Şimdi Ara

Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
13
Favori
54.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
233 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kedi osurdu pert oldu, köpek havladı tampon yamuldu. Hatasız ve boyasız ama 150.000 lira hasar kaydı var. Eksperin hiç işi yok salağın teki geldi 5000 liralık hasara 50000 yazdı. Ferrari'ye çarptım onunda hasarını benim sigorta ödedi. O yüzden 100.000 liralık arabamda 80.000 lira hasar kaydı var.

    Arabayı değiştirecem ama okuduğum tek şey bunlar. 0 alacak parada yok ki artık. BMW F30'lara bakayım dedim. Aman Allah'ım yeryüzünde bu kadar ırzına geçilmiş başka canlı ya da cansız varlık var mı hayal edemedim. Arabaların sürücülerine taciz ve tecavüzden çok rahat dava açılabilir. Bir iki tane az km'li temiz olanına gittim sorsan, arabalar ölmüş bitmiş.

    Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ? Bir ilanda da denk geleyim "Hayvan gibi yanlarken, arabayı pert ettim durum budur.". Gidip direk anlaşacam. Midem bulandı yemin ediyorum kaç gündür.

    Not : Bu bir isyan konusudur.







  • Arkadaşlar mobilden 3 sayfa yazı yazdım fakat muhteşem forumumuz 502 Bad Gateway hatası verdi :)

    Öncelikle çocukluğumdan beri otomotiv sektöründe yetiştim. Eski sigortacıyım ve halihazırda sigorta şirketlerinden pert araç alıp onarımını yapıp satıyorum. Alında farklı alanlarda çalışıyoruz fakat tüm arkadaş çevresi sanayici olunca danışacak baba da olunca kendimizi yıllardır pert araç yapıp satarken bulduk. Madde madde aklıma geldiğince yazmaya çalışacam.

    -Unutmayın herhangi bir hasar kaydı olan araç alıyorsanız o hasarların her birinin fotoğrafları vardır. Küçük bir araştırma ile hasar dosyasına ulaşabilirsiniz. Hele hele ağır hasarlı ise sizden fazla fotoğrafı vardır arabanın. Etik olanı ilana kaza yerindeki fotoğrafı koymaktır. (sanırım sadece ben yapıyorum)

    -Araçların tramer sorgulamaları şasi kodu ile yapılır. Plaka ile yapmayın.

    -Çıkan sonuçta çarpma, çarpışma, KTT(maddi hasarlı kaza) gibi kalemler altında yazan miktarlar sadece o araca ait bedelleri kapsar. Yani karşı tarafın hasarı diğer bir araca YA-ZIL-MAZ. Bazı durumlarda (can kaybı-tazminat, devlet malına zarar vs.) ihtiyari malimesuliyet ücretleri araca yazılabiliyor fakat bu size gelen mesajda hasar bedeli olarak gözükmez.

    -Ağır hasarlı bir aracın hasar bedeli size o aracın durumu hakkında bilgi vermez. En azından bu işi yapan bizlere bilgi vermiyor. Bunu biraz daha detaylı olarak anlatayım; Bir araca atanan eksper araç başına gider ve hasarlı olup olabilecek tüm parçaları servis bedelleri ile yazar. Buna inanılmaz işçilik ücretleri eklendikten sonra görüp yuh dediğiniz rakamlar ortaya çıkar. Mesela aracın motor takozu yerinden kaymış/kırık ise exper motorun sandık motor ile değişmesi gerekebilir der. Fakat %99 ihtimal ile böyle bir şeye gerek olmayacaktır. Tampon kırılır plastik kaynak boya yapılacaktır exper komple dolu tampon yazar, Ön iki airbag açtı ise exper üretici firmadan komple döş ve direksiyon modülü fiyatını yazacaktır. Yani insanımızın sigorta şişirmesi dediği şey aslında experin en kötü ihtimalleri değerlendirmesidir. Sigorta şirketi çıkan bedele göre onarım veya pert kararı alır. Pert olan aracı sovtaj bedeli ile alma hakkı ilk araç sahibine aittir. Yapılan işte bir yanlış yoktur. Onarım yolu seçilirse o para şirketten çıkacak sizce neden kendi kendilerini kazıklasınlar?
    Size bir örnek vereyim. 49.000TL hasar kayıtlı Ford Focus powershift aracı aldım ve tüm parçalarını orjinal sıfır veya çıkma ile değiştirerek minimum parçada onarıma giderek aracı 8.000 TLye bitirdim. Bunun içinde birinci sınıf işçilik ve parça ile onarılmış koltuk döş ve direksiyon airbagı, fırın boyası vs. var. Hasar kaydı neden 49.000 TL? Doğruca değiştirdiğimiz motor kulağı için exper motorun ve şanzımanın hasarlı olabileceğini ve komple değişmesi gerektiğini yazmıştı(yetkili servis bu parçalarda kolay kolay onarıma gitmez). Bakın eksper hatalı değil. Gerçekten öyle de olabilir fakat bu çok düşük bir ihtimal. Olsa bile serviste ücreti 5000TL yazılan sıfır orjinal parçayı 2.000TL ye de buluyorsunuz.

