Şimdi Ara

CNG DÖNÜŞÜMÜ (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
181
Cevap
9
Favori
49.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tasfiye

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    bana çok ters miş...dünyanın yolu...

    siz neredesiniz ki ?

    çayyolu...bir de ne gibi bilgiler edindiniz..?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tasfiye

    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmtıl

    bana çok ters miş...dünyanın yolu...

    siz neredesiniz ki ?

    çayyolu...bir de ne gibi bilgiler edindiniz..?

    şöyle anlatayım bilindiği üzere doğalgazın evlerdeki metreküp ve pompadaki metreküp fiyatları farklı o yüzden aman aman bi düşüş gerçekleşmiyor. ayrıca araç normalden biraz daha sesli çalışıyor 1-2 araç gördüm oradayken doluma gelen. oradaki ustanın dediği şu, ne zamanki evlerden dolumu serbest bırakırlar o zaman yaygınlaşır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı 220 bar nasıl basılırdı? sıvıların genleşme özelliği yoktur. 180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı hiçbir güç onu 220 bara çıkaramazdı.


    Sıvılar basınçlandırılabilir. Bakınız denizde derinlikle artan basınç. Sıkıştırılabilme ve basınçlandırılabilme farklı kavramlardır.

    hiç okulda fizik dersi almadınız mı ? madem bilmiyorsunuz bari yanlış bilgi vermeyin

    Lütfen öğretin öğrenelim. Sıvılar basınçlandırılmıyor mu diyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı 220 bar nasıl basılırdı? sıvıların genleşme özelliği yoktur. 180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı hiçbir güç onu 220 bara çıkaramazdı.


    Sıvılar basınçlandırılabilir. Bakınız denizde derinlikle artan basınç. Sıkıştırılabilme ve basınçlandırılabilme farklı kavramlardır.

    hiç okulda fizik dersi almadınız mı ? madem bilmiyorsunuz bari yanlış bilgi vermeyin

    Lütfen öğretin öğrenelim. Sıvılar basınçlandırılmıyor mu diyorsunuz?

    siz önce basınçlandırma ve sıkıştırma ile ne anladığınızı yazın ki bir anlamı olsun.

    Gaz halinden sıvı haline geçmiş hiçbir sıvı sıkıştırılamaz Sıkıştırmak demek zaten basıncının artırılmasıdır. Bu en temel fizik kuralıdır ki anlatacak birşeye gerek yok, basit lise bilgisi veya interneten bu konu üstünde onbinlerce yazı bulabilirsin.

    Bir gaz sıvı fazına geçerse basıncı daha fazla artıramazsınız çünkü sıkışmayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Nisan 2012; 10:24:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: carretera

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı 220 bar nasıl basılırdı? sıvıların genleşme özelliği yoktur. 180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı hiçbir güç onu 220 bara çıkaramazdı.


    Sıvılar basınçlandırılabilir. Bakınız denizde derinlikle artan basınç. Sıkıştırılabilme ve basınçlandırılabilme farklı kavramlardır.

    hiç okulda fizik dersi almadınız mı ? madem bilmiyorsunuz bari yanlış bilgi vermeyin

    Lütfen öğretin öğrenelim. Sıvılar basınçlandırılmıyor mu diyorsunuz?

    siz önce basınçlandırma ve sıkıştırma ile ne anladığınızı yazın ki bir anlamı olsun.

    Gaz halinden sıvı haline geçmiş hiçbir sıvı sıkıştırılamaz Sıkıştırmak demek zaten basıncının artırılmasıdır. Bu en temel fizik kuralıdır ki anlatacak birşeye gerek yok, basit lise bilgisi veya interneten bu konu üstünde onbinlerce yazı bulabilirsin.



    Basıncın artırılması için sıkışması gerekmez. Sıkışınca basıncı artar ama basıncı artınca sıkışması şart değildir. Sıkıştırma işlemi moleküller arası mesafenin azaltılmasıdır ve sıvılarda ihmal edilebilir düzeyde mümkündür.

    Sizin dediğiniz doğru olsa denizin 1000 metre dibindeki basınç ile yüzeyin bir metre altındaki basınç aynı olurdu ve rahatlıkla sınırsız dalış yapabilirdik.

    Basınç birim yüzeye düşen kuvvettir. Gördüğünüz gibi sıkıştırılabilirlikle alakalı hiçbir parametre yok. Katılar, sıvılar ve gazlar basınçlandırılabilir.

