Şimdi Ara

C-D-E segment araçlar arasındaki fark

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dostlar selam.

    C/D/E segmentteki otomobilleri kıyasladığımızda hangisi daha sportif bir sürüş sunar? Sebepleri nelerdir? Özellikle yol tutuş açısından kıyası merak ediyorum.

    Örneğin Opel Astra ve Insignia’yı kıyaslayabiliriz veya Mercedes C serisi ile E serisini.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Araç sınıfı arttıkça uzayan aks ve dingil mesafeleri sayesinde normal yollarda yüksek hızlarda daha güvende bir sürüş tecrübe edersiniz ancak iş limitlerde yol tutuşa ani manevralara geldiğine C sınıfı bir araç E sınıfı bir araçta daha başarılı olabilir çünkü C sınıfı bir araç hafifliğiyle ani ağırlık transferlerine çok daha iyi tepki verir.
    Üretime göre değişir, bazı marka C sınıfını konfor odaklı, D sınıfını sportif ayarlar ama genelde tersi olur.

    Genelleme yapılacaksa, yol tutuş-limit kontrolü, denge viraj performansı olarak C sınıf daha iyidir, çoğu C sınıf otomobil çok iyidir bu konuda. Hafiflik, daha sportif ayarlar, dengeli tekerlek aralık mesafeleri en büyük etken. Yüksek hızda stabilite D-E sınıfında daha iyi olmaya meyillidir tabiki de bunun sebebi aracının ayarının buna göre yapılmasıdır, izolasyon da bu hissi körükler, daha gelişmiş süspansiyon vs. C sınıfı bir otomobil de çok stabil ayarlanabilir, o zaman da kıvraklık zarar görecektir. E sınıfında bu istenmediği için düz gidişe ağırlık verilir.

    İyi bir yol tutuş-sürüş aranıyorsa, tüm otomobil sınıfları içinde denge noktası C sınıf demek mümkün. Hatta C sınıfı GTI'lar bu yüzden böyle popüler ve hem yolda hem pistte çok hızlıdır. Tam doğru ağırlık, doğru iz açıklığı, aks mesafesi, doğru geometri. Maliyetlerin B sınıfı araçlar kadar kısılmaması, D sınıfı otomobiller kadar konfora ağırlık verilmemesi. Denge noktası işte.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hocam normal yoldaki tepkiyle pistteki tepki nispeten yakın olur bence. Biraz çelişkili olmuş cümleniz.

    Araçları afaki yazdım, illa bu araçları kıyaslamak istediğimden değil. Merakım segmet farkıyla yol tutuş olayı. Genel yorumlar... :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araç sınıfı arttıkça uzayan aks ve dingil mesafeleri sayesinde normal yollarda yüksek hızlarda daha güvende bir sürüş tecrübe edersiniz ancak iş limitlerde yol tutuşa ani manevralara geldiğine C sınıfı bir araç E sınıfı bir araçta daha başarılı olabilir çünkü C sınıfı bir araç hafifliğiyle ani ağırlık transferlerine çok daha iyi tepki verir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mercedes cls mi yoksa focus rs mi diye soruyu değiştirsek aradığınız yanıtı bulmak kolay olacak gibi. Açıkçası ben de merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Üretime göre değişir, bazı marka C sınıfını konfor odaklı, D sınıfını sportif ayarlar ama genelde tersi olur.

    Genelleme yapılacaksa, yol tutuş-limit kontrolü, denge viraj performansı olarak C sınıf daha iyidir, çoğu C sınıf otomobil çok iyidir bu konuda. Hafiflik, daha sportif ayarlar, dengeli tekerlek aralık mesafeleri en büyük etken. Yüksek hızda stabilite D-E sınıfında daha iyi olmaya meyillidir tabiki de bunun sebebi aracının ayarının buna göre yapılmasıdır, izolasyon da bu hissi körükler, daha gelişmiş süspansiyon vs. C sınıfı bir otomobil de çok stabil ayarlanabilir, o zaman da kıvraklık zarar görecektir. E sınıfında bu istenmediği için düz gidişe ağırlık verilir.

    İyi bir yol tutuş-sürüş aranıyorsa, tüm otomobil sınıfları içinde denge noktası C sınıf demek mümkün. Hatta C sınıfı GTI'lar bu yüzden böyle popüler ve hem yolda hem pistte çok hızlıdır. Tam doğru ağırlık, doğru iz açıklığı, aks mesafesi, doğru geometri. Maliyetlerin B sınıfı araçlar kadar kısılmaması, D sınıfı otomobiller kadar konfora ağırlık verilmemesi. Denge noktası işte.
    _____________________________


    2008' Audi S5 4.2L V8 quattro
    2017' Egea HB 1.3 Multijet Urban Plus




  • Aynı nesilden Astra ve Insignia m vardı.
    Yol tutuştan kastınız ş.içi kullanımındaki ani dar dönüşler vb ise küçük sınıf biraz daha atak, yüksek hızlarda tabiri caizse "yola oturma" ise büyük sınıf daha stabil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Draqonn kullanıcısına yanıt
    Açıklayıcı, güzel bir yorum olmuş hocam. Teşekkürler.

    Yok tutuş açısından dingil mesafesinin artmasını ben de mantıklı buluyorum. Fakat artan ağırlıkla beraber aracın yanal kuvvetlerde savrulmaya daha yatkın olduğunu da düşünüyorum. Dediğiniz gibi c sınıf bir araç daha çevik olacaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    İki aracada sahibim. G30 kesinlikle daha atletik. F10 direksiyonu biraz ağır olduğundan sürüşte iyi hissettiriyor, ama yanal yatmada ve limitinde arkadan kopmada g30 çok çok daha iyi. F10 a göre daha iyi ayarlanmış bir arka aksı var g30 un. Birde ağırlık dengesi her ikisinde de 50:50. İkisi de güzel, lakin dediğiniz gibi pist ortamı gibi limitli sürüşte bu araçlar tat vermez

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 038poyraz kullanıcısına yanıt
    Bunda yegâne sebep ağırlık diyebilir miyiz? F1 araçlarının dahi şasisi her geçen yıl uzuyor. Dolayısıyla dingil mesafesi artıyor. Nispeten ağırlıklar çok daha az artıyor eskiye göre.

    C segment bir pist odaklı otomobil maksimum 1500 kg iken D veya E segment spor bir araç 1800 kiloları aşıyor. Kocaman gövdeyi virajdan viraja atmak fizik kuralları gereği daha zor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cruze ve ınsignia kullandım hatta aynı anda Bi gün cruze Bi gün ınsignia. Cruze sportplusti sanıyorum biraz daha sert normale göre. Inginia daha iyi çekiyor ve duzde yüksek hızda hiç bir şey hissettirmiyor. Cruze da bir şey hissettirmiyor aslında ama yol sesi fark ediyor biraz. Kütleleri aynı zaten 1560kg belki 30-40 kg hatam vardır. Ama viraja girmeye gelince cruze nispeten c sınıfı muadillerine göre daha ağır olmasına rağmen, sert suspansiyondan dolayı muhtemelen, virajlarda rayda gidermiş gibi gidiyor. Cruze ile 170 le girdiğim viraja insiginiayla 150 yle girmek bile tedirgin ediyor. Her ne kadar kütleleri eşit olsa da d sınıfı konfor odaklı olduğundan süspansiyonlar yumuşak lastik yanağı geniş olduğundan c sınıfı gibi viraj yapamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bugatti1907 -- 7 Mart 2019; 11:50:24 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hem focus hem mondeo kullandım. Focus kalkış ve ara hızlanmalarda daha canlı idi. İkisi de 1.6 benzinli tüplü ama focus 100hp mondeo 125 hp. Buna rağmen focus daha canlı bir araç. Yol tutmaları hemen hemen aynı.
    Ama uzun yolda mondeo focusa göre çok daha konforlu ve keyifli. İlnginç bir şekilde mondeo daha az yakıyor. Son hızı daha yüksek.Aklıma gelenler bunlar.
    _____________________________
  • Aslında olay tamamen üreticinin arabasını nasıl yapmak istediğine bağlı. Bu bağlamda C-D-E sınıfları pek bir şey ifade etmiyor, çünkü bunlar araçların boyutlarına göre belirleniyor.
    Lüks bir araç doğal olarak geniş olmalı. Bu da boyutlarını artırdığından, segment atlamış oluyor. E veya D segmentinin konfor odaklı sayılmasının sebebi bu.
    Ama genel olarak, küçük araçların limitlerinin potansiyeli daha yüksektir, dar ve keskin yollarda daha başarılıdır. Ama bu demek değildir ki her küçük araç, büyük araçtan daha çeviktir.
    İstedikten sonra bir buçuk tonluk station'la BMW, Alfa gibi rakiplere karşı yarışlar kazanıp; diğer yandan i20'yle yüksek hızları korkutucu hale getirmek mümkün yani. İşin özeti arada mutlak bir çizgi yok. Olay tamamen marka/model üzerinde bitiyor.

    Nam-ı diğer "uçan tuğla".
    C-D-E segment araçlar arasındaki fark



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 7 Mart 2019; 18:15:21 >
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU




  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Aslında direk ağırlık diyemeyiz. Mesela g30 1700kg civarında e segment bir araç. F10 ondan daha ağır. Ama g30 dingil aralığı az daha uzun. Bence dingil aralığı ve toplam kütlenin kapladığı alanla beraber ağırlık merkezi de önemli. Ama koca koca arabalar öyle virajdan viraja atlayamaz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • F süper konfor
    E çok konfor
    D konfor
    C daha az konfor
    B çok daha az konfor
    A bu ne ya hu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ncap puanlari, yol tutus, konfor gibi farkliliklar olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • C D E segmentlerindeki asıl fark hacim güvenlik teknojileri konfor ve ince düşünülmüş ayrıntılardan meydana gelir kimi markalar güvenliği her segmentte aynı seyıvede tutarken kimi markalar sürüş keyfini kimi markalar malzeme kalitesini yakın tutar araçlarında ve diğer farklı noktalara göre ürünleri ayırıp pazarlamasını yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Malzeme kalitesi, genişlik, aks mesafesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.