Şimdi Ara

Bu DSG illa patlamak zorunda mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
77
Cevap
2
Favori
7.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forumda dsg hakkında o kadar çok kötü yorum görüyorum ki bu yorumların çoğunun hayatında hiç dsg kullanmamış insanlar tarafından yapıldığını biliyorum. Birisi sıfır dsg li bir araç almayı düşünsün konuda birisi gelip hemen dsg yi gömüyor ve top comment oluveriyor. Piyasada fazla sayıda vag grubu araç var bunların en az yarısı dsg li ve bu kadar insanın sorun yaşadığını düşünmüyorum bir tanıdığımızda da 2009 golf 5 tsi dsg var 2.el aldığı halde sorunsuz biniyor forumda sadece 1 defa birinin octavia dsg den sorun yaşadığını gördüm onun dışında cvt si patlayan da var edc si patlayan da kimse bu kadar saldırmıyor bu şanzıman sistemlerine. Tamam vw nin ve doğuş otonun kurnaz olduğunu biliyorum ama dsg ye bu kadar saldırılmasına anlam veremiyorum sıfır tdi dsg octavia bakıyordum dsg yazısını görmek istemiyorum artık buradaki yorumlar yüzünden. Hayır yani hiç mi patlama ihtimali yok bu dsg nin bakımlarını düzenli yaptırıp senelerce binilemez mi? Bu konuya birinin açıklık getirmesini bekliyorum.

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • DSG sistemini yağlı kavramaya geçirerek son serilerde sıkıntının büyük kısmını halletti VW. Fakat mevzu aslında DSG değil, mevzu DSG arızasında kullanıcı hatası diyip müşteriaini binlerce lira dökmek zorunda bırakan distribütörler. Tabii işin VW taraflı boyutları da yok değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6 ileri olanlarda pek sorun yok 7 ilerilerde baya bi sorun var.
  • VW nin dsg sini sorunsuz görüyorsanız, madem anlatılanla yetinmiyorsunuz, siz alın, tavsiyelerde bulunun, kimse kullanmadan yorum yapıyor aslında çokiyi diyin cevrenize...

    20bin km görmeyen kullanıcı var forumda skoda falanda değil GOLF7
  • VW, DSG'nin üretimine ısrarla devam etmesi eleştirilerin hedefi haline geliyor. Müşterilere kullanıcı hatası diyerek binlerce lira para alınıyor.

    Ancak burada bahsi geçen DSG 7'nin 1.2, 1.4 ve 1.6lt motorlar ile kullanılan DQ200 kodlu kuru tip dedikleri şanzımanı (ayrıca bu şanzıman yağsız falan değil. Diğerleri 6 - 7lt yağ barındırırken DQ200 DSG 7'de sadece 1.5lt yağ var. 2.0lt ve üstü hacimlerde kullanılan DSG 7'ler yani DQ 380, DQ 500 ve DL 501'de sorun yok. Bunların sorun çıkartma aralıklarıda çok yüksek km'leri buluyor zaten ve bakımının aksatılması, yağının zamanında değiştirilmemesi üzerine radikal sorunlar çıkartıyor.

    DSG 7 DQ200'de VW'nin inatla kuru kavramada diretmesi, distribütörün bu işten adamına göre muamele yapıp garanti şartları içerisindeyken para istemesi saçmalık. Hayır tamam şanzıman çok güzel, yap şunu yağlı herkes mutlu mesut binsin. Yoook, inat etti herifler!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 20 Şubat 2016; 4:33:02 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nasıl her nefis ölümü tadacak ise, her dsg'de patlamayı tadacaktır. Bunda şüphe yok.


    Bu arada tork konvertörü forever



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarı arıza lambası -- 21 Şubat 2016; 14:47:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem buradakiler atıp tutuyor alın görün patlayacakmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    EV ALMAK NEDEN ZOR ULAN?!?!?
    3 yıl önce açıldı
    Bu Arabayı Almak Delilik mi?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • her zaman bozulur demek ancak bir anti fan yorumudur kaale almayınız.ama bozulma ve/veya balata değişme ihtimali yüksek demek daha doğru olur.
  • Hocam çevremde biri Polo biri Leon ( eski kasa ) olmak üzere iki arkadaşımın arabasının kavraması değişti. Üstelik biri yolda ilerlerken kitlemiş kalmış. İkisini de bildiğim kadarı ile ücretsiz değiştirdiler. Şimdi Polo'su alan arkadaş yeni kasa yine dsg'li Leon aldı , başka bir arkadaşımda İbiza. Şuan bir sorun yok düşük km deler. Ama açıkçası ben ne zaman patlayacak diye bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yes i dont

    her zaman bozulur demek ancak bir anti fan yorumudur kaale almayınız.ama bozulma ve/veya balata değişme ihtimali yüksek demek daha doğru olur.

    +1
    en doğru yorum bu bence...
    Aynı durum fsi motor için de geçerli. Ne sıkıntısı var bu motorun? Efendin çok yakıyor hiç kaçmıyor. Ee, 102 hp hitler daha kötü ama bu konuda. Ama ona tüp takılıyor. Ya kardeşim herkes sen mi? Ben yılda yapıyorsam 8-10 bin km, alır mis gibi binerim. Yok olmaz! Koşarak kaçın fsi motordan...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi bir köy kahvesi düşün. Hiç kimse bir şey bilmiyor. Biri biryerlerden birşey duymuş, onu söylüyor herkes "he ya" diyor. Donanımhaber forumu böyle bir ortam. Hayatında dsg ya da vw sürmüş adamları geçtim daha yaşı tutmayan ehliyeti olmayan liseliler dsg patlar diyor. Baksan profilleri de gizli yaşlarını göstermemek için. Bir sürü vw alamayıp kuyruk acısı yaşayan insan var. Parası yetmediği için vw'ne gıcık olan insan var. Onun dışında gerçekten az bir kitle vw'ni ya da doğuşu sevmediği için sürekli körü körüne kötüleyen bir insan var. Gerçekten vw sahibi olup, olmuş olup da dsg sürmemiş olan ama aracında yaşadığı sorunlar sebebiyle markaya gıcık olmuş ve kullanmadığı şanzıman hakkında konuşanlar var. Bir de çok az gerçekten dsg vw sahibi olup dsg'den ağzı yanmış ve yaşadıklarından dolayı kötüleyen insanlar var. Ama bunlar da binde bir. Kalanı diğer güruh.

    Şimdi ağızda bir sakız "dsg patlar", "saatli bomba"

    Nasıl patlar açıklasınlar.

    Dsg'de 3 tip masraf olur:

    1. Kavrama bitirmek: Çift "kavramalı" bir sistem olarak dsg'de tıpkı manuel araçlar gibi zamanla kavramasını bitirir ve kavrama değişimi gerektirir. Bu dsg'ye özel değildir ve piyasadaki tüm tek kavramalı robotizeler, ya da diğer tüm çift kavramaları otm şanzımanlar da belli bir süre sonra aynı şekilde kavrama bitirir yeni ister. Bu dsg'de en sık ve hala görülen masraftır. Diğerlerine göre dezavantajı kötü kalibrasyonundan dolayı kavramayı diğer çift kavramalılara göre daha şabuk bitirmesi ve pahalı olmasıdır. Şu anda baskı balata seti 1400 lira civarı. Yani manuel aracın 3 katına geliyor kavrama değişimi.

    2. Şanzıman mekatronik arızası: Bu sorun 2013'de ortadan kalktı. O ve ondasn önceki yıllarda mekatronik kartı şanzıman ünitesinin içinde yer almaktaydı. Şanzıman içindeki yağda bulunan sülfür, oksitlenmeye uğruyor ve kartta korozyonlaşma yaparak bozuyordu. Vw önce halihazır şanzımanlardaki yağı, sülfürsüz yağ ile değiştirerek, sonra da 2013 yılında komple mektaroniği ünite dışına yerleştirerek sorunu kesin olarak çözdü.

    3. Komple şanzıman arızası: Kilitlenen, ısıdan arıza veren, şangırtı yapan ilk jenerasyon dsgler parçalarının yetersizliğinden komple şanzıman değişimini gerektirmeye kadar durumu götürebiliyordu. Bir sürü davalarla uğraşan vw şanzımanı revize ettirmek zorunda kaldı. Şu an ki üniteke şangırtı, şungurtu, ısınma problemi, şanzıman dağılması vs gibi bir problem de bulunmuyor.

    Dolayısıyla 2013 sonrası dsg, hele ki sıfır km golf, passattaki en yeni ünite dsglerde olabilecek tek masraf erken kavramam masrafı. Buna razı değilsen almayacaksın. Malesef oldukça vasat bir kalibrasyonu var çok erken vites yükseltiyor ve ben bunu vw'nin kavramayı erken bitirip müşteri serviste para harcasın diye yaptığını düşünüyorum.

    Bir diğer ön yargı yukarıda arkadaşın dediği gibi fsi motor önyargısı. Ben 4 yıldır fsi golf kullanıyorum. Yine forumda anlatıldığı gibi kaçılacak, çekmeyecek motor değil. İnsanların dandik hitler motoru övmelerinin tek olayı lpg verimi. bizim halkımıza göre lpg takılan motor iyi takılmayan motor kötü. Üzgünüm artık tüm motorlar direkt enjeksiyon. Fsi'ya diğer direkt enjeksiyon motorlar gibi lpg de takılabilir. Sıvı sistem takılır ilk takılışı maliyetlidir ve tasarrufu kuru sistemden biraz daha düşüktür. İşte insanlar bundan dolayı tü kaka ediyor. Yoksa hitler motorundan sonra çıkmışi tsi'in öncüsü, güç tork değerleri daha iyiyken bunları mpi motordan daha erken veren, golf tipi araçlarda çekişi yeterli olan ve çıktığı 2003 dönemi için o dönