise masraflı olur ki zannetmiyorum. benim arabamda da az bi terleme var. yaptırmayı düşünüyorum. ustaya söyledim geçenlerde. kapağın civatalarını sıktı ama pek bişey değişmedi. yaptırmazsam sorun olur mu acaba
  • Arabada yağ eksiltmiyorsa,akşam park ettiğinizde sabahleyin baktığınızda altında yağ görmüyorsanız özetle araba yağ eksiltmiyorsa hiç gereği yok.Bir süre sonra yine olacak zaten.
  • Karter alt bölümünde de oluyor (özellikle Alman araçlarında sık rastlıyorum). Ustalar sallamıyor bile ama sonuçta yağ kaçağına delalet ediyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.