Şimdi Ara

Çabuk Eskisin Çok Satayım Mantığı;Yerli ve Yabancı Bridgestone Arasındaki Fark

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lastik seçimi konusunda görüş isteyen arkadaşlara yardımcı olması amacıyla açtım başlığı.

    Arabamı 41700 km' almıştım ve üzerinde orijinal fabrika çıkışı Polonya malı Bridgestone Turanza ER300 vardı.
    Lastikleri 67000 km'ye kadar kullandım.Diş derinliği hala standartlarda olmasına rağmen 4 yılı geçtiği için
    hamurundaki sertleşmeyi gözönünde bulundurarak 67000. km'de yine aynı model lastikle değiştirdim.Bunları da ortalama
    60000 km kullanma niyetindeydi.
    Arabam şu anda 99000 km'de,yani 32000 km olmuş Türk malı Bridgestonu alalı.Hali ortada.
    Bazı arkadaşlar kullanım ya da yol şartlarıyla alakalı diyecek ama şunu söyleyeyim,yaptığım km boyunca yol bilgisayarı
    ortalaması 7.8L/100km.Yol durumu da hep asfalt.

    Bundan sonraki tercihim kesinlikle Bridgestone olmayacak.Gidip uzak doğu malı lastik alacağım.Bundan kötü olacağını da sanmam.

     Çabuk Eskisin Çok Satayım Mantığı;Yerli ve Yabancı Bridgestone Arasındaki Fark


     Çabuk Eskisin Çok Satayım Mantığı;Yerli ve Yabancı Bridgestone Arasındaki Fark







  • Gerçekten şaşırtıcı
  • Continental'a çabuk biter derler, yaklaşık 21 ay önce SportContact2 taktırdım(Almanya üretimi), 30000km oldu ve aşınma oranı gayet dengeli, diş derinliğine ve verimliliğine baktığım zaman 60000km çok rahat yapar gibime geliyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Biturbo -- 4 Şubat 2012; 18:48:03 >
  • Bu ne böyle su hale bak
  • Durum bu,gidin daha ucuzunu alın,boşuna markalara para vermeyin.
  • ben michelin energy saver almıştım önceki aracıma , 30 bin km sonra lastikte hayır kalmadı gorunurde kopma parcalanma gıbı bı yıpranma yoktu ama lastik plastik oldu sanki yol tutus felan kalmadı
  • Nokian alın arkadaşlar. O da ne diyenlerbir araştırsınlar lastikle ilgili tercihlerinin değişmesi kuvetle muhtemeldir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Durum bu,gidin daha ucuzunu alın,boşuna markalara para vermeyin.

    yalnız mesele şu ki, burda önemli olan lastiğin ömründen ziyade bizim ömrümüz. yani bir başka deyişle bize rakiplerine göre daha ucuz ve uzun ömürlü değil, kısa ömürlü bile olsa, o kısacık ömürde güvenliğimizi sağlayacak lastik lazım...

    lastiğin yenisini parayla alabiliyoruz da hayatımız için aynı şans söz konusu değil...
  • Pek kimse bilmez ama Yokohama ADVAN serileri de 4 mevsimlik lastikler içinde gayet iyidir.
  • conti iyidir.
  • Ben de farbika çıkışı olan Goodyear'dan sonra Bridgestone ER300 taktırdım. Yaklaşık 20.000 km oldu ama diş derinliğinde azalma olmadı neredeyse.
  • Lastiğin çabuk biteni daha makbul değil midir? Sert lastikler kolay kolay erimez ama yolu da tutmaz, 60.000 km bir lastik için çok fazla km.
    Kaliteli bir lastiğin kullanım ömrü max. 40.000km olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Durum bu,gidin daha ucuzunu alın,boşuna markalara para vermeyin.

    yalnız mesele şu ki, burda önemli olan lastiğin ömründen ziyade bizim ömrümüz. yani bir başka deyişle bize rakiplerine göre daha ucuz ve uzun ömürlü değil, kısa ömürlü bile olsa, o kısacık ömürde güvenliğimizi sağlayacak lastik lazım...

    lastiğin yenisini parayla alabiliyoruz da hayatımız için aynı şans söz konusu değil...

