Şimdi Ara

Teknorot ürünleri kullanıcı deneyimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
12.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar dostlar malum türkiyede yollar bu kadar yatırıma rağmen hala bozuk ve alt takım parçaları yıpranıyor değişnesi gerekiyor ve bu sık değişim silüetinde orjinal parçalar veya oem üreticiler bir hayli pahalı insanlar yerli alternatiflere kayıyor bende geçen ay teknorot un ürettiği salıncakları kullanıp deneyim dedim bana fena gelmedi ama Bi trw veya orjinal ürün kadar sıkı konforlu gelmedi sizin deneyimlerinizi merak ettim açıkçası burada paylaşalım



  • Benim eski kasa s40'ın rot başlarını ETS marka almıştım. Daha 8 bin km falan oldu, görünürde bir sıkıntı yok. Onun dışında sağ ön salıncak hariç(rotil boşluğu ve gıcırtı yüzünden değiştirmiştik 2 sene önce-TRW marka) süspansiyondan yana hiç sorun yaşamadım son 6 sene 70 bin km'dir. Mevcut parçaların tamamı da fabrikada takılmış orjinal volvo.
    Ama son zamanlarda ufaktan ufaktan sorunlar çıkmaya başladı. Arka viraj demir burçları ve arka Z rotları değiştireceğim, kauçukları laçkalaşmış. Ön amortisör takozlarının kauçuğu da biraz şeklini kaybetmiş gibi duruyor. Ama bunların tamamı orjinal hala. Arka denge kolları, taşıyıcılar, kauçuklar falan bütün süspansiyon 2001 üretimi.

    Benim gittiğim yolların %70'i otoban, önceki sahibi de sürekli otobanda kullanmış. O yüzden aşınma az oluyor diye düşünüyorum. Bir de eski araçların süspansiyon elemanları şimdikilerden daha dayanıklı bence. Maliyet ve ağırlık kaygısı daha az, bu yüzden daha sağlam üretiliyorlar.
    Mesela eski volvoların rotilleri salıncaklara vida ile bağlanıyordu. Salıncak yamulmadığı sürece çok uygun fiyata rotilleri alıp çok az işçilikle değiştirebiliyorsunuz, artık böyle üreten kaldığını sanmıyorum.

    Şimdi değiştireceğim parçalarda da arka Z rotları lemförder aldım. Viraj demir lastiklerini orjinal alacaktım ama ellerinde ETS varmış hazırda tamam ondan olsun dedik. Ön üst takozların acelesi yok ama onları da lemförder alırım büyük ihtimalle, veya uygun fiyatlı orjinal bulursam orjinal alırım. Yerli üretimlerin de kötü olduğunu düşünmüyorum ama volvo gibi işçilik ücretlerinin had safhada olduğu araçlarda parçaları elimden geldiği kadar kaliteli tercih etmeye çalışıyorum. Çünkü taktığım parça 1-2 sene sonra sorun çıkarsa, vereceğim işçilik farkını hesaba katınca (veya kendim değiştirirsem emek-zaman) keşke en başta orjinalini alsaydım demek gayet mümkün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 31 Ağustos 2019; 17:43:7 >




  • Genelde 1 dene dayanıyor ses olarak. Ama işlevinde sıkıntı olmuyor. Bir kış ve yazın ardından gıcırdamalar başlıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Benim eski kasa s40'ın rot başlarını ETS marka almıştım. Daha 8 bin km falan oldu, görünürde bir sıkıntı yok. Onun dışında sağ ön salıncak hariç(rotil boşluğu ve gıcırtı yüzünden değiştirmiştik 2 sene önce-TRW marka) süspansiyondan yana hiç sorun yaşamadım son 6 sene 70 bin km'dir. Mevcut parçaların tamamı da fabrikada takılmış orjinal volvo.
    Ama son zamanlarda ufaktan ufaktan sorunlar çıkmaya başladı. Arka viraj demir burçları ve arka Z rotları değiştireceğim, kauçukları laçkalaşmış. Ön amortisör takozlarının kauçuğu da biraz şeklini kaybetmiş gibi duruyor. Ama bunların tamamı orjinal hala. Arka denge kolları, taşıyıcılar, kauçuklar falan bütün süspansiyon 2001 üretimi.

