Şimdi Ara

B ve C Segmenti arasindaki farklar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
20.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar merhaba,

    B ve C segmenti arasinda boyut haric ciddi farklar gercekten var mi?

    D sinifi tamam diyorum ama sanki bu iki segment arasinda cok fazla bir fark yok gibi. Donanim haric bu iki tip araci kullananlar yorumlarsa sevinirim.



  • B segmenti araclar genelde biraz kalite yoksunu oluyorlar. Daha sehir ici odakli. Daha hafif ve icinde kullanilan malzemeler genelde ileride ses cikartacak catir cutur lotecek sinir bozacak malzemelerle kapli oluyor. İceriye fazla ruzgar sesi aliyor. Konforlu olmuyor. Zaten sehir ici kavrami ile uretildiginden ayagimi yerden kessin mantigi hakim.

    C segmenti araclar biraz daha iyi oluyor. Biraz daha konfor odakli. Biraz daha rahat arabalar oluyor. Uzun yolda yormuyor. Daha agir daha oturakli oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    B segmenti araclar genelde biraz kalite yoksunu oluyorlar. Daha sehir ici odakli. Daha hafif ve icinde kullanilan malzemeler genelde ileride ses cikartacak catir cutur lotecek sinir bozacak malzemelerle kapli oluyor. İceriye fazla ruzgar sesi aliyor. Konforlu olmuyor. Zaten sehir ici kavrami ile uretildiginden ayagimi yerden kessin mantigi hakim.

    C segmenti araclar biraz daha iyi oluyor. Biraz daha konfor odakli. Biraz daha rahat arabalar oluyor. Uzun yolda yormuyor. Daha agir daha oturakli oluyor.
    Premiuma yakın markaların modelleri arasında artık çok fazla fark olmuyor. Golf-Polo veya Fiesta-Focus veya Yaris-Corolla

    Birkaç şey dışında çok fark yok aralarında kalite bağlamında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Premiuma yakın markaların modelleri arasında artık çok fazla fark olmuyor. Golf-Polo veya Fiesta-Focus veya Yaris-Corolla

    Birkaç şey dışında çok fark yok aralarında kalite bağlamında.

    Alıntıları Göster
    özellikle yalıtım fark gösteriyor b-c arasında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    B segmenti araclar genelde biraz kalite yoksunu oluyorlar. Daha sehir ici odakli. Daha hafif ve icinde kullanilan malzemeler genelde ileride ses cikartacak catir cutur lotecek sinir bozacak malzemelerle kapli oluyor. İceriye fazla ruzgar sesi aliyor. Konforlu olmuyor. Zaten sehir ici kavrami ile uretildiginden ayagimi yerden kessin mantigi hakim.

    C segmenti araclar biraz daha iyi oluyor. Biraz daha konfor odakli. Biraz daha rahat arabalar oluyor. Uzun yolda yormuyor. Daha agir daha oturakli oluyor.

    +1
    aradaki farkı anlamak için iki arabayla da uzun yola gitmek lazım .
    Şehiriçi zaten kısa mesafede önemi çok olmuyor ama uzun yolda B sınıfı yoruyor,
    konforlu değil,yol tutuş iyi değil , arkadakiler rahat edemiyor.
    Yalıtım farkı , malzeme kalitesi farkı , tokluk farkı vs. var .
    Uzun yol yapanların C sınıfından aşağı düşmemesi mantıklı olur.
    Şehiriçi kullanılacaksa B sınıfı mantıklı.
    Şu da var yıllar geçtikçe arabalar boyut ve kalite olarak artıyor.
    Eskinin B sınıfı ile şu anın A sınıfı nerdeyse aynı . Eski 95 model clio-corsa vs-yeni i10 gibi.
    Dolayısıyla kıyas yapılacaksa sıfır araçlar arasında yapılmalı.
    Ve bi polo ile golf veya fiesta ile focus kesinlikle bariz farklı araçlar .
    Ama bu net hissdebilmek için uzun yola cıkmak lazım ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    C'ler daha oturaklı oluyor valla. C'den Bye geçince attan inip eşeğe binmiş gibi oluyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    C'ler daha oturaklı oluyor valla. C'den Bye geçince attan inip eşeğe binmiş gibi oluyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    Dolu bir B sınıfını en boş C sınıfına tercih ederim. Kesinlikle fazla km yapanlar ve şehir dışı kullanımlar C sınıfı ve üzeri diyorum. Konfor dediğiniz şey. Aracın aldığı yol sesi, rüzgar sesi, kabin içerisindeki sesler, kabin genişliği, yolcuların yoldaki bozuklukları daha az hissetmesi, yolcuların içeride daha rahat oturması vs. bunlar hep konfordur. B sınıfı araçlarda konfor daha azdır. O yüzden ne yapıp ne edip imkanım elverdiğince C sınıfı bakarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fleetwood

