Şimdi Ara

Corolla ile Jetta çarpışma testi! (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
1
Favori
6.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    İlk defa teknik bir detayı doğru bir şekilde ifade ettiğini görüyorum.


    tebrik ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Kaldı ki 1180 kg golf ile 1400 kg golf arasında kaporta ağırlık farkı olmaz.


    Peki bu aradaki 220kg'lik farkın kaporta hasarında etkisi olmayacak mı? Demek istediğim şey bu. Yorumlarken maruz kaldığı basıncı da hesaba katmak lazım. Ağır araç daha fazla dirence maruz kaldığı için fazla hasar alması normal. 2015 Golf gti small overlap, 2015 jetta small overlap testini izleyin, jetta daha az hasar alıyor. Kafa kafaya çarpıştırsan bence jetta daha fazla hasar alır.


    Konudaki video güvenilir değil ve bizi de pek ilgilendirmiyor. Bizim ilgilenmemiz gereken konu euro ncap. Değerlendiriyorsak bunları değerlendirmeliyiz.


    Euro ncap testlerini inceleyince ben benzer sonuçlar görüyorum corolla ile golf arasında. Golf sağlam da diyemem corolla sağlam da diyemem. Benzer performans, puanları da yakın. Id3 mesela bana çok sağlam gelmişti.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Hatta İİHS nin bu konuda bir makalesini daha önce okumuştum ve hatta yanlış hatırlamıyorsam -belki- forumda da paylaşmış olabilirim.


    iihs-hldi crash testing and highway safety
    Vehicle size and weight
    https://www.iihs.org/topics/vehicle-size-and-weight

    "İki araç çarpıştığında ağırlık önemlidir. Çarpma sırasında daha büyük olan araç daha hafif olanı geriye doğru itecektir. Bu, daha ağır aracın içindeki insanlara daha az, daha hafif araçtaki insanlara daha fazla kuvvet uygular.


    IIHS, 2019'da Kia tarafından üretilen orta boy bir SUV ile küçük bir otomobili ve Toyota tarafından üretilen büyük bir otomobil ile mini otomobili birbiriyle çarpışan bir dizi çarpışma testinde boyut ve ağırlığın rolünü gösterdi. Daha küçük araçların her ikisi de, 2018 Kia Forte ve 2018 Toyota Yaris iA, sürücü korumasıyla ilgili beş IIHS testinde iyi puanlara sahipti, ancak daha büyük araçlarla çarpışmalarda kötü performans gösterdiler."




    IIHSyoutube
    IIHS news release • November 1, 2018 IIHS updates used vehicle list for teens, shows why small cars should be avoided ARLINGTON, Va. — When it’s time for a new driver’s first set of wheels, many young people and their parents opt for something cute and inexpensive — in other words, small. In terms of safety, that’s a mistake. IIHS recently conducted a pair of front-to-front crash tests demonstrating what happens to small cars and minicars — even new ones with stellar safety ratings — when they collide with larger used vehicles from the same manufacturer. The results show the importance of size and weight when it comes to occupant protection. The tests reinforce a message IIHS has been sending since it began publishing an annual list of recommended used vehicles for teens in 2014: An older, larger used vehicle is often a safer choice than a newer small vehicle that costs the same. This year’s list of recommended vehicles for teens includes 53 Best Choices, which start under $20,000, and 62 Good Choices, which start under $10,000. All the models on both lists are midsize cars or larger. Full text of release at http://go.iihs.org/news-vehiclesforteens Subscribe: http://go.iihs.org/subscribe View Our Website: http://www.iihs.org/ Follow us: Twitter: https://twitter.com/IIHS_autosafety Facebook: https://www.facebook.com/iihs.org/ Instagram: https://www.instagram.com/iihs_autosafety
    https://www.youtube.com/watch?v=RsesE5z6IgY&feature=youtu.be


    iihs-hldi crash testing and highway safety
    IIHS used car lists help families choose safer, larger vehicles for teens
    https://www.iihs.org/news/detail/iihs-used-car-lists-help-families-choose-safer-larger-vehicles-for-teens




  • Hahahaha jetta aklıni almış resmen corolla nin...
    Japon nereee GERMANY nere. Gerçi sonuç saşırtmadi. Corolla nin o kadar dandik bir karoseri varki akliniz durur. Araba bildiğin tüysiklet dokundugun her nokta karton gibi resmen puding gibi karoseri çok cıvık.

