Şimdi Ara

Corolla ile Jetta çarpışma testi! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
1
Favori
5.934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Etki tepki olayı değil mi sert olunca aracın. İçindeki de o kadar şiddetli darbe alıyor ince saç ise şiddetin gücünü bir miktar emiyor diye biliyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2jz1993 kullanıcısına yanıt

    iPhone da cin mali.

    adidas Nike cin, Endonezya mali.

    volvo cin mali.

    vs vs


    2022 yılında hala bu zihniyet kaldı mi ya :D


    o degilde golf 8 sahibi olarak, corolla alır diyordum. Alman mühendisliği aldı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    :(

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Benim bu zamana kadar gördüğüm en baba test.

    Gidip duvara vurup “bu arac güvenli dememişler”. Harbi, harbi 2 aracı kafa kafaya tokuşturmuşlar.

    Muhtemelen yapılmış bütün çarpışma testlerinden jettadan daha iyi sonuç alan Toyota, 1 vs 1 de aynı başarıyı gösterememiş.

    1- kazadan sonra kapılar kilitli kalmış. Skandal niteliğinde bir olay. Ornegin kaza yapmış bir Toyota gördünüz ve içindekileri araçtan çıkarmak istediniz. Çok güvenli Toyota buna izin vermiyor çünkü belki hırsızlık maksadıyla ordasiniz. Bence “kapının açılması önemli değil” demek yerine bunu deyin. Çok daha mantıklı.

    2- şase daha çok noktadan hasar almış ve daha çok ezilmiş. Jant yaşam kabinine dayanmış. Yanı daha yüksek bir hızda test edecek olsalar jetta corolla kadar hasar alırken, corolla hayatı hasar alabilir.

    Test şimdiye kadar gördüğüm en harbi test. Yükleyen ve bizi bilgilendiren arkadaşa teşekkürler.

    Tekrar ediyorum diz havayastigini kırpan vw nin muadil araca göre bu denli farklı sonuç alması beni şaşırdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Jetta Corolla'nin icinden gecmis.

    Farkli bir sonuc bekleyen mi vardi ?

    Jetta tum carpisma emilimini kabin disinda yaparken, Corollanin harika muhendisligi ile jantindan A sutununa, Kaza yapmayan bolgelerde yapisal bozulmaya hatta arka koltuklarin kopmasina kadar her turlu sacmaligi gostermis japon tenekesi.

    Corolla ile yolda kalmazsiniz, bir Jetta gibi Sanzimani bozulmaz.

    Ama Jetta ile yolda kaldiginizda bile Corolla'da seyir halinde oldugundan daha guvendesiniz.

    Bunu muhtemelen butun japon arabalari icin soyleyebiliriz, Asla Guvenlirlik konusunda Japonla, Guvenlik konusunda ise Alman ve ya Isvec Arabalariyla boy olcusulmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Ocak 2022; 21:39:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt

    1) Yolcu güvenliğiyle alakalı olmayan bir konu. Büyük kaza yaşayınca kapı açılabilir olsun diye boynunun kırılmasını mı tercih edersin. Üstelik 1 testle yargılara varmak çok yanlış; aynı testi tekrar deneseler belki başka sonuçlar alacaklar. Her testin belirsizlik marjları var. Üstelik burada bu adamların bu testleri ne kadar kontrollü bir şekilde ve kaç defa yaptıkları da belli değil. Testin ne kadar profesyonelce yapıldığı ve belirsizliklerini bilmeden yorum yapmak mantıksız.