    Dolu bir B sınıfını en boş C sınıfına tercih ederim. Kesinlikle fazla km yapanlar ve şehir dışı kullanımlar C sınıfı ve üzeri diyorum. Konfor dediğiniz şey. Aracın aldığı yol sesi, rüzgar sesi, kabin içerisindeki sesler, kabin genişliği, yolcuların yoldaki bozuklukları daha az hissetmesi, yolcuların içeride daha rahat oturması vs. bunlar hep konfordur. B sınıfı araçlarda konfor daha azdır. O yüzden ne yapıp ne edip imkanım elverdiğince C sınıfı bakarım.

    Alıntıları Göster
    boyutlar artar, konfor artar, motor gücü artar
    c sınıfı özellikle hb alınırsa yine şehiriçinde rahat parkedilir, uzun yolda b sınıfı kadar yormaz
    b sınıfı araca düşük hacimdeki motorlarda en güçlüleri verilmez, örneğin c sınıfına 1.6 dizel 120 hp koyarlar b sınıfına 100 hp versiyonunu verirler
    d sınıfı araçlarda 2.0 motorluları alamıyorsanız aynı motorlu c sınıfı araç d sınıfı aracı sollar gider
    b sınıfı araç motorları ideal tüketimini 80-100 arası hızlarda sağlarken c sınıfı araç 100-120 arası verir, daha hızlı giderek ekonomi yapar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Master_Evil -- 22 Haziran 2018; 20:43:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    B segmenti araclar genelde biraz kalite yoksunu oluyorlar. Daha sehir ici odakli. Daha hafif ve icinde kullanilan malzemeler genelde ileride ses cikartacak catir cutur lotecek sinir bozacak malzemelerle kapli oluyor. İceriye fazla ruzgar sesi aliyor. Konforlu olmuyor. Zaten sehir ici kavrami ile uretildiginden ayagimi yerden kessin mantigi hakim.

    C segmenti araclar biraz daha iyi oluyor. Biraz daha konfor odakli. Biraz daha rahat arabalar oluyor. Uzun yolda yormuyor. Daha agir daha oturakli oluyor.

    +1
    aradaki farkı anlamak için iki arabayla da uzun yola gitmek lazım .
    Şehiriçi zaten kısa mesafede önemi çok olmuyor ama uzun yolda B sınıfı yoruyor,
    konforlu değil,yol tutuş iyi değil , arkadakiler rahat edemiyor.
    Yalıtım farkı , malzeme kalitesi farkı , tokluk farkı vs. var .
    Uzun yol yapanların C sınıfından aşağı düşmemesi mantıklı olur.
    Şehiriçi kullanılacaksa B sınıfı mantıklı.
    Şu da var yıllar geçtikçe arabalar boyut ve kalite olarak artıyor.
    Eskinin B sınıfı ile şu anın A sınıfı nerdeyse aynı . Eski 95 model clio-corsa vs-yeni i10 gibi.
    Dolayısıyla kıyas yapılacaksa sıfır araçlar arasında yapılmalı.
    Ve bi polo ile golf veya fiesta ile focus kesinlikle bariz farklı araçlar .
    Ama bu net hissdebilmek için uzun yola cıkmak lazım ..

