Şimdi Ara

CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
3
Favori
3.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle bu aracı niye aldım?


    Önceki benzinli aracımla şehir içi yakıt tüketim masrafları ağır gelmeye başlamıştı, alternatif yakıtlı araçlara bakmaya başlamıştım. Full hybrid araçların ilk alım maliyetleri yüksekti, mild hybridler hem sorunlu hem de çok tasarruflu değillerdi, 1850’ye PHEV Leon vardı ancak hem bagaj hacmi hoşuma gitmedi hem de 1850 bütçem yoktu. Dolayısıyla elektriklilere yöneldim bu yönelimde Cumhurbaşkanına menzil ve batarya kapasitesine göre ÖTV belirleme yetkisi verilmesi de yatıyordu. Temmuz ayında bu süreci yaşarken kanun teklifi görüşülüyordu, %10 ÖTV’nin fırsat olduğunu düşünüp teslime hazır araçlara odaklandım. Ayrıca evin tek aracı olacağı için uzun menzil istiyordum.


    Tesla envanterden araç düşmüyordu, millet botlara para yatırıyordu ÖTV zammı ha geldi ha gelecek derken onu bekleyemezdim, ayrıca bütçemi aşıyordu.


    TOGG T10x sipariş teslim süresi 40 günlerdeydi.


    ÖTV’ye zam gelecek dedikodusuyla KIA EV3 LR Elegance donanım 1920 para istediler, o donanımla vermek istemedim.


    Ioniq 6 kasa formu olarak bana hitap etmedi. Ioniq 5 asıl istediğim araçtı fakat stok bulamadım. Haziran sonunda 1780’e verilen araçlara ÖTV dedikodusuyla temmuz başında 1870-1900 istenince uzaklaştım. Ayrıca teslim süreleri uzundu, ÖTV zammından gol yeme korkusu yaşadım.


    VW ID.4’ü menzilden eledim.


    Dedim param cebimde kalsın, PSA grubu elektriklisi bakayım (e2008, ec4x, e308) 30 haziranda 1460’a 115 kw e2008 alan arkadaşımın aracının aynısına ÖTV yükselecek dedikodusuyla 1650 istenince masadan kalktım. Citroen ec4x’te aynı şekilde, ÖTV sopası gösterip müşteri tokatlamaya çalıştılar.


    Skoda Elroq alayım bari dedim ancak hem 1950 para istediler hem de stok kalmamıştı, yeni gelen parti ÖTV zammına toslayabilir diye vazgeçtim.


    Aynı günün akşamında Cupra Born indirimli diye bir YT videosuna denk geldim, 1700 liraya verildiği söyleniyordu. Aracın düşük satış performansı sebebiyle aylardır zam yememesi fırsat oluşturmuştu. Derhal aracı araştırmaya koyuldum, menzili tam istediğim kıvamdaydı. Aracın hacmi bize yeterliydi, MEB platformu üyesi olunca verimliliğinde iyi olabileceğini düşündüm. Yurtdışı incelemelerinde çok güzel referanslar okudum. MY 2024 olması canımı sıksa da teslime hazır olmasıyla beraber bayininde yüksek ilgisiyle aracı almaya karar verdim. Menzil-donanım dengesinde menzil tarafını seçmiş oldum ve renk opsiyonu dahil 1710’a aracı bağladım ki iyi ki hemen teslim bir araca gitmişim 7 gün sonra ÖTV’ye zam geldi.


    Özetle bu şekilde Cupra Born sahibi olmuş oldum.


    ARAÇ İNCELEMESİ


    Öncelikle C HB sınıfında yer alan Cupra Born hakkında kısa bilgiler vermek gerekirse Born modeli ilk defa 2019 Cenevre Otomobil Fuarı’nda Seat el-Born konsepti olarak tanıtılıyor.


    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ


    Daha sonra 2020 yılında modelin Cupra markasında üretilmesine karar verilerek modelin adı Born olarak değişti. Model ismini, markanın bulunduğu ülke olan İspanya – Barcelona’da bulunan el-Born mahallesinden almış. Bu isim aynı zamanda İngilizce kelime anlamıyla da markanın ilk elektriklisi olması sebebiyle yeni bir başlangıcı ifade ediyor.


    Model 2021 yılında Münih Otomobil Fuarı’nda tanıtılarak üretime başlıyor ve bu yıl 4. yaşına giriyor. Model üretimi ise VAG grubunun Zwickau-Almanya fabrikasında ID.3 ile birlikte gerçekleştiriliyor.


    Cupra Born’un Türkiye Yolculuğu


    Born’un adı basında ilk defa araç tanıtıldığı yıl olan 2021’de görülmeye başlanıyor, 2023’te Türkiye’ye geleceği iddia edilen araç sanıyorum ki Doğuş Oto’nun da gönülsüzlüğüyle birlikte 2024 yılında gelebiliyor.


    Ocak – 2024’te İstanbul’da yapılan Cupra Türkiye etkinliğinde marka CEO’su Wayne Griffits’in katılımıyla Born ve Tavascan tanıtımı gerçekleştiriliyor ve 2024 yılında bu iki modelin Türkiye’de satışa sunulacağı ifade ediliyor.  