    -Ağır hasar kayıtlı araç alacaksınız bakmanız gereken şeyler hayati parçalar ve o parçaların nasıl onarıldığıdır (motor, mekanik, alt takım, airbagler, şasi ve direkler vs) Mesela o onarılan airbaglar o dikişleri veya kullanılan malzemeyi tekrar açıp doğru şekilde açılacak mı? Şasi çekilmiş direk,sütun onarılmış işçilik iyi tamam ama bir sonraki darbede aynı yerden tekrar bükülmez mi o parça? Hayati parçalarda olması gereken şey onarım değil punta noktasından değişimdir. Şasi çekildi ise bir sürü farklı durum olabilir ustaya göstermeniz gerekir. Diğer karoseri parçalar size kalmış fakat piyasa boyadan yana olsa da bence orjinali ile değişim onarımdan daha iyidir. Biz de çoğu parçayı boyatıyoruz ama kıvrımdan hasarlı parçayı gidip macuna bulamıyoruz değiştiriyoruz. Değişimi yapılan parça orjinal olmalıdır. Mesela kapı değişiyor ise kapı ve tüm fitiller orjinal olmalıdır.

    -Aracı hem ekspertize hem sanayiye götürmeniz gerekiyor. En garantisi yetkili servise götürmenizdir. Bir bir tüm işlemleri söylüyorlar fakat ücret biraz tuzlu. Bide tek yaptığı parça değiştirmek olan ustalar bu araçtan uzak dur falan diyebiliyor. Bazen kendi yorumlarını katıp yanlış yönlendirme yapabiliryorlar. Unutmayın ki pert araç alıyorsunuz.

    -Önden motora kadar girmiş araçlardan genellikle uzak duruyoruz. Hem ciddi kaliteli işçilik gerekiyor hem de sürprizi çok. En iyi ustalarda bile araç randıman vermeyebiliyor. Yani illa birşeyler iyi olmuyor.

    -Ağır hasarlı olmayan normal hasar kaydı olan araçlar ise doğruca o tutar ile onarılmıştır. (eğer servis sigorta şirketi ile anlaşmasız ise araç sahibi ve servis anlaşıp malzemeden çalıp parayı cebe atabiliyor.) Bu işlerden anlamayan bir hanımefendiyi dolandıran yetkili servis çalışanını da gördük :)
    Ben gider sanayide aracımın hasarını cebimden yaparım hasar kaydım olmaz veya giderim kaskodan/sigortadan yetkili serviste yaparım hasar kaydı olur. Olması gereken yetkili serviste yapılmasıdır. Maalesef piyasada hasar kayıtsız araçlar daha çok seviliyor fakat hasar kaydı olan araç daha güvenilirdir.
    Umarım anlatmak istediklerimi anlatabilmişimdir.

    Edit: Sigorta şirketleri sahibinden aldığı aracı onarmaz ihale ile satar. Aracınız büyük bir hasar aldı ise kusur oranı belli oldu dosyayı açtınız muhattabınız olan sigorta, aracı birkaç gün içinde ihallelere koyar. Kendisine gelen en yüksek bedel aracın sovtaj bedelidir. Bazen 2. İhaleye de çıkabilir. Sonra sigorta hesabını yapar. Hasar onarılacak seviyede mi? Kazalı satsam zararım ne? Onarsam zararım ne? Bunun sonucunda karar alınır.
    Aslında bunların sigortacılıkta sınır değerleri var. Mesela hasar bedeli araç piyasa bedelinin %70'inin üstünde ise hurdaya ayrılır gibi.

