Şimdi Ara

Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
165
Cevap
13
Favori
54.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
233 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben ikinci el araç bakarken önce galeriden olan ilanları devre dışı bırakıyorum. Sonra ilanda galerici ağzını görürsem hemen kapatıyorum. Bazı galeriler kişisel hesaptan ilan verip sazan avına çıkıyor. Alacağım aracın ne kadar az el değiştirdiğine bakıyorum. Hel bir de ilk sahibindense tadından yenmez. F30 konusuna gelince bende 3.16i var. 2. Sahibiyim ilana koydum herseyini yazdım zaten 4 yıldır ben de. Sağ Kapıları çizikten dolayı boyatmıştım. Boyatmadan önceki resmi de ekledim siteye. Plaka da açık 2. gün aracı sattım. 2 kişi dah aradı sonradan vazgecerse haberimiz olsun diye. Gerci sonra abim satma ben alacağım deyince adama mahcup olup geri yolladım. 3.20i ed baktim o ara kendime 2 yıllık araclar 6 kere 8 kere el değiştirmiş. Nasıl güvenip alacaksın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben hakkıyla pert ettim.

    https://youtu.be/SfNdPxOaHU4

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • youngeagle86 kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam millet 100 bin tl paradı varsa 120 bin tl lik araba almak istiyo sonra başı ağrıyor.

    Ben araba alcaksam 100 bin tl param varsa piyasası 90 bin tl olan arabayı alırım kafam rahat olur.

    Benimde önceliğim ilk sahibinden ve yetkili servis bakımlı olması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tek varis

    Perte ayrıldı zaten
    Sen MANAV, ben MARKET :)


    Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ?

    Kaza yaptıktan sonra Markette ki Cipsler her yere dağılır, Meraklı Vatandaş yerden alır bedava yer, Bir de Poz verir :))




  • Sırasıyla babamın Bugatti Veyron'unu, Ford Mustang Gt'sini, 68 Impala'sını ve son olarak F-16'sını karı-kıza hava atayım derken pert ettim. Biz de yalan yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende çok ilan inceledim. Şu sigortadan para almak için şişirdigini söyleyenlere ceza falan yok mu? Bunu gören yok mu? Bu dolandırıcılık değil mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRK Sigorta

    Arkadaşlar mobilden 3 sayfa yazı yazdım fakat muhteşem forumumuz 502 Bad Gateway hatası verdi :)

    Öncelikle çocukluğumdan beri otomotiv sektöründe yetiştim. Eski sigortacıyım ve halihazırda sigorta şirketlerinden pert araç alıp onarımını yapıp satıyorum. Alında farklı alanlarda çalışıyoruz fakat tüm arkadaş çevresi sanayici olunca danışacak baba da olunca kendimizi yıllardır pert araç yapıp satarken bulduk. Madde madde aklıma geldiğince yazmaya çalışacam.

    -Unutmayın herhangi bir hasar kaydı olan araç alıyorsanız o hasarların her birinin fotoğrafları vardır. Küçük bir araştırma ile hasar dosyasına ulaşabilirsiniz. Hele hele ağır hasarlı ise sizden fazla fotoğrafı vardır arabanın. Etik olanı ilana kaza yerindeki fotoğrafı koymaktır. (sanırım sadece ben yapıyorum)

    -Araçların tramer sorgulamaları şasi kodu ile yapılır. Plaka ile yapmayın.

    -Çıkan sonuçta çarpma, çarpışma, KTT(maddi hasarlı kaza) gibi kalemler altında yazan miktarlar sadece o araca ait bedelleri kapsar. Yani karşı tarafın hasarı diğer bir araca YA-ZIL-MAZ. Bazı durumlarda (can kaybı-tazminat, devlet malına zarar vs.) ihtiyari malimesuliyet ücretleri araca yazılabiliyor fakat bu size gelen mesajda hasar bedeli olarak gözükmez.