    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ

    Tavascan üretiminin Çin’de gerçekleştiriliyor olması sebebiyle Çin’de üretilen elektrikli araç tebliğine istinaden ülkemizde satışı hiçbir zaman başlayamıyor. Sitede modelin sayfası hala mevcut ancak satışı Türkiye’de açık değil. Born modeli ise fazlasıyla gecikerek Aralık-2024’te Türkiye’de sessiz sedasız şekilde 1.890.000 TL fiyatla satışa sunuluyor. Hatta araç o kadar sessiz sedasız giriş yapıyor ki kullanıcıları hariç Youtube incelemesi dahi yok.

    -Lansman yapılmamış sanırım-


    Türkiye’de tek güç grubu ve tek donanımla satışa sunulan Born, Cupra’nın modelin uzun menzil (77 kw batarya) olmasına ve kendisini marka olarak yukarıda konumlandırmasından kaynaklı sanıyorum o dönem TOGG T10X LR VE Tesla Model Y SR’den pahalıya satışa çıkıyor ancak hem uzaktan erişimin Türkiye’de kapalı olması hem de zayıf donanımla(detaylarına aşağıda ineceğim) Türkiye pazarına giriş yapması sebebiyle bu yüksek fiyatla istediği satış rakamlarına hiçbir zaman erişemiyor. Aylarca zam yemeden ilerleyen araç aylar sonra lansman fiyatında uyguna satılıyor hatta.


    Yukarıdaki etkinlikte Born’un iki farklı motor-batarya kapasitesi seçeneğiyle satışa sunulacağı ifade ediliyor hatta Cupra Türkiye’nin Born kataloğunda şu an bile iki farklı güç grubunun teknik verileri var ancak model tek güç grubuyla Türkiye’de satılmaya devam ediliyor.



    Teknik Bilgiler


    Born Türkiye’de ısı pompası bulunmayan 150 kW (204 hp) motor gücü, 77 kWh batarya kapasitesi ve tek donanımla satışa sunuluyor. Bu motor 265 nm torka sahip. Batarya türü NMC olan bu aracın brüt pil kapasitesi 82 kWh iken net kapasitesi 77 kWh. Bu motor Avrupa’da SR versiyon (58 kWh) bataryayla satışa sunuluyor sadece ancak %10 ÖTV ile satışa sunulabilmesi için motor gücü 170 kW’dan 150 kW’ya düşürülmüş gibi duruyor. Bu modelin motor gücünün düşürülmüş olması sebebiyle ev-database’de doğrudan bir karşılığı yok ancak motor gücü hariç teknik verileri şurada:




    Modelin WLTP verileri 551 km karma, 710 km şehir içi verisi şeklinde. Ev database’e göre ise gerçek kullanım menzilleri aşağıdaki gibi şekilleniyor: (kendi verilerimi yine aşağıda paylaşacağım)

    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ

    11 kW AC, 175 kW şarj kapasitesi olan araç %5’ten %80’e 28 dakikada şarj olabiliyor.


    1.891 kg net ağırlıkta ve motor gücü 204 hp olan aracın 0-100 hızlanması 8,1 saniye. Arka bağımsız süspansiyona sahip aracın bagaj hacmi ise sınıf ortalamalarında olan 385 litre.


    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ



    Aracın Euro NCAP derecelendirmesi ise 5 yıldız. Koruma puanlarının yüksek olduğu aracın görüntülerine kabataslak bakarsak özellikle aracın yandan direk çarpma testinde şasi burulmasının az olduğu görülüyor.



    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜEuro NCAPyoutube
    Euro NCAP performs a series of crash and safety tests on car models: - a frontal impact test, 50% of the width of the car is striking an oncoming deformable barrier, also travelling at 50 km/h - a frontal impact test, the car impacts a rigid full width barrier - a side impact test, a mobile deformable barrier impacts the driver's door - a pole test, the tested car is propelled sideways - a far-side impact test, the robustness of the centre airbag is evaluated by two dummies in the front. A series of pedestrian tests are conducted with different impactors, adult and child head form, lower and upper leg form and whiplash tests are performed on a sled as well as AEB pedestrian and cyclist tests. Active safety is tested based on the car’s equipment: autonomous emergency braking car-to-car scenarios, occupant status monitoring (including seatbelt reminders), lane support and speed assistance technologies. All details on the Euro NCAP Website: Cupra Born 2022 test information https://www.euroncap.com/en/results/cupra/born/46243 Euro NCAP July 2022 Press release https://www.euroncap.com/en/press-media/press-releases/
    https://www.youtube.com/watch?v=LE78JqpYEYo

    Donanım


    Türkiye’ye tek donanım seviyesiyle gelen aracın donanım paketi vasat durumda maalesef. Türkiye’deki donanım Avrupa’da başlangıç pakete denk gelmekte, %10 ÖTV dilimine sokalım diye marka tarafından bu şekilde Türkiye’ye getirilen aracın donanımı açıkçası biraz daha zengin gelmesi daha doğru olurdu.