    +1. Bende 2013 Corsa var. Arkadaşta 2012 Astra var . Bariz fark var. Yalıtım, yol tutuş , iç hacim açısından Astrayı kullanmadım, şehir içinde bindim. Ya işte ne kadar ekmek o kadar köfte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F997573F0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    B segmenti araclar genelde biraz kalite yoksunu oluyorlar. Daha sehir ici odakli. Daha hafif ve icinde kullanilan malzemeler genelde ileride ses cikartacak catir cutur lotecek sinir bozacak malzemelerle kapli oluyor. İceriye fazla ruzgar sesi aliyor. Konforlu olmuyor. Zaten sehir ici kavrami ile uretildiginden ayagimi yerden kessin mantigi hakim.

    C segmenti araclar biraz daha iyi oluyor. Biraz daha konfor odakli. Biraz daha rahat arabalar oluyor. Uzun yolda yormuyor. Daha agir daha oturakli oluyor.

    +1
    aradaki farkı anlamak için iki arabayla da uzun yola gitmek lazım .
    Şehiriçi zaten kısa mesafede önemi çok olmuyor ama uzun yolda B sınıfı yoruyor,
    konforlu değil,yol tutuş iyi değil , arkadakiler rahat edemiyor.
    Yalıtım farkı , malzeme kalitesi farkı , tokluk farkı vs. var .
    Uzun yol yapanların C sınıfından aşağı düşmemesi mantıklı olur.
    Şehiriçi kullanılacaksa B sınıfı mantıklı.
    Şu da var yıllar geçtikçe arabalar boyut ve kalite olarak artıyor.
    Eskinin B sınıfı ile şu anın A sınıfı nerdeyse aynı . Eski 95 model clio-corsa vs-yeni i10 gibi.
    Dolayısıyla kıyas yapılacaksa sıfır araçlar arasında yapılmalı.
    Ve bi polo ile golf veya fiesta ile focus kesinlikle bariz farklı araçlar .
    Ama bu net hissdebilmek için uzun yola cıkmak lazım ..

    +1. Bende 2013 Corsa var. Arkadaşta 2012 Astra var . Bariz fark var. Yalıtım, yol tutuş , iç hacim açısından Astrayı kullanmadım, şehir içinde bindim. Ya işte ne kadar ekmek o kadar köfte.

    Alıntıları Göster
    B ile C arasında çok fazla fark var.. C ile D arasında o kadar aşırı değil mesela. Bir Golf ile Passat arasında dağlar kadar kalite farkı yok neredeyse aynı hatta yeni Golf daha kaliteli bile denilebilir yer yer.. Ama polo ile Golf arasında fark çok fazla..

    Şuan C segmenti bir araca biniyorum.. Aralık ayında şu indirimler olduğunda,chevrolet in çekilmesi falan muhabbetı olduğunda Aveo Sedan 1.3 LTZ yi 34.500 Tl ye bulmuştum tanıdık vasıtasıyla.. Fakat almamıştım gidip 2. el 308 aldım. Dün oto yıkamada bi aveo gördüm ltz sedan bi inceleyim dedim içine oturdum falan.. İyiki almamışım dedim. Gerçekten çok kalitesiz geldi.

    Yani buradan şu sonuçta çıkarılabilir ; 0 km B segmenti alacağıma 2. el C segmenti alınır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F997573F0

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    B segmenti araclar genelde biraz kalite yoksunu oluyorlar. Daha sehir ici odakli. Daha hafif ve icinde kullanilan malzemeler genelde ileride ses cikartacak catir cutur lotecek sinir bozacak malzemelerle kapli oluyor. İceriye fazla ruzgar sesi aliyor. Konforlu olmuyor. Zaten sehir ici kavrami ile uretildiginden ayagimi yerden kessin mantigi hakim.

    C segmenti araclar biraz daha iyi oluyor. Biraz daha konfor odakli. Biraz daha rahat arabalar oluyor. Uzun yolda yormuyor. Daha agir daha oturakli oluyor.