    Almanlar karşısında sözkonusu eğer otomobilse herkes esas duruşa ge-çe-cek. Bu boyle biline.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt
    Caponcular gurur yapmaya başlamış hemen

    Almayin kardesim civic-corolla denen şu peynir tenekelerini. Kore arabalari bile bunlarin yaninda alman arabasi kivaminda kaliyor. Daha sıkı, daha tok ve rijitler. Gidin onlari alin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Premium? Jetta? Premium?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Şimdi bu ağırlık mevzusunu ben bir kenara atmıyorum ancak doğrudan şudur budur demek için argümanı destekleyemiyor. Niye diyeceksin?


    Örneği şu videoyu izleyerek görebilirsin: Volvo, kamyon ile kafa kafaya çarpışıyor. Aynı testlerde olduğu gibi iki aracın da sol tarafı vuruyor dikkat ederseniz.


    Phavelayoutube
    The driver of the Volvo got his license suspended for 3 months. Luckily driver escaped with no injuries, thanks to Volvo's amazing safety features. This happened in Sarpsborg, Norway in April 2018.
    https://www.youtube.com/watch?v=jGHsoF5F57s

    Tabi ki kamyonlar büyük araç olduğu için böyle bir kazaya rağmen gördüğünüz üzere A sütunu beklenenden az hasar alıyor. Sürücü bölgesine minumum hasar oluşması için, aracın şase sistemi zaten darbeyi sönümlemeyi aynı NCAP testlerindeki gibi yapıyor ve aracı yana atıyor. Bu kaza eski nesil bir araçta olsa yüksek ihtimalle aracı daha fazla ezerdi.


    Bu kazayı yaparken bir önemli nokta daha var. Kamyon frenliyor. Frenlemeden vursa, sonuç farklı gelişirdi. Şimdi ağırlık baz alınacaksa, bu videoyu bana sizin fikirlerinize göre yorumlamanızı bekliyorum.





  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Anlamak mı istemiyorsunuz anlamadım. Bu kazada volvonun içindeki ağırlık yolcu vs ne kadar bilmiyorum ama mesela yükü 200kg hafif olsa daha az hasar alırdı. Kamyon da daha az hasar alırdı.

    Güvenlik demiyorum, aldığı kaporta hasarı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle üstad.

    Peynir tenekeleri…

    Corollo demek ortadoğu demektir.

    Durum tam da Hasan Hüseyin’in mısralarında ki gibi ;

    “Yine mızmız sıkıntı, yine hep vıdıvıdı
    Yine hep televizyon, yine hep ortadoğu”

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 26_bbz_26 2 kullanıcısına yanıt



    Hocam bende müsait olduğumda kendi aracımda ki “corolla” yazsının devamına “benim küçük peynir tenekem” yazdıracağım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konuyu gurur haline getirmeye gerek yok, Türkiye insani olarak sanırım en büyük sorunumuz "her bi' şeyin en iyisi bende olsun abiii"

    Yukarıda yazdım, bir Toyota'nın yolda kalma olasılığı sorun istatistiklerine bakıldığında bir VW'den az.

    Kaza istatistiklerine bakıldığında da VW güvenliği Toyota'dan fazla

    Bir yolda, taşra da ya da ıssız bir otoyolda, kontağı çalıştırdığınızda A noktasından B noktasina ulastirma konusunda istatistik konusunda Toyota ve genellikle Japon-Asya hep daha başarılı.

    Aynı yolda başınıza gelebilecek bir kazada sizin bedensel bütünlüğümüzü, bedeninizin hasar almasını koruma konusunda Avrupa otomobilleri daha başarılıdir.

