DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Buzdolabı su akıtıyor. Teknik olarak bilgili arkadaşlardan yardım talebi.
47
Cevap
0
Favori
172.437
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Ev Elektroniği ve Elektrikli Ev Aletleri >> Elektrikli Küçük Ev Aletleri >> Buzdolabı su akıtıyor. Teknik olarak bilgili arkadaşlardan yardım talebi.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      471 Mesaj
      21 Nisan 2009 11:53:59 Konu Sahibi
      Arçelik 5070 No-Frost buzdolabımız var. Yıllardır sorunsuz kullanırız. Dolabın no-frost kısmında erime gibi bir durum olmamasına rağmen, alt bölümün tavanından birkaç noktadan su damlıyor. Bunun nedeni nedir? Biraz elimiz yatkın, çözebilir miyiz tavsiyelerinizle?



      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      305 Mesaj
      21 Nisan 2009 12:19:27
      Bizde de Arçelik 5092 no frost buzdolabı var.Bazen alt kısmın tavan bölümünde birkaç damla su bizim dolapta da oluyor. Sanırım İçerideki yoğunlaşmadan kaynaklanıyor.Ağzı açık bırakılan yiyeceklerden olabilir diye düşünüyorum. Fakat şu an yok kışın soğuk günlerde birkaç kez oldu ve geçti.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      7975 Mesaj
      26 Nisan 2009 13:21:01
      Bizim aeg o şekilde rahmetli oldu bir süre sonra pas olayı ortaya çukacak ve paslı su akacaktır şimdiden bakmak daha iyi olacak bence
      |
      |
      _____________________________

      Acı su da tatlı su da berraktır. Sakın görünüşe aldanma. Görünüşte herkes insandır ama gerçek insan HAL ehli olandır! (Hz.Mevlana)
    • Yüzbaşı
      456 Mesaj
      19 Temmuz 2009 11:15:46
      arkadaşlar bu sorunun bir cevabı yokm u anlayan bir arkadaş bizdede aynı buzdolabından var ve 4 senedir aynı her sene içini boşaltıp kapatıyoruz 2 gün duruyor sonra tekrar açıyoruz acaba bu neden böyle içindeki raflar hep su o üstteki havalandırma gibi delikten su damlıyo sürekli
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1506 Mesaj
      21 Temmuz 2009 19:10:20
      soğutucu boru üzerinde karlanmayı önlemek için...
      defrost denilen kısa süreli buz çözme olayı vardır...
      24 saatte bir 5 dakikacık ısıtma durumu...
      ya küçük bir rezistans yada içinden sıcak gaz geçen bir boru bu görevi yapıyor...
      bunun sonucu biraz yoğuşma (su damlacıkları) oluşabilir...
      idare edin...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vtnsvr -- 21 Temmuz 2009; 19:18:35 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      344 Mesaj
      31 Temmuz 2009 14:05:23
      Benim buzdolabında olmuştu, servis çağırdım. İçeride olan yoğuşmadan dolayı su oluyormuş ve gelen su arkada bulunan kapta toplanıyor. Sonra da buharlaşıyor. Zamanla bu sistemin biryerinde tıkanıklık olunca su daha fazla geliyor dedi. Dolabı öne çekti, arkadaki ufak bir filtreyi eliyle söktü, temizledi, taktı, 50 lira aldı. Problem çözüldü.
      Biliyorum berbat bir anlatım oldu.
      Kıssadan hisse: Çağırın servisi, ne yaptığına dikkat edin, ileride kendiniz rahatlıkla yaparsınız. Atla deve değil.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      31 Temmuz 2009 14:23:14
      sular kesilince oradan kullanırsınız
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      7217 Mesaj
      29 Ağustos 2009 09:19:14
      Çözüm şudur..Tecrübe konuşuyor...Okuyunuz... koyduğunuz sebze ve meyvayı saklama kaplarına koyup dolaba yerleştirmek..Taze sebze ve meyvada her zaman su var...Dolapta su oluşturan bunların içindeki zamanla açıga çıkan su....No frost değil normal dolaplar içinse su tahliye borusunun zamanla tortu yapıp tıkanması dolapta su akmasına sebep oluyor...iİnce bir telle ve sıcak su ile açılıyor...Buda eski profilo tecrübesi... Saygılarımla..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 29 Ağustos 2009; 9:20:40 >
      |
      |
      _____________________________

      HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

      NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....
    • Yarbay
      4527 Mesaj
      18 Eylül 2011 16:46:25
      Benzer sıkıntı bende de var 2 gündür.. şıp şıp su damlıyor resmen.. buharlaşma ile filan ilgisi yok.. bilen varmı çözümü??
      |
      |
      _____________________________

      • Asrock N68C-GS FX AMD DDR2 DDR3 1066MHz Soket AM3 AM2 AM2, Amd FX-4100 X4 3.6 Ghz Soket AM3, MSI N9600 GT, 320 GB WD Harddisk, 2x2 Gb 1333 Mhz DDR3 Kingston Ram, LG Dvd-RW, Everest 460W Kasa
      • 13" MacBook 2.4 GHz Retina 2.4 GHz çift çekirdekli Intel Core i5 2.9 GHz'e kadar Turbo Boost 8 GB 1600 MHz bellek 256 GB PCIe tabanlı flash depolama Intel Iris Graphics 9 saat pil
    • Binbaşı
      1029 Mesaj
      18 Eylül 2011 20:57:57
      quote:

      Orijinalden alıntı: nicomedian

      Arçelik 5070 No-Frost buzdolabımız var. Yıllardır sorunsuz kullanırız. Dolabın no-frost kısmında erime gibi bir durum olmamasına rağmen, alt bölümün tavanından birkaç noktadan su damlıyor. Bunun nedeni nedir? Biraz elimiz yatkın, çözebilir miyiz tavsiyelerinizle?


      Başlığı gördüm " buzdolabım su akıtıyor " yazısını görünce direk dedim markası kesin " Arçeliktir". Başlığı tıkladım içeriğe yazıya baktım,marka tahmin ettiğim gibi Arçelikmiş.Son 10 senedir,çok duydum Arçelik buzdolabı kullananlardan su akıtıyor şikayeti.
      Ha geçen sene bir tanıdığımın Sharp marka buzdolabıda su akıtıyormuş,tam emin değilim ama evi taşırken nakliyeci dolabı bir yere mi vurmuş,yoksa yerine iyi sabitlememişlermi buzdolabını ne,uzmanını çağırmışlar,düzelmiş.Ya yerini sabitlememişler dolabı o yüzden yada taşırken sarsmışlar.Şu an acayip sessiz çalışıyor ve akıtmıyor.Ben 3000 dolara Amana almıştım ama keşke sessiz bir Sharp buzdolabına verseydim o kadar parayı dedim.Tamam Amana bambaşka ama,ne ses konusunda ne de içine sığdırabileceğiniz ürün miktarı konusunda Sharp Amana dan çok üstün bence.
      |
      |
      _____________________________




      Akıllı olman yetmez,bilgili de olmalısın. (Uzun süren ayrılıktan sonra çok sevdiğim Donanımhaber Forum sitesinde yazılarıma yakında başlayacağım.Soranlara çok teşekkür,sağlık sorunum olmadı,sadece iş yoğunluğu sebebiyle zamanım öğrenmeye ve paylaşmaya yetmedi.
    • Yarbay
      4527 Mesaj
      19 Eylül 2011 21:11:28
      Valla bende de arçelik var koku filtresinin ordan şığı şığır damlıyor..bikaç güne geçmezse servise haber vercem de 8 yıllık buzdolabı çok masraf da işime gelmiyor..
      |
      |
      _____________________________