    @Psycho53 'ün hatırlatması ile sigortaların indirim oranından bahsedeyim.
    İndirim durumunuz 8 aşamalıdır 4. Basamakta başlarsınız. 4. Basamak %0 indirimdir. Mesela kazada suçlu çıktınız trafik sigortanız karşı tarafa ödeme yaptı 1 basamak düşer ve bir sonraki yıl %10 zamlı ödersiniz. Bir poliçenizi sıkıntısız tamamlarsanız %10 indirim kazanırsınız. Yani hasarınızı sigortadan yapın diye tavsiye ettik ama gidip ufak bir iş için sigortayı delerseniz sigorta o parayı sizden geri alıyor :) %10 indirim alacakken %10 arttırım alıyorsunuz %20 fiyat farkı oluyor. Bu sizin şahsi sicilinizdir. Alacağınız arabada önceden hasar kaydı olması sizin sicilinizi etkilemez.

    -Filoların sattığı araçlara güvenin. Araçların bakım geçmişleri, hasarları herşeyleri ortada zaten. Temiz ise filo aracı 40 yalan söyleyen sahibinden daha mantıklı olabilir. Filodan araç alan galeriler (ben de dahilim) bu araçları devasa karlar ile satmıyor. Maksimum 2.000tl kar bırakıyorlar ama araçlar genel olarak temiz olduğu için 1-2 günde satılıyor. O yüzden galerilere mantıklı geliyor. Şu an yapmıyorum ama altta bir mesajda leaseplanın sgs ekspertizini paylaşmıştım. Lastik milimetrelerine kadar ekspertizi oluyor araçların. Ben bu kadar inceleyemem bir aracı.
    @olmega çok güzel demiş vitamini kabuğunda değil arabanın
    Gidip 0 km boş b sınıfı arabaya 100.000TL vereceğime 2-3 parça boyalı( tabii ki böyle dememeliyim 2 tam 2 yarım boya var.) titanium powershift focusa biniyorum şuan. 130.000 TL ye tertemiz f10 a bindim. Bende iken Suriyeli çöpçü çarptı mesela fotoğrafını paylaşayım size onun dışında bir uzman çavuş çocuğunu hastaneye yetiştirmeye çalışırken çarptı onu da koyuyorum

    (bu arada bmw için kapora almıştık notere yetişemedik aracı boya fırınında saklayacaktık sanayide ve kaza oldu )

    Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ?
    Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ?
    Şimdi bu araçları zarar ederek sattım. Fluence hatasızdı 2 boya oldu bmw 2 parça boyalıydı kimliksiz, ehliyetsiz, sürdüğü araç sigortasız muayenesiz bir suriyeli yüzünden 5 parça boyalı oldu.

    RESİMLERİ YARIN KALDIRACAM KÖTÜ AMAÇLI KULLANILIR.
    Bende konu sahibi arkadaş gibi 2 aydır araba bakıyorum kusma noktasında geldim ettiğim küfrün haddi hesabı yok. Ne şişirme hasar kaydı arkadaş bu nerede nasıl şişiriliyor tüm eksperlermi dolandırıcı, sigorta firmalarında paramı çok anlamadım ben bu tezgahı

    - Kaskodan anlaşmalı ağır hasar kaydı
    - Servisin şişirmesi ağır hasar kaydı
    - Aramıcımız çok temiz kusursuz eksper şişirmesi ağır hasar kaydı
    - Kasko şişirmesi ağır hasar kaydı
    - İlan başlığı Kaçmaz fırsat aracı, içine girince yürürü temiz harika araba şişirme ağır hasar kayıtlı
    - Aracım çok temiz kazada karşı tarafın hasarı yazıldı bu yüzden ağır hasar kayıtlı...