    Mesela A320/A321 uçaklarında kullanılan hidrolik sıvısı, ki NŞA sıvıdır kendisi, uçakta 3000 psi olarak basınçlandırılır.

    "Gaz halinden sıvı haline geçmiş hiçbir sıvı sıkıştırılamaz"

    doğru ama basınçlandırılabilir. Ben ne demişim peki yukarıda??

    "Bir gaz sıvı fazına geçerse basıncı daha fazla artıramazsınız çünkü sıkışmayacaktır."

    YANLIŞ
    Şimdi lütfen beni fizik öğrenmeye teşvik etmeden önce siz kendi araştırmanızı yapın.




  • quote:

    Sizin dediğiniz doğru olsa denizin 1000 metre dibindeki basınç ile yüzeyin bir metre altındaki basınç aynı olurdu ve rahatlıkla sınırsız dalış yapabilirdik


    yarım bilginiz ile konuyu saptırmaya çalışmayınız.

    suyun altındaki basınçla bir gazın sıkıştırılması arasındaki ilşkiyi kurmaya çalıuşmak , konu hakkında yanlış bilginiz veya eksik diyelim , olduğunu gösterir.

    Konu başlığı bir gazın sıkıştırılmasıdır.

    quote:

    180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı hiçbir güç onu 220 bara çıkaramazdı.


    arkadaşımız ne demiş , siz neden bahsediyorsunuz , püskürme konusu bizim ilgilendiğimiz konu değil ki basınçlandırma diye konuyu ortaya çıkarıyorsunuz.
    Bir gaz sıvılaşmış ise basıncı daha fazla artırılamaz. YAni sabit hacimdeki bir alana daha fazla basınç uygulamanız , daha fazla gazın depoya dolmasını sağlamaz.

    Gazı alıp sevk ederken istediğiniz şekilde gönderiniz, sadece gazın borudaki geçiş hızını değiştirirsiniz , bu konunun doğalgazın depolanması ile ilgili bir alakası yoktr. Başka subject .

    quote:

    Sizin dediğiniz doğru olsa denizin 1000 metre dibindeki basınç ile yüzeyin bir metre altındaki basınç aynı olurdu ve rahatlıkla sınırsız dalış yapabilirdik

    evet eğer hava dolu ciyerlerini su ile doldurursanız her derinliğe dalış yapabilirsiniz. Balıklar ne yapıyor zannediyorsunuz. Bizden daha fazla basınca dayanabilme sahip olduğunu mu iddia ediyorsunuz .

    Bence ya konuyu iyi bilmiyor ,yada da farklı mevzu yaratıp konuyu çarpıtıyorsunuz .

    Tekrar vurguluyorum , konuda bir gazın sabit bir tanka ne kadar basılabileceği veya ne kadar gazın depolanabileceği konusu üzerinde yorum yapılıyor idi. Suyun altında basınç ile sıkıştırma arasında direk bu konunun ilgisi yoktur.
    Belki 10-20 metre derinliğinde bir tankınız bu tankın dibindeki vanaya düşen yük gibi bir sorun olur , hadi neyse diyelim.

    Fizik bilmek demek ,konuları bilmekten çok, hangi konunun hangi olayı açıklamada kullanacağının irdelenmesidir. Konu kapalı kaplar kanunudur ve bir sıvı bu kapta var ise PV=nRT geçerli değildir .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Nisan 2012; 12:00:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bir gaz sıvılaşmış ise basıncı daha fazla artırılamaz.



    quote:

    180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı hiçbir güç onu 220 bara çıkaramazdı.


    Üstteki iki cümle yanlıştır.

    quote:

    YAni sabit hacimdeki bir alana daha fazla basınç uygulamanız , daha fazla gazın depoya dolmasını sağlamaz.


    Üstteki bu cümle ise "sıvı dolu bir kaba basınç uygulamanız daha fazla madde (katı/sıvı/gaz fark etmez) almasını sağlamaz" anlamıyla yazılmışsa doğrudur.


