Şimdi Ara

Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
56.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 24
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 8
  • Ortalama Mesaj Aralığı 85 gün 21 saat 24 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • tr-ex (8 mesaj) kadir26 (3 mesaj) Kerosen (2 mesaj) ıskra (2 mesaj) tsz (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Mobil (1 mesaj) Uygulama (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik ve Mekanik >> Elektronik >> Buz Dolabı Motorunun İç Yapısı ve çalışma mantığı
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    445 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar bir buzdolabı motorunun içini açtım eğer detaylı anlatım ve resimlerini eklememi isterseniz buraya koymak istiyorum

    Koymadan önce sormak istedim çünkü buraya bilgi yazıyoz birde bakıyoruz ki anlamsız anlamsız cevaplar niye koydun bizde biliyoruz falan yazıyorlar



    buz dolabı motorunun orjinal hali




    üst kapağı çıkınca böyle görünüyor




    burada hava çıkışının benim kesdiğim bakır boruları var




    buzdolabı motorunun sızdırmaz kasadan çıkmış kompresor hali




    başka bir açı bu açıda solda kompresor pistonunun kolu ve ekzantiriğini görüyorsunuz altresimde detay vardır






    gördüğünüz o iki adet somun piston kolunun eksantirikle olan bağlantısını tutuyor




    üst görünümde o helezon bakır boru hava çıkışının bulunduğu bölümdür tam ortadaki delikli bir parça var o da motorun rotorundan geçen ekzantiriğin son ucu gördüğünüz delikler diğer ucunna kadar devam ediyor milin tam ortası göründüğü üzere delik




    dikkat ederseniz eksantirik milindeki delikler açılı delinmiş tahminimce döndüğü zaman üstteki yağ ve gaz karışımını alt tarafa pompalamaya yarıyor






    ters açıdan eksantirik mili ve diğer tarafın farklı açısı




    üst kısımdaki daireler kompresorun subapları ve sol taraftaki o küçük boru motorum vakum yaptığı giriştir bu giriş doğrudan kabın içinden sıvıyı emiyor kabın içinde oluşan basınç düşmeside dışarıya açılan girişlerden sıvı yada gaz akımı oluşmasına sebep oluyor sıvı yada gaz dedim çünkü yağın içinde çalışıyor azda olsa geri dönen yağ olacaktır





    kompresorun diğer subapları







    Bobin sarımları çıkınca böyle görünüyor






    sarımların farklı açılardan resimleri





    gördüğünüz gibi sızdırmaz kabın içinde yağ var bu yağ hem piston hemde diğer hareketli tüm parçaların yağlanmasında ve soğutulmasında kullanılıyor







    hava giriş ve çıkışlarını görüyorsunuz



    elektirik bağlantısıda buradan yapılıyor göründüğü gibi elektrik bağlantısıda yağın içinde kalıyor sanırsam kullanılan yağ ağır metaller içermiyor


    ayrıca buzdolabı motorunun içinde bulunduğu bu sac kab motorun vakuma tabi tuttuğu bir ortam yani matkapla sacda bir delik açsanız motor oradan içine hava çekmeye başlayacaktır

    arkadaşlar edindiğim izlenimler ve çektiğim resimler bunlar anlamadığınız bölüm olursa seve seve yanıtlarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr-ex -- 15 Temmuz 2009; 14:38:52 >



    |
    |




  • Yarbay
    2045 Mesaj
    Hep merak etmişimdir koyarsan sevinirim
    |
    |
  • Yüzbaşı
    334 Mesaj
    Koymanı ben de isterim.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Meraklandırdın bizide koyda görelim ya
    |
    |
  • Binbaşı
    1712 Mesaj
    dostum benimde elimde böyle buzdolabı motoru var.arızalanmıştı değiştirmiştik.içini açıp çalışmasını merak etmiştim.fırsat bulamadım.resimler çok iyi olmuş.bu motorla futbol topu şişirildiğini görmüştüm.tşk.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    361 Mesaj
    Biz bu motorla kaç bar basınç elde edbiliriz. okul için ödevim var da bazı gazları sıvılaştırmam lazım.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    çok güzelmiş verdiğin bilgiler için saol.
    |
    |
  • Yarbay
    2045 Mesaj
    Demek içinde fırçasız motor varmış. Ellerine sağlık bununda içini görmüş olduk Bizde okulda topları buzdolabı motoruyla şişiriyorduk. Gayet güzel şişiriyor
    |
    |
  • Yüzbaşı
    384 Mesaj
    Geçenlerde mutfakta temizlik yaparken buzdolabını çekip arkasını silip süpürmek istedim. Motorun altına, yere böyle koyu kıvamlı siyah birşey damlamış biraz, bir de motorun üzerinde zift gibi bir şey kaplı sanırım ,onun bir parçası erimiş aşağı doğru akma eğilimi göstermiş...dolap 3 senedir çalışıyor aynı yerde.Arkası pek hava almıyor,yani motor yeterince soğutulamıyor olabilir...düşünceleriniz nedir?
    |
    |
  • Emekli Yönetici
    13641 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: canturk222

    Biz bu motorla kaç bar basınç elde edbiliriz. okul için ödevim var da bazı gazları sıvılaştırmam lazım.


    7-8 bar

    @kaansoy

    1 karışdan biraz daha az boşluk olmalı 4 parmağın altına inmesin
    |
    |
  • Yarbay
    5598 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: krm-iks


    quote:

    Orjinalden alıntı: canturk222

    Biz bu motorla kaç bar basınç elde edbiliriz. okul için ödevim var da bazı gazları sıvılaştırmam lazım.