    Katılmıyorum.Örneğin alt marka bir lastik kazaya sebebiyet vermez,kazaya sebebiyet veren dikkatsiz araç kullanımıdır.Siz hiç şu marka lastik aldığı için kaza yaptı haberi duydunuz mu?




  • Aracınızın marka modeli nedir? Birde resimlerde lastik oluklarına paralel çizikler var. Sanırım patinaja cok kalmış bu lastikler. Bridgestone hamuru sert olan bir lastik üreticisi bence. Buna ilaveten yüksek torklu bir arac ise, bunun olması imkan dahilinde bence. Benim aracımda da michelin primacy hp lastikler var. 15k kilometrede kisliklara geçtim. 15k de arkadaki lastiklere göre belirli bir aşınma olmuştu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 038poyraz

    Aracınızın marka modeli nedir? Birde resimlerde lastik oluklarına paralel çizikler var. Sanırım patinaja cok kalmış bu lastikler. Bridgestone hamuru sert olan bir lastik üreticisi bence. Buna ilaveten yüksek torklu bir arac ise, bunun olması imkan dahilinde bence. Benim aracımda da michelin primacy hp lastikler var. 15k kilometrede kisliklara geçtim. 15k de arkadaki lastiklere göre belirli bir aşınma olmuştu

    Araba Astra H.Agresif kullanmam.Bu kadar çabuk yıpranmasına anlam veremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Durum bu,gidin daha ucuzunu alın,boşuna markalara para vermeyin.

    yalnız mesele şu ki, burda önemli olan lastiğin ömründen ziyade bizim ömrümüz. yani bir başka deyişle bize rakiplerine göre daha ucuz ve uzun ömürlü değil, kısa ömürlü bile olsa, o kısacık ömürde güvenliğimizi sağlayacak lastik lazım...

    lastiğin yenisini parayla alabiliyoruz da hayatımız için aynı şans söz konusu değil...

    Katılmıyorum.Örneğin alt marka bir lastik kazaya sebebiyet vermez,kazaya sebebiyet veren dikkatsiz araç kullanımıdır.Siz hiç şu marka lastik aldığı için kaza yaptı haberi duydunuz mu?

    dünya kaza istatistikleri yol, araç ve sürücü kategorileri ile sınıflandırılır. peki pardon da, araç ve sürücüden kaynaklanan kazalarda, lastiklerin hiç suçu yoktur mu diyorsunuz siz şimdi? bu araç, yol ile irtibatını telepati yoluyla sağlıyor herhalde. ya da sürücü hata yaptığında o hatasının telafisini lastik üzerinden değil de başka bir yoldan yapıyor sanırım.

    haklısınız ben hiç lastikten kaynaklı kaza duymadım, çünkü "lastik yolu tutmadı, ondan kaza yaptı" yerine o kazaların çoğu "virajı alamadı" ya da "yolda savruldu" şeklinde istatistiklere girer... peki siz hiç "kazayı kaliteli lastikleri sayesinde atlattı" ya da "limitleri aşarken yoldan kopmak üzere olan araç, lastiklerin kalitesi sayesinde durumu toparladı, başka lastik olsa tutunamayabilirdi" diye bir şey duydunuz mu?

    duyamazsınız, çünkü kalitesiz bir lastikle yapılan bir kazada, o kalitesiz lastiğin yerinde daha kalitelisi olsaydı, bu kaza acaba atlatılabilir miydi sorusuna cevap verebilmek imkansızdır. aynı şekilde benim kontra sorumdaki üzerinden gidersek "son anda kurtulunan bir kazada "bu kazayı kaliteli lastikler sayesinde atlattık, acaba altımızdaki lastik kalitesiz bir lastik olsa kazadan kurtulamayabilir miydik" sorusu cevaplanabilir mi? asla...

    dolayısıyla, kaliteli lastik ya da kalitesiz lastik arasındaki farkı kıyaslamak ya da sizin yapmak istediğiniz üzere "kaliteli lastik yerine ucuz lastik alın, ikisi de aynı hesaba gelir, kaliteli diye aldığınız pahalı lastiklere verdiğiniz para boşa gidiyor" argümanını savunmak için "trafik kazaları" üzerinden gitmek doğru bir yöntem değil, tutmaz...

