İyi forumlar, 1.2T 145 bg düz vites 2021 model sıfır Astra aldım ocak ayında. Araç daha 3500 km'de. Son 5-10 gündür bir problem yaşıyorum. Vitesi 2'ye atarken -debriyaja sonuna kadar basıyor olmama rağmen- arada bir garç diye ses geliyor. Gelen ses sanki debriyaja tam basmadan ya da hiç basmadan vites atmaya çalışıyormuşum gibi bir ses. Vites topuzu titriyor ve de biraz zorluyor. Vitesi yaşlı bir dede gibi nazikçe 2'ye attığım zaman bu durumu yaşamıyorum ama vitesi az bir şey hızlı bir şekilde değiştirmeye çalıştığımda bu durumu ara ara yaşıyorum. Vitesi 2'den çıkarırken sorun yok bu arada, yalnızca 2'ye atarken sorun var. Diğer viteslerin hiçbirinde de böyle bir sorun yok. Sorun ne olabilir? Pek sanmıyorum ama, bu sıfır araç için normal mi? Servise gitmeli miyim sizce? Ekleme 1: Araç dururken/rölantideyken/kapalıyken vites geçişlerinde sorun yok, gayet pürüzsüz. Ekleme 2: Bugün itibariyle servise gittim. Senkromeç arızası olduğu teyit edildi. Henüz 4-5 aylık araba için sürecin 2-4 hafta süreceğini ve aracın şanzımanının dağıtılıp geri toplanacağını, garantiden karşılanacağını ve Astra muadili ikame araç vereceklerini söylediler. Yeni şanzıman isteğime ise kesinlikle yanaşmadılar. Opel'in konu hakkında bilgisi olduğu ve bu şekilde talimat aldıklarını söylediler. Fabrikasyon problemi ve kronik bir arıza gibi duruyor. Belgeleri aşağıdan inceleyebilirsiniz. (Not: Aracımı ocakta satın aldım, şanzıman şubatta revizyon görmüş). Şimdi ben ne yapmalıyım? Aracı servise teslim etmedim. Opel Türkiye müşteri hizmetlerini aradım, biz kaydınızı oluşturuyoruz ama yetkili servis size ne dediyse muhtemelen onu dönerler dedi telefondaki kadın. Opel Türkiye ve Almanya ile mail'leşeyim mi, Ekşi'de rezalet başlığı mı açayım? Ya da Ankara'daki diğer 2 yetkili servis ile görüşüp, siz garantiden şanzımanı değiştirecek şekilde tamir edecekseniz size geleyim diyeyim mi mesela? (Detaylar için konunun devamını okuyabilirsiniz) Ekleme 3: Yaklaşık 1 haftalık şikayet ve de şikayete dönüş süreci sonrası Opel Türkiye'den şanzımanımın yeni revizyonlu şanzıman ile değiştirilmesi onayı geldi. Saçma sapan gelişmeler yaşarsam yazarım buraya yine. Ekleme 4: Birkaç gün önce Opel Türkiye tarafından arandım. Müşteri memnuniyeti kapsamında ilgili bayinin bana dönüp dönmediklerini sormak için aramışlar (şanzımanın değişimi onaylandıktan sonra bayiinin bana dönüş yapmadığını söylemiştim, neyse). Sonuç olarak telefondaki müşteri temsilcisine, "En başından beri şanzıman değişiminin olması gerekmiyor muydu, gittiğimde bana neden tamirat önerildi ve geri adım atılmadı?" diye sordum. Onlar da böyle durumlarda zaten şanzıman değişikliğine gidildiği, prosedürün bu olduğu ve normalde tamirat falan yapılmadığını söylediler. Aynı soruyu bayiye sorduğumda ise Teknik Servis Bülteninde tamir etmemiz isteniyor dediler :) Kıssadan hisse: Yetkili servisin sunduğu çözümü mutlaka irdeleyin, aracınızı bırakmadan önce bir bilene sorun. Eğer içinize sinmezse aracınızı bırakmayın ve markanın direkt kendisine ulaşıp şikayetinizi dile getirin. Ekleme 5: 6 Temmuz itibariyle şanzıman yetkili servise geldi ve değişim yapıldı. Toplam süreç için yaklaşık 1 ay denebilir sanırsam. Değişim kağıdında, falanca numaralı teknik servis bülteni nedeniyle tamir edilmesi gerekiyordu ama müşteri isteği ile yenisi ile değiştirildi yazıyor. Ek Dosyalar: ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 7 Ağustos 2021; 12:49:42 > |
[ÇÖZÜLDÜ] Sıfır Astra'da Senkromeç Arızası Çıktı



-
-
ARA GAZ ÇEK VİTES DEĞİŞTİRİRKEN.. Bİ DE SERVİSE GİDİN BİR AN ÖNCE..