    7-8 bar

    @kaansoy

    1 karışdan biraz daha az boşluk olmalı 4 parmağın altına inmesin



    Ben 4-5 bar basınçta kullanıyorum.Motor zamanla hissedilir biçimde ısınıyor, sizce bu normal mi?Yağlama işlemi için hangi yağı kullanıyorsunuz?
    |
    |
  • Yüzbaşı
    445 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    http://forum.donanimhaber.com/m_33062138/mpage_1/key_//tm.htm#33062138
    bu linkte bu motorla yapılmış birev yapımı kompresör var inceleyin göreceksiniz 6-7 bara a dayanıyor
    |
    |
  • Yüzbaşı
    445 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    alpernbugra
    motorun ısınması normal zira hava basıncı nedeniyle sıkışırken motora hava kendi ısısının büyük bir kısmını aktarırken diğer taraftan fırçasız motorun sarımlarının ısınması gibi bir durumda mevzu bahistir
    yağlamaya gelince biz yağlamıyoruz zaten içinde yağı var o yağı muhafaza etmeniz yeterli olacaktır

    muhafaza etmek içinde mutlaka motorun tam düzbir zeminde durması yatıkken çalışmaması gerekli
    |
    |
  • Binbaşı
    1712 Mesaj
    dostum.motorun kablosunda üç uç gözüküyor.biri toprakmı acaba.....
    |
    |
  • Yüzbaşı
    445 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    motor sarımından üç uç çıktığı doğru incelediğimde toprak olmadığını fark ettim çünkü şase bağlantısı yok ayrıca sarımlı bir anahtar var motorun dışı arkasında sanırım 2. sarıma akım vererek kontrol ediyor 2. sarımın ne işe yaradığını ise bilmiyorum ama o parçayı söküp inceleyeceğim en kısa zamanda buradan yazarım

    +bilgi: motorun dışındaki kutunun içinden çıkan bir toprak hattı sac kasanın dışına vidalanıyor toprağı böyle yapmışlar
  • Yarbay
    5598 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: tr-ex

    motor sarımından üç uç çıktığı doğru incelediğimde toprak olmadığını fark ettim çünkü şase bağlantısı yok ayrıca sarımlı bir anahtar var motorun dışı arkasında sanırım 2. sarıma akım vererek kontrol ediyor 2. sarımın ne işe yaradığını ise bilmiyorum ama o parçayı söküp inceleyeceğim en kısa zamanda buradan yazarım

    +bilgi: motorun dışındaki kutunun içinden çıkan bir toprak hattı sac kasanın dışına vidalanıyor toprağı böyle yapmışlar


    Yardımcı sargı olabilir
    |
    |
  • Binbaşı
    1712 Mesaj
    dostum, elktriğin bu üç kabloya nasıl bağlandını da anlatırsan iyi olur.yanlış bağlantı yapmayalım.bu sarımlı anahtar ne işe yarıyor.birde kontaklı bir anahtar daha var.bunların bağlantıları motora nasıl yapılıyor.hiç buzdolabı motoru bağlamadım.şekille anlatırsan çok iyi olur.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    445 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    1 kardeş o sarımlı anahtar devreye seri bağlı motora giren iki uçtan biri oluyor yani o anahtar motor bağlantısını 3 uçtan 2 ye düşürüyor motorun üstünde zaten var yani ama sende yoksa bir parçacıdan temin edebilirsin

    2 kontaklı anahtar demişin onu anlayamadım ama budolabı motorunun arkasına konmuş plastik bir kapak var ve o kapağı sökersen yukarudaki (1) anahtarı görürsün
    |
    |
  • Binbaşı
    1921 Mesaj
    Merhaba
    Buzdolabı motorunun bir ucu Nötr .2. ucu ana sargı 3 . ucu ise yardımcı sargıdır.İlk kalkınmada hem ana hemde yardımcı sargıda enerji vardır .Motor ilk hareketinde çok fazla akım çekeceğinden kapanan aşırı akım kontağından yardımcı sargıyıda enerjilendirir.Ama devrinin yüzde 75 inde yardımcı sargı devreden çıkarak sadece ana sargıyı devrede bırakır.İşte motorun arkasındaki o plastik kapağın içerisinde bu akım rolesi ve termik role bulunur.Motor enerjili iken kesinlikle ellenmemelidir.Ayrıca motor çalışırken fişi çekip hemen ardından yine takarsanız bir tık sesi duyulur ve dolap bir süre çalışmaz.İşte buda termiğin açtığı durumdur.Tüm bunları o plastik kapağın içindekiler yapar.Umarım yardımcı olmuşumdur.
    |
    |
  • Binbaşı
    1583 Mesaj
    1997 izmir fuarında
    dış aksamı komple cam olan bir buzdolabı motoru sergilenmişti,
    hemde çalışır vaziyette,
    o zaman içini görmüştüm ve aaaaaaa basit bir sistemmiş demiştim,
    şimdi tam hatırlamıyorum ama,
    resimlerle bilgilerim yani görsel bilgiler sayende tazelendi,
    tşk.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
uc satın al ;pubg mobile ;uc
LOL RP Satın Al - LOL RP Yetkili Satış Sitesi
Webtures SEO;SEO Nedir?
En ucuz kedi maması fiyatları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,656
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.