Şimdi Ara

CNG DÖNÜŞÜMÜ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
181
Cevap
9
Favori
49.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı 220 bar nasıl basılırdı? sıvıların genleşme özelliği yoktur. 180 barda sıvı hale gelmiş olsaydı hiçbir güç onu 220 bara çıkaramazdı.

    vallaha hocam o zaman biz farklı fizik kurallarıyal yetişmişiz diyorum . sıvılarda diğer maddeler gibi genleşir ve genleşme özellikleri vardır.
    siz diyorsunuz ki bir gaz 180 br'da sıvılaşıyorsa 220 br basınç uygulanamaz diyorsunuz . bende diyorum ki donma noktasına kadar basınç uygulanır . ben tam şu değerlerde sıvı hale gelir demiyorum ama 180 br 'den başlıyor. yani bir gazın sıvı halde durması belli basınç aralıgında durması gerek tek bir nokta olmaz.

    dostum bende farkli gezegenlerde fizik öğrendiğimi düşünmeye başladım inanki :) sıvıya daha fazla basınç uygulayarak onu sıvı halden katı hale dahi geçirebilirsin ancak genleşme yinede yok denecek kadar az olacaktır yani 300 barda sıvılaşan cng ye kalkıp 1000 bar uygulamak sana belki de 1 metre daha fazla gidecek gaz ekleyecektir umarım anlatabilmişimdir.

    o dediğin konusunda herhangi bir yanlış anlama yok. sen diyorsun ya daha fazla basınç uygulanmaz diye bende bunu diyorum donma noktasına kadar uygularsın . ben kapladıgı alanla ilğili bir şey söylemiyorum. misla 200 barda sıvı hale gelmeye başlar misal 500 bara kadar sıvı halde kalmaya devam eder . bende bunu demek istiyorum yani kapladıgı alan azalır daha fazla gaz alırsın demiyorum ... bir yanlış anlaşılma oldu orada...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tasfiye

    quote:

    Orijinalden alıntı: angel_f!re

    Ankara'daki EGO otobüsleri yıllardır CNG'li daha çatlayan patlayan görmedim. Ayrınıtılı adres verebilir misiniz? (PM)

    istasyon adresimi ?

    hayır dönüşüm yapabilen yer
  • cngli albeası olan bir arkadaşımın eline bir şekilde gaz fışkırmış. Eli bildiğiniz yanmış gibi su toplamıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    cngli albeası olan bir arkadaşımın eline bir şekilde gaz fışkırmış. Eli bildiğiniz yanmış gibi su toplamıştı.

    yanmak değilde donmaya bağlı deforme olmuştur. o gaz fışkırması elinin donmasına sebep olur havaya karışırken çok yüksek bir şekilde ısı alır etrafından.
  • Benzine göre %70, LPG'ye göre %50'ye yakın tasarruf sağlıyor.







    Akaryakıt fiyatları artınca, araçlarda LPG kullanımı yaygınlaşmıştı.

    Şimdi ise Sıkıştırılmış Dogalgazlı araçlar gündemde.

    Sebebi ise bu yakıt türünün benzin ve LPG'ye göre ekonomik, çevreci ve güvenli olması.

    Benzin ve mazotun fiyatı artınca , vatandaşlar LPG'ye yönelmişti.

    Ama artık LPG'ye de rakip olan yepyeni bir yakıt türü var: CNG.

    Şimdilik otobüslerde kullanılıyor. Yakında özel otomobillerde kullanılacak.

    Benzinli bir araç kilometrede 40 kuruş, LPG'li araç ise 25 kuruş harcıyor. Sıkıştırılmış doğalgaz kullanan araçlarda ise rakam 15 kuruşa kadar düşüyor.

    CNG tipi yakıt tankları hafif ve güvenli olmasının yanında ömrü de LPG tanklarının ki gibi 10 değil 20 yıl.

    Sıkıştırılmış Doğalgaz kullanan araçlarda, 20 Metreküplük bir doğalgaz ile yaklaşık 400 kilometre yol yapmak mümkün.





    KAYNAK:http://www.trthaber.com/haber/ekonomi/lpgye-rakip-yakit-turu-cng-34849.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Nisan 2012; 16:26:48 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Benzine göre %70, LPG'ye göre %50'ye yakın tasarruf sağlıyor.