-
Vites değiştirirken geçişleri olabildiğince pürüzsüz tutmaya çalışıyorum. Ancak bu sabah işe giderken denedim ve de şöyle bir durumla da karşılaştım: 4. vitesle 80'le giderken debriyaja sonuna kadar bastım ve de 2'ci vitese soktum. debriyajı bırakmadım. yine garç sesi geldi ve aynısı oldu. sonra tekrar 4'e geçerek yoluma devam ettim. yani, 4 -> 2 -> 4 geçişi yaparken debriyajdan ayağımı çekmedim ve yine de ses geldi.
benim ilk manüel vites arabam. kendim de çok deneyimli bir şöför değilim. her ne kadar dikkatle ve nazikçe arabayı kullanmaya çalışsam da arabayı ilk aldığım zamanlar vites geçişlerini farkında olmadan yanlış yaptıysam falan böyle bir şeye neden olmuş olabilir miyim sizce?
-
Yok artik. 2021 model benzinli arabada ne aragazı.quote:
Orijinalden alıntı: SISUARA GAZ ÇEK VİTES DEĞİŞTİRİRKEN.. Bİ DE SERVİSE GİDİN BİR AN ÖNCE..
1975 model D1210 mu bu :)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Yok artik. 2021 model benzinli arabada ne aragazı.
1975 model D1210 mu bu :)
Alıntıları Göster2020 MODEL ARABADA BİLE ÇEKİYORUZ ARAGAZI. NE ALAKA YANİ?
-
İyi. Çekmeye devam o zaman.quote:
Orijinalden alıntı: SISU2020 MODEL ARABADA BİLE ÇEKİYORUZ ARAGAZI. NE ALAKA YANİ?
Alıntıları Göster
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bundan önce GM kalitesi falan denirdi şimdi de PSA da da mı kalitesizlik problemleri çıkmaya başladı çok ilginç
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bu araç komple GM altyapısı ve GM motoru. PSA dokunuşları yok henüz. Bu yıl sonunda gelecek son kasa komple EMP 2 platformuna ve PSA motorlarına geçiş yapacak. Şimdiki Astra ve Insignia'lar eski GM döneminden tamamen.
-
İşte buna çok şaşırdım hocam şuanda 3 tane GM üretimi veyahut parçalı (ducato GM 6 ileri Manuel şanzıman) hiç bir şanzıman problemi yaşamadım GM motorları da fazla zorlanmazsa giden motorlardır ama çok ilginç servise bu konuda danışdınızmı?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Quad HD
İşte buna çok şaşırdım hocam şuanda 3 tane GM üretimi veyahut parçalı (ducato GM 6 ileri Manuel şanzıman) hiç bir şanzıman problemi yaşamadım GM motorları da fazla zorlanmazsa giden motorlardır ama çok ilginç servise bu konuda danışdınızmı?Aracı ilk teslim aldığımda vites geçişleri çok zorluyor gibi gelmişti genel olarak. Ama hocam ben acemi şöförüm. Bu aracı almadan önce en son 2015 yılında sürücü kursunda düz vites araba sürmüştüm. Sürücü kursunun hor kullanılmış araçlarının vites geçişleri haricinde kıyaslayabileceğim başka bir düz vites araç kullanmadım hiç hayatımda. O nedenle zorlasa da normal herhalde dedim. Hava soğuk, kışın şanzıman yağı soğuktur ondandır falan dedim.
Dediğim gibi ben acemi sürücüyüm. Ama yine de, kötü kullanılmış olsa dahi, 3500 km'deki bir araba için çok erken böyle bir problem. Bilemedim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 4 Haziran 2021; 21:7:38 >
-
Hocam GM debriyajı ve vites geçişleri kemikli ve serttir genel olarak ama garç etmesi çok ilginç senkromeçli bir şanzıman da ses çıkarması daha da ilginç ben yine de bi opel servisine gitmenizi öneririm daha 0 araç sonuçta
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Quad HD
Hocam GM debriyajı ve vites geçişleri kemikli ve serttir genel olarak ama garç etmesi çok ilginç senkromeçli bir şanzıman da ses çıkarması daha da ilginç ben yine de bi opel servisine gitmenizi öneririm daha 0 araç sonuçtaAnladım hocam teşekkür ederim. Ben yarın randevu alayım servisten. "Yok hocam o durum normal, sıfır araçta olur öyle şeyler" falan yazılır belki diye bir ümitle sordum burada ama yine de servis yolu şart gibi. Sonucu buraya yazarım. Çok canım sıkıldı ama duruma. Daha 300 km'deyken ışıklarda beklerken arkadan vurdular, 1000 km'deyken park halinde ön tampona hasar verdiler. 50 bin km'ye doğru araba azalarak yok olacak herhalde bu gidişle.
-
Ahahahhahahah bende 8 bin km de fiorinoyu arkadan gelen TEDAŞ'ın şoförünün telefona dalıp önüne bakmaması yüzünden perte çıkartmıştım normal hocam trafik hâli inşallah Allah daha büyük kaza vermesin mal yerine konur cana bir şey gelmesin
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Senkromec?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: SHIHAD
Senkromec?Siz yazınca internette videolarını izledim. Sorunun senkromeçten kaynaklanması gayet aklıma yatsa da tam emin olamadım yine de. Sorunun kaynağı orası olma ihtimali yüksek. Yanıtınız için teşekkürler. Aracı nazik bir şekilde kullanmaya devam etmemde sakınca var mı sizce peki?