    2)Gövdenin daha çok noktadan plastik deformasyona maruz kalması yolcu güvenliğinin düştüğünü göstermez; orada hasar almamış gibi görünen bir parçanın ne durumda olduğunu bilmiyoruz (içinde bir sürü çatlaklar olabilir), belki olması gerekenden daha kırılgan bir malzeme var orada ve çarpışma şiddeti birazcık daha artsa oradaki sağlam görünen parça kırılacak, bunun yerine o parçaların plastik deformasyon görmesi daha iyi olabilir, yani özetle bilmiyoruz. Enerjinin aşama aşama emilmesi için, kafesin bir kısmı ve etrafındaki belli parçaların da aynı şekilde aşama aşama bükülmesi gerekiyor zaten. Motorun ve lastikleri deformasyon sırasında belirli yollar takip etmeleri tasarlanan şeyler. Yani şu videoya gözle bakıp yorum yapmak gerçekten anlamsız. Yolcu yaşam alanında bariz bir bozulma olsa tamam diyeceğim; fakat belirgin bir fark görülmüyor ve elinde yolcuların kazayı ne ölçüde hissettiğine dair herhangi bir veri olmadan yorum yapmak büyük yanlış olur.


    Bu konularda en profesyonel cevaplara ulaşmak istiyorsan NCAP ölçümlerinin ve test yöntemlerinin üzerinden geçmeni tavsiye ederim. Karşısında neredeyse deformasyon geçirmeyen engellerle test edildiği için bu videoda gösterilen koşuldan daha zorlayıcı koşullarla test ediliyor olmaları daha yüksek ihtimal.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Amyr -- 19 Ocak 2022; 22:10:40 >




  • Amyr kullanıcısına yanıt

    Corolla'nin Kapisi acilmiyor, farz edelim Arac tuplu, yaniyor, icerideki sok icerisinde kapi acilmiyor. Carpmanin tum siddeti A Sutunu eziliyor, Yahu Asya milleti test yapiyor, biz savunuyoruz. Neyi savunuyoruz sonuc ortada.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 19 Ocak 2022; 23:17:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim savunduğum bir şey yok. Sadece hiçbir teknik bilgi vermeden sadece popüler olsun diye konulmuş bir video var. Insanlarin da bu videolar üzerinden hiçbir geçerliligi olmayan takim tutar gibi anlamsiz yorumlar yapmasını eleştiriyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt
    20 yil alman kullanip gecen sene corollaya gecmis biri olarak direk acip jettanin sifiri var mi acaba diye baktim.
    corolla bu saseye ceki demiri takamazsin diyor mesela :) hatta "even if a bicycle" gibi bir ifade vardi.adam saseye guvenmiyor,ben yuruyen peynir tenekem diye seviyorum corollayi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 20 Ocak 2022; 0:41:7 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önden çarpışma yapan aracın kapısı açılamaması durumunda aracın içinde cayır cayır yanarken de "yolcu güvenliğiyle ne alakası var yaaaaaaaaa?" dersin sen. Ulan Golf 8 NCAP testinde arka kapısı açıldı diye Golfü itin götüne soktular, gelmiş bana yolcu güvenliği dersi veriyor. Kaza anında kapılar açılmayacak, kazadan sonrada açılabilecek. Bunlar bilimsel değilse, sen öğret madem NCAP testini yapanlara git de ki ben size bilimselliği öğreticem kenara çekilin de. Yaparsın sen hadi bakayım göreyim seni.

  • Amyr kullanıcısına yanıt

    Kelimeleri cımbızla seçip cevap vermişsin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşların dediği bu sanırım , bölgeye göre üretilen araba kalitesi