    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ


    Isı pompası bulunmayan aracın sahip olduğu donanımlardan bahsedecek olursak seremoni özellikli LED ön farlar (seremoni pek belirgin değil), yan aynaların altında yer alan CUPRA logolu karşılama ışığı, kapı kolu aydınlatmaları, ısı yalıtımlı ve akustik ön camlar (ısı yalıtımı güneşe karşı yolculuk yaparken çok işe yarıyormuş), ön ve arka park sensörleri, geri görüş kamerası, VAG grubunun sportif araçlarında tercih ettiği hıza duyarlı progresif direksiyon, LED ambiyans aydınlatmaları, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ısıtmalı direksiyon simidi, VAG grubunun üst segment araçlarında gördüğümüz 12,3 inç multimedya ekranı, çift bölgeli otomatik klima, bucket tip koltuklar, ön-arka-perde-orta konsol airbag, front assist, şerit takip sistemi (şerit ortalamıyor), adaptif hız sabitleyici, tabela okuma sistemi (Türkiye’de VAG grubu elektriklilerin hiçbirinde tabelalar AB standartlarına uymadığı için bu fonksiyon çalışmıyor), otomatik uzun far asistanı, sürücü dalgınlık ve dikkat uyarı sistemi ve 20 inç “Hurricane” jantlar öne çıkan donanımlar olarak göze çarpıyor.


    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ


    Araçta ekstra olarak AC şarj kablosuyla beraber ev tipi prizli şarj aleti (3 kw) hediye ediliyor.


    Dış Tasarım


    Dış tasarım subjektif olmakla birlikte şimdiye dek çok olumlu geri dönüşler aldığım aracın bencede tasarımı çok çok başarılı. Ön tarafta CUPRA klasiği olan agresif hatlar bizi karşılarken bakır rengi logo ve tampon kaplamaları göze çarparken yan tarafta 20 inç devasa jantlar aracın albenisini arttırıyor. Sadece jant için özel övgüler aldım.

    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ


    Onun dışında C sütununda siyah üçgen dekorlar yer alan siyah bir panel bulunurken arka tarafta boydan boya uzanan stop lambaları araca çok yakışıyor. Akşam sürüşlerinde stop lambaları aracı çok güzelleştirirken, alt tamponun altında yer alan sportif gövde rengi difüzörler aracın sportif görünüşünü pekiştiriyor.


    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ


    Bu aracın tasarımını pekiştirecek bir cam tavan aranıyor ancak maalesef o da Türkiye’de satışa sunulmuyor.


    İç Yaşam Alanı ve İç Tasarım


    Arka yaşam alanı elektrikli platformunun getirdiği avantajla birlikte sınıf ortalamalarının üzerinde olan otomobilin baş ve diz mesafesi çok iyi durumda. İç tavan döşeme renginin siyah olması sebebiyle baş mesafesinin iyi durumda olması yolcuyu sıkmaması için önemliydi.

    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ


    Komple kumaş koltuklara sahip olan aracın minder boyları yeterli seviyede. Arka koltuklar dahil olmak üzere yanal destekler ise çok iyi durumda, arka koltuklara oturan otomobil kültür seviyesi düşük olan yolculardan aracın koltuğu beni çok iyi sardı yorumlarını duydum. Ön tarafta bucket tip sportif koltuklara sahip olan araç yan destekleri çok çok iyi. Kumaşın malzemesi geri dönüştürülmüş materyallerden oluşurken bu koltuk bazen sırt bölgesini terletebiliyor.  


    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ


    Ön konsol sportif hatlarla, elektriklinin getirdiği sadeliği birleştiriyor. Sportif, kalın deri direksiyon çok iyi hissettirirken, multimedya ekranı ve gösterge ekranının arkasında kumaş kaplamalı oldukça güzel hissettiren bakır rengi dikişli bir alan mevcut. Yolcu tarafında yer alan ön konsol yumuşak dokulu malzemeyken, kapı panelleri ve ön konsol hariç kalan tüm alanlar sert plastikten oluşuyor. Sadece kapı panelinde kol dayanan yerde kumaş kaplama mevcut. Aracın iç kaplama alanlarının çok büyük bir kısmı geri dönüştürülmüş malzemelerden oluşuyor.


    Ön konsolun çok büyük bir kısmını kaplayan geniş multimedya ekranı, VAG grubunun farklı modellerden bildiğimiz yenilenmiş versiyon hali. Bu ekran görüntü kalitesi, hız, menü geçişleri, fonksiyonellik ve bağlantı kalitesi olarak kusursuza yakın çalışıyor.


    Sürücü ön bilgi ekranı ise elektrikli bir araç için temel bilgileri sağlasa da VAG grubu elektriklilerinde sıkça görülen bu ekran Dünya genelinde sert eleştiriler alıyor ve bencede yetersiz kalabiliyor.


    Aracın kapı kolu saklama alanları iyi durumda iken orta ön konsol oldukça geniş hacimli açılıp kapanabilen bir sürgülü kapağa sahip. Torpidosu sınıf ortalamalarında yer alan aracın saklama alanlarında herhangi bir soğutma fonksiyonu bulunmuyor. Geniş ve ön-arka hareket edebilen kol dayamanın altında oldukça devasa bir saklama alanı bulunan araçta bu alan kablosuz şarj alanı ve 2 adet type-c çıkışı barındırıyor. Ayrıca arka koltukların önünde 2 type-c çıkışı mevcutken herhangi bir havalandırma çıkışı bulunmuyor.


    CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ


    Sürüş


    Öncelikle aracın konfor tarafında 20 inç jantla gelmesi ve ülkemizin malum yol kalitesini düşününce araç çok konforsuz olur diye endişeleniyordum ancak aracın süspansiyonları beni kendine hayran bıraktı. Sınıfı için oldukça büyük olan 20 inç jantlara rağmen darbeleri çok iyi sönümlüyor. VW bu elektrikli araçlar için bence gerçekten dersine çalışmış, MEB platformunun kalitesi bence Dünya standartlarında üst sıralarda yer alıyor bence rekabet edemedikleri konu kalite vs. pek çok etken sebebiyle maliyet yönetimi.


    Aracın ses yalıtımına geçersek rüzgar yalıtımı olarak iyi işler çıkardığını düşünüyorum ancak lastik sesini azıcık pütürlü asfalta geçince fazlasıyla kabine alıyor.


    Yol tutuşu tarafı aracın yine beni kendine aşık ettiği alanlardan biri. Öncelikle aracın hot hatch tadı veren detayları var. Motoru arkada konumlanan, arkadan çekişli, 204 hp olan Born sınıfının kesinlikle en iyi yol tutan araçlarından biri. 20 inç jant, bağımsız arka süspansiyon ve batarya sebebiyle yere yakın konumlanan ağırlık merkeziyle araç virajlarda harika iş çıkarıyor. Şasi rijitliği de oldukça tatmin edici.


    Yine direksiyon sürücü hareketlerini çok net şekilde tekerleklere iletiyor. Hıza duyarlı progresif direksiyonun turu biraz kısa ancak uzun yolda sürüş dinamiğini çok arttırıyor. Komutlara hemen cevap veren direksiyon virajlarda çok rijit.


    Aracın bir diğer olumlu tarafı 10.25 metrelik dönüş çapı, bu da şehir içi pratikliği sağlıyor.


    Aracın iki farklı sürüş vitesi mevcut. Araç D modundayken geleneksel bir araç gibi ilerliyor ve ayağı gazdan çekince yelken modunda ilerler gibi ilerliyor. B modunda ise araç tek kademeli bir rejeneratif fren modunda ilerliyor ve 8 km/h hıza kadar fren kullanmaksızın tek pedalla ilerleyebiliyorsunuz. Bende şehir içi sürekli b modunda kullanıyorum, fren kullanma ihtiyacım 8 km/h’tan 0’a düşmek dışında neredeyse hiç kullanmıyorum.



    TÜKETİM VERİLERİ


    TÜM TÜKETİM VERİLERİNİN GÖRSELLERİ BULUNMAKTA OLUP İLK MESAJIN ÇOK UZUN OLMAMASI ADINA EKLENMEMİŞTİR.



    Aşağıda farklı sürüş tarzlarından tüketim verileri paylaşacağım ve 77 kWh net bataryayla oran orantı yöntemiyle menzilleri paylaşacağım.



    1. VERİ : Ataşehir – Şile: (KARMA KULLANIM SENARYOSU)


    Ataşehir’den Çekmeköy’e kadar yarı trafik yarı akıcı orta hızlı gidiş, Taşdelen-Şile aracı ortalama 80-100 aralığı hız koridorunda gidildi. Dış hava sıcaklığı 34-36 derece arası, klima sürekli açık ve 4 yolcu: 14,6 kWh / 100 KM -> Menzil: 527 km



    2. VERİ: TUZLA MARİNA – BOSTANCI (ŞEHİR İÇİ KULLANIM SENARYOSU)


    Tuzla’dan – Bostancı’ya yoğun E5 trafiğinde 2 yolcuyla, sakin sürüşle, dış hava sıcaklığı 28-30 derece, sürekli klima açık şekilde gelindi: 12,2 kWh / 100 KM -> Menzil: 631 km


    3. VERİ: İSTANBUL ŞEHİR İÇİ


    Klima kapalı, sakin sürüşle, rakım farkı olmaksızın hafif yoğun trafikte tek yolcuyla aldığım minimum değer: 10 kWh / 100 KM -> Menzil: 770 KM


    4. VERİ: İSTANBUL ŞEHİR İÇİ


    Klima kapalı, sakin sürüşle, yoğun trafikte, 4 gün işe git – gel tüketim genel ortalamam: 10,6 kWh / 100 KM -> Menzil: 726 km


    5. VERİ: İSTANBUL ŞEHİR İÇİ


    Bir üstte yer alan kullanım senaryosunun, Temmuz’un en sıcak haftası (dış hava sıcaklığı 34-38 derece bandı), sürekli klima açık hali: 13,6 kWh / 100 KM -> Menzil: 566 KM