    Benim gittiğim yolların %70'i otoban, önceki sahibi de sürekli otobanda kullanmış. O yüzden aşınma az oluyor diye düşünüyorum. Bir de eski araçların süspansiyon elemanları şimdikilerden daha dayanıklı bence. Maliyet ve ağırlık kaygısı daha az, bu yüzden daha sağlam üretiliyorlar.
    Mesela eski volvoların rotilleri salıncaklara vida ile bağlanıyordu. Salıncak yamulmadığı sürece çok uygun fiyata rotilleri alıp çok az işçilikle değiştirebiliyorsunuz, artık böyle üreten kaldığını sanmıyorum.

    Şimdi değiştireceğim parçalarda da arka Z rotları lemförder aldım. Viraj demir lastiklerini orjinal alacaktım ama ellerinde ETS varmış hazırda tamam ondan olsun dedik. Ön üst takozların acelesi yok ama onları da lemförder alırım büyük ihtimalle, veya uygun fiyatlı orjinal bulursam orjinal alırım. Yerli üretimlerin de kötü olduğunu düşünmüyorum ama volvo gibi işçilik ücretlerinin had safhada olduğu araçlarda parçaları elimden geldiği kadar kaliteli tercih etmeye çalışıyorum. Çünkü taktığım parça 1-2 sene sonra sorun çıkarsa, vereceğim işçilik farkını hesaba katınca (veya kendim değiştirirsem emek-zaman) keşke en başta orjinalini alsaydım demek gayet mümkün.
    Benim de arka salıncaklardan ve arka yürüyen aksam dan yana bir sıkıntım yok fakat Muhtemelen dizel motor olması sebebiyle ön kısımda standart benzinli modellere göre daha fazla ağırlık oluşuyor Bu sebeple salıncakları çabuk eskitiyor veya çok kaliteli marka almadığım için beni çok uzun süre götürmüyor ortalama 2 sene falan, aracı genellikle şehir içi kullandığım için Aslında bu tür masraflar kaçınılmaz oluyor yol tutuşu ve işlevsellik ten yana veya konfordan ödün vermeyecek ise bu tarz yerli markalarını kullanılmasının sakıncası olduğunu düşünmüyorum Bu konuda benim açıkçası çok fazla deneme şansım olmadı o sebeple burada kullanan
    arkadaşlar varsa En azından bir Fikir alışverişi yaparsak daha sağlıklı olacağını düşünüyorum benim eski s 40 ımında öyle çok fazla alt takım masrafları olmuyordu fakat Ara ara Onda da salıncak değiştirmek zorunda kalıyordum aracı çok fazla virajlara atmayı seviyorsanız salıncakların da ömrü o derece kısalıyor z rotlarla beraber