    +1
    aradaki farkı anlamak için iki arabayla da uzun yola gitmek lazım .
    Şehiriçi zaten kısa mesafede önemi çok olmuyor ama uzun yolda B sınıfı yoruyor,
    konforlu değil,yol tutuş iyi değil , arkadakiler rahat edemiyor.
    Yalıtım farkı , malzeme kalitesi farkı , tokluk farkı vs. var .
    Uzun yol yapanların C sınıfından aşağı düşmemesi mantıklı olur.
    Şehiriçi kullanılacaksa B sınıfı mantıklı.
    Şu da var yıllar geçtikçe arabalar boyut ve kalite olarak artıyor.
    Eskinin B sınıfı ile şu anın A sınıfı nerdeyse aynı . Eski 95 model clio-corsa vs-yeni i10 gibi.
    Dolayısıyla kıyas yapılacaksa sıfır araçlar arasında yapılmalı.
    Ve bi polo ile golf veya fiesta ile focus kesinlikle bariz farklı araçlar .
    Ama bu net hissdebilmek için uzun yola cıkmak lazım ..

    +1. Bende 2013 Corsa var. Arkadaşta 2012 Astra var . Bariz fark var. Yalıtım, yol tutuş , iç hacim açısından Astrayı kullanmadım, şehir içinde bindim. Ya işte ne kadar ekmek o kadar köfte.

    Alıntıları Göster
    Ailenin tek C sınıfı aracı Astra ile şehir içinde seyahat daha zor. Yani ne bileyim belki de motorun güçsüz gelmesinden olabilir, vites kemikliliğinden olabilir. Beni rahat hissettirmiyor. Ama diğer tüm araçlarımızdan çok daha oturaklı, kaliteli, yalıtımlı ve donanımlı. Donanımlı ama Punto ile kafa kafaya donanımları. Yıl farkı olduğundan sanırım.

    Astra ile 80 90 ile dönülen virajlar, diğer araçlarla 60 70 civarı. Bunda lastik ebatı farklılığı da önem arz ediyor tabi ki. Yalıtım demiştik Astra gürültülü bir C sınıfı olmasına karşın, bizdeki B sınıflarına göre baya sessiz. Gene genelde konforsuz sayılan Astra, diğer B sınıf araçlarımıza göre baya konforlu. Kişiye göre değişir ama en ideal sınıf şehir içi %80 - şehir dışı %20 ise B sınıfı araçtır. Ama %50 %50 ise C sınıfıdır. Ama şehir dışı %80 civarı ise en iyisi D sınıfıdır. Kafamda oluşturulan durum bu. A sınıfına pek şans vermiyorum çünkü şehir dışı yollarda çok savruluyor ve bagaj yok. Bu şartlarla ben B sınıfında mutluyum


    Not: Ama yıllar geçer ailemi kurarım araba büyütmek zorunda kalırım, o zaman C sınıfı ideal olabilir. Bir üst yazıda da 308'i görünce içim gitmedi değil açıp 308'lere baktım gene



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 5 Ocak 2014; 13:35:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Ailenin tek C sınıfı aracı Astra ile şehir içinde seyahat daha zor. Yani ne bileyim belki de motorun güçsüz gelmesinden olabilir, vites kemikliliğinden olabilir. Beni rahat hissettirmiyor. Ama diğer tüm araçlarımızdan çok daha oturaklı, kaliteli, yalıtımlı ve donanımlı. Donanımlı ama Punto ile kafa kafaya donanımları. Yıl farkı olduğundan sanırım.

    Astra ile 80 90 ile dönülen virajlar, diğer araçlarla 60 70 civarı. Bunda lastik ebatı farklılığı da önem arz ediyor tabi ki. Yalıtım demiştik Astra gürültülü bir C sınıfı olmasına karşın, bizdeki B sınıflarına göre baya sessiz. Gene genelde konforsuz sayılan Astra, diğer B sınıf araçlarımıza göre baya konforlu. Kişiye göre değişir ama en ideal sınıf şehir içi %80 - şehir dışı %20 ise B sınıfı araçtır. Ama %50 %50 ise C sınıfıdır. Ama şehir dışı %80 civarı ise en iyisi D sınıfıdır. Kafamda oluşturulan durum bu. A sınıfına pek şans vermiyorum çünkü şehir dışı yollarda çok savruluyor ve bagaj yok. Bu şartlarla ben B sınıfında mutluyum


