Şimdi Ara

Aracımdaki sorun nedir anlamış değilim yardımlarınızı bekliyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim aracımda bu triger kayışı filan değiştikten sonra bi performans düşüşü yaşamaya başladım araba sanki hızlanmıyormuş gibi geliyo. Bayırlarda araba sanki gaza boğuluyormuş gibi oluyo zor kalkyıyo. Yani gaza bastığımda devir saati hemen tepki vermiyo eskiden bayırda frenden ayağımı çekip hemen gaza bastiğımda devir saati hemen yükselir ve yüksek devir olduğu için rahat kalkardım bayırda ama şimdi öyle değil.

    Birde kırmızı ışıkta mesela ilk ben kalkardım eskiden kimse yetşemezdi şimdi ise kalkıyorum ve araba çok güzel kalkıyor havası veriyo ama hemen motor freni yapıyormuş gibi olup araç yavaş hılanmaya başlıyor.

    Ama uzun mesafede araba çok iyi , hç motor sesi yok, 4. viteste 100 - 110 rahat gidiliyor, 5 e taktım mı 100 km de 2900 devirde gidiyor.

    ama o ara hızlanmaladaki performans düşüşü neden ooldu anlamış değilim.

    Benim aklıma gelen nedenler şöyle ,

    1-eski kayışlar baya bi eskimiş hatta gevşemiş acaba eskiden gevşek olduğu için mi motor daha iyi hareket ediyordu.

    2- debriyaj balatasından sorun olduğunu sanmıyorum motor deviri ile hızım doğru orantılı zaten bayırda kalkarken hele dik bi bayrıda araç boğuluyormuş gibi oluyo

    3- Benzini genelde ışık yandıktan sonra da baya bi kullanırım (yaklaşık bu 6 - 7 aydır falan böyle) benzin filtresi tıkandı da tam anlamıyla performans gösteremiyor mu acaba.

    4- Bujilerden kaynaklı bi sorun olabilir mi acaba en son nezaman değiştiğini bilmiyorum ama eğer geçen sene haziranda araç 56 bin küsürde 60000 bakımı yaptırmıştık ozaman değiştiryse araç şu anda 68 bin küsürde bujilerde eskime ya da kirlenme falan olmuşmudur

    5- Hava filtrem baya bi kirliydi çok tozlu yollardan gidiyorum, ona sadece basınçlı hava ile temizlettim tekrar koydurdum.


    başka neden gelmiyor aklıma ne olabilir anlamış değilim







  • yok mu yaw bi yorumu olan
  • TRİGERDEN ÖNCE HERŞEY NORMALMİYDİ?
    SADECE TRİGER Mİ DEĞİŞTİ?
    BEN PROBLEMİN SENTE AYARINDA OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. TRİGER KAYIŞI 1 DİŞ HATALI TAKILMIŞ OLABİLİR....

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    benim aracımda bu triger kayışı filan değiştikten sonra bi performans düşüşü yaşamaya başladım araba sanki hızlanmıyormuş gibi geliyo. Bayırlarda araba sanki gaza boğuluyormuş gibi oluyo zor kalkyıyo. Yani gaza bastığımda devir saati hemen tepki vermiyo eskiden bayırda frenden ayağımı çekip hemen gaza bastiğımda devir saati hemen yükselir ve yüksek devir olduğu için rahat kalkardım bayırda ama şimdi öyle değil.

    Birde kırmızı ışıkta mesela ilk ben kalkardım eskiden kimse yetşemezdi şimdi ise kalkıyorum ve araba çok güzel kalkıyor havası veriyo ama hemen motor freni yapıyormuş gibi olup araç yavaş hılanmaya başlıyor.

    Ama uzun mesafede araba çok iyi , hç motor sesi yok, 4. viteste 100 - 110 rahat gidiliyor, 5 e taktım mı 100 km de 2900 devirde gidiyor.

    ama o ara hızlanmaladaki performans düşüşü neden ooldu anlamış değilim.

    Benim aklıma gelen nedenler şöyle ,

    1-eski kayışlar baya bi eskimiş hatta gevşemiş acaba eskiden gevşek olduğu için mi motor daha iyi hareket ediyordu.

    2- debriyaj balatasından sorun olduğunu sanmıyorum motor deviri ile hızım doğru orantılı zaten bayırda kalkarken hele dik bi bayrıda araç boğuluyormuş gibi oluyo

    3- Benzini genelde ışık yandıktan sonra da baya bi kullanırım (yaklaşık bu 6 - 7 aydır falan böyle) benzin filtresi tıkandı da tam anlamıyla performans gösteremiyor mu acaba.