      • Asrock N68C-GS FX AMD DDR2 DDR3 1066MHz Soket AM3 AM2 AM2, Amd FX-4100 X4 3.6 Ghz Soket AM3, MSI N9600 GT, 320 GB WD Harddisk, 2x2 Gb 1333 Mhz DDR3 Kingston Ram, LG Dvd-RW, Everest 460W Kasa
      • 13" MacBook 2.4 GHz Retina 2.4 GHz çift çekirdekli Intel Core i5 2.9 GHz'e kadar Turbo Boost 8 GB 1600 MHz bellek 256 GB PCIe tabanlı flash depolama Intel Iris Graphics 9 saat pil
    • Er
      2 Mesaj
      25 Eylül 2011 14:39:13
      Arçelik 5080 no frost buzdolabı çalışmayı durdurdu. Servis çağırdık ya kartında yada motordadır sorun dedi.. 200 civarı fiyat söyledi. Başka bir ustaya söyledik. O da buzdolabını böşaltıp birkaç gün fişini çekip dinlendirin dedi. Yaptık 2 gün fişi takınca gayet iyi çalışmaya başladı. 15 gün oldu yine tekrarladı arıza. yine fişini çekip dinlendirdik tekrar çalışmaya başladı. Şimdi buzluğum full dolu ve yine durdu.Buzluğumdaki sebzeler çözülmeden yardım istiyorum. 200 tl ödemek zorunda mıyım yoksa:( yardımcı olursanız sevinirim.
      _____________________________

    • Binbaşı
      1029 Mesaj
      25 Eylül 2011 20:38:45
      quote:

      Orijinalden alıntı: esra344454

      Arçelik 5080 no frost buzdolabı çalışmayı durdurdu. Servis çağırdık ya kartında yada motordadır sorun dedi.. 200 civarı fiyat söyledi. Başka bir ustaya söyledik. O da buzdolabını böşaltıp birkaç gün fişini çekip dinlendirin dedi. Yaptık 2 gün fişi takınca gayet iyi çalışmaya başladı. 15 gün oldu yine tekrarladı arıza. yine fişini çekip dinlendirdik tekrar çalışmaya başladı. Şimdi buzluğum full dolu ve yine durdu.Buzluğumdaki sebzeler çözülmeden yardım istiyorum. 200 tl ödemek zorunda mıyım yoksa:( yardımcı olursanız sevinirim.

      Garantisi bitti sanırım.Artık elektronik eşyaları öyle ayarlıyorlarki ömrünü öyle ayarlıyorlarki,garanti süresi geçince ya 3 ya 5 sene sonra cihazın ömrü bitiyor yada yedek parça alarak paralarınızı harcıyorsunuz.Beyaz eşya üreticilerinin kurnazlığı bu.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NetAnket.Net -- 27 Eylül 2011; 2:32:04 >
      _____________________________




      Akıllı olman yetmez,bilgili de olmalısın. (Uzun süren ayrılıktan sonra çok sevdiğim Donanımhaber Forum sitesinde yazılarıma yakında başlayacağım.Soranlara çok teşekkür,sağlık sorunum olmadı,sadece iş yoğunluğu sebebiyle zamanım öğrenmeye ve paylaşmaya yetmedi.
    • Yarbay
      12995 Mesaj
      26 Eylül 2011 01:07:41
      quote:

      Orijinalden alıntı: esra344454

      Arçelik 5080 no frost buzdolabı çalışmayı durdurdu. Servis çağırdık ya kartında yada motordadır sorun dedi.. 200 civarı fiyat söyledi. Başka bir ustaya söyledik. O da buzdolabını böşaltıp birkaç gün fişini çekip dinlendirin dedi. Yaptık 2 gün fişi takınca gayet iyi çalışmaya başladı. 15 gün oldu yine tekrarladı arıza. yine fişini çekip dinlendirdik tekrar çalışmaya başladı. Şimdi buzluğum full dolu ve yine durdu.Buzluğumdaki sebzeler çözülmeden yardım istiyorum. 200 tl ödemek zorunda mıyım yoksa:( yardımcı olursanız sevinirim.

      Durdudan kastınız soğutmanın durması sanırım. Cihaza kendiniz defrost yaptırdığınızda düzelme görüldüğüne göre buzdolabınızın defrost sisteminde hata var. Yani elektronik kart, defrost ısıtıcısı, kanal ısıtıcısı ve termal sigortada sorun olabilir. Buzdolabınızın bu durumda arıza moduna geçmesi lazım, geçmediğine göre elektronik kart olma ihtimali daha fazla geldi bana. Tavsiyem işten iyi anlayan birine gösterin, ısıtıcıları değiştirmek tecrübe ister.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4527 Mesaj
      26 Eylül 2011 15:33:21
      Isıtıcı değişimine herşey dahil 100 dediler.. timer filan dahil..
      |
      |
      _____________________________