    Not: Ama yıllar geçer ailemi kurarım araba büyütmek zorunda kalırım, o zaman C sınıfı ideal olabilir. Bir üst yazıda da 308'i görünce içim gitmedi değil açıp 308'lere baktım gene

    Alıntıları Göster
    peki rapid ve toledoya ne diyorsunuz?içi en az octavia jetta leon kadar geniş keza diz mesafesi de.bagaj desen devasa.sadece iç plastikleri biraz sert.olsun o da iç plastikleri öpecek halimiz yok.belki ileride sert yapıısndan ötürü gıcırtı yapmaya başlayabilir o kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    B ile C arasında çok fazla fark var.. C ile D arasında o kadar aşırı değil mesela. Bir Golf ile Passat arasında dağlar kadar kalite farkı yok neredeyse aynı hatta yeni Golf daha kaliteli bile denilebilir yer yer.. Ama polo ile Golf arasında fark çok fazla..

    Şuan C segmenti bir araca biniyorum.. Aralık ayında şu indirimler olduğunda,chevrolet in çekilmesi falan muhabbetı olduğunda Aveo Sedan 1.3 LTZ yi 34.500 Tl ye bulmuştum tanıdık vasıtasıyla.. Fakat almamıştım gidip 2. el 308 aldım. Dün oto yıkamada bi aveo gördüm ltz sedan bi inceleyim dedim içine oturdum falan.. İyiki almamışım dedim. Gerçekten çok kalitesiz geldi.

    Yani buradan şu sonuçta çıkarılabilir ; 0 km B segmenti alacağıma 2. el C segmenti alınır

    Hocam golf -passat konusunda ben de benzer izlenim edinmiştim .
    bunun en önemli nedei sanrım passatın 10 senedir aynı platform -aynı teknoloji ile satılması.
    Yeni kasası çıktığında yine passat farkı açar diye düşünüyorum ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    peki rapid ve toledoya ne diyorsunuz?içi en az octavia jetta leon kadar geniş keza diz mesafesi de.bagaj desen devasa.sadece iç plastikleri biraz sert.olsun o da iç plastikleri öpecek halimiz yok.belki ileride sert yapıısndan ötürü gıcırtı yapmaya başlayabilir o kadar.

    bilmediğimden soruyorum : rapid ,toledo,301, c-elyse,symbol gibi araçların güvenlik testleri var mı?
    bana bu araçlar şirket aracı veya tamamen ekonomik olsun diye üretilmiş bi çok şeyden taviiz verilmiş araçlar gibi geliyor...
    Mesela bu araçalrda devasa bagajlar var , nerdeyse D sınıflarından büyük. Nasıl oluyor da oluyor ; B sınıfında bu kadar büyük bagajlar ?
    İç hacimleri keza geniş , bu arabalar açıkcası güvenlik konusunda beni endişelendiriyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disconnectus_Erectus -- 5 Ocak 2014; 14:06:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    peki rapid ve toledoya ne diyorsunuz?içi en az octavia jetta leon kadar geniş keza diz mesafesi de.bagaj desen devasa.sadece iç plastikleri biraz sert.olsun o da iç plastikleri öpecek halimiz yok.belki ileride sert yapıısndan ötürü gıcırtı yapmaya başlayabilir o kadar.

    bilmediğimden soruyorum : rapid ,toledo,301, c-elyse,symbol gibi araçların güvenlik testleri var mı?
    bana bu araçlar şirket aracı veya tamamen ekonomik olsun diye üretilmiş bi çok şeyden taviiz verilmiş araçlar gibi geliyor...
    Mesela bu araçalrda devasa bagajlar var , nerdeyse D sınıflarından büyük. Nasıl oluyor da oluyor ; B sınıfında bu kadar büyük bagajlar ?
    İç hacimleri keza geniş , bu arabalar açıkcası güvenlik konusunda beni endişelendiriyor...