    -Ağır hasarlı bir aracın hasar bedeli size o aracın durumu hakkında bilgi vermez. En azından bu işi yapan bizlere bilgi vermiyor. Bunu biraz daha detaylı olarak anlatayım; Bir araca atanan eksper araç başına gider ve hasarlı olup olabilecek tüm parçaları servis bedelleri ile yazar. Buna inanılmaz işçilik ücretleri eklendikten sonra görüp yuh dediğiniz rakamlar ortaya çıkar. Mesela aracın motor takozu yerinden kaymış/kırık ise exper motorun sandık motor ile değişmesi gerekebilir der. Fakat %99 ihtimal ile böyle bir şeye gerek olmayacaktır. Tampon kırılır plastik kaynak boya yapılacaktır exper komple dolu tampon yazar, Ön iki airbag açtı ise exper üretici firmadan komple döş ve direksiyon modülü fiyatını yazacaktır. Yani insanımızın sigorta şişirmesi dediği şey aslında experin en kötü ihtimalleri değerlendirmesidir. Sigorta şirketi çıkan bedele göre onarım veya pert kararı alır. Pert olan aracı sovtaj bedeli ile alma hakkı ilk araç sahibine aittir. Yapılan işte bir yanlış yoktur. Onarım yolu seçilirse o para şirketten çıkacak sizce neden kendi kendilerini kazıklasınlar?
    Size bir örnek vereyim. 49.000TL hasar kayıtlı Ford Focus powershift aracı aldım ve tüm parçalarını orjinal sıfır veya çıkma ile değiştirerek minimum parçada onarıma giderek aracı 8.000 TLye bitirdim. Bunun içinde birinci sınıf işçilik ve parça ile onarılmış koltuk döş ve direksiyon airbagı, fırın boyası vs. var. Hasar kaydı neden 49.000 TL? Doğruca değiştirdiğimiz motor kulağı için exper motorun ve şanzımanın hasarlı olabileceğini ve komple değişmesi gerektiğini yazmıştı(yetkili servis bu parçalarda kolay kolay onarıma gitmez). Bakın eksper hatalı değil. Gerçekten öyle de olabilir fakat bu çok düşük bir ihtimal. Olsa bile serviste ücreti 5000TL yazılan sıfır orjinal parçayı 2.000TL ye de buluyorsunuz.

    -Ağır hasar kayıtlı araç alacaksınız bakmanız gereken şeyler hayati parçalar ve o parçaların nasıl onarıldığıdır (motor, mekanik, alt takım, airbagler, şasi ve direkler vs) Mesela o onarılan airbaglar o dikişleri veya kullanılan malzemeyi tekrar açıp doğru şekilde açılacak mı? Şasi çekilmiş direk,sütun onarılmış işçilik iyi tamam ama bir sonraki darbede aynı yerden tekrar bükülmez mi o parça? Hayati parçalarda olması gereken şey onarım değil punta noktasından değişimdir. Şasi çekildi ise bir sürü farklı durum olabilir ustaya göstermeniz gerekir. Diğer karoseri parçalar size kalmış fakat piyasa boyadan yana olsa da bence orjinali ile değişim onarımdan daha iyidir. Biz de çoğu parçayı boyatıyoruz ama kıvrımdan hasarlı parçayı gidip macuna bulamıyoruz değiştiriyoruz. Değişimi yapılan parça orjinal olmalıdır. Mesela kapı değişiyor ise kapı ve tüm fitiller orjinal olmalıdır.

    -Aracı hem ekspertize hem sanayiye götürmeniz gerekiyor. En garantisi yetkili servise götürmenizdir. Bir bir tüm işlemleri söylüyorlar fakat ücret biraz tuzlu. Bide tek yaptığı parça değiştirmek olan ustalar bu araçtan uzak dur falan diyebiliyor. Bazen kendi yorumlarını katıp yanlış yönlendirme yapabiliryorlar. Unutmayın ki pert araç alıyorsunuz.

    -Önden motora kadar girmiş araçlardan genellikle uzak duruyoruz. Hem ciddi kaliteli işçilik gerekiyor hem de sürprizi çok. En iyi ustalarda bile araç randıman vermeyebiliyor. Yani illa birşeyler iyi olmuyor.