    6. VERİ: SAKARYA – ATAŞEHİR


    Yolun tamamı TEM otoyolunda geçirilmek üzere 3 yolcu, full bagaj, klima sürekli açık, dış hava sıcaklığı yol boyunca değişken 32-36 derece arası, Sakarya – Çayırova arası 110-120 hız koridoru arasında seyahat, Çayırova – Ataşehir arası ise yoğun – hafif yoğun karışık trafik ortalamam: 13,9 kWh / 100 KM -> Menzil: 553 KM


    7. VERİ: GEBZE – AKÇAKOCA


    Cenazeye yetişmek amacıyla hızlıca Akçakoca’ya gitmem gerekti. İlk defa yüksek süratlerle yolculuk yapacağım için heyecanlıydım. Gebze’den doğruca Kuzey Marmara otoyoluna çıktım, 120 altına hiç inmeyecek şekilde 120-140 arası Sakarya gişelere kadar ilerledim. Oradan sonra Karasu – Kocaali’ye kadar ışıklar hariç bölünmüş yol hız sınırı olan 110’u aşmadan 100-110 ilerledim ve kalan son 5-10 km’yi orta hızlarda geçirdim. Hava sıcaklığı 30 derece, klima sürekli açık ve tek kişi ortalamam: 17,6 kWh / 100 KM -> Menzil: 437 KM


    8. VERİ: AKÇAKOCA – ATAŞEHİR


    Dönüş yolunda Akçakoca – Düzce arası 70-90 arası hız koridorunda, Düzce – Akyazı arası TEM, sonrası ise Kuzey Marmara Otoyolu olmak üzere ACC’yi 115’e sabitledim ve önüme araç atlamadıkça hızıma hiç dokunmadan İstanbul’a kadar geldim. Tek kişi, klima açık, hava 24-27 derece ortalamam: 15,9 kWh / 100 KM -> Menzil: 484 KM


    9. VERİ: İSTANBUL ŞEHİR İÇİ


    İşe git – gel, yoğun trafik, klima kapalı, performanslı kullanım, serin hava (20-27 derece aralığı) ortalamam: 12,1 KM / 100 KM -> Menzil: 636 KM


    SONUÇ


    Aracın satış rakamları pek iyi değil. Bunda aracın lansman dönemindeki yanlış fiyatlandırması, distribütörün aracı satmak için gönülsüz davranması(doğru düzgün incelemesi bile yok) ve bilinirliğin az olması etkili. Ben doğru fiyatlandırmayla aracın oldukça güzel olduğunu düşünüyorum. Geçen hafta bir arkadaşımız için Cupra Born için 1.940.000 TL fiyat teklifi aldık. Bu fiyatlara uzun menzil arayanlar için kaliteli bir C HB araç olarak iyi bir fırsat olabileceğine inanıyorum. Aracın menzili Türkiye piyasası için zirveye yakın sıralarda.


    Aracın bakım aralığı 15.000 km / 1 yıl. MTV'si ise yıllık toplam 10.554 TL.


    Peki aracın olumsuz özelliklerine geçersek:


    Isı pompası olmaması

    Düşük donanım

    Uzaktan erişim yok

    Düşük satış rakamları ve dolayısıyla zayıf 2. el

    Her yıl bakım şartı

    2024 MY olması


    Olumlu özelliklerinden bahsedersek:


    Çok yüksek menzil

    Yüksek sürüş keyfi

    Çok iyi yol tutuş ve yüksek performans

    Güvenlik

    Verimliliğin getirdiği düşük tüketim

    Bildirilmiş kronik sorunu yok

    Sınıfına göre yüksek hacim

    CUPRA Tribe Ayrıcalıkları



    Araç sürerken beni mutlu ettiği için epeyce emek harcayarak bu konuyu açmaya değer gördüm. İlk defa böyle bir hissiyat uyandıran aracım oldu. VW'nin bu araçlara (MEB Platform) iyi emek harcadığını, Born özelinde ise markanın ilk elektriklisi olması sebebiyle epeyce özen gösterdiğini düşünüyorum.


    Forumdaki tüm Born kullanıcılarını varsa konuya bekliyorum. CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ 


    En azından MEB platformunda üretilen diğer araç sürücülerini bekliyorum. CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ 


    Tüm soruları detaylıca konuşabiliriz. Malum internette araç hakkında bilgi pek yok.


    Ara sıra yeni tüketim testleriyle konuyu güncellerim.


    İyi forumlar.


    ARAÇ HAKKINDA DİĞER BİLGİLER


    Whatcar 2025 "Best Small Electric Car to Drive" ödülü sahibi Cupra Born :


    https://www.whatcar.com/news/car-of-the-year-awards-best-small-electric-car-to-drive/n25407


    Whatcar 2025 "Best Electric Family Car" ödülü sahibi Cupra Born :


    https://www.whatcar.com/news/electric-car-awards-best-electric-family-car/n23293




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zvjezdan -- 22 Eylül 2025; 22:10:28 >



    _____________________________




  • Hocam değil Cupra Born, elektrikli araç düşüncem bile yokken yazınızın kalitesi ve kullandığınız dil o kadar akıcı ve ilgi çekici ki tüm yazınızı okumadan geçemedim.


    Emeğinize, ellerinize sağlık. Forumun eskilerinden olarak bu tarz kaliteli içerikleri özlemişim.