Ekleme: sorun yalnızca ikinci vitese geçişte oluyor ama. Geri vites ya da diğer viteslerde problem yok. 2'inci vitesten çıkartırken de problem yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 3 Haziran 2021; 23:32:16 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Quad HD
Ahahahhahahah bende 8 bin km de fiorinoyu arkadan gelen TEDAŞ'ın şoförünün telefona dalıp önüne bakmaması yüzünden perte çıkartmıştım normal hocam trafik hâli inşallah Allah daha büyük kaza vermesin mal yerine konur cana bir şey gelmesinGeçmiş olsun hocam, epey talihsiz olmuş. Allah sizlere de büyük kazalar vermesin, teşekkürler.
-
quote:
Orijinalden alıntı: abandonwareSiz yazınca internette videolarını izledim. Sorunun senkromeçten kaynaklanması gayet aklıma yatsa da tam emin olamadım yine de. Sorunun kaynağı orası olma ihtimali yüksek. Yanıtınız için teşekkürler. Aracı nazik bir şekilde kullanmaya devam etmemde sakınca var mı sizce peki?
Ekleme: sorun yalnızca ikinci vitese geçişte oluyor ama. Geri vites ya da diğer viteslerde problem yok. 2'inci vitesten çıkartırken de problem yok.
Alıntıları Göster2. Vitesin senkrosunda sorun vardır. O parça vites geçişine engel değildir. Yumuşatmaya ve hızlı geçirmeye yarar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
GM matah bir araba üreticisi olsa batmazdı zar zor abd hükümetini ikna ettilerde kurtardılar.Aracınız sorunlu servise gidin garantiden parça değişimi yapılır.
-
2. Vitesin senkromeçi fabrikada hatalı takılmis olabilir hocam. Bende astra j 1.3 dizel vardı 3 e takarken çart ediyordu serviste senkromeç demişlerdi sizin sorunda bence senkromeçten servise gitmenizde yarar var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: SHIHAD2. Vitesin senkrosunda sorun vardır. O parça vites geçişine engel değildir. Yumuşatmaya ve hızlı geçirmeye yarar
Alıntıları GösterTeşekkürler hocam. Ben efendi efendi süreyim o zaman servis randevusu gelene kadar. Biraz araştırdım internetten, sorunun o olma ihtimali yüksek gayet. Teşekkürler yeniden.
İyi. Çekmeye devam o zaman.
|
Hocam bu araç komple GM altyapısı ve GM motoru. PSA dokunuşları yok henüz. Bu yıl sonunda gelecek son kasa komple EMP 2 platformuna ve PSA motorlarına geçiş yapacak. Şimdiki Astra ve Insignia'lar eski GM döneminden tamamen. |
Yok artik. 2021 model benzinli arabada ne aragazı.
1975 model D1210 mu bu :) |
Bundan önce GM kalitesi falan denirdi şimdi de PSA da da mı kalitesizlik problemleri çıkmaya başladı çok ilginç
|
Burada sürekli arıza konusu açılır. Fiat için açılır fiat pişmanlıktır, volvo için açılır volvo pişmanlıktır, bmw için açılır bmw pişmanlıktır diyenler eksik olmaz. Aslında arabaların arıza çıkarma sıklığında bir problem yok. Hepsi avrupa'da üretilip geliyor, burada arıza yapan orada da yapıyor. Ama servislerin tavrı vs. çok şeyi değiştiriyor. Ve Türkiye bu konuda oldukça kötü.. Dediğiniz gibi sorun markalarda değil, ülkede. |
GM matah bir araba üreticisi olsa batmazdı zar zor abd hükümetini ikna ettilerde kurtardılar.Aracınız sorunlu servise gidin garantiden parça değişimi yapılır. |
Serviste manuel vitesli araba surmedim falan deme hocam. Lafi agzindan alir sana karsi kullanirlar...
|
|
Bu hikayeleri nereden uyduruyorsunuz merak ediyorum. Markalar her yerde aynı, işten en az masrafla kurtulmaya çalışırlar(yabancı forumları okuyorum, oradaki yetkili servisler de buradakiler ile aynı), her arıza veren arabayı yenisi ile değiştirseler batarlar zaten, bu firmalar araba başı başı öyle çok büyük paralar kazanmıyorlar, her şeyi çok iyi hesaplamak zorundalar. Kaç yıllık tecrübeye sahip Opel zarar ettiği için başka firmaya satıldı. Aynısı yarın başka bir firmaya da olabilir. |
Benzer içerikler
- egea 1.3 multijet yakıt tüketimi
- goodyear eagle sport 2 yorum
- araba düz gidiyor direksiyon yamuk
- plaka yapıştırma silikonu
- motorun altından su akıyor
- elektron quasar
- xiaomi su7 sahibinden
- icar v23
- nio türkiye"ye gelecek mi
- byd seal u dm-i forum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X