    Benim ne yazdığım da bellidir. Püskürme, sıkıştırılabilirlik vs ile ilgili bir iddia ortaya koymadım. Konuya değil, yukarda alıntıladığım cümlenin yanlışlığına istinaden yazdım ki onu da alıntıda gösterdim. Sıvıyla dolu bir kabın basınçla daha fazla sıvı almayacağını yani sıkışmayacağını da zaten yazdım. Basınçlandırılmayacağı ise yanlıştır. Sıkıştırılabilirlik ve basınç arasında iki yönlü kurduğunuz bağıntı yanlıştır. Siz sıvıların basınçlandırılabileceği kabul etmedikten sonra benim konu hakkında söyleyeceğim yeni bir söz yok.
    http://enginemechanics.tpub.com/14037/css/14037_67.htm




  • quote:

    http://enginemechanics.tpub.com/14037/css/14037_67.htm


    konu ile hiçbir alakası olmayan yine saptırma bir subject daha. Kapalı kaplar ile verilen örneğin ne alakası var. Haraketli ve iş için üretilmiş bir sistemin bu konuyla direk alakası yoktur. Kuvvet ve basınç ile ideal gaz konunu farklı alt konulardır. Burada bir gazın basıncıyla iş üretmekten bahsedilmiyor ,Kapalı bir kaba LPG konuluyor , veya doğalgaz konuluyor nden birsi farklı basınç , diğeri farklı basınçta depolanıyor konu bu biraz konuyu okursanız kelime alıntılarınızı ,konuyla alakalı yerden yaapbilirsiniz.

    Ekteki sıkıştırılabilme faktörü yazıyı önce okuyun sonra anlamaya çalışın , sonra basınçlandırma ile alakasını açıklayın.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Compressibility_factor






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Nisan 2012; 14:47:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    http://enginemechanics.tpub.com/14037/css/14037_67.htm


    konu ile hiçbir alakası olmayan yine saptırma bir subject daha. Kapalı kaplar ile verilen örneğin ne alakası var. Haraketli ve iş için üretilmiş bir sistemin bu konuyla direk alakası yoktur. Kuvvet ve basınç ile ideal gaz konunu farklı alt konulardır. Burada bir gazın basıncıyla iş üretmekten bahsedilmiyor ,Kapalı bir kaba LPG konuluyor , veya doğalgaz konuluyor nden birsi farklı basınç , diğeri farklı basınçta depolanıyor konu bu biraz konuyu okursanız kelime alıntılarınızı ,konuyla alakalı yerden yaapbilirsiniz.

    Ekteki sıkıştırılabilme faktörü yazıyı önce okuyun sonra anlamaya çalışın , sonra basınçlandırma ile alakasını açıklayın.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Compressibility_factor



    Link için teşekkürler. The compressibility factor (Z), also known as the compression factor, is a useful thermodynamic property for modifying the ideal gas law to account for the real gas behavior.

    Şimdi ben sıvı basıncından, sıvı, bahsederken sizin bana sıkıştırılabilir gaz denklemlerini yollamanız çok yerinde(!)

    Önce sıvı ve gaz ayrımını yapalım lütfen. Arkadaşın dediği 180 bardaki sıvı 220 bara çıkartılamaz önermesi yanlıştır diyorum. Bunun ideal veya sıkıştırılabilir gazla ne alakası olduğunu açıklar mısınız? Sabahtan beri bir cümleyi ifade etmeye çalışıyorum ama aramızda net bir iletişim eksikliği var.

    "sıvılar basınçlandırılabilir" veya "sıvılar basınçlandırılamaz" bunlardan hangisi doğru söyleyin, kısa yoldan halledelim.
    İtiraz ettiğim en başından beri sıvıların basıncının artırılamayacağı ifadesi.

    Edit: imla hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi carretera -- 6 Nisan 2012; 14:10:45 >




  • SAYIN CARRETTA,

    atladığınız çok önemli bir konu var ki şöyle: bizim bahsettiğimiz doğalgazı depolara sıkıştırmak konusudur, burdan çıkarmanız gereken ise doğalgazı basınçlandırmak için yine bu depolara basılan gaz kullanılır yani basıncın artması içeri pompalanan gaz ile olur, eğer 180 barda içerideki bütün gaz sıvı haline geçmiş olsaydı içeri doğalgaz akışı asla sağlanamayacaktı. Basıncı artıran etmen içeri giren doğalgaz olduğuna göre basınçda daha fazla bu sistem ile artmayacaktı.

    Gelelim sizin konunuza sıvılara tabiki yüksek basınç uygulanır çeşitli yollar ile bunu kuru buzdan dolayı çok iyi biliyorum, çok yüksek basınça marız bırakılmış co2 dir kendileri... yani bu bilgiyi artık herkes biliyor sizin anlatmak istediğinizi biz emin olunki anladık fakat bizim anlatmak istediğimizi sanırım size düzgün bir şekilde anlatamadık.

    Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    SAYIN CARRETTA,

    atladığınız çok önemli bir konu var ki şöyle: bizim bahsettiğimiz doğalgazı depolara sıkıştırmak konusudur, burdan çıkarmanız gereken ise doğalgazı basınçlandırmak için yine bu depolara basılan gaz kullanılır yani basıncın artması içeri pompalanan gaz ile olur, eğer 180 barda içerideki bütün gaz sıvı haline geçmiş olsaydı içeri doğalgaz akışı asla sağlanamayacaktı. Basıncı artıran etmen içeri giren doğalgaz olduğuna göre basınçda daha fazla bu sistem ile artmayacaktı.

    Gelelim sizin konunuza sıvılara tabiki yüksek basınç uygulanır çeşitli yollar ile bunu kuru buzdan dolayı çok iyi biliyorum, çok yüksek basınça marız bırakılmış co2 dir kendileri... yani bu bilgiyi artık herkes biliyor sizin anlatmak istediğinizi biz emin olunki anladık fakat bizim anlatmak istediğimizi sanırım size düzgün bir şekilde anlatamadık.

    Saygılarımla...

    Uğur Bey,
    Bu şekilde bir açıklama gelmiş olsaydı itirazım olmazdı. Depodaki gaz basınç altında sıvılaştığı anda eğer çek valfi olmayan bir ikmal borusuyla dolum yapılıyorsa borudaki gazınız da sıvı hale zaten gelmiş olur veya daha gerçekçi olarak daha bu noktaya gelmeden çek valf atar.
    İlk itiraz ettiğim ifadeyi, sanırım size aitti, tek bir cümleden oluştuğu için yanlış anladım ve anladığım haline itiraz ettim.




  • quote:

    "sıvılar basınçlandırılabilir" veya "sıvılar basınçlandırılamaz" bunlardan hangisi doğru söyleyin, kısa yoldan halledelim.
    İtiraz ettiğim en başından beri sıvıların basıncının artırılamayacağı ifadesi.


    yani öyle seyler soruyorsunuz ki , ....

    Bütün pompaların çalışma prensiplerinden bahsediyorsunuz , sıvılar basınçlandırma olmadan veya güç uygulanmadan nasıl hareket edecek zaten.

    Tekrar ediyorum konumuz bu değildir. Sıvılar üzerine basınç uyguluyorsunuz çünkü sıvılar sıkışmıyor (küçük moleküller vander walls etkileşimi saymayın)
    Elinizdeki cisim sıkışmıyorsa üzerine basınç uygulayabilirsiniz. Bu açıdan sıvılar (atmosferik şarta bağlı) fazını değiştirmedikçe üzerine uygulana basıncı iletirler hemde eşit olarak

    quote:

    Şimdi ben sıvı basıncından, sıvı, bahsederken sizin bana sıkıştırılabilir gaz denklemlerini yollamanız çok yerinde(!)
    evet biraz okuyup anlamznız için verdim eğer bilmiyor veya unutmuşsanız.

    Çünkü sıvı denilen her şey basıncı ortamaın basıncı bilinmeden , ona sıvı veya gaz denilemez. FAZLARIN arasındaki geçiş sıcaklık , basınç ve molekülün kümyasal yapısına bağlıdır.

    siz sıvı dersiniz basınç düşer gaz olur , vermiş olduğum denklemi okumak zorunda kalırsınız . HAVA bir gazdır ama atmosferik şartlar değişirse o da sıvılaşır . Tersine su atmosferik basınç düşürülürse gaz fazına geçer ve sıkıştırılabilme ile ilgili denklemler kullnılabilir . Umarım yukarıdaki ekteki dosyayı bakıp yorumlayabilmişinizdir.
    Her gaz b,r Tc ve Pc kritik basınç ve sıcaklık ile anlam kazanır. Eğer kritik basınç ve sıcaklık değeri değiştirilirse elinizdekine ne diyebileceğiniz buradan anlaşılır.

    quote:

    Here and are known as the critical temperature and critical pressure of a gas. They are characteristics of each specific gas with being the temperature above which it is not possible to liquify a given gas and is the minimum pressure required to liquify a given gas at its critical temperature. Together they define the critical point of a fluid above which distinct liquid and gas phases of a given fluid do not exist.


    quote:

    For an ideal gas the compressibility factor is per definition. In many real world applications requirements for accuracy demand that deviations from ideal gas behaviour, i.e., real gas behaviour, is taken into account. The value of generally increases with pressure and decreases with temperature. At high pressures molecules are colliding more often. This allows repulsive forces between molecules to have a noticeable effect, making the molar volume of the real gas () greater than the molar volume of the corresponding ideal gas (), which causes to exceed one.[3] When pressures are lower, the molecules are freer to move. In this case attractive forces dominate, making . The closer the gas is to its critical point or its boiling point, the more deviates from the ideal case.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    "sıvılar basınçlandırılabilir" veya "sıvılar basınçlandırılamaz" bunlardan hangisi doğru söyleyin, kısa yoldan halledelim.
    İtiraz ettiğim en başından beri sıvıların basıncının artırılamayacağı ifadesi.


    yani öyle seyler soruyorsunuz ki , ....

    Bütün pompaların çalışma prensiplerinden bahsediyorsunuz , sıvılar basınçlandırma olmadan veya güç uygulanmadan nasıl hareket edecek zaten.

    Tekrar ediyorum konumuz bu değildir. Sıvılar üzerine basınç uyguluyorsunuz çünkü sıvılar sıkışmıyor (küçük moleküller vander walls etkileşimi saymayın)
    Elinizdeki cisim sıkışmıyorsa üzerine basınç uygulayabilirsiniz. Bu açıdan sıvılar (atmosferik şarta bağlı) fazını değiştirmedikçe üzerine uygulana basıncı iletirler hemde eşit olarak

    quote:

    Şimdi ben sıvı basıncından, sıvı, bahsederken sizin bana sıkıştırılabilir gaz denklemlerini yollamanız çok yerinde(!)
    evet biraz okuyup anlamznız için verdim eğer bilmiyor veya unutmuşsanız.

    Çünkü sıvı denilen her şey basıncı ortamaın basıncı bilinmeden , ona sıvı veya gaz denilemez. FAZLARIN arasındaki geçiş sıcaklık , basınç ve molekülün kümyasal yapısına bağlıdır.

    siz sıvı dersiniz basınç düşer gaz olur , vermiş olduğum denklemi okumak zorunda kalırsınız . HAVA bir gazdır ama atmosferik şartlar değişirse o da sıvılaşır . Tersine su atmosferik basınç düşürülürse gaz fazına geçer ve sıkıştırılabilme ile ilgili denklemler kullnılabilir . Umarım yukarıdaki ekteki dosyayı bakıp yorumlayabilmişinizdir.
    Her gaz b,r Tc ve Pc kritik basınç ve sıcaklık ile anlam kazanır. Eğer kritik basınç ve sıcaklık değeri değiştirilirse elinizdekine ne diyebileceğiniz buradan anlaşılır.

    quote:

    Here and are known as the critical temperature and critical pressure of a gas. They are characteristics of each specific gas with being the temperature above which it is not possible to liquify a given gas and is the minimum pressure required to liquify a given gas at its critical temperature. Together they define the critical point of a fluid above which distinct liquid and gas phases of a given fluid do not exist.


    quote:

    For an ideal gas the compressibility factor is per definition. In many real world applications requirements for accuracy demand that deviations from ideal gas behaviour, i.e., real gas behaviour, is taken into account. The value of generally increases with pressure and decreases with temperature. At high pressures molecules are colliding more often. This allows repulsive forces between molecules to have a noticeable effect, making the molar volume of the real gas () greater than the molar volume of the corresponding ideal gas (), which causes to exceed one.[3] When pressures are lower, the molecules are freer to move. In this case attractive forces dominate, making . The closer the gas is to its critical point or its boiling point, the more deviates from the ideal case.


    Bu yazanlara konu kapsamında (gaz basınçlandırmak) itirazım yok. İzah ettiğim üzere, sadece "sıvıların basıncı artırılamaz" ifadesine itiraz ettim. Tek bir önerme olarak ele aldım. Hidrolik sistemleri de bu yüzden örnek gösterdim. Hidrolik sistemlerde değil ancak gaz basınçlandırıp saklarken o tabloları tabi ki kullanabilirsiniz.