    4- Bujilerden kaynaklı bi sorun olabilir mi acaba en son nezaman değiştiğini bilmiyorum ama eğer geçen sene haziranda araç 56 bin küsürde 60000 bakımı yaptırmıştık ozaman değiştiryse araç şu anda 68 bin küsürde bujilerde eskime ya da kirlenme falan olmuşmudur

    5- Hava filtrem baya bi kirliydi çok tozlu yollardan gidiyorum, ona sadece basınçlı hava ile temizlettim tekrar koydurdum.


    başka neden gelmiyor aklıma ne olabilir anlamış değilim





  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    TRİGERDEN ÖNCE HERŞEY NORMALMİYDİ?
    SADECE TRİGER Mİ DEĞİŞTİ?
    BEN PROBLEMİN SENTE AYARINDA OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. TRİGER KAYIŞI 1 DİŞ HATALI TAKILMIŞ OLABİLİR....

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    benim aracımda bu triger kayışı filan değiştikten sonra bi performans düşüşü yaşamaya başladım araba sanki hızlanmıyormuş gibi geliyo. Bayırlarda araba sanki gaza boğuluyormuş gibi oluyo zor kalkyıyo. Yani gaza bastığımda devir saati hemen tepki vermiyo eskiden bayırda frenden ayağımı çekip hemen gaza bastiğımda devir saati hemen yükselir ve yüksek devir olduğu için rahat kalkardım bayırda ama şimdi öyle değil.

    Birde kırmızı ışıkta mesela ilk ben kalkardım eskiden kimse yetşemezdi şimdi ise kalkıyorum ve araba çok güzel kalkıyor havası veriyo ama hemen motor freni yapıyormuş gibi olup araç yavaş hılanmaya başlıyor.

    Ama uzun mesafede araba çok iyi , hç motor sesi yok, 4. viteste 100 - 110 rahat gidiliyor, 5 e taktım mı 100 km de 2900 devirde gidiyor.

    ama o ara hızlanmaladaki performans düşüşü neden ooldu anlamış değilim.

    Benim aklıma gelen nedenler şöyle ,

    1-eski kayışlar baya bi eskimiş hatta gevşemiş acaba eskiden gevşek olduğu için mi motor daha iyi hareket ediyordu.

    2- debriyaj balatasından sorun olduğunu sanmıyorum motor deviri ile hızım doğru orantılı zaten bayırda kalkarken hele dik bi bayrıda araç boğuluyormuş gibi oluyo

    3- Benzini genelde ışık yandıktan sonra da baya bi kullanırım (yaklaşık bu 6 - 7 aydır falan böyle) benzin filtresi tıkandı da tam anlamıyla performans gösteremiyor mu acaba.

    4- Bujilerden kaynaklı bi sorun olabilir mi acaba en son nezaman değiştiğini bilmiyorum ama eğer geçen sene haziranda araç 56 bin küsürde 60000 bakımı yaptırmıştık ozaman değiştiryse araç şu anda 68 bin küsürde bujilerde eskime ya da kirlenme falan olmuşmudur

    5- Hava filtrem baya bi kirliydi çok tozlu yollardan gidiyorum, ona sadece basınçlı hava ile temizlettim tekrar koydurdum.


    başka neden gelmiyor aklıma ne olabilir anlamış değilim






    Kayışlar değişirken bende başındaydım hiç hatalı bişey görmedim yaa hatta kayışı takmadan önce o dişli bişey var tırtıklı metal kayışın geçtiği onda ufak bi delik var hiza falan aldı baya uğraştılar yani yaparlarken ve takarlarken dişler tam anlamıyla güzel takıldı bende gördüm.

    Beki egsoz ile ilgili bi sorun olabilir mi yani kurum birikmesi tıkanıklık falan egsoz patlak değil ona baktık egsozcuya gittim ama biraz egsozda hırıltılı çalışma var.


    hayır acaba diyorum kayış daha yeni alışması mı lazım ama takıldığı günden beri 550 KM yol yaptım




  • en iyisi servise gidip durumu anlatmak , belki bi sorun vardır.

    neyse roverci ilgin için sağol
  • BUJİLERE Bİ BAKTIR DERİM BEN...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Shorin

    BUJİLERE Bİ BAKTIR DERİM BEN...



    peki bu bujileri değiştirmem gerekiyorsa ne çeşit taktırsam daha iyi olur, bosch car serviste bosch marka 3 çeşit buji var, 4 tırnaklı, 2 tırnaklı, tek tırnaklı.

    Bi hangisi daha iyi, ve fiyatları nedir acaba tahminen biliyormusun
  • Ben bunu sana bi yerde açıklamıştım.Başka bi topic falan açtınmı bu konuda?