    rapid toledo güvenlikten 5 yıldız almış araçlar.ama bakın sadece rapid ve toledo diyorum diğerlerinin güvenik testlerine katılmamış.ve toledoya dikkat ederseniz boş modeli olan referance modelinde tüm güvenlik ekipmanları tam ve donanımlı araçlar.içleri de enteresan bir şekilde çok geniş.bagajları liftback yani camla birlikte açılıyor çok geniş nasıl yapıyorlar bilmiyorum.tabi sürüş konforu ve iç mekan malzeme kalitesi hariç alt takım motor ve kasa güvenli ve çok sağlam yani bir üst sınıf c sınıfıyla aynı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    peki rapid ve toledoya ne diyorsunuz?içi en az octavia jetta leon kadar geniş keza diz mesafesi de.bagaj desen devasa.sadece iç plastikleri biraz sert.olsun o da iç plastikleri öpecek halimiz yok.belki ileride sert yapıısndan ötürü gıcırtı yapmaya başlayabilir o kadar.

    bilmediğimden soruyorum : rapid ,toledo,301, c-elyse,symbol gibi araçların güvenlik testleri var mı?
    bana bu araçlar şirket aracı veya tamamen ekonomik olsun diye üretilmiş bi çok şeyden taviiz verilmiş araçlar gibi geliyor...
    Mesela bu araçalrda devasa bagajlar var , nerdeyse D sınıflarından büyük. Nasıl oluyor da oluyor ; B sınıfında bu kadar büyük bagajlar ?
    İç hacimleri keza geniş , bu arabalar açıkcası güvenlik konusunda beni endişelendiriyor...

    rapid toledo güvenlikten 5 yıldız almış araçlar.ama bakın sadece rapid ve toledo diyorum diğerlerinin güvenik testlerine katılmamış.ve toledoya dikkat ederseniz boş modeli olan referance modelinde tüm güvenlik ekipmanları tam ve donanımlı araçlar.içleri de enteresan bir şekilde çok geniş.bagajları liftback yani camla birlikte açılıyor çok geniş nasıl yapıyorlar bilmiyorum.tabi sürüş konforu ve iç mekan malzeme kalitesi hariç alt takım motor ve kasa güvenli ve çok sağlam yani bir üst sınıf c sınıfıyla aynı.

    Rapid ve Toledonun 5 yıldız aldığını bilmiyordum
    Peki bu arabaların platformu ne ? mqb mi?
    Bi de şu dikkatimi çekti , vag yeni nesil araçlarında hep 4 lt altı değerler yakalarken rapidde mesela 4.4 ortalaması var.
    Motor eski tip mi kullanılıyor acaba ?
    Hocam 5 yıldızı da varsa cidden tercih edilebilecek araçlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    peki rapid ve toledoya ne diyorsunuz?içi en az octavia jetta leon kadar geniş keza diz mesafesi de.bagaj desen devasa.sadece iç plastikleri biraz sert.olsun o da iç plastikleri öpecek halimiz yok.belki ileride sert yapıısndan ötürü gıcırtı yapmaya başlayabilir o kadar.

    bilmediğimden soruyorum : rapid ,toledo,301, c-elyse,symbol gibi araçların güvenlik testleri var mı?
    bana bu araçlar şirket aracı veya tamamen ekonomik olsun diye üretilmiş bi çok şeyden taviiz verilmiş araçlar gibi geliyor...
    Mesela bu araçalrda devasa bagajlar var , nerdeyse D sınıflarından büyük. Nasıl oluyor da oluyor ; B sınıfında bu kadar büyük bagajlar ?
    İç hacimleri keza geniş , bu arabalar açıkcası güvenlik konusunda beni endişelendiriyor...

    Bircok c sinifi aracin bagaji da d sinifi araclardan genis. Mesela octavia bircok d sinifi aractan genis bagaja sahip. Tamamen yapilan tasarimin amaciyla iliskili. Birde o kasada kullanilacak en buyuk motorla ilgili. kullanilacak en buyuk motor ne kadar buyul olursa kasa tasariminda diger bolumlere ayrilacak pay da farklilik gosteriyor. B segmenti bir symbolde v6 kullanilmayacagi icin bagaja daha fazla alan ayirabiliyor muhendisler. Bir de kapi kalinliklari vsde genisligi etkiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogretmenht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    peki rapid ve toledoya ne diyorsunuz?içi en az octavia jetta leon kadar geniş keza diz mesafesi de.bagaj desen devasa.sadece iç plastikleri biraz sert.olsun o da iç plastikleri öpecek halimiz yok.belki ileride sert yapıısndan ötürü gıcırtı yapmaya başlayabilir o kadar.

