Şimdi Ara

Bu ülkede hakkıyla araba pert eden yok mu ? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
13
Favori
54.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
233 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sen istiyor temiz araba,alacak fransız japon...
    Ciddiyim subaru ve mazdalar temiz oluyor. Citroen c6 da f30 yerine yazdım kucağında hoplatır f30 u. Hatta f10 bile. Top gear ya da fifth gear da adamlar ölüp bittiler. Ama tabi gaz vermek de istemem. 70-80.000 tl ye alınacak en iyi hatta iyi tek araba.
    Ya da mazda 3 ve 6 bakın.
  • Tek varis kullanıcısına yanıt
    patates ve soğan'a gelen zamları mı protesto ediyordunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnadoluEfes -- 11 Aralık 2018; 11:22:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yok kardeş yurdum insanı hatasını kabul etmeyi sevmez onun yerine ölmeyi yeğler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DRK Sigorta

    Arkadaşlar mobilden 3 sayfa yazı yazdım fakat muhteşem forumumuz 502 Bad Gateway hatası verdi :)

    Öncelikle çocukluğumdan beri otomotiv sektöründe yetiştim. Eski sigortacıyım ve halihazırda sigorta şirketlerinden pert araç alıp onarımını yapıp satıyorum. Alında farklı alanlarda çalışıyoruz fakat tüm arkadaş çevresi sanayici olunca danışacak baba da olunca kendimizi yıllardır pert araç yapıp satarken bulduk. Madde madde aklıma geldiğince yazmaya çalışacam.

    -Unutmayın herhangi bir hasar kaydı olan araç alıyorsanız o hasarların her birinin fotoğrafları vardır. Küçük bir araştırma ile hasar dosyasına ulaşabilirsiniz. Hele hele ağır hasarlı ise sizden fazla fotoğrafı vardır arabanın. Etik olanı ilana kaza yerindeki fotoğrafı koymaktır. (sanırım sadece ben yapıyorum)

    -Araçların tramer sorgulamaları şasi kodu ile yapılır. Plaka ile yapmayın.

    -Çıkan sonuçta çarpma, çarpışma, KTT(maddi hasarlı kaza) gibi kalemler altında yazan miktarlar sadece o araca ait bedelleri kapsar. Yani karşı tarafın hasarı diğer bir araca YA-ZIL-MAZ. Bazı durumlarda (can kaybı-tazminat, devlet malına zarar vs.) ihtiyari malimesuliyet ücretleri araca yazılabiliyor fakat bu size gelen mesajda hasar bedeli olarak gözükmez.

    -Ağır hasarlı bir aracın hasar bedeli size o aracın durumu hakkında bilgi vermez. En azından bu işi yapan bizlere bilgi vermiyor. Bunu biraz daha detaylı olarak anlatayım; Bir araca atanan eksper araç başına gider ve hasarlı olup olabilecek tüm parçaları servis bedelleri ile yazar. Buna inanılmaz işçilik ücretleri eklendikten sonra görüp yuh dediğiniz rakamlar ortaya çıkar. Mesela aracın motor takozu yerinden kaymış/kırık ise exper motorun sandık motor ile değişmesi gerekebilir der. Fakat %99 ihtimal ile böyle bir şeye gerek olmayacaktır. Tampon kırılır plastik kaynak boya yapılacaktır exper komple dolu tampon yazar, Ön iki airbag açtı ise exper üretici firmadan komple döş ve direksiyon modülü fiyatını yazacaktır. Yani insanımızın sigorta şişirmesi dediği şey aslında experin en kötü ihtimalleri değerlendirmesidir. Sigorta şirketi çıkan bedele göre onarım veya pert kararı alır. Pert olan aracı sovtaj bedeli ile alma hakkı ilk araç sahibine aittir. Yapılan işte bir yanlış yoktur. Onarım yolu seçilirse o para şirketten çıkacak sizce neden kendi kendilerini kazıklasınlar?
    Size bir örnek vereyim. 49.000TL hasar kayıtlı Ford Focus powershift aracı aldım ve tüm parçalarını orjinal sıfır veya çıkma ile değiştirerek minimum parçada onarıma giderek aracı 8.000 TLye bitirdim. Bunun içinde birinci sınıf işçilik ve parça ile onarılmış koltuk döş ve direksiyon airbagı, fırın boyası vs. var. Hasar kaydı neden 49.000 TL? Doğruca değiştirdiğimiz motor kulağı için exper motorun ve şanzımanın hasarlı olabileceğini ve komple değişmesi gerektiğini yazmıştı(yetkili servis bu parçalarda kolay kolay onarıma gitmez). Bakın eksper hatalı değil. Gerçekten öyle de olabilir fakat bu çok düşük bir ihtimal. Olsa bile serviste ücreti 5000TL yazılan sıfır orjinal parçayı 2.000TL ye de buluyorsunuz.