    Kazasız belasız kullanın aracınızı, tekerinize taş değmesin.

  • Merak ettiğim bir araçtı.

    Objektif yorumlarla, emek verilmiş bir konu. Elinize sağlık.

    Cam tavan ve uzaktan bağlantı olsa düşünmeden alabileceğim bir araç.

    Allah kaza bela vermesin, güle güle kullanın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Acaba Born mu alsak diye düşünürken böyle bir konu çok faydalı oldu. Teşekkürler.


    2025 hatta 2026 modellerin gelmiyor olmasının bence vw id 3'ün ha geldi ha gelecek şeklinde bekleyişi de etkili olabilir. Doğuş onu çok satmayı planladığı için Born'u getirmiyor olabilir. Zaten satmakta gönülsüz olduklarını yazmışsın.

    _____________________________
    Yok imza mimza
  • xxl567 X kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler hocam, çok daha iyileri sizin olsun.



    Cam tavan benimde çok arzuladığım bir husus değildi esasen ancak bu aracın tarzını fazlasıyla tamamlayabilecek bir unsur o sebeple bende fazlasıyla olsun isterdim. %10 ÖTV'ye sokacağız diye saçma sapan kısılan özelliklerden biri maalesef.


    Uzaktan bağlantı yok ancak incelemede yazmayı unutmuşum sizin vesilenizle yazmış olayım; araçta bağımsız klima mevcut. İstenen saate istenilen gibi klima programlanarak araç kapalıyken bile ortam iklimlendirme sağlanabiliyor. En azından örneğin kış aylarında işe gideceğiniz saatte programlama yaparak aracın önden ısınmasını sağlayabilir, sıcacık araca binebilirsiniz. Aracı sürmeden ısıtma veya soğutma yapabilmek uzaktan bağlantıyı ufakta olsa telafi edebilecek bir husus.


    Cümlemize kazasız belasız inşallah.

    _____________________________
  • Şoför kapısından arka camlar kontrol edilemiyor mu?

    _____________________________
  • hayırlı olsun. güle güle kullanın. cupra born almayı düşünenler için baya detaylı açıklama olmuş. CUPRA BORN İNCELEME - 77 KWH BATARYA DETAYLI TÜKETİM TESTLERİ - KULLANICI KULÜBÜ 

    _____________________________
    Kaybedeceğini bile bile neden mücadele ediyorsun dedi. Öleceğini bile bile yaşadığını unutmuştu o an... Bozmadım.
  • captain_turkiye kullanıcısına yanıt

    Rica ederim, sağ olun hocam.


    ID.3 sözde şu ana dek ülkeye gelmeliydi ama yıllık üretim planında Türkiye için üretilecek araçlar varsa Doğuş mecbur da olsa onu bir şekilde ülkeye getirecektir hocam. Born gibi yılsonuna doğru gelebilir. Sanıyorum fiyatlama yapmakta zorlanıyorlar, Golf efsanesinin sahibi bir markanın bu konuda tecrübeli distribütörü Doğuş'un elektrikli de bu kadar muhafazakar ve çekingen davranması ne odaklı bilemiyorum. Kuvvetle muhtemel içten yanmalılar ilk alım ve life cycle içinde onlara daha fazla kazandırıyor ama bir yandan da gelişen kullanım alışkanlıklarına ayak uyduramama riskleri var...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yönetilebiliyor hocam tabii ki. Cam kumandalarının önünde "rear" yazılı bir buton mevcut. Ona tıkladığınızda cam kumandaları arka camları kontrol etmeye başlıyor. Hepsinde tek tık otomatik mevcut. Aynı butona tekrar basınca kontroller ön cama dönüyor. VW sadeleşmeyi ve tasarımı düşünmüş gibi ancak fonksiyonellliği tartışılır. Bir yerden sonra el alışıyor, hiç bakmadan hallediyorsunuz tabii.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Hocam değil Cupra Born, elektrikli araç düşüncem bile yokken yazınızın kalitesi ve kullandığınız dil o kadar akıcı ve ilgi çekici ki tüm yazınızı okumadan geçemedim.


    Emeğinize, ellerinize sağlık. Forumun eskilerinden olarak bu tarz kaliteli içerikleri özlemişim.


    Kazasız belasız kullanın aracınızı, tekerinize taş değmesin.

    _____________________________
      2018 Peugeot 308 1.6 BlueHDI EAT6 Allure+Comfort Pack+Performance Pack+Safety Pack
        - Ultimate Kırmızı -
        2021 Opel Corsa 1.2T AT8 Elegance
          - Gece Mavisi -
          Instructor, Car Magazine Editor, Pertolhead
          Yeditepe University '15
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Çok sağ olun hocam, olabildiğince objektif davranmaya çalıştım. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • ec.dmn kullanıcısına yanıt

    Çok sağ olun hocam, kıdemli bir üye olarak yaptığınız yorum çok mutlu etti beni.


    Bu tip içerikler azaldı gerçekten, tartışmalar belirli kalıplar çerçevesinde daha yüzeysel ilerliyor.