    Akaryakıt fiyatları artınca, araçlarda LPG kullanımı yaygınlaşmıştı.

    Şimdi ise Sıkıştırılmış Dogalgazlı araçlar gündemde.

    Sebebi ise bu yakıt türünün benzin ve LPG'ye göre ekonomik, çevreci ve güvenli olması.

    Benzin ve mazotun fiyatı artınca , vatandaşlar LPG'ye yönelmişti.

    Ama artık LPG'ye de rakip olan yepyeni bir yakıt türü var: CNG.

    Şimdilik otobüslerde kullanılıyor. Yakında özel otomobillerde kullanılacak.

    Benzinli bir araç kilometrede 40 kuruş, LPG'li araç ise 25 kuruş harcıyor. Sıkıştırılmış doğalgaz kullanan araçlarda ise rakam 15 kuruşa kadar düşüyor.

    CNG tipi yakıt tankları hafif ve güvenli olmasının yanında ömrü de LPG tanklarının ki gibi 10 değil 20 yıl.

    Sıkıştırılmış Doğalgaz kullanan araçlarda, 20 Metreküplük bir doğalgaz ile yaklaşık 400 kilometre yol yapmak mümkün.





    KAYNAK:http://www.trthaber.com/haber/ekonomi/lpgye-rakip-yakit-turu-cng-34849.html

    yakın zaman derken , cng sistemleri neredeyse 2005'den beri bir çok ülkede kullanılıyor yaygın olarak kaldı ki ülkemizde de 2006'da istasyon açıldı bir tane diye hatırlıyorum . o yıldan beri 1-2 yıla kadar yaygınlaşak dendi ama hiçte öyle olmadı ki devlet istemiyor zaten. eger bunu teşvik etse halk kendi evine bunun depolama aletinden taktırır ve devlet büyük bir vergiden muaf kalır.
    birde şunu anlamıyorum ben lpg tankı 2,5 mm iken lpg tankı 10 mm oluyor ama nedense cng tankı daha hafif diyorlar anlamıyorum




  • hay allah sana nasıl anlatabilsem bilemiyorum, arkadaşım küçükken oynadığımız uçan balonları düşün içinde hava yokken yere düşüyor atınca ağır ama içinde uçucu gaz varken o kadar hafifki bırakınca gök yüzüne doğru yükseliyor ip ile birlikte, aynı mantık bu boş depoda boşken tabiki daha ağır ancak cng basıldıkça hafifliyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    hay allah sana nasıl anlatabilsem bilemiyorum, arkadaşım küçükken oynadığımız uçan balonları düşün içinde hava yokken yere düşüyor atınca ağır ama içinde uçucu gaz varken o kadar hafifki bırakınca gök yüzüne doğru yükseliyor ip ile birlikte, aynı mantık bu boş depoda boşken tabiki daha ağır ancak cng basıldıkça hafifliyor...

    yok hocam onu anladım yani gaz basılıyor (cng) ama tankın agırlıgında herhangi bir artış olmuyor diyorsun yanlış anlamadım değil mi ?
    ama bende şunu diyorum niye ustalar bu depolar çok ağır büyük 70 lt'lik cng tankını her arabaya takamayız diyorlar..
  • quote:

    birde şunu anlamıyorum ben lpg tankı 2,5 mm iken lpg tankı 10 mm oluyor ama nedense cng tankı daha hafif diyorlar anlamıyorum


    metal olan CNG tankları aşırı ağırdır. Su altına dalınan oksijen tüpleri ile aynıdır. Kalın çperli aşırı sağlam olmak zorundadır. Çünkü içinde 200 Atm basınç var. Ancak LPG tüplerinde sanırım 7- 8 atm basınç sivarında LPG sıvılaştığı için basıncın daha fazla yükselmesi zaten mümkün değil. Ancak Doğalgaz aşırı miktarda sıkıştırılsa da sıvılaşma oranı düşük kalmaktadır. Bu tüplerin daha güvenlikli yapılamasını gerektirmektedir.

    Bu sorunun çözmek için metal olmayan malzemelerden tüp yapılmaya başnamış ve tüpün boş darası daha hafif olarak imal edilebilmektedir. Son güncel teknolojiyi bilmiyorum ancak 4-5 yıl önce detaylıca araştırdığımda böyle malzemeler mevcut idi. Şimdi belki ileri teknoloji ürünü depolama tankları imal edilmiş olabilir.




  • arkadaşlar siz kafanızı yormayın. bu ülkede ucuz paralara uzun kilometreler gitmek hiçbir zaman mümkün olmayacak bence.
  • evet fiberglass teknoloji bir firma buldum , bu alanda hafif tanklar yapmak artık mümkün.Linke bakınız . Maksimum tank ağırlığı 19 kg verilmiş. Çelik tanklar 50 kg dan daha ağır olmalı eğer yanlış hatırlamıyorsam.

    http://www.3b-fibreglass.com/wp-content/uploads/2012/03/HiPer-tex_H10.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 2 Nisan 2012; 17:43:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DAMİR KARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    hay allah sana nasıl anlatabilsem bilemiyorum, arkadaşım küçükken oynadığımız uçan balonları düşün içinde hava yokken yere düşüyor atınca ağır ama içinde uçucu gaz varken o kadar hafifki bırakınca gök yüzüne doğru yükseliyor ip ile birlikte, aynı mantık bu boş depoda boşken tabiki daha ağır ancak cng basıldıkça hafifliyor...

    yok hocam onu anladım yani gaz basılıyor (cng) ama tankın agırlıgında herhangi bir artış olmuyor diyorsun yanlış anlamadım değil mi ?
    ama bende şunu diyorum niye ustalar bu depolar çok ağır büyük 70 lt'lik cng tankını her arabaya takamayız diyorlar..

    artıl olmuyor hatta depon doldukça hafifliyor, ustalar daha önce hiç bu işi yapmadıkları için işten sıyrılma taktiği uyguluyorlar, hoş taktırsakda nerde cng bastıracağız ayrı mesele....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evet fiberglass teknoloji bir firma buldum , bu alanda hafif tanklar yapmak artık mümkün.Linke bakınız . Maksimum tank ağırlığı 19 kg verilmiş. Çelik tanklar 50 kg dan daha ağır olmalı eğer yanlış hatırlamıyorsam.

    http://www.3b-fibreglass.com/wp-content/uploads/2012/03/HiPer-tex_H10.pdf

    işte şimdi oldu hocam . farklı malzemeyse olur ...
    ugur kardeş ah ben bi müstakil evde yaşıyor olacaktım şimdiye kadar 20-30 tane cng'li müşterim olurdu hem para kazanırdım hemde kendim kullanırdım . uluslararası tır kullanan bir kaç tanıdık var onlardan duydum aslında ben bunu ilk olarak . karşılaştıkları bir çok tır da cng kullanıldıgını söyledi ve çokta ucuza oluyor dedi. ben bu depolama pompasını evime takırsaydım müşteriler bile hazırdı ama gel gelelim apartmanda şikayet olur çekememezlik hat safhada ...




  • iyimiş la bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: merdempc

    km de 0.1 tl yakan araç var mı?

    edit: cng deniyormuş bilmediğim bir şey...

    cng yi yuksek fiyata alıyorsanız km de 10 kuruş yakar, ben gecenlerde yeni civic için evden dolum ihtimaline karşın hesaplamıştım 100 km de 6 tl gibi bir rakama geliyordu yakıtı. Hondaya sordum neden yurt dışında satıyorsunuz hatta arabayı alana evde dolum sistemini ucretsiz kuruyorsunuzda bizim daha çok ihtiyacımız varken turkiyede satmıyorsunuz dedim, genel mudurlukten aradılar bakanlık tarafından izin verilmediğine ve hiçbir zamanda turkiyede satılmayacağının bilgisini verdiler...

    Burası turkiye...

    Lanet olsun Bu herşeyi açıklıyor burası Türkiye... Biz devam edelim....