    Corolla ile Jetta çarpışma testi!Kondoryoutube
    African Nissan NP300 vs Second hand European Nissan NP300 Crash Test, Double standards on vehicle safety, Car to Car Crash Test Car To Car Crash Test Demonstrates Double Standard On Vehicle Safety In Africa In the first test of its kind, Global NCAP has crashed one of the best-selling pick up model in Africa, the 2019 Nissan NP300 Hardbody, into a second-hand Nissan Navara NP300 manufactured in Europe in 2015. The unique car to car crash test graphically demonstrates the double standard currently applied by Nissan and other car makers to vehicle safety in Africa. The difference in safety performance between the new African model and the second-hand European version is a matter of life and death. The crash test driver dummy in the new African Nissan would have likely sustained fatal injuries, the driver of the equivalent second-hand European model would have likely walked away from the crash. The second-hand European car is fitted with the life saving crash avoidance anti-skid system, Electronic Stability Control (ESC), the new African version is not. 🔴 Comment & Like 👍 🔴 Subscribe and Share on your preferite social ✔️ 🔴 Turn on the bell to never miss an upload! ((🔔)) 👉 SUBSCRIBE http://bit.ly/KondorMedia 👉 Car Factory http://bit.ly/CarProduction 👉 Crash Tests https://www.youtube.com/watch?v=LSL2hjmNuZY&list=PLTkvGYEn5jXvMfSWt0QJ2MV_vJTjIfGCU 👉 Car Compare https://www.youtube.com/watch?v=_Ci6hTw1vRc&list=PLTkvGYEn5jXs7j6dLPG9aQ12pYoM0ABRQ
    https://www.youtube.com/watch?v=8KVjDzuXlwQ&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Brother ToLGa B kullanıcısına yanıt

    İşte demek istediğim buydu. Buyurun aynı iki araç, farklı bölgelerde farklı pazarlar için üretilmiş biri diğerinin içinden geçiyor resmen.


    Teşekkürler video için.

  • Corolla için sonuç üzücü


    Sakarya malı Corolla'ları bu teste soksanız sonuç çok daha vahim olabilir.


    Alman Almandır.


    "Arabayı Alman'dan kızı Balkan'dan alacaksın". diye boşuna dememişler.

  • Hiç bir geçerliliği olmayan, hiç bir detay olmayan, amacı az çok belli olan bir video. Corollanın jantları falan da bir garip, hiç görmedim bu kasada. Corolla düşük kalite üretim olabilir. Jetta desen vw çin sitesinde bile yok. Farklı isimde benzer birçok model var. Long wheelbase versiyonlar vs var. Vw'nin Çin satışları rezalet gidiyor, toyota çoştu bu sene. Bu tarz sahtekarlıklara başvurabilir markalar.


    Güvenlik mevzu ise bizi ilgilendiren euroncap var, orası baz alınabilir. Iihs var. İlk sayfada passat, corolla ve focus test videosu koydum. Passat aynı testte hoşaf oluyor. Ama bizi ilgilendiriyor mu? Hayır. Bizde satılan passat aynı teste girse çok daha iyi sonuç alır eminim.


    Güvenlik puanından ziyade kasa sağlamlığını da merak ediyorsan teste giren aracın kilosunu hesaba katarak videosunu yorumlarsın.


    1400kg hibrit corolla

    Corolla ile Jetta çarpışma testi!
    Corolla ile Jetta çarpışma testi!www.euroncap.com
    Official Toyota Corolla 2019 safety rating
    https://www.euroncap.com/en/results/toyota/corolla/35878

    1316kg golf

    Corolla ile Jetta çarpışma testi!
    Corolla ile Jetta çarpışma testi!www.euroncap.com
    Official VW Golf 2019 safety rating
    https://www.euroncap.com/en/results/vw/golf/39844




  • Brother ToLGa B kullanıcısına yanıt

    Bu iki araç aynı değil.


    Dağılan araç nissanın eski kasa pikabı, 3.dunya ülkeleri için hala üretiliyor. Diğeri de bildiğimiz Navara, yeni kasa.


    Konudaki test ile bu test tamamen farklı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 20 Ocak 2022; 13:41:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Kasa sağlamlığı için "aracın kilosunu hesaba katarak" MI?


    Ağır olan sağlamdır, hafif olan sağlam değildir mi diyeceğiz?


    Elbette bölgesel değerlendirme doğrudur. Bizi NCAP, ABD'yi IIHS ilgilendirir ama anlamadım sizin argümanı...