    -Ağır hasarlı olmayan normal hasar kaydı olan araçlar ise doğruca o tutar ile onarılmıştır. (eğer servis sigorta şirketi ile anlaşmasız ise araç sahibi ve servis anlaşıp malzemeden çalıp parayı cebe atabiliyor.) Bu işlerden anlamayan bir hanımefendiyi dolandıran yetkili servis çalışanını da gördük :)
    Ben gider sanayide aracımın hasarını cebimden yaparım hasar kaydım olmaz veya giderim kaskodan/sigortadan yetkili serviste yaparım hasar kaydı olur. Olması gereken yetkili serviste yapılmasıdır. Maalesef piyasada hasar kayıtsız araçlar daha çok seviliyor fakat hasar kaydı olan araç daha güvenilirdir.
    Umarım anlatmak istediklerimi anlatabilmişimdir.

    Edit: Sigorta şirketleri sahibinden aldığı aracı onarmaz ihale ile satar. Aracınız büyük bir hasar aldı ise kusur oranı belli oldu dosyayı açtınız muhattabınız olan sigorta, aracı birkaç gün içinde ihallelere koyar. Kendisine gelen en yüksek bedel aracın sovtaj bedelidir. Bazen 2. İhaleye de çıkabilir. Sonra sigorta hesabını yapar. Hasar onarılacak seviyede mi? Kazalı satsam zararım ne? Onarsam zararım ne? Bunun sonucunda karar alınır.
    Aslında bunların sigortacılıkta sınır değerleri var. Mesela hasar bedeli araç piyasa bedelinin %70'inin üstünde ise hurdaya ayrılır gibi.

    @Psycho53 'ün hatırlatması ile sigortaların indirim oranından bahsedeyim.
    İndirim durumunuz 8 aşamalıdır 4. Basamakta başlarsınız. 4. Basamak %0 indirimdir. Mesela kazada suçlu çıktınız trafik sigortanız karşı tarafa ödeme yaptı 1 basamak düşer ve bir sonraki yıl %10 zamlı ödersiniz. Bir poliçenizi sıkıntısız tamamlarsanız %10 indirim kazanırsınız. Yani hasarınızı sigortadan yapın diye tavsiye ettik ama gidip ufak bir iş için sigortayı delerseniz sigorta o parayı sizden geri alıyor :) %10 indirim alacakken %10 arttırım alıyorsunuz %20 fiyat farkı oluyor. Bu sizin şahsi sicilinizdir. Alacağınız arabada önceden hasar kaydı olması sizin sicilinizi etkilemez.

    -Filoların sattığı araçlara güvenin. Araçların bakım geçmişleri, hasarları herşeyleri ortada zaten. Temiz ise filo aracı 40 yalan söyleyen sahibinden daha mantıklı olabilir. Filodan araç alan galeriler (ben de dahilim) bu araçları devasa karlar ile satmıyor. Maksimum 2.000tl kar bırakıyorlar ama araçlar genel olarak temiz olduğu için 1-2 günde satılıyor. O yüzden galerilere mantıklı geliyor. Şu an yapmıyorum ama altta bir mesajda leaseplanın sgs ekspertizini paylaşmıştım. Lastik milimetrelerine kadar ekspertizi oluyor araçların. Ben bu kadar inceleyemem bir aracı.
    @olmega çok güzel demiş vitamini kabuğunda değil arabanın
    Gidip 0 km boş b sınıfı arabaya 100.000TL vereceğime 2-3 parça boyalı( tabii ki böyle dememeliyim 2 tam 2 yarım boya var.) titanium powershift focusa biniyorum şuan. 130.000 TL ye tertemiz f10 a bindim. Bende iken Suriyeli çöpçü çarptı mesela fotoğrafını paylaşayım size onun dışında bir uzman çavuş çocuğunu hastaneye yetiştirmeye çalışırken çarptı onu da koyuyorum

    (bu arada bmw için kapora almıştık notere yetişemedik aracı boya fırınında saklayacaktık sanayide ve kaza oldu )



    Şimdi bu araçları zarar ederek sattım. Fluence hatasızdı 2 boya oldu bmw 2 parça boyalıydı kimliksiz, ehliyetsiz, sürdüğü araç sigortasız muayenesiz bir suriyeli yüzünden 5 parça boyalı oldu.

    RESİMLERİ YARIN KALDIRACAM KÖTÜ AMAÇLI KULLANILIR.
    Sondan bir önceki cümlenize katılıyorum. Bence de hasar kaydı olan araç, hasar kaydı olmayan araca göre daha güvenilirdir.