    Bujilere gelince aracının orjinal bujileri neyse onu tak derim............
  • YAZILIMCI,
    BİR ARAÇTA MEYDANA GELEBİLECEK GÜÇ KAYBININ BİR ÇOK NEDENİ OLABİLİR.
    ANCAK SEN, TRİGER KAYIŞININ DEĞİŞMESİNDEN SONRA BÖYLE BİR DURUMUN ORTAYA ÇIKTIĞINI YAZDIĞIN İÇİN BEN DE SADECE BU DOĞRULTUDA DÜŞÜNCEMİ YAZDIM...
    USTA TAKARKEN ZORLANMIŞ DİYORSUN.
    BİRŞEY SORMAK İSTİYORUM. TRİGER DEĞİŞİMİNDE 4. BUJİNİN SÖKÜLÜP 4. PİSTONUN KAFAYA ALINMASI VE BUNDAN SONRA TIRTIKLARA DİKKAT EDİLEREK TAKILMASI LAZIM. TAKTIKTAN SONRA DA SENTENİN IŞIKLI CİHAZLA KONTROL EDİLMESİ LAZIM.
    BUNLAR YAPILDI MI?
    YOKSA GÖZ KARARI MI DEĞİŞİM YAPILDI...
    SEN BENCE ARACIN SENTE AYARINI KONTROL ETTİR....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    YAZILIMCI,
    BİR ARAÇTA MEYDANA GELEBİLECEK GÜÇ KAYBININ BİR ÇOK NEDENİ OLABİLİR.
    ANCAK SEN, TRİGER KAYIŞININ DEĞİŞMESİNDEN SONRA BÖYLE BİR DURUMUN ORTAYA ÇIKTIĞINI YAZDIĞIN İÇİN BEN DE SADECE BU DOĞRULTUDA DÜŞÜNCEMİ YAZDIM...
    USTA TAKARKEN ZORLANMIŞ DİYORSUN.
    BİRŞEY SORMAK İSTİYORUM. TRİGER DEĞİŞİMİNDE 4. BUJİNİN SÖKÜLÜP 4. PİSTONUN KAFAYA ALINMASI VE BUNDAN SONRA TIRTIKLARA DİKKAT EDİLEREK TAKILMASI LAZIM. TAKTIKTAN SONRA DA SENTENİN IŞIKLI CİHAZLA KONTROL EDİLMESİ LAZIM.
    BUNLAR YAPILDI MI?
    YOKSA GÖZ KARARI MI DEĞİŞİM YAPILDI...
    SEN BENCE ARACIN SENTE AYARINI KONTROL ETTİR....



    ışıklı değşim mi yok öyel bişey olmadı. Bujiler falan söküldü yani motorun üst tarafından bujiler giriyor sanırım siyah kablolu bişeyler vardı zaten oların kabloları kısa ve ters yönde takman imkansız bende bujilerden şüphelendim de baktım yok yanlış takılacak gibi değil yani.

    Yaw bikere gittim servise bayırda zor kalktım baya dik bi otopark bayırıydı yer altından çıktım dedim baktı araca falan bişey yok yani kavraması güzel ama güç kaybı var işte anlıyacağınız devir saati hızlı yükselmiyor ama sanki şu aralar alışır gibi bi durum var ama bana piskolojik olarak böyle geliyor sanırım.

    Ya gene işçilik alacaklar ozaman Neyse hakkımızda hayırlısı ne ise o olsun baktırılam tekrar Adam artık kovacak beni bir iki kere de başka şeyler için gittim



    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Ben bunu sana bi yerde açıklamıştım.Başka bi topic falan açtınmı bu konuda?


    Bujilere gelince aracının orjinal bujileri neyse onu tak derim............





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yazılımcı Online -- 16 Nisan 2006; 19:04:57 >




  • arkadaş öncelikle şu hava filtreni bi değiştir.triger kayışı çok önemlidir.kendin bakabiliosan bak elinle ne kadar gevşek 1,5cm den fazla gevşek olmamalı.ayrıca bujilerini değiştirmeden önce bi sök zımparayla kafalarını bi temizle.emin ol düzelir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: charesiz

    arkadaş öncelikle şu hava filtreni bi değiştir.triger kayışı çok önemlidir.kendin bakabiliosan bak elinle ne kadar gevşek 1,5cm den fazla gevşek olmamalı.ayrıca bujilerini değiştirmeden önce bi sök zımparayla kafalarını bi temizle.emin ol düzelir.



    kayışa bakmam biraz zorda bujileri kendim çıkarsam bişey olur mu corolla 99 bişey yaparım diye korkuyorum yani en ufak şeyde de servise gitmek istemiyorum offffff nedir bu başıma gelenler.

