Şimdi Ara

Daha Yüksek Hacimli Motor Değişimi,Change durumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
8.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,2003-2006 model arası makyajlı kasa BMW E46 3.16Ci araç alıp Gürcistanda,Türkiyede veya komşu başka bir ülkede motor değişikiliği yapmayı düşünüyorum.
    330Ci modellerin çocuğunun canı alınmış olduğu için böyle bir düşüncedeyim.

    Araca e92 kasalarda ki 272hp’lik atmosferik motordan takmak var gönlümde.Fakat biraz araştırmalarım neticesinde %30’dan büyük motor koyulamaz,muayenede sorun olur vs vs 40 çeşit şeyle karşılaştık kafam allak bullak.

    Sormak istekilerim;
    1-)Bu olay yasal bir durum mudur yoksa çeşitli entrikalar gerektirir mi? Gerektirirse nelerdir?
    2-)Maliyeti ne civarda olur
    3-)Muayene de vs’de sıkıntı yaratırmı? Sadece muayene değil herhangi bir durumda sıkıntı yaratır mı ?
    4-)Swap vs gibi bmw’lerde yapılan işlermler malum,özellikle ankarada.Bu durum yasal değil ise bu insanlar e30-e36 vs araçlara bunun kılıfını nasıl uyduruyorlar?
    5-)Motoru değiştirip yeni numara çaktırma mevzuları nasıl oluyor?
    6-)Vereceğiniz ekstra bilgilerede açığım

    Bu işten anlayan,daha önce tecrübe edinmiş veya çevresinde olanlardan kesin bilgi alırsam pek ikram olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Gürcide veya bulgarda tanıdığınız yoksa tokatlanırsınız NET.

    1 - Yasal yol diyorsanız sandık motor fatura gerekli işletmek gerekiyor.
    2- Maliyet en az 10 bin tl
    3- Muayneden faturasız işlenmeyen motor kalır.
    4 - swaplı kullananlar 2 senede bir genelde orjinal motorunu koyar muayne gider gelir tekrar yüklü motoru koyarlar(tanıdığım insanlar öle yapıyor)

    Yani sanayiide ve dışarıda tanıdıkların yoksa hayalden öte gidemez maliyeti çok..
  • Your way, not way.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben gördüğüm her konunun altına yazıyorum ve yazmaya da devam edeceğim. Günlük kullandığınız araçlarda böyle işlere kalkışmayın. İkinci bir aracınız varsa o zaman tamam derim ancak hergün eliniz ayağınız olan araca böyle şeyler yapmayın. Her ne kadar da araca uyuyor vs. deseler de illaki bir pürüz çıkıyor. Aracına swap yapanların yazılarını okuyun ve nasıl kullandıklarını da okuyun.



    Güçlü motor daha dayanıklı bir şanzıman ister. Fabrikadan aynı geliyor dendiğine bakmayın çoğu zaman farklar oluyor. Tasarımı parçaları aynı bile olsa malzeme kalitesi farklı olabiliyor. Farklı diferansiyel kullanılmış olabiliyor, genellikle güçlü motorlarda lsd kullanılıyor veya aktarma sistemindeki bütün parçalar farklı olabiliyor ve birini değiştirdiğinizde domino etkisi ile diğerlerinin de değişmesi gerekebiliyor. Daha iyi bir fren sistemine sahip oluyorlar ki bence en önemlisi bu.



    Böyle bir işe kalkıştınız diyelim bu tür eylemlere daha önce girmiş ve ahlaklı bir usta bulmak icap eder ve onun gönlünü hoş tutmanız lazım. Yok köşe başındaki dükkanı olan mehmet efendiye yaptırırım derseniz size olası kötü senaryoları yazarım ancak okumak 1 gününüzü alır. Bunu canı yanmış biri olarak söylüyorum. Otomobilden anladığım halde eşek yerine koydular, anlamayan adamın başına neler gelir tahmin bile edemiyorum. Kaldıki Bulgaristan, Gürcistan gibi yerlerde öyle bir tokat atarlarki değil araba tekerlekli taşıtlardan nefret eder hale gelinir.



    Bu işlerle kaybedilecek süre, işten memnun kalınıp kalınmayacağı, herşey yolunda giderse ki gitmeyecektir harcancak olan para, yasalara uygunluk vs. hepsi muallak. Ben böyle efor sarfedeceğime giderim güçlü bir araç alırım yok alamıyor muyum otururum oturduğum yerde.



    Bu işleri böyle youtube'da izliyoruz falan çok tatlı ama işin perde arkası ciddi bir otomobil manyağı için bile saç baş yoldurabiliyor. Öyle iki vidayı söktüm motoru taktım iki vidayı sıktımla olmuyor işler.



    Mesela şöyle örnek vereyim Gm'in Ls2 kodlu motor blogu hem döküm demir hem alüminyum olarak var. Alüminyum blogun iki nesli var ve yeni nesil olanda yağ kontrol çubuğu blokta yer alıyor, diğerinde ise karterde yer alıyor. Böyle incik cıncık farklılıklar ve daha niceleri olabiliyor ve ciddi olarak sürekli bu işlerin içinde olmayanlar bu farkları bilemiyor. Ondan sonra montaj esnasında çözüm üret dur. Artık üretilen çözüm soruna mı yol açar, daha mı iyi olur bilinmez. Hep deneysel ilerlemek durumunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 4 Ocak 2019; 5:17:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4-)Swap vs gibi bmw’lerde yapılan işlermler malum,özellikle ankarada.Bu durum yasal değil ise bu insanlar e30-e36 vs araçlara bunun kılıfını nasıl uyduruyorlar?


    6 silindirli motorlara 6 silindirli her türlü swap yapılır.Ama sen 4 silindirli motora gidipte 6 silindirli e92 N53 motor takamassın .Yada takarsın,her muayenede eski motorunu tekrar taktırman lazım oda bir sürü iş.

    Bu insanlar 3.20 alıp (e36 yada e46 farketmiyor) üstüne stroker veya swap yapıyor.3.20i 6 silindir olduğu için hiçbir yönden sıkıntı olmuyor.

    Bu arada e46 için M50-M52-M54-S54 motor harici takmak çok masraflı ve mantıksız olur.

    Ben sizin yerinizde olsam 3.25Ci yada 3.30Ci alıp turbolattırırım. İstanbul'da bu işi çok iyi yapan yerler var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Safe Zone -- 4 Ocak 2019; 8:31:1 >
  • https://dmworks.org



    Zamanında merak edip araştırmıştım, bu adamlar genellikle bmw ile uğraşıyor. Tabi yukarıdaki yorumları da dikkate almak gerekir. Bence swap yerine 318 bile olsa turbolatmak daha mantıklı. Swap işi forumda sorupta karar verecek durumdaysan, bulaşmasan daha iyi olur. Turbo ile başlayıp çevre edinirsen elbet ilerde swap işine girersin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.