    -Ağır hasar kayıtlı araç alacaksınız bakmanız gereken şeyler hayati parçalar ve o parçaların nasıl onarıldığıdır (motor, mekanik, alt takım, airbagler, şasi ve direkler vs) Mesela o onarılan airbaglar o dikişleri veya kullanılan malzemeyi tekrar açıp doğru şekilde açılacak mı? Şasi çekilmiş direk,sütun onarılmış işçilik iyi tamam ama bir sonraki darbede aynı yerden tekrar bükülmez mi o parça? Hayati parçalarda olması gereken şey onarım değil punta noktasından değişimdir. Şasi çekildi ise bir sürü farklı durum olabilir ustaya göstermeniz gerekir. Diğer karoseri parçalar size kalmış fakat piyasa boyadan yana olsa da bence orjinali ile değişim onarımdan daha iyidir. Biz de çoğu parçayı boyatıyoruz ama kıvrımdan hasarlı parçayı gidip macuna bulamıyoruz değiştiriyoruz. Değişimi yapılan parça orjinal olmalıdır. Mesela kapı değişiyor ise kapı ve tüm fitiller orjinal olmalıdır.

    -Aracı hem ekspertize hem sanayiye götürmeniz gerekiyor. En garantisi yetkili servise götürmenizdir. Bir bir tüm işlemleri söylüyorlar fakat ücret biraz tuzlu. Bide tek yaptığı parça değiştirmek olan ustalar bu araçtan uzak dur falan diyebiliyor. Bazen kendi yorumlarını katıp yanlış yönlendirme yapabiliryorlar. Unutmayın ki pert araç alıyorsunuz.

    -Önden motora kadar girmiş araçlardan genellikle uzak duruyoruz. Hem ciddi kaliteli işçilik gerekiyor hem de sürprizi çok. En iyi ustalarda bile araç randıman vermeyebiliyor. Yani illa birşeyler iyi olmuyor.

    -Ağır hasarlı olmayan normal hasar kaydı olan araçlar ise doğruca o tutar ile onarılmıştır. (eğer servis sigorta şirketi ile anlaşmasız ise araç sahibi ve servis anlaşıp malzemeden çalıp parayı cebe atabiliyor.) Bu işlerden anlamayan bir hanımefendiyi dolandıran yetkili servis çalışanını da gördük :)
    Ben gider sanayide aracımın hasarını cebimden yaparım hasar kaydım olmaz veya giderim kaskodan/sigortadan yetkili serviste yaparım hasar kaydı olur. Olması gereken yetkili serviste yapılmasıdır. Maalesef piyasada hasar kayıtsız araçlar daha çok seviliyor fakat hasar kaydı olan araç daha güvenilirdir.
    Umarım anlatmak istediklerimi anlatabilmişimdir.

    Edit: Sigorta şirketleri sahibinden aldığı aracı onarmaz ihale ile satar. Aracınız büyük bir hasar aldı ise kusur oranı belli oldu dosyayı açtınız muhattabınız olan sigorta, aracı birkaç gün içinde ihallelere koyar. Kendisine gelen en yüksek bedel aracın sovtaj bedelidir. Bazen 2. İhaleye de çıkabilir. Sonra sigorta hesabını yapar. Hasar onarılacak seviyede mi? Kazalı satsam zararım ne? Onarsam zararım ne? Bunun sonucunda karar alınır.
    Aslında bunların sigortacılıkta sınır değerleri var. Mesela hasar bedeli araç piyasa bedelinin %70'inin üstünde ise hurdaya ayrılır gibi.

    @Psycho53 'ün hatırlatması ile sigortaların indirim oranından bahsedeyim.
    İndirim durumunuz 8 aşamalıdır 4. Basamakta başlarsınız. 4. Basamak %0 indirimdir. Mesela kazada suçlu çıktınız trafik sigortanız karşı tarafa ödeme yaptı 1 basamak düşer ve bir sonraki yıl %10 zamlı ödersiniz. Bir poliçenizi sıkıntısız tamamlarsanız %10 indirim kazanırsınız. Yani hasarınızı sigortadan yapın diye tavsiye ettik ama gidip ufak bir iş için sigortayı delerseniz sigorta o parayı sizden geri alıyor :) %10 indirim alacakken %10 arttırım alıyorsunuz %20 fiyat farkı oluyor. Bu sizin şahsi sicilinizdir. Alacağınız arabada önceden hasar kaydı olması sizin sicilinizi etkilemez.