    varsa başka daha bilimsel, elle tutulur bir şeyler onların üzerinde konuşalım ama kaza-lastik ikilemi üzerinden bu konuyu sonuca vardıramayız.

    mesela ben sizin "ucuz da olsa olur, farketmez, pahalısıyla hiç bir farkı yok" dediğiniz uzakdoğu lastiklerinin alındıktan sonraki yılda yüzeylerinin bozulduğunu ve bir daha balans tutmadığını bizzat yaşayarak tecrübe ettim. ama "bu durum sadece uzakoğulu ucuz lastiklerde olur, diğer pahalı lastiklerde olmaz" diyebilir miyim? ben de bunu söyleyemem, çünkü elimde buna dair istatistik veri yok. ama bizzat yaşadığım için bir daha uzak doğu ucuz lastik almam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Durum bu,gidin daha ucuzunu alın,boşuna markalara para vermeyin.

    yalnız mesele şu ki, burda önemli olan lastiğin ömründen ziyade bizim ömrümüz. yani bir başka deyişle bize rakiplerine göre daha ucuz ve uzun ömürlü değil, kısa ömürlü bile olsa, o kısacık ömürde güvenliğimizi sağlayacak lastik lazım...

    lastiğin yenisini parayla alabiliyoruz da hayatımız için aynı şans söz konusu değil...

    Katılmıyorum.Örneğin alt marka bir lastik kazaya sebebiyet vermez,kazaya sebebiyet veren dikkatsiz araç kullanımıdır.Siz hiç şu marka lastik aldığı için kaza yaptı haberi duydunuz mu?

    dünya kaza istatistikleri yol, araç ve sürücü kategorileri ile sınıflandırılır. peki pardon da, araç ve sürücüden kaynaklanan kazalarda, lastiklerin hiç suçu yoktur mu diyorsunuz siz şimdi? bu araç, yol ile irtibatını telepati yoluyla sağlıyor herhalde. ya da sürücü hata yaptığında o hatasının telafisini lastik üzerinden değil de başka bir yoldan yapıyor sanırım.

    haklısınız ben hiç lastikten kaynaklı kaza duymadım, çünkü "lastik yolu tutmadı, ondan kaza yaptı" yerine o kazaların çoğu "virajı alamadı" ya da "yolda savruldu" şeklinde istatistiklere girer... peki siz hiç "kazayı kaliteli lastikleri sayesinde atlattı" ya da "limitleri aşarken yoldan kopmak üzere olan araç, lastiklerin kalitesi sayesinde durumu toparladı, başka lastik olsa tutunamayabilirdi" diye bir şey duydunuz mu?

    duyamazsınız, çünkü kalitesiz bir lastikle yapılan bir kazada, o kalitesiz lastiğin yerinde daha kalitelisi olsaydı, bu kaza acaba atlatılabilir miydi sorusuna cevap verebilmek imkansızdır. aynı şekilde benim kontra sorumdaki üzerinden gidersek "son anda kurtulunan bir kazada "bu kazayı kaliteli lastikler sayesinde atlattık, acaba altımızdaki lastik kalitesiz bir lastik olsa kazadan kurtulamayabilir miydik" sorusu cevaplanabilir mi? asla...

    dolayısıyla, kaliteli lastik ya da kalitesiz lastik arasındaki farkı kıyaslamak ya da sizin yapmak istediğiniz üzere "kaliteli lastik yerine ucuz lastik alın, ikisi de aynı hesaba gelir, kaliteli diye aldığınız pahalı lastiklere verdiğiniz para boşa gidiyor" argümanını savunmak için "trafik kazaları" üzerinden gitmek doğru bir yöntem değil, tutmaz...

    varsa başka daha bilimsel, elle tutulur bir şeyler onların üzerinde konuşalım ama kaza-lastik ikilemi üzerinden bu konuyu sonuca vardıramayız.