    Yazı benim içinde yorucuydu ama beğenmenize çok sevindim. Birkaç yerde imla hatası olabilir, affola.


    Hepimize kazasız belasız sürüşler, iyi forumlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Zvjezdan kullanıcısına yanıt

    Bugün Cupra Born için fiyat aldık. 1.950 civarı dediler, kur durumuna göre 5-10 bin oynayabilirmiş.


    ID.3 ü de vw tarafına sorduk. Şimdiye kadar gelmeliydi, belki yıl sonu gelir, belki marta kalır dedi danışman. Yani onlar da bekliyor ama bilmiyor.


    ID 4 için liste fiyatı 2.339 ama biz 2.060 fiyat almıştık. Bu mantıkla ID 3, 2100 liste fiyatı-1900 bayi fiyatı şeklinde satılmalı ama belli olmaz tabi.


    Born'un donanım eksikleri nedeniyle bence fiyatı 1.700 civarı olmalı. Bu yüzden acaba 2. el az kullanılmış bir elektrikli araç mı baksak diyoruz. Born'un düzgün ikinci eli olsa hemen alırdık herhalde. Çünkü bir de satış zorluğu var. Elektrikli araçlar çok hızlı gelişiyor, bu yüzden birkaç senede bir aracı güncellemek gerek bence. Bu araçların uzun vaadeli ne olacağı daha belli değil.


    Bu arada Born için whatsapp, telegram grubu falan var mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi captain_turkiye -- 17 Eylül 2025; 19:28:9 >
    _____________________________
    Yok imza mimza
  • captain_turkiye kullanıcısına yanıt

    Hocam 1.700 fiyat biraz acımasız oldu sanki şunun için diyorum; 2 yolla açıklayacağım:


    1. Yurtiçi fiyatlar;


    Şu an mevcut piyasada 1750-1800 arası satılan araçlar allure e2008, max opsiyonsuz ec4, max opsiyonsuz ec4x. Bu araçların net pil kapasitesi 50 kwh yani ilk olarak ciddi menzil farkı var. Born boş paket ancak bu fiyattaki Allure e2008'de boş araç, ACC bile yok hatta. Born %100 elektrikli platformunun getirdiği avantajlara sahipken bu araçlar benzin-elektrik ortak hibrit platformda üretiliyor. Son olarakta bu araçlar B segment iken Born C segment, aralarında ciddi kalite farkı da var. Şarj hızı vs. Born çok çok üstün.


    Yurtiçi bu fiyatlara satılan Renault 5 var (18xx fiyat) herhangi bir şekilde Born ile rekabet edebilme şansı yok. Birde Hyundai Kona mevcut, bir üst paragrafta yazdığım her şey Kona içinde geçerli.


    2. Yurtdışı fiyatlar:


    Born'un satış fiyatı 1700 sayalım. Bundan önce %20 kdv, sonra %25 ötvyi düştüğümüzde araç için 1.133 çıplak fiyata ulaşıyoruz. Euro şu an 48 küsür fakat araç eski girişli olduğu için euro kurunu da 45 sayalım. 1.133/45 = 25.100 euro yapıyor. Bu fiyata Avrupa'da vergiler daha düşük ancak %20 vergi bile eklesek 30.000 euro. Şu an Avrupa'da 30.000 euro satış fiyatıyla 77 kwh lr versiyon bataryalı, C sınıfı bir araç imkansız hocam. Üstelik bu araç birde Avrupalılar için prestiji iyi bir konumda olan VAG grubuna ait.


    ID.4 örneğinden ilerlersek Avrupa'da en ucuz ID.4 Pure 39.900 euroya Hollanda'da satılmakta. Aynı şekilde Born 77 kwh ise en ucuz 41.990 euroya yine Hollanda'da satılmakta. Yani Avrupa'da Born 77, ID.4 Pure'dan daha pahalı bir araç esasen çünkü menzil farkı inanılmaz. (Kaynak ev database)


    İngiltere fiyatlarından ilerlersek Cupra V1 donanım bizdeki donanımla birebir aynı. V1 donanım 77 kwh bataryalı Born 37.000 pound. ID.4 Pure'da Ingiltere'de 37.000 pounda satılıyor. (Kaynak kendi uk websiteleri)


    Batarya farkıyla Born 77 Avrupa'da ID.4 Pure'dan daha pahalı bir araç. Gerçekten elektrikli araçlarda menzil değerli bir argüman.


    Yani hal böyleyken 2.060'a ID4'ün satıldığı ülkemizde Born'un fiyatlandirmasini size bırakıyorum.


    2. el olabilir tabii hocam, 1.900 bandında temiz Ioniq 5 veya temizi bulunabiliyorsa hala Legacy kasa Model Y'de tercih edilebilir.


    Zayıf 2. el konusunda haklısınız tabii, onu bende yazımda belirtmiştim. Ancak ilk alım maliyetiniz ucuzsa burayı telafi edebilirsiniz, bende ilk alımda uygun olduğunu düşündüğüm için burayı kendi açımdan okeylemiştim.