    Bu zamanda arabayı babandan alsan detaylı ekspere sokucaksın ortalık rezillik ötesi olmuş.
  • Almanya'da yılda 4 milyon araba satılıyor bizde 500 bin. 2. el araba almak o kadar iyi bir şey değil. En uygun fiyatlı B segmentli arabalara bakın bence.
  • Ben manava girdim arabayla motor düştü dümdüz oldu kaskodan aldım parasını hakkıyla pert ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek varis

    Ben manava girdim arabayla motor düştü dümdüz oldu kaskodan aldım parasını hakkıyla pert ettim.
    İlana verirken de aynısını yazacaksan sıkıntı yok!

    Sanmam ama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MehmetNY kullanıcısına yanıt
    Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ? Perte ayrıldı zaten

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek varis

    Perte ayrıldı zaten
    Herkes hakkıyla ediyor etmesine, anlatmaya gelince "Halı düştü pert oldu."

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ?



    Mayıs ayında arkadaşım hakkıyla pert etti F30unu 2012 model 24 binde 2.0 320i’ydi denk gelirseniz eğer takla attığını bilin en azından Tabi kasko aldı arabayı toplandıktan sonra kim bilir nereye satıldı



    F30 maalesef son yıllarda biraz ayağa düşen arabalardan, temizi bulunabiliyor ama en az 130 bini gözden çıkarmak lazım. Ve dürüst satıcıya denk gelmek şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tabiki bulamazsın. Temiz araba 100 ama sen 50 ye araba ararsan tabiki pert araç bakacan. Sonrada ühü ühü pert hepsi. 3 kuruşa 5 köfte olmaz olmadı da

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pert olmuş araba demek hasar almış bir arabadan ziyade O arabanın içerisinde yaralanmış , ölmüş insanları
    düşündürüyor bana . Yollar kan gölü boşuna demiyorlar. Hepimiz çok dikkatli olmalıyız .
  • Tek varis kullanıcısına yanıt
    O nasıl bir manav tezgahı.Betondan mı yapılmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F30'a ikinci elde 130 bin vermek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakkaten bu ülkede 2. El araç almak çok zor.

    Bende abimden sıkıldıkça değişiyor, onun eskileri alıyorum. Belki kuzen satarsa alırım, yabancıdan araç almak hakkaten çok zor geliyor bana yau.

    Piyasayı bu hale getirenlerin Allah belasını versin. Kansız şerefsizler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetNY

    İlana verirken de aynısını yazacaksan sıkıntı yok!

    Sanmam ama.

    Alıntıları Göster
    Adam arabanın parasını kaskodan aldığını, yani arabanın o andan itibaren sahibi olmadığını, yani arabayı satmadığını anlatmış ama sen adama ithamda bulunmuşsun.

    Nedeni ne ola ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karşıdan gelen arabayla kafa kafaya çarpıştık ben sola kaçış manevrası yaptım o bana öyle vurdu ki 180 derece dönüp ikimiz birden manava girdik :) o kaza ibret oldu bana 120 yi geçmiyorum artık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    F30'a ikinci elde 130 bin vermek
    Ne kadar vercen abim?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesuthaksoy kullanıcısına yanıt
    İkinci el f30 almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ?


    al hocam ben pert ettim. 35 bin lira hasarla pert oldu..
  • Arabayı pert eden kaskodan parasını alıyor. Satan adam hurdayı genelde ihale ile alıp alıp tamir edip satanlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction





    Mayıs ayında arkadaşım hakkıyla pert etti F30unu 2012 model 24 binde 2.0 320i’ydi denk gelirseniz eğer takla attığını bilin en azından Tabi kasko aldı arabayı toplandıktan sonra kim bilir nereye satıldı



    F30 maalesef son yıllarda biraz ayağa düşen arabalardan, temizi bulunabiliyor ama en az 130 bini gözden çıkarmak lazım. Ve dürüst satıcıya denk gelmek şart.
    Arkadaşınız sağ mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben de hakkımla pert ettim ama ben düz yolda giderken bi anda soldan bi taksi ışık hızında bana girdi, 2 kere sıfır çizdim. Kaskoya verdim aracı artık yaptırıp kedi işemesinden arka dingil yamuldu derler.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.