    bilmediğimden soruyorum : rapid ,toledo,301, c-elyse,symbol gibi araçların güvenlik testleri var mı?
    bana bu araçlar şirket aracı veya tamamen ekonomik olsun diye üretilmiş bi çok şeyden taviiz verilmiş araçlar gibi geliyor...
    Mesela bu araçalrda devasa bagajlar var , nerdeyse D sınıflarından büyük. Nasıl oluyor da oluyor ; B sınıfında bu kadar büyük bagajlar ?
    İç hacimleri keza geniş , bu arabalar açıkcası güvenlik konusunda beni endişelendiriyor...

    Bircok c sinifi aracin bagaji da d sinifi araclardan genis. Mesela octavia bircok d sinifi aractan genis bagaja sahip. Tamamen yapilan tasarimin amaciyla iliskili. Birde o kasada kullanilacak en buyuk motorla ilgili. kullanilacak en buyuk motor ne kadar buyul olursa kasa tasariminda diger bolumlere ayrilacak pay da farklilik gosteriyor. B segmenti bir symbolde v6 kullanilmayacagi icin bagaja daha fazla alan ayirabiliyor muhendisler. Bir de kapi kalinliklari vsde genisligi etkiliyor.

    Alıntıları Göster
    uzun yolda biraz daha az rahat edersiniz hepsi bu.

    şehiriçi kullanımda farkettirecek pek de birşey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    peki rapid ve toledoya ne diyorsunuz?içi en az octavia jetta leon kadar geniş keza diz mesafesi de.bagaj desen devasa.sadece iç plastikleri biraz sert.olsun o da iç plastikleri öpecek halimiz yok.belki ileride sert yapıısndan ötürü gıcırtı yapmaya başlayabilir o kadar.

    bilmediğimden soruyorum : rapid ,toledo,301, c-elyse,symbol gibi araçların güvenlik testleri var mı?
    bana bu araçlar şirket aracı veya tamamen ekonomik olsun diye üretilmiş bi çok şeyden taviiz verilmiş araçlar gibi geliyor...
    Mesela bu araçalrda devasa bagajlar var , nerdeyse D sınıflarından büyük. Nasıl oluyor da oluyor ; B sınıfında bu kadar büyük bagajlar ?
    İç hacimleri keza geniş , bu arabalar açıkcası güvenlik konusunda beni endişelendiriyor...

    rapid toledo güvenlikten 5 yıldız almış araçlar.ama bakın sadece rapid ve toledo diyorum diğerlerinin güvenik testlerine katılmamış.ve toledoya dikkat ederseniz boş modeli olan referance modelinde tüm güvenlik ekipmanları tam ve donanımlı araçlar.içleri de enteresan bir şekilde çok geniş.bagajları liftback yani camla birlikte açılıyor çok geniş nasıl yapıyorlar bilmiyorum.tabi sürüş konforu ve iç mekan malzeme kalitesi hariç alt takım motor ve kasa güvenli ve çok sağlam yani bir üst sınıf c sınıfıyla aynı.

    Rapid ve Toledonun 5 yıldız aldığını bilmiyordum
    Peki bu arabaların platformu ne ? mqb mi?
    Bi de şu dikkatimi çekti , vag yeni nesil araçlarında hep 4 lt altı değerler yakalarken rapidde mesela 4.4 ortalaması var.
    Motor eski tip mi kullanılıyor acaba ?
    Hocam 5 yıldızı da varsa cidden tercih edilebilecek araçlar...