    Demek ki çarpışma Güvenlik konusunda araç tercih edecekseniz Avrupa otomobilleri,
    Yoksa benim bulunduğum noktada insan bile yok, itin öldüğü yerde yaşıyorum efendi efendi kullanırım yolda bırakmasın yeter, çok iyi bakım imkanı yok, usta bulmak zor, orijinal parça tedariği zor diyorsanız, Japon otomobillerini tercih edersiniz.

    Forumun geri kalanı da dünyayı kendi çevrelerinden ibaret sanmadan saygı gösterir.
    Fanatik olmayın, gaza gelmeyin. Zira ülke gaza gelip yetkililerin tamamını verdiği için bugün bu halde...

    Ister Mercedes alın, Ister Lexus, Bu değişmez.

    İstanbul'da doğup yaşayan insanların bunu idrak etmesi nispeten zordur. Hayatınızda bir karar alıp , İstanbul'dan yaşamak icin çıktığınızda , Asya'da Ya da Amerika'da yaşarsanız ya da Türkiye'nin Büyükşehir olmayan bir şehrinde daha az ulaşım olan bir yerde emsal ege kasabasında Datça'da vs yaşarsanız bunu daha net idrak edersiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Ocak 2022; 6:44:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Böyle saçma genelleme olmaz. Böyle konularda markadan ziyade model öne çıkar. İlk sayfada alman passat videosu var, bir izle.

    Subaru mazda güvenlik konusunda çok ödül aldı. Almanların dağıldığı small overlap testi çıktığında yine subarular iyi sonuçlar aldı. Toyota'nın Çin'de sattığı model düşük puan aldı diye ne bu yaygara? Vw nin Çin'deki diğer modellerinin videosunu bir izle sonra genelleme yaparsın.


    motor1.com
    20 SUV'nin 19'u, IIHS'in yeni yan çarpışma testinden geçemedi!
    https://tr.motor1.com/news/543865/iihs-yeni-suv-carpisma-testi/

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Istatistik diyorum hala video diyorsun. Video izlemekten okuma yazmayı unutmuş olmayasın.


    Seninle bircok fikrimiz uyusur, doğru algıladığinda eminim hak vereceksindir.


    https://www.iihs.org/ratings/driver-death-rates-by-make-and-model




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Ocak 2022; 9:18:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ah toyota ah, yine peynir kasa olmussun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagen kullanıcısına yanıt

    Jetta'ya kadar güzel gitmişsiniz de


    Jetta'da ile başlayan cümle ile Nick Mesaj uyumu çok süpermiş. Jetta ve Premium ?

  • Amerikadaki bir istatistikle bizim güvenliğimizin ne alakası var? Tr'de passat ölüm oranı avensis'ten daha yüksektir. Ya da kazalarda civicteki ölüm oranı corolladan yüksektir. Çünkü kullanıcı kitlesi farklı. Avensis passattan güvenli ya da corolla civicten güvenli diyemezsin. Bence ikisi de daha güvensiz. Volvolarda ölümlü kaza az olmasının bir sebebi de yine kullanıcı kitlesi. Adamın önceliği güvenlik. O bilinçle hareket ediyor, o bilinçle kullanıyor aracını. İstatistiğine de yansır.


    Alıntı

    metni:
    Demek ki çarpışma Güvenlik konusunda araç tercih edecekseniz Avrupa otomobilleri,


    Hepsini geçtim, böyle konularda genelleme yapmak mantıksız. Dacia da avrupa markası, subaru yerine dacia mı alalım?

  • Amyr kullanıcısına yanıt
    Kazadan sonra o kapı açılmayacak olursa içeridekiler sağlam olsa dahi çıkamadıklari yâda çıkarılamadiklari için Zarar görmüş olmuyorlar mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şu az gelişmiş şahsa yorum yazmayın bende yazdım okudukça beyinden sorunu olduğunu anlıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.