  • bende ev var kardeşim daha doğrusu babamın oturduğu evimiz taksam hiçbir allahın kuluda duymaz tırcı arkadaşımda var cihazı bana getirecek, ankarada cng takacak yeride buldum gibibirşey ancak gelgelelim dürüstçü davut babamdan asla onay alamadım yasal değilse öyle şeylerle asla işimiz olmaz oğlum diyor başka birşey demiyor.... hiçbirzaman izin verecek gibide durmuyor....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    bende ev var kardeşim daha doğrusu babamın oturduğu evimiz taksam hiçbir allahın kuluda duymaz tırcı arkadaşımda var cihazı bana getirecek, ankarada cng takacak yeride buldum gibibirşey ancak gelgelelim dürüstçü davut babamdan asla onay alamadım yasal değilse öyle şeylerle asla işimiz olmaz oğlum diyor başka birşey demiyor.... hiçbirzaman izin verecek gibide durmuyor....

    merak etme igdaşın alarm sistemi var.

    300 metrekarelik eve ayda 10bin lira doğalgaz faturası gelirse sistemde kaçak var diye gelir bakarlar.

    o yüzden babanın sözünü dinlemeye devam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    bende ev var kardeşim daha doğrusu babamın oturduğu evimiz taksam hiçbir allahın kuluda duymaz tırcı arkadaşımda var cihazı bana getirecek, ankarada cng takacak yeride buldum gibibirşey ancak gelgelelim dürüstçü davut babamdan asla onay alamadım yasal değilse öyle şeylerle asla işimiz olmaz oğlum diyor başka birşey demiyor.... hiçbirzaman izin verecek gibide durmuyor....

    merak etme igdaşın alarm sistemi var.

    300 metrekarelik eve ayda 10bin lira doğalgaz faturası gelirse sistemde kaçak var diye gelir bakarlar.

    o yüzden babanın sözünü dinlemeye devam

    igdaşdaki sistemi bilmiyorum ama konyada gaznetin böyle bir hakkı yok. ancak belediye gelip bakabilir. onda da yanlış bilmiyorsam bir sürü prosedürü var ihbar olması gerek kapıyı açmazsan savcılıktan polis talebi ve arama izni filan çıkartmaları gerek . tabi sen olayı erkenden çakarsan hemen söktürürsün aleti . sonuçta sadece doğalgaz borusuna ve elektirige baglı yarı kombi büyüklügünde bir makina. yani bunu müstakil evinde yapacak kişi biraz gözü açık olursa hiç bişey olmaz. en fazla gazı keserler.
    ayrıca sadece kendin veya 2-3 araba kullanacaksa igdaşta istediğin sistem olsun ruhu duymaz hatta hoşuna bile gider sonuçta adam para kazanıyor.
    kaldı ki aylık 20 bin lira bile gelse adamın işine gelir sonuçta satış yapıyor , ama devlete baglı kamu kurumu olsaydı dediğin doğru olurdu benzin veya lpg almamk için doğalgaz kullanıyor daha az< vergi ödüyor mantıgını güdebilirlerdi. ancak burada igdaş satıcı sen alıcısın sanmıyorum ki sana problem çıkartsınlar. dedigin gibi en fazla GAZ KAÇAĞI şüphesiyle gelip bakmak isterler ona da DUYGUSAL bir yaklaşımla cözersin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DAMİR KARA -- 2 Nisan 2012; 21:10:26 >




  • Kişisel kullnımlarda yılda yapacağınız km belli , yakacağınız doğalgaz miktarı da aşağı yukarı bellidir.

    Çok kaba hesapla 100 km de 10 m3 gaz yakılsa ayda 10000 km yol yapılsa ki ciddi bir kmdir. 1000 m3 gaz yapar . Zaten bu tüketim miktarı 800-900 Tl aylık masrafı biraz evi büyük olan yerler yakmaktadır. Bu işte tüketim değerini abartmadıkça bu işi gelir kapısına dönüştürmedilkçe , (gelir varsa işe maliye karışır) hiçbir problem çıkmaz veya çıkma olasılığı düşüktür diyelim.
  • bencede sadece kendin kullandıktan sonra hiçkimsenin bu cihazı bulsa dahi ceza kesebileceğini böyle bir yasa olacağını hiç sanmıyorum, birilerine satarsan o zaman ticari amaç için kullanmaktan ceza yersin muhakkak...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.