    Alıntıları Göster
    Benim gördüğüm tek fark bagaj
    Bagaja büyük boy valiz zorla sığıyor yanına 2laptop çantası bagaj tamamdır. 2. valiz için tekli arkayı yatırıyorum.
    Onun dışında yol tutuşu donanım, kalite gayet iyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Benim gördüğüm tek fark bagaj
    Bagaja büyük boy valiz zorla sığıyor yanına 2laptop çantası bagaj tamamdır. 2. valiz için tekli arkayı yatırıyorum.
    Onun dışında yol tutuşu donanım, kalite gayet iyi

    Alıntıları Göster
    Her sınıf arasında belirli bir kalite farkı olur. Alt sınıfta kullanılan ucuz malzemeler, bir üst sınıfta daha az olur. Dolayısıyla özellikle iç mekan kalitesi sınıf ilerledikçe gelişir. Ayrıca izolasyona da sınıf yükseldikçe daha önem verildiğinden üst sınıfların izolasyonları her zaman daha iyidir. Donanım konusuna girmiyorum her araba için geçerli olmasa da haliyle genelde sınıf ilerledikçe donanım ve o donanımın kalitesi artar. Ancak en önemli konu konfordur. Araçlarımızda konforu öncelikle süspansiyonlar belirler. Sonra tekerler, motor, şanzıman uyumu, koltuk rahatlığı, izolasyon vs.

    Ama en önemli konu amortisörün yapısıdır. Amartisörlerin çalışmasına eşlik eden ve konforu belirleyen ve aslında çoğu kişinin dikkat etmediği bir diğer önemli husus da dingil mesafesidir. Yani ön ve arka tekerleklerin arasındaki mesafe. Küçük araçlarda haliyle bu mesafe kısa olur. Bu mesafe ne kadar kısa olursa; araç o kadar oynak, zıplamaya meyilli, çukur ve tümseklerde hoppidi hoppidi giden bir yapıya sahip olur. Dingil mesafesi arttıkça çukurlar ve tümsekler daha iyi tolere edilmeye başlanır. Çünkü bir teker çukura girip çıkarken öbürü henüz yaklaşıyor olur, aradaki bu süre konfor verir, kasa daha az sallanır, kısa dingilde bir tekerlek çıkarken hemen ardında öbürü de girer ve kasa çok sallanır, e içindekiler de. Haliyle c sınıfı araçlar b sınıf araçlardan daha az oynak olurlar. Bundan dolayı da yola daha iyi oturur ve daha konforlu bir sürüş verirler. Bu fark c den d'ye veya d'den e'ye geçtiğinizde de aynen görülecektir.

    Misal bir golf sürdükten sonra polo sürdüğünüzde aracın ne kadar oynak, hoplamaya zıplamaya açık, yere tam oturmayan bir araç olduğunu fark edersiniz. Bunu iç mekan hacminin daha az olması ve malzeme kalitesinin düşüklüğü takip eder. Şimdi ama bütün butonlar ortak demeyin. İş butonla bitmiyor, koltuk içi döşemeleri, koltuklar arasın daki kol dayamaları, koltukların kendi yapıları ve kumaşları çok fark etmekte. Golften sonra polo koltukları iskemle gibi rahatsız misal. Aracın ön konsolunun kaliteli yapısı olmasa sırf vw kalitesi diye o paraları hakedecek bir araba değil bence. Ama jetta, golf öyle değil, özellikle golf mesela. Aynı şey tüm markalarda geçerli. Bir fiestadan focus'a geçtiğinizde de genel malzme kalitesi ve dingil mesafesinin artmasından gelen oturaklılığı hemen fark edersiniz mesela.

    Özetinde b ile c arasında ufak bir hacim farkı değil çok bariz genel bir kalite vardır. Bu da sürücü keyfini doğrudan belirler. Tüm bu yazdıkların orda burda okuyup, izlediğim videolardan öğrendiğim şeyler dğeil bizzat yıllar içinde bulunduğum farklı araçlardan edindiğim tecrübelerimdir.


    Bana göre adam gibi kalite ve keyif d sınıfından itibaren başlıyor. O d sınıfı içinde; e sınıfı bir araç sürdüğünüzde, ben de bunu araba sanıyordum be, olay buymuş dersiniz. Gerçek keyif e den itibaren ama çoğu kişiye ulaşılabilir değil haliyle. O yüzden bence sıfır c yerine, temiz düşük km d sınıf almak her zaman çok daha iyidir.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.