    -Filoların sattığı araçlara güvenin. Araçların bakım geçmişleri, hasarları herşeyleri ortada zaten. Temiz ise filo aracı 40 yalan söyleyen sahibinden daha mantıklı olabilir. Filodan araç alan galeriler (ben de dahilim) bu araçları devasa karlar ile satmıyor. Maksimum 2.000tl kar bırakıyorlar ama araçlar genel olarak temiz olduğu için 1-2 günde satılıyor. O yüzden galerilere mantıklı geliyor. Şu an yapmıyorum ama altta bir mesajda leaseplanın sgs ekspertizini paylaşmıştım. Lastik milimetrelerine kadar ekspertizi oluyor araçların. Ben bu kadar inceleyemem bir aracı.
    @olmega çok güzel demiş vitamini kabuğunda değil arabanın
    Gidip 0 km boş b sınıfı arabaya 100.000TL vereceğime 2-3 parça boyalı( tabii ki böyle dememeliyim 2 tam 2 yarım boya var.) titanium powershift focusa biniyorum şuan. 130.000 TL ye tertemiz f10 a bindim. Bende iken Suriyeli çöpçü çarptı mesela fotoğrafını paylaşayım size onun dışında bir uzman çavuş çocuğunu hastaneye yetiştirmeye çalışırken çarptı onu da koyuyorum

    (bu arada bmw için kapora almıştık notere yetişemedik aracı boya fırınında saklayacaktık sanayide ve kaza oldu )



    Şimdi bu araçları zarar ederek sattım. Fluence hatasızdı 2 boya oldu bmw 2 parça boyalıydı kimliksiz, ehliyetsiz, sürdüğü araç sigortasız muayenesiz bir suriyeli yüzünden 5 parça boyalı oldu.

    RESİMLERİ YARIN KALDIRACAM KÖTÜ AMAÇLI KULLANILIR.
    Çok güzel özetlemişsiniz, hepsine katılıyorum. Aşağıda kırmızı ile yazdığınız durumu birebir yaşadım. Aracım için yetkili serviste çıkan astronomik tamir rakamına sigorta şirketi yanaşmak istemedi, sovtaj çalışıp bana araç için beklediğimden çok düşük pert teklifi yaptılar. Rakamı az bulduğum için aracın bende kalmasını istedim. Yetkili servisin onarım için belirlediği rakamın 2/3'ünü bana ödeyerek araç bende kaldı(zorladım ama fazlasını vermediler). Sonuç ne mi oldu. Airbag açılmayan kazamda, sol ön far, ön tampon, sol ön çamurluk ve sol ön kaput ucu kıvrılma hasarlıydı. Sigortanın bana ödediği rakamın yarısıdnan aza, yetkili servisin belirlediği rakamın 1/3'ünden aza aracımı içime sineceği şekilde(kendim kullanacağım sonuçta) olması gerektiği orjinal parçalarla tamir ettirdim. Aracı öncesinde tanıdığım, aracımın yetkili servisinden ayrılıp yer açan çok iyi iki ustaya yaptırdım. Kazaya ait ne mekanik ne görsel hiç bir iz kalmadı ne altta üstte ne de önde.

    Bu arada yüksek hasar kayıdı rakamlı yada pert kayıtlı araba alınmaz demek yanlış olur. Gayet alınır fakat hasarlı halde oynanmış alıp içinize sine sine yaptıracaksanız alın. Herkes mesajını alıntıladığım arkadaş gibi değil malesef, böyle birilerini reelde tanıyorsanız başka tabi. Airbag'i kondansatörle kandıranı mı ararsın, kalorifer kazanını silikonla yamayanı mı ararsın, üç kuruş kar etmek için atmadıkları takla kalmıyor, böyle bir araca gelirseniz hem araçtan soğursunuz hemde çoğu tamir edilen parçayı tekrar tamir ettirmek zorunda kalırsınız, yapılmış halde almanın bir anlamı kalmayabilir.

    "Sigorta şirketi çıkan bedele göre onarım veya pert kararı alır. Pert olan aracı sovtaj bedeli ile alma hakkı ilk araç sahibine aittir. Yapılan işte bir yanlış yoktur. Onarım yolu seçilirse o para şirketten çıkacak sizce neden kendi kendilerini kazıklasınlar?"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MrWrong -- 11 Şubat 2020; 1:37:11 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.