    mesela ben sizin "ucuz da olsa olur, farketmez, pahalısıyla hiç bir farkı yok" dediğiniz uzakdoğu lastiklerinin alındıktan sonraki yılda yüzeylerinin bozulduğunu ve bir daha balans tutmadığını bizzat yaşayarak tecrübe ettim. ama "bu durum sadece uzakoğulu ucuz lastiklerde olur, diğer pahalı lastiklerde olmaz" diyebilir miyim? ben de bunu söyleyemem, çünkü elimde buna dair istatistik veri yok. ama bizzat yaşadığım için bir daha uzak doğu ucuz lastik almam.


    kaliteli lastik yerine ucuz lastik alın demedim aslında.
    Daha ucuzunu alın şeklinde bir fikrim vardı.İki cümle arasında fark var.Sizin tecrübelerinize güvenerek uzak doğu lastiklerini de tercih etmeyebilirim.
    Kastettiğim aslında şuydu;Bridgestone'a örneğin 250 vermek yerine Nokian lastiğe 220 verip 120 lira kar edilebilir.Sonuçta daha kötü olacağını düşünmüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet0761 -- 4 Şubat 2012; 21:06:29 >




  • ASlında burada doğrusu, ucuzunu almak değil, kalitesine güvendiğin uzun ömürlü bir lastik.Bu lassa olabilir...

    Bridgestone ile aynı hamurdan yapılıyor, ve ondan daha ucuz. Onu alsanız daha iyi olur....

    60bin km değil de 40-50bin km kullanmak daha iyi olur sanırım lastiği...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Durum bu,gidin daha ucuzunu alın,boşuna markalara para vermeyin.

    yalnız mesele şu ki, burda önemli olan lastiğin ömründen ziyade bizim ömrümüz. yani bir başka deyişle bize rakiplerine göre daha ucuz ve uzun ömürlü değil, kısa ömürlü bile olsa, o kısacık ömürde güvenliğimizi sağlayacak lastik lazım...

    lastiğin yenisini parayla alabiliyoruz da hayatımız için aynı şans söz konusu değil...

    Katılmıyorum.Örneğin alt marka bir lastik kazaya sebebiyet vermez,kazaya sebebiyet veren dikkatsiz araç kullanımıdır.Siz hiç şu marka lastik aldığı için kaza yaptı haberi duydunuz mu?

    dünya kaza istatistikleri yol, araç ve sürücü kategorileri ile sınıflandırılır. peki pardon da, araç ve sürücüden kaynaklanan kazalarda, lastiklerin hiç suçu yoktur mu diyorsunuz siz şimdi? bu araç, yol ile irtibatını telepati yoluyla sağlıyor herhalde. ya da sürücü hata yaptığında o hatasının telafisini lastik üzerinden değil de başka bir yoldan yapıyor sanırım.

    haklısınız ben hiç lastikten kaynaklı kaza duymadım, çünkü "lastik yolu tutmadı, ondan kaza yaptı" yerine o kazaların çoğu "virajı alamadı" ya da "yolda savruldu" şeklinde istatistiklere girer... peki siz hiç "kazayı kaliteli lastikleri sayesinde atlattı" ya da "limitleri aşarken yoldan kopmak üzere olan araç, lastiklerin kalitesi sayesinde durumu toparladı, başka lastik olsa tutunamayabilirdi" diye bir şey duydunuz mu?

    duyamazsınız, çünkü kalitesiz bir lastikle yapılan bir kazada, o kalitesiz lastiğin yerinde daha kalitelisi olsaydı, bu kaza acaba atlatılabilir miydi sorusuna cevap verebilmek imkansızdır. aynı şekilde benim kontra sorumdaki üzerinden gidersek "son anda kurtulunan bir kazada "bu kazayı kaliteli lastikler sayesinde atlattık, acaba altımızdaki lastik kalitesiz bir lastik olsa kazadan kurtulamayabilir miydik" sorusu cevaplanabilir mi? asla...

    dolayısıyla, kaliteli lastik ya da kalitesiz lastik arasındaki farkı kıyaslamak ya da sizin yapmak istediğiniz üzere "kaliteli lastik yerine ucuz lastik alın, ikisi de aynı hesaba gelir, kaliteli diye aldığınız pahalı lastiklere verdiğiniz para boşa gidiyor" argümanını savunmak için "trafik kazaları" üzerinden gitmek doğru bir yöntem değil, tutmaz...