    Ben şunu anladım arabaya falz binmiyeceksin yani iyi bi işin olacak arabanın garantisi doldu mu satacan yenisini alacaksın




  • quote:

    Orjinalden alıntı: charesiz

    arkadaş öncelikle şu hava filtreni bi değiştir.triger kayışı çok önemlidir.kendin bakabiliosan bak elinle ne kadar gevşek 1,5cm den fazla gevşek olmamalı.ayrıca bujilerini değiştirmeden önce bi sök zımparayla kafalarını bi temizle.emin ol düzelir.



    Bende kayışın fazla gergin olmasından şüpelendim.yazmıştım biyerdede bulursam haber veririm.......
  • yaa ben bunu servise nasıl anlatacam peki bayırda zorlandım dediim, eskiden de zorlanırdı da bukadar değil yani çünkü bayır baya bi dik. neyse usta debriyaj balatasına baktı ve normal hiç bişe yok.

    ama diğer derdimi anlamadım gitti sabahın köründe gitcem anasını satim kalabalıkken olmuyo alacam ustayıda yanıma çıkacam yola yada o kullansın

    offff offff

    bana kaderimin bir oyunu mu bu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    yaa ben bunu servise nasıl anlatacam peki bayırda zorlandım dediim, eskiden de zorlanırdı da bukadar değil yani çünkü bayır baya bi dik. neyse usta debriyaj balatasına baktı ve normal hiç bişe yok.

    ama diğer derdimi anlamadım gitti sabahın köründe gitcem anasını satim kalabalıkken olmuyo alacam ustayıda yanıma çıkacam yola yada o kullansın

    offff offff

    bana kaderimin bir oyunu mu bu




    Dur ya hemen niye arabesk takılıyosun sabah ola hayır ola sıkma canını...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


    yaa ben bunu servise nasıl anlatacam peki bayırda zorlandım dediim, eskiden de zorlanırdı da bukadar değil yani çünkü bayır baya bi dik. neyse usta debriyaj balatasına baktı ve normal hiç bişe yok.

    ama diğer derdimi anlamadım gitti sabahın köründe gitcem anasını satim kalabalıkken olmuyo alacam ustayıda yanıma çıkacam yola yada o kullansın

    offff offff

    bana kaderimin bir oyunu mu bu




    Dur ya hemen niye arabesk takılıyosun sabah ola hayır ola sıkma canını...






  • ya aynı sorunu bende buraya yazıcaktım gecen hafta benim alfanın motorunda varyator degisti onun degismesi icinde triger sokuluyor neyse parca degisti benim arabanın cekisi dustu gibi geldi bide motor rolantide biraz sarsıntılı calısıyor acaba sente ayarınımı tam yapamadılar
  • Arkadaşlar ikinizin de anlattığı sanki sentede bir diş kaçırmışlar gibi bi durum. Bakınız sente kaçınca avans kaçar, yani yanma anı optimal olmaz. Ateşleme yapıldığında pistonun TDC (top dead center) da olması gerekir, yani pistonun en üst konuma gelmiş olması gerekir, eğer bundan önce veya bundan sonra ateşleme olursa, veya subap çma kapama zamanları kayarsa (ki sente kaçırınca bunların her ikiside olur) motorda güç azalması, ses değişmesi ve titreşim olur. Muhtemelen az bir miktar kaçma var zira fazlaca bi ayarsızlık olsaydı motorlarda şimdiye kadar çoktan hasar oluşurdu. Ama gene de bu subaplarda eğilme vs olmayacağı anlamına gelmez. Her ikiniz de biran önce servise giderek avans lambasıyla triger kayışlarınızı kontrol ettirin. Inşallah daha öenmsiz başka bişey çıkar sorun.
  • arkidişler memlekette bu trigerle rot-balansı adam gibi yapabilen kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmez(biraz abarttım ama herkes te yapamıyor işte) başka bir ustaya gidin, mümkünse tavsiye edilen bir ustaya, acil tarafından...
  • yeni aldığım marea da da benzer bir sorun var motor sesli çalışıyor pek titreme yok ve güç konunda da gaza yüklendiğimde biraz geç cevap veriyor gibi geliyor bana ama ben dizel panelvan kullandığım için onun boşken verdiği güce alıştığım için bana öyle geliyor diyordum hep ama yilmaz101 arakadaşın açıklamasından sonra ilk fırsatta servise gireceğiz artık... daha önce bikaç ustaya gösterdim ama sonuç çıkmamıştı hepside motoru indirmek istedi tabii 650 ytl ile 1.000 ytl arası bi başlangıç fiyatıyla arızayı bulurlarsa onun masrafını üzerine ilave ediceklermiş beyefendiler...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.