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tsmsk

    Genelde 1 dene dayanıyor ses olarak. Ama işlevinde sıkıntı olmuyor. Bir kış ve yazın ardından gıcırdamalar başlıyor.
    Ben de öyle düşünüyorum fakat bir sene gidecekse de olay Ucuz mal alacak kadar zengin değilim muhabbetine dönüyor En azından iki üç sene bu şartlarda götüre bilmesi lazım
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Ben alfa 156 da kullanıyordum. 6. Ayda ses çıkarıyordu senede birde değiştiriyorduk. Ama alfanın ucuzdu komple alt takım 100 liraya geliyordu orjinal ise 1500 civarına. Eğer sizinki arasında fiyat farkı cok değil ise tabiki orjinal. Ama fark çok ise teknorot daha mantıklı.
  • ben de karasızım arkadaşlar ön takımda orjinal ve yan sanayi arasında 3 katı fark oluyor araç fransız d sınıfı malum.. Yan snayı konforu cok dusurecekse girmek de istemeem acıkcası arabanın ozellıgı konfor zaten
  • 25 günde Ses yapmaya başladı fikir vermesi açısından not olarak bırakayım buraya
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Gıcırtı sesi mi yapmaya başladı hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Gıcırtı sesi mi yapmaya başladı hocam?
    Takur tukur sesler geliyordu ustaya gösterdim sağdaki boşluk yapmaya başlamış abi yavaştan dedi dün delphi marka salıncaklar la değiştirdim aralarında 30 lira fark var hiç gerek yok teknorot markalarına işçilik te 100 lira verdim
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Gıcırtı olsa tamam derdim de 1 ay bile olmadan boşluk yaptıysa hakikaten kalitesizmiş. Bana ETS biraz daha kaliteli gibi geliyor yerli üretimler arasında.
    Aslında en temizi TRW, Lemförder falan almak ama fiyat farkı koyuyor işte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Eylül 2019; 14:16:25 >
  • bu forumda ve özellikle aveo forumlarında herkes ön takım ve z rot şikayetiyle konu açardı, 8 senede 72 bin km yol yaptım,
    şeytan kulağına kurşun tık yok, acaba arabada bir sorun mu var
  • AYD tercih etmeye çalışıyorum. Teknorot çok eskiyor. Öte yandan hiçbiri orijinal ekipman kadar uzun gitmiyor. TRW bulunabilirse gayet memnun eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Gıcırtı olsa tamam derdim de 1 ay bile olmadan boşluk yaptıysa hakikaten kalitesizmiş. Bana ETS biraz daha kaliteli gibi geliyor yerli üretimler arasında.
    Aslında en temizi TRW, Lemförder falan almak ama fiyat farkı koyuyor işte.
    Trw febi güzel birde delphi yi deneyeceğim bakalım
  • 4-5 sene önce Doblo'yla biraz off-road yaparken sağ rotili kırmıştık. Tüv yakalayınca aynı gün işi bitirmek için sanayide teknorot olması lazım bulmuştuk onu taktık.

    4-5 senedir bir problem yaşamadık. Gerçi öteki taraf 18 yaşında
  • Eski bir konu..Teknorot ile Febi' nin aynı kalitede olduğu söyleniyor başka forumlarda. Doğru mudur? Febi kullanan var mı aranızda?
  • C.McRae kullanıcısına yanıt
    Febi yerli üretim ve teknorot üretiyorsa aynı kalitededir.

    Ayd,teknorot,febi aynı diye biliyorum bende
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Febi alman üretim hocam hatta Swag ve Blueprint ürünlerde febiye aittir.

    Ayrı olarak conta grubunu kullandım sadece oldukça kalitelidir conta takım olarak almıştık ustamla hiç sıvı conta sürmeden takmıştık. Oldukça iyi sızdırmazlık sağlıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Columbia- -- 7 Haziran 2022; 23:57:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Columbia-

    Febi alman üretim hocam hatta Swag ve Blueprint ürünlerde febiye aittir.

    Ayrı olarak conta grubunu kullandım sadece oldukça kalitelidir conta takım olarak almıştık ustamla hiç sıvı conta sürmeden takmıştık. Oldukça iyi sızdırmazlık sağlıyordu.

    bu kavram ülkemiz için malasef her zaman geçerli olmuyor. alım gücümüz düşük olduğu için firmalar fason üretim yaptırıp piyasaya sürebiliyor. en büyük örnek castrol magnatec'i belgin üretiyordu. doların yükselmesiyle bu kervana castrol edge seriside katıldı ve yerli üretim oldu :)


    ek: bu arada teknorot'un ürettiği sanırım febi değil delphi marka.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 8 Haziran 2022; 0:4:8 >
  • Bilstein grubunun hiçbir markası ülkemizde ürün yaptırmıyor diye biliyorum
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.