      • Asrock N68C-GS FX AMD DDR2 DDR3 1066MHz Soket AM3 AM2 AM2, Amd FX-4100 X4 3.6 Ghz Soket AM3, MSI N9600 GT, 320 GB WD Harddisk, 2x2 Gb 1333 Mhz DDR3 Kingston Ram, LG Dvd-RW, Everest 460W Kasa
      • 13" MacBook 2.4 GHz Retina 2.4 GHz çift çekirdekli Intel Core i5 2.9 GHz'e kadar Turbo Boost 8 GB 1600 MHz bellek 256 GB PCIe tabanlı flash depolama Intel Iris Graphics 9 saat pil
    • Er
      2 Mesaj
      27 Eylül 2011 15:08:31
      Öncelikle ilginiz için teşekkürler. Durmadan kastım soğutmayı durdurdu. Işığı yanıyor fakat ne çalışma sesi nede soğutması var. Alt buzdolabı kapağını açarken filtreden(tam olarak ne olduğunu bilmiyorum hava koku yada soğutma filtresidir diye düşünüyorum, siz daha iyi bilirsiniz) karlar dökülüyor, ve su damlacıkları. Arıza ışığı yanıp sönüyor, arıza moduna geçiyor dediğiniz gibi. İşte bende sonrasında fişini çekip dinlendiriyorum! Tamirciye pek güvenemedim, motor yada karttadır diyince sorun.. yada önyargı.. neyse teşekkürler. sizin cevabınıza göre ya o ustayı yada farklı bir usta çağırıcam.. Hayırlı günler.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3149 Mesaj
      28 Eylül 2011 12:40:54
      quote:

      Orijinalden alıntı: NetAnket.Net


      Alıntıları Göster


      Garantisi bitti sanırım.Artık elektronik eşyaları öyle ayarlıyorlarki ömrünü öyle ayarlıyorlarki,garanti süresi geçince ya 3 ya 5 sene sonra cihazın ömrü bitiyor yada yedek parça alarak paralarınızı harcıyorsunuz.Beyaz eşya üreticilerinin kurnazlığı bu.

      Tüm cihazların üretiminde makina ömrü hesaplanabilen bir parametredir gerçekten.Ürettiğiniz cihazın kendi tercihinize göre 3 yıl ya da 10 yıl çalışmasını sağlayabilirsiniz.Bu sadece maliyetle ilgili bir durumdur,mesela hp yazıcılarına garanti süresince çok güzel servis verir,hiçbir masraftan sakınmaz Çünkü garanti bitiminden kısa bir süre sonra zaten kucaklarına düşeceğinizi ve acısını misliyle çıkaracağını bilir (yüksek kaliteli modeller hariç) .
      |
      |
      _____________________________

      Milli his ile dil arasındaki bağ çok kuvvetlidir. Dilin milli ve zengin olması, milli hissin gelişmesinde başlıca etkendir. Türk dili, dillerin en zenginlerindendir. Yeter ki, bu dil şuurla işlensin. Ülkesini, yüksek bağımsızlığını korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır....M.K.Atatürk
    • Teğmen
      229 Mesaj
      15 Nisan 2012 16:10:36
      Bizim Bosch A++ sınıfı gümüş iyon teknoloji Bosch buzdolabı da tam 10. yılında ve ön kapının altından sağdan soldan su akıtıyor. Servis çağırmaya korkuyorum. Acaba yeni bir dolap mı almalı yoksa servise para mı vermeli. Zaten bosch dolabımız son 3 yıldır çok sesli çalışıyordu, şimdi tamamen intihar etmek üzere galiba.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Nisan 2012 12:45:27
      bence siz çömek yerine bu konuda teknik bilgi sahibi kişiler işi çözmeli.dfaha sonra servis çağırdığınızda kullanıcı hatası demesinler sonra
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      17 Nisan 2012 16:23:36
      bencede teknik destek alın siz dokunmayın
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
(function () { var s = document.createElement("script"); s.type = "text/javascript"; s.async = true; s.src = "/ads/j.js?i=7010&z=1390"; var x = document.getElementsByTagName("script")[0]; x.parentNode.insertBefore(s, x); })();
izmir havalimanı transfer
SEO
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR6
0,484
1.2.122

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.