    Bildiğim WhatsApp veya telegram grubu yok hocam maalesef.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zvjezdan -- 17 Eylül 2025; 21:10:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Zvjezdan kullanıcısına yanıt

    1700'e almıştın galiba. O fiyat şu anda da olsa keşke.


    İkinci el araç alınca satarken ekstra kayıp olmuyor, hatta kısa dönemde satınca enflasyon sayesinde aynı paraya bile satabilirsin.


    Bir de Born'u 2025 için getirmediler, sonrası için belli değil. Born makyaj yemiş galiba ama onu getirecekler mi belli değil işte. Yoksa makyajlı bir Born almak güzel olabilir.

    _____________________________
    Yok imza mimza
  • Menzili mükemmel olmuş aracın,keşke biraz daha donanımlı gelseymis diyor insan
    Tam f/p aracı almışsınız, hayırlı olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar
  • vw group'un hiçbir markasında uzaktan bağlantı yok mu yoksa skoda-seat-vw-audi 4lüsünde mi yok sadece? Porsche'ta mevcut mu mesela uzaktan baglantı?

    _____________________________
  • captain_turkiye kullanıcısına yanıt

    Keşke hocam tabi. ÖTV %10'ken almıştım, elektrikli düşünenler için %10 ÖTV fırsattı.


    Türkiye'deki Born güncel hocam, en son 2024'ün ortasında bir güncelleme olmuştu. Multimedya ekranı yenilenmişti, vites seçici silecek koluna taşınmıştı, dış tasarımda çok bir şeye dokunulmamıştı. Türkiye'ye de geçen yıl güncellenmiş araçları getirdiler.


    2025 modellerde tek fark 77 kwh net pil, 79 kwh'a yükseldi. Araştırdığım kadarıyla ordada donanımsal fark yok aslında, yazılımsal iyileştirmeyle net kullanılabilir pili bu değere yükseltmişler. Arada menzil farkı max 10-20 km zaten. Yeni bir kapsamlı makyaj gelir mi onu bilemiyorum tabii, net bir haber göremedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim, çok daha iyileri sizin olsun hocam.


    Keşke hocam, bir üst donanım paketiyle bile gelmiş olsa çok cezbederdi. Bende f/p gözüyle bakmaya çalıştım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Saydığınız 4'lü de kesin yok hocam da, bildiğim kadarıyla Porsche'de de yok. Doğuş Oto nasıl olsa satıyorum, gerek yok kafasında sanırım.


    Geçtiğimiz Mayıs, Haziran ayı gibi Audi için uzaktan erişim açılacak haberi vardı, bende hayret demiştim. Yine yalan oldu, gittiği yere kadar böyle devam eder muhtemelen.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ben de Temmuz ayında Born sahibi oldum. Zvjezdan’ın incelemesini okuyunca aynı süreçlerden geçip benzer kararı verdiğimizi görmek hoşuma gitti. Ben de onun baktığı araçlara baktım ve benzinliyi satıp %10 ÖTV avantajından faydalanmak istedim. O dönemde Togg ve Tesla popülerdi ama hem fiyatları hem de büyük boyutlu olması bize uygun gelmedi. Özellik şehir içinde kullanım keyfi araç küçüldükçe bence artıyor.



    Citroën, Peugeot, Opel, Kia, Hyundai,Jeep modellerini de inceledim, test sürüşleri yaptım. Donanıma çok takılan biri değilim; yıllardır onlarca araç kullandım, benim için asıl kriterler şehir içi pratiklik, sürüş keyfi, ferahlık, şık tasarım, iç malzeme kalitesi ve en önemlisi menzildi.


    Born bu konularda öne çıktı. Pil kapasitesi ve menzil açısından da sınıfında en iyilerden. İlk elektrikli aracım olmasına rağmen şarj konusunda hiç sorun yaşamadım. %20–%80 arasında kullandım, benim alışkanlığım olan 200–300 km arası rahat gidiyor. Çok hızlı süren birisi değilim benzinli aracımla da 120-130 la kullanıyorum otoyolda. Çok rahat yerlerde 140-150 maks. Bu araçtada aman az yaksın diye sürüşüm de bir değişiklik yapmadım.


    Temmuzdan beri daha çok uzun yol kullanıldı Cupra Born. İstanbul–Fethiye–Selimiye–Ayvalık–Altınoluk–İstanbul, 3 kişi + tam dolu bagaj + klima) 4000 km’de (çoğunluğu otoyol) ortalama 17,5 kWh tüketim gördüm ki gayet makul. Şarjlar da 20–25 dakikada tamamlandı, molalarımıza denk geldi.


    Aracı alırken Cupra’yı aslında tesadüfen duydum, liste fiyatının altında teklif edildiğini öğrenince bayiye gittim. VAG grubunun bu pazarlama yaklaşımı bence hatalı; şansa öğrenmesem gidip bakmazdım. Ama aracı görüp içine oturunca diğer alternatifleri eledim. Eşim de üst sınıf premium lar harici seçenekleri pek beğenmez:) ama Born’u oldukça olumlu karşıladı.


    Zvjezdan teknik olarak araca daha hakim ancak sorusu olan varsa cevaplamaktan mutluluk duyarım

    _____________________________




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.