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Aynı euroncap testine 1180kg manuel 90hp 1.0 tsi golf girse daha az hasar alır. 1400kg lık 2.0 dizel dsg golf girse daha fazla hasar alır kaporta. Araç aynı ama şiddeti farklı olacaktır. Bunu da hesaba katmak lazım şase, kaporta sağlamlığına bakarken. 2bin kg lik bir araç 1000kg lik araca göre bu testlerde daha fazla kaporta hasarı alabilir, bu 1000kg aracı daha sağlam yapmaz. 1000kg nin oluşturacağı basınçla 2bin kg nin oluşturacağı basınç farklı.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Yani yukarıda verdiğiniz örnekten yola çıkarak yorumlayayım. 1326 kg lık golf ile 1400 kg lık corolla çarpışınca, devasa bir fark çıkmasını beklemeyiz. Benim aracım octavia, otomatiği ile manueli arasında 55-60 kg fark vardı yanılmıyorsam. Hatta boş paketle dolu paket arasında da galiba 40 kg var. Çarpışma testini her aracın her versiyonunu baz alarak yapmıyor ki bu adamlar. Hatta NCAP'in en güzel özelliklerinden biri, modelin en baz en alt donanımı neyse onunla test yapmaya odaklanmaları. Dolu paketli araçla test yapmazlar genelde.


    Yani kütlenin korunumu yasası vs biz şimdi burada 2 tonluk araçla 1 tonluk aracı kafa kafaya vuruşturmadık ki?


    Kaldı ki 1180 kg golf ile 1400 kg golf arasında kaporta ağırlık farkı olmaz. Ağırlığı farklılaştıran şeyler, DSG şanzıman, arka aksın bağımsız veya torsiyon oluşu, benzinli motorun alüminyum döküm, dizel motorun çelik döküm oluşu, yalıtımlı ısı kalkanlı ön ve yan camlar, yalıtım malzemesi kaplı olması, koltukların döşemesinin farklı olması veya sunrooflu olması vs vs. Hiçbir aracın hiçbir modelinde kaporta sacından ağırlık farkı oluşmaz. Bu dediğiniz "seri üretim" mantığına aykırı.


    Ayrıca bu çarpışmalarda basınç tabi ki var ancak olay basıncı dağıtmakta. Siz araçlarınızın çıplak haline bakarsanız bir iskelet görürsünüz. Bu şase iskeleti, parça parçadır ve her parçayı aynı dayanımda yapmazlar. Bazı parçalar dayanmak için bazısı sönümlemek için var. 2 tonluk araçla 1 tonluk araç çarpınca, elbette kütlesi ve ivmesi fazla olan zararı fazla olabilir ama bu demek değil ki en çok zararı o görsün. Bu testler istatistik gibi, her şeyi gösterir denilemez, belirli sonuçlar görülebilir. Zaten NCAP'in yasal olarak bağlayıcılığı yok.


    Corolla'nın A sütunu zarar gördü, ön cam çatladı. A sütununa gelen darbe, tavanda eğilmelere yol açtı. Aracın tabanında yapısal hasarlar verdi.

    Jetta'nın A sütunu zarar görmedi, ön camı çatlamadı. A sütununa darbe gelmedi, yaşamsal alanda sorun yok. Aracın tabanında Corolla'ya göre daha az hasar oluştu.


    Olay bu kadar basit.


    Olayın özeti aşağıdaki görselden daha iyi anlaşılabilir:


    2010 Volvo V60 Şasesi ve dayanım durumu


    Corolla ile Jetta çarpışma testi!



    Başka bir örnek hatta jetta'dan:


    Corolla ile Jetta çarpışma testi!




  • Olur mu kardeşim mihim olan sağ olmak, aracta sıkışmış olman önemli değil. İtfaiye elbet gelir, keserle açar.


    Bu arada Toyota kapısını kitli kalıyor. Yamulmadan dolayı demiyorlar. “Kapı ancak içeriden açılabilir” diyorlar. Kitli yanı kapı. Sağlam bir güvenlik açığı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.