    Şöyle ki: adam yazıyor tavan hariç boyalı veya komple boyalı ama hasar kaydı yok.
    Eee bu aracın hasar durumunu nerden bileceğim ben? Expertizlerle de bir yere kadar.

    Ama 2 parça boyadır, çıkar 1000 lira kayıt. Tramerle de uyuşuyorsa sıkıntı yok ya da çıkar 10.000 lira kayıt, Tramer'de değişenler yazar. Alır geçerim.

    Ama hasar kaydı olmayan ve bir sürü parçası boyalı araçtan uzak dururum. Hele ön taraftan değişeni olup da hiç hasar kaydı olmadığını görünce ilano direk kapatırım.




  • Tek varis kullanıcısına yanıt
    Yazık değil mi şopara? Senin yüzünden kim bilir kaç gün evine ekmek götüremedi? Kim bilir kaç gün baba baba diye ağlayan kızanlarına çikolata alamadı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben detaylı yazayım foruma kalsa ağır hasar kayıtlı araç alınmaz derler ama alinir

    Araç neden ağır hasarlı yani ben olur

    Aracın diyelim önden hafif surttunuz aracın tamponu bile kirilmadi ve airbag açtı.

    Aracın değeri 50.000tl ise airbag açtığı an minimum masrafı 25000tl ile pert olabiliyor

    Alan kişi de airbag o de 1000tl ye tamir ettirip binebiliyor maliyetler bundan dolayı düşük

    Sigorta airbag tamiri ile uğraşmaz

    Araç sahibi de tamirli airbag araca binmez

    Hasar kayıtlı aracın tüm olayı benim anlattığım dan ibaret



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syrialin -- 9 Aralık 2018; 2:4:57 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepsi hakkıyla pert ediyor ama lafa gelince sen ilksin aşkım muhabbeti yapıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende bu aralar araba bakıyorum benimki biraz mecburi konuma düştü. Etraf galericiler veya al-sat yapan insanlarla dolu, bende böylesi insanlardan almak istemiyorum ve baktığım ilanların çoğunda temizlik boyası mevcuttur, hasar kayıtsız belli altı boyalı, etek altı boyalı gibi cins ifadeler araba pert yada ağır hasarlı ama sözde çıtır hasarlı gibi cins bir ifade daha, araba 300bin gitmiş ama motor saat gibi maşallah (genelde Honda satanlar yazıyor bu ifadeyi) bugün birine rastladım dr arabasını satıyor adam yazmış ki Dr sende mi al-satci oldun maaşın yetmiyor mu herkes kendi işini yapsın yazmış bak sen beyime galericiler de ordan ekmek yiyormuş galericiyle satması gerekiyormuş...

    Malesef ikinci el piyasası yerlerde, tanidik bildik insan olmadıktan sonra dışarıda ki kimseye guvenilmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iCrush

    Ben hakkıyla pert ettim.

    https://youtu.be/SfNdPxOaHU4
    o siyah araba sizseniz, direk cana kastetmekten hapis yatmalıymışsınız. Ben sol şeritten giderken, sağdan sola dönmeye çalışıp önüme kırarak kimse benim ve ailemin hayatını riske atamaz. Bunu yapan adam gece başını yastığa rahat koyamaz vicdan azabından..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frank Lapidus

    o siyah araba sizseniz, direk cana kastetmekten hapis yatmalıymışsınız. Ben sol şeritten giderken, sağdan sola dönmeye çalışıp önüme kırarak kimse benim ve ailemin hayatını riske atamaz. Bunu yapan adam gece başını yastığa rahat koyamaz vicdan azabından..