    varsa başka daha bilimsel, elle tutulur bir şeyler onların üzerinde konuşalım ama kaza-lastik ikilemi üzerinden bu konuyu sonuca vardıramayız.

    mesela ben sizin "ucuz da olsa olur, farketmez, pahalısıyla hiç bir farkı yok" dediğiniz uzakdoğu lastiklerinin alındıktan sonraki yılda yüzeylerinin bozulduğunu ve bir daha balans tutmadığını bizzat yaşayarak tecrübe ettim. ama "bu durum sadece uzakoğulu ucuz lastiklerde olur, diğer pahalı lastiklerde olmaz" diyebilir miyim? ben de bunu söyleyemem, çünkü elimde buna dair istatistik veri yok. ama bizzat yaşadığım için bir daha uzak doğu ucuz lastik almam.


    kaliteli lastik yerine ucuz lastik alın demedim aslında.
    Daha ucuzunu alın şeklinde bir fikrim vardı.İki cümle arasında fark var.Sizin tecrübelerinize güvenerek uzak doğu lastiklerini de tercih etmeyebilirim.
    Kastettiğim aslında şuydu;Bridgestone'a örneğin 250 vermek yerine Nokian lastiğe 220 verip 120 lira kar edilebilir.Sonuçta daha kötü olacağını düşünmüyorum.

    tamam, şimdi anlaştık. bu konuda fikir ayrılığımız yok. ama işin içine ille de ucuz olacak diye ne idüğü belirsiz uzakdoğu ya da menşei bile belli olmayan lastikler girerse o zaman savunduklarım geçerli olur.

    peki niye ben "uzakdoğuluları kabullenmeyip, avrupa olanları kabulleniyorum" diye sorarsanız, bunun sebebi sadece kişisel tecrübelerim değil. avrupalı üreticilerin üretim şartlarını, malzeme ve işçilik kalitelerini, test sistemlerini, satış öncesi ve sonrası müşteri ilişkilerini biliyoruz ancak uzakdoğuluların sadece isimerini biliyoruz ki onlara da her gün yenileri ekleniyor. ancak onların neredeyse tamamına yakınının ne üretim tesislerini, ne şartlarını, ne malzemelerinin ne olduğunu, ne üretim kriterlerini, hiç bir şeyini bilmiyoruz.

    bu nedenle bahsettiğim kriterler içinde olan yani ne olduğu, nasıl olduğu, kim tarafından üretildiği bilinen lastikler arasında ucuz ama kaliteli olanlara varım ama, diğerlerine yokum diyorum...

    bu arada, benim de yazlıklarım lassa, çünkü, bridgestone gibi bilinen ve güvenilir bir üreticinin lisansında, aynı fabrikada, aynı malzeme ile, aynı şartlar altında ve aynı kalite kontrolünde üretilmesine, aynı üreticinin kalite kontrolünden geçmesine yani nerdeyse bridgestone ile aynı olmasına rağmen ondan daha uygun fiyatlı;

    ve kışlıklarım nokian çünkü, diğer avrupalı rakiplerinden daha iyi malzeme ve şartlarda üretilip, daha başarılı olmasına rağmen sırf diğer rakipleri gibi reklamı olmadığı için boşuna hava parası ödemediğim ve memnun kaldığım, bundan sonraki hayatımda da daima listemin başında olacak hatta tek geçeceğim bir lastik...




  • Lastiğin kalitesi bence, aracın yol tutuşuna katkısı ile ölçülür. Tabiiki, o kadar para verip aldığımız lastikler çok kısa sürede aşınıp gitmemeli.

    Bence aşınma konusunda lastik seçimi son derece önemli; sık seyahat ettiğimiz yol durumunu, kişisel sürüş dinamiklerimizi ve aracımızın çekiş türü-tork ilişkisini düşünmeden alınan bir lastiğin uzun süre dayanamayacağı kanısındayım.

    Bununla beraber, bir lastiğin ortalama ömrünün, 40 bin civarı oldugunu düşünüyorum.

    Saygılar.

    Tayfun, selamlar!
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.