  • okadar tartışmışsınzı ama istnbulda kac istasyon var bunların adresi ne? hangi semtte? bilen yok :) tasarruflu olabılır ama ben tuzlada oturuyosam ıstasyon başakşehirdeyse gerisi komedya D:
  • Dönüşüm yıllardır var ikmal istasyonu yok
  • Bu yönetimde bu sömürü zihniyeti olduğu sürece araçlar su yaksa onada ötv ve zam olur.Bu ülkede ucuza km ihtimali sıfırdır, haa at arabası falan kullanırsanız o ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deeper

    http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galeridetay.aspx?cid=64892&rid=4369&p=1&hid=22354592

    "Çılgın proje" demişler ama bence bir çılgınlığı yok...
  • Değerli arkadaşlar benzinli cng dönüşümü ülkemizde bir yıldır başladı,birçok şehirde cng istasyonuda açıldı ve 2013 de bu daha da çoğalacak,benzili cng dönüşümü aracına göre kullanacağı teçhizatlar (özellikle tank adeti)farklılık göstermekttedir bu da aracın montaj fiyatını etkliyior ama genelde 2000-3000 arası bir fiyata taktırıp,6-7 ayda bu montajı rahatlıkla amorti edebiliyorsunuz.
    İzmir ve istanbul da Gasitaly markasının dizelleri kamyon,kamyonet,otobüs leri CNG ye çevirdiğini biliyorum ve ruhsata eklettireceğin tek marka bu ,şu anda en ciddi firma bu bu firma,her türlü dizel aracı CNG ye çeviriyorlar,ben randevu almak istedim 3 ay sonrasına randevu veriyorlar,bu firmanın özelliği yurtdışında yıllardan beri bu işi yaptıkları,firma yetkilisi ile hesaplamamızda benim ısuzu kamyonetim günde 300 km yapıyor 7 ayda amorti ediyorum sistemi,yüzde 30 tasarruf sağlıyor bu sistem,yüzde 30 zaten taşıma işinden kazanmıyorum,bu sistemden sonra 9 tane tada ha aynı araçtan sipariş edeceğim,bu sayede rakiplerime büyük üstünlük kazanacağım.gaz teminide kolayca aşılıyor,firmanızın deposuna kadar gaz getiriyorlar ve kompresörü kuruyorlar.tek handikapı araç da gaz biterse yolda kalıyorsun çünkü tek yakıt sistemiyle çalışıyor,bu yüzden aynı rutta giden araçlar için ideal,fiyat olarak 4 -6-8 silindir fiyatlar değişiyor,10000-25000 arasında aracın silindir yapısına göre fiyatlar değişiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: silverado

    Değerli arkadaşlar benzinli cng dönüşümü ülkemizde bir yıldır başladı,birçok şehirde cng istasyonuda açıldı ve 2013 de bu daha da çoğalacak,benzili cng dönüşümü aracına göre kullanacağı teçhizatlar (özellikle tank adeti)farklılık göstermekttedir bu da aracın montaj fiyatını etkliyior ama genelde 2000-3000 arası bir fiyata taktırıp,6-7 ayda bu montajı rahatlıkla amorti edebiliyorsunuz.
    İzmir ve istanbul da Gasitaly markasının dizelleri kamyon,kamyonet,otobüs leri CNG ye çevirdiğini biliyorum ve ruhsata eklettireceğin tek marka bu ,şu anda en ciddi firma bu bu firma,her türlü dizel aracı CNG ye çeviriyorlar,ben randevu almak istedim 3 ay sonrasına randevu veriyorlar,bu firmanın özelliği yurtdışında yıllardan beri bu işi yaptıkları,firma yetkilisi ile hesaplamamızda benim ısuzu kamyonetim günde 300 km yapıyor 7 ayda amorti ediyorum sistemi,yüzde 30 tasarruf sağlıyor bu sistem,yüzde 30 zaten taşıma işinden kazanmıyorum,bu sistemden sonra 9 tane tada ha aynı araçtan sipariş edeceğim,bu sayede rakiplerime büyük üstünlük kazanacağım.gaz teminide kolayca aşılıyor,firmanızın deposuna kadar gaz getiriyorlar ve kompresörü kuruyorlar.tek handikapı araç da gaz biterse yolda kalıyorsun çünkü tek yakıt sistemiyle çalışıyor,bu yüzden aynı rutta giden araçlar için ideal,fiyat olarak 4 -6-8 silindir fiyatlar değişiyor,10000-25000 arasında aracın silindir yapısına göre fiyatlar değişiyor.

    maliyet kismini anlamadim tam

    tepedeki 2000-3000 i mi kaale alalim , yoksa yazinin sonundaki 10000-25000 TL leri mi

    ve guncel olarak cng istasyonu nerede var istanbulda binek araclara dolum yapan




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.