    Alıntıları Göster
    Hocam kalbim kırıldı açıkçası bunu bana yakıştırdığınız için :)

    Siyah araçta 21 yaşında bayan vardı. Bana bağırmaya başladı ben ölebilirdim falan diye garip

    Edit:oradan normalde sol şeritte olunsa dahi dönmek yasak sağa girip u dönüşü yapıp çıkması gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iCrush -- 9 Aralık 2018; 2:43:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ooo bu Pert arabaları caddede ki sabı sübyanda yapıyor abilerden öğrenirenip ama delikanlı çocuklar açık açık pertciyiz diyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam ben 2.el arac bakiyorum ama daha one hic almadim.

    fikirlerinizi alabilir miyim?

    filodan kiralik 2018 model 5-10 binde suv alinir mi?

    experin boya degisen yok dedigi aracin hasarli olma ihtimali var midir? yetkili servise sordum expertiz yaomiyolar aracin gordugu islemleri de ruhsat sahibi disindaki birine vermiyolarmis.

    nelere dikkat etmek gerekir sizce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infest06

    hocam ben 2.el arac bakiyorum ama daha one hic almadim.

    fikirlerinizi alabilir miyim?

    filodan kiralik 2018 model 5-10 binde suv alinir mi?

    experin boya degisen yok dedigi aracin hasarli olma ihtimali var midir? yetkili servise sordum expertiz yaomiyolar aracin gordugu islemleri de ruhsat sahibi disindaki birine vermiyolarmis.

    nelere dikkat etmek gerekir sizce
    Bügüne kadar belki yüzlerce filo aracı sattık. Aldığımız aracın uzun dönem kirlaık olmasına dikkat ediyoruz bu da çoğunlukla tek kişi binmiş anlamına geliyor. 5-10 bin kmde tertemizdir o araç. Genellikle c sınıfı ve üstü araçlar temiz kullanılıyor. Filolar satış yaparken birinci sınıf ekspertiz ile satarlar araçları. Mesela leaseplan SGS ekspertizi kullanır. Size bir adet örnek atayım

    Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ?

    Düşünün biz sadece bu ekspertiz ile il dışındaki araçları alabiliyoruz. Teslim alırken farklı bir sorun çıkarsa doğruca yetkili servise yönlendiriliyoruz vrya fiyat düşülüyor.

    Doğruca burdan alma şansınız olmaz ama internetteki ilanların yarısı leaseplan :) aradığınız ilanda aracın hangi firmadan alındığını ve alınırkenki ekspertiz rapornu isteyin. Galeri de üstüne kendi karını koyar satar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DRK Sigorta -- 9 Aralık 2018; 10:10:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU




    al hocam ben pert ettim. 35 bin lira hasarla pert oldu..
    çıtır hasarlı
  • o işlerde anlamayan kadını yetkili servis çalışanı nasıl dolandırdı biraz detay verir misin? kadın mı kaza yapmıştı?
  • xmxksk kullanıcısına yanıt
    Önce araba piyasası denen bir nane var. Kimse arabasını malını hele arabasını asla ucuza vermez. Hatta değerli p..su değdiği için aracın değeri artar. Temiz araba 100 ise adam 60 70 satıyorsa perttir. Ne kadar ucuz o kadar ağır hasarlıdır.



    Google pert dünyası pert borsası gibi anahtar kelimeler ile yazın servis şişirmesi denilen aracın fotoğraflarını görün.



    Kasko şirketi enayi yada keriz değil 5 kuruş fazla para vermez.



    Kasko aracı perte ayırır ve sahibine ödeme yapar. Sonra bunu ihale ile satar. Bizim esnaf bunu alır ve mümkün olan en ucuza kozmetik olarak yeniler. Bir aracın bir tek yer var türkiyede hava yastığı tamir ediyor şanslı iseniz oraya yaptırılır yoksa oraya direnç ve kapak konulur.



    Bu araca binmek demek kendin sevdiklerin ve karşı tarafın hayatı ile kumar oynuyorsun demektir.



    Lütfen almayın paranızın yettiği aracı alın ama pert almayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetbayram5

    o işlerde anlamayan kadını yetkili servis çalışanı nasıl dolandırdı biraz detay verir misin? kadın mı kaza yapmıştı?
    Sigorta servis ile anlaşmasız ise ücreti araç sahibine yollamayı tercih edebiliyor. Mesela bana kazamda 3.000TL ödeme yapıldı ben aracımı 2000 tlye yaptırdım. Ben anlamasam adam benden 3000TL alır aynı şeyi serviste kendisi yapar. Bunu yapan kişi yakın akrabasına yaptı bunu. Para tam olarak servise mi yattı şahsa mı adam parayı nasıl aldı bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.