Şimdi Ara

Corolla ile Jetta çarpışma testi!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
1
Favori
5.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SAFETY 1styoutube
    Here's what happens when Toyota Corolla crashes into Volkswagen Jetta in a practical real-world crash test scenario.
    https://www.youtube.com/watch?v=o_vhCHLX-mc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 19 Ocak 2022; 12:12:33 >



  • Adam kazalı aracın kapısını bile dinamometre gibi bir aletle ÖLÇEREK açıyor ki açılabilir mi hangi kuvvetle açılıyor ona bakıyor; bizim üstün Türk mühendisleri de gelmiş "bilimsellikten uzak" video diye yorum yapıyor. He anasını satayım en iyisini siz biliyorsunuz ya.


    Jetta'yı da Alman mühendisliği değil diyen arkadaşa soruyorum, o zaman Apple da Çin mühendisliği? Senin bu mantığınla çıkan sonuç bu. Meksika'da üretilen araç VW olmuyor öyle mi? Yav he he.

    Video çok yanıltıcı konuyu bilmeyenler açısından. Çarpışma sırasında yolcu guvenligi icin 2 önemli nokta var:

    1) Yolcuların içinde bulundugu kafesin, kabul edilebilir ölçüde yapısal bütünlüğünü koruması

    2) Yolcuların vücudunun çeşitli yerlerinde hissettiği ivmelerin öldürücü veya ağır sakatlik yaratacak düzeyde olmamasi

    Diger bir deyişle, yolcularin boyunlarinin kirilmamasi veya beyin hasari almamasi için aracın üzerine bindirilen kinetik enerjinin aşama aşama azaltılması gerekmektedir. Bu videoya bakarak bir tespit yapmak anlamsiz. Onemli olan yolcularin maruz kaldığı ivmeler. Aracin disaridan bakınca sağlam gözükmesinin veya kac tane baglanti noktasinin plastik deformasyon gecirdiginin hiçbir anlami yok insanı hayatı açısından. Kapıların acilamamasini kontrol etmeleri kadar anlamsiz bir sey yok. Kapilar acilabilecek sekilde yapisal bütünlüğünü koruyup içerideki insanlarin beyin hasarı aldığı durumun yolcuya hicbir yarari yok ve anlami yok. Bilimsellikten uzak bir video olmuş

    Jettanın ana iskeletinde rijiti Corolla'ya göre 4 kat daha iyi.


    Corolla'da ana iskeletinde 17 ayrı noktadan bükülmeler meydana gelmesine rağmen Jetta'da sadece 4 ayrı noktada bükülmeler meydana gelmiş.


    Yani durumu daha anlaşılır özetlemek gerekirse ;


    Her iki aracıda toplamaya kalksanız, sadece ön tarafı doğrult devam et şeklinde ilerlemek isteseniz aracın rijitliği bozulduğu için Corolla sizi çok fazla uğraştıracaktır. Aracın alt tabanı ve alt şase bağlantıları tamamen eğilme/bükülme/katlama yapmış durumda.


    Bu video bir çok doğru bilinen yanlışı da kanıtlamış oluyor. Bölgesel olarak yapılan onarımların yanlış olduğu darbenin ve hasarın aracın tüm gövdesine yayıldığını görüyoruz.

  • Japonlar dış yapının kuvvetliğinden ziyade yaşam kafesini önemser diye bilinir. İçine iki tane manken koysalardı keşke. Sonuca şaşırmadım.

  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt

    Hocam bunu burada bu insanlara anlatamayız malesef insanlar mala tapmış mal önemli onlar için can değil içine manken de koysan o insanı da koysan önce araçtan cukar hasara bakar sonra kendisine malesef acınacak haldeyiz...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vectra B de beton gibi araba, kaportası kalın saç ama bir çok ölümlü kazaya karışmıştır.
    Kaportası kalın sac araba sağlam araba demek değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar videoyu izlemediniz heralde, içine manken koymuşlar ki zaten. Videoda her iki araçtaki hasar durumunu da ayrıntılı olarak anlatıyor ve gösteriyor..

  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt

    Var ya manken, canlı mi istiyorsunuz?  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VS meleği olsun :)


    Ben göremedim, varsa tabi onun gördüğü zarar üzerinden konuşmak daha makul olur böylesine bir kazada.

  • Sonuçlar bir mak. müh ve corollo kullanıcısı olarak beni şaşırtmadı.

    Corollo’nun bu kadar dağılması ve başarısız olması gayet olağan çünkü maliyet kaygılarıyla üretilmiş ekonomik bir model.

    Jetta’da ise tam bir Alman mekaniği söz konusu kazada oluşan enerjiyi çok çok iyi sönümlüyor. Tam bir premium. Özellikle dağılan parçalar otomobilde ki en ucuz ve uygun fiyatlı parçalar. Bu da kaza sonrası onarımda da yine kullanıcı dostu bir tasarımın eseri.

    Bu videodan sonra corolloya daha tedirgin bineceğim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bunlar Çin üretimi araçlar bizlerdeki ile alakaları yok.


    Çin'lilerin 100 yıllık Japon nefretinin dışa vurumu bir videodur, dikkate almayınız:)

  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Motor, şanzıman, vs ne varsa tuzla buz olmuş vosvos uzmanımız en ucuz ve uygun fiyatlı parçalar dağılmış diyor. Herhalde vosvosların koltuk kumaşları çok kıymetli. :))

  • Yok ya. Tenekeye basarsan yamulur tabi. Corollo dağılınca demek çinlilerin japon nefreti. Puhahahahahah… işi bi de politize ediyorsun.

    Bu nasıl bir marka takıntısıdır ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Jetta nasıl alman mühendisliği falan yav ? Meksika’da üretilen modelden bahsediyoruz. boş yorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Jettanın ana iskeletinde rijiti Corolla'ya göre 4 kat daha iyi.


    Corolla'da ana iskeletinde 17 ayrı noktadan bükülmeler meydana gelmesine rağmen Jetta'da sadece 4 ayrı noktada bükülmeler meydana gelmiş.


    Yani durumu daha anlaşılır özetlemek gerekirse ;


    Her iki aracıda toplamaya kalksanız, sadece ön tarafı doğrult devam et şeklinde ilerlemek isteseniz aracın rijitliği bozulduğu için Corolla sizi çok fazla uğraştıracaktır. Aracın alt tabanı ve alt şase bağlantıları tamamen eğilme/bükülme/katlama yapmış durumda.


    Bu video bir çok doğru bilinen yanlışı da kanıtlamış oluyor. Bölgesel olarak yapılan onarımların yanlış olduğu darbenin ve hasarın aracın tüm gövdesine yayıldığını görüyoruz.

  • Ne alaka, aracı toyota üretmiyor mu? 🙂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Video çok yanıltıcı konuyu bilmeyenler açısından. Çarpışma sırasında yolcu guvenligi icin 2 önemli nokta var:

    1) Yolcuların içinde bulundugu kafesin, kabul edilebilir ölçüde yapısal bütünlüğünü koruması

    2) Yolcuların vücudunun çeşitli yerlerinde hissettiği ivmelerin öldürücü veya ağır sakatlik yaratacak düzeyde olmamasi

    Diger bir deyişle, yolcularin boyunlarinin kirilmamasi veya beyin hasari almamasi için aracın üzerine bindirilen kinetik enerjinin aşama aşama azaltılması gerekmektedir. Bu videoya bakarak bir tespit yapmak anlamsiz. Onemli olan yolcularin maruz kaldığı ivmeler. Aracin disaridan bakınca sağlam gözükmesinin veya kac tane baglanti noktasinin plastik deformasyon gecirdiginin hiçbir anlami yok insanı hayatı açısından. Kapıların acilamamasini kontrol etmeleri kadar anlamsiz bir sey yok. Kapilar acilabilecek sekilde yapisal bütünlüğünü koruyup içerideki insanlarin beyin hasarı aldığı durumun yolcuya hicbir yarari yok ve anlami yok. Bilimsellikten uzak bir video olmuş




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Amyr -- 19 Ocak 2022; 15:36:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Video pek güvenilir gelmedi. Corollanın sağlamlığının çok iyi olduğunu iddia edemem, eski kasaları hepten rezaletti ama yeni kasanın bu kadar dağılması normal değil. Diğer testlerde iyi sonuçları var çünkü.


    Çin güvenlik testi videolarına baktım, corolla burada da fena görünmüyor. Passat dağılmış.


    CarPro1993 - Crash Test Archiveyoutube
    An establishment in China that performs test protocols similar to those from IIHS and EuroNCAP. http://ciasi.org.cn/english/index/index.html Manufactured by: GAC Toyota Motor Co. Low-Speed (RCAR) - M Occupant Protection - G (Overall) -Small Overlap - G -Side Impact - G -Roof Strength - G Whiplash - G Pedestrian Protection - G G=Excellent, A=Good, M="General", P=Poor. 25% Small Overlap Crash Test at 40 Mph (64 Km/h). MDB Side Impact with a 1500kg Barrier at 31 Mph (50 Km/h). 30-Degree Low-Speed RCAR Bumper Tests at 9.3 Mph (15 Km/h). Roof Crush Test. Front Seat Whiplash Assessment at 10 Mph (16.2 Km/h). Pedestrian Impact Tests.
    https://www.youtube.com/watch?v=Tue91jQ0K1U


    CarPro1993 - Crash Test Archiveyoutube
    An establishment in China that performs test protocols similar to those from IIHS and EuroNCAP. http://ciasi.org.cn/english/index/index.html Manufactured by: Changan Ford Motor Co. Low-Speed (RCAR) - A Occupant Protection - G (Overall) -Small Overlap - A -Side Impact - G -Roof Strength - G Whiplash - G Pedestrian Protection - G G=Excellent, A=Good, M="General", P=Poor. 25% Small Overlap Crash Test at 40 Mph (64 Km/h). MDB Side Impact with a 1500kg Barrier at 31 Mph (50 Km/h). 30-Degree Low-Speed RCAR Bumper Tests at 9.3 Mph (15 Km/h). Roof Crush Test. Front Seat Whiplash Assessment at 10 Mph (16.2 Km/h). Pedestrian Impact Tests.
    https://www.youtube.com/watch?v=yNrjm8gnwEA


    CarPro1993 - Crash Test Archiveyoutube
    An establishment in China that performs test protocols similar to those from IIHS and EuroNCAP. http://ciasi.org.cn/english/index/index.html Manufactured by: SAIC Volkswagen Co., Ltd. Low-Speed (RCAR) - A Occupant Protection - M (Overall) -Small Overlap - P -Side Impact - A -Roof Strength - G Whiplash - G Pedestrian Protection - G G=Excellent, A=Good, M="General", P=Poor. 25% Small Overlap Crash Test at 40 Mph (64 Km/h). MDB Side Impact with a 1500kg Barrier at 31 Mph (50 Km/h). 30-Degree Low-Speed RCAR Bumper Tests at 9.3 Mph (15 Km/h). Front Seat Whiplash Assessment at 10 Mph (16.2 Km/h) Pedestrian Impact Tests
    https://www.youtube.com/watch?v=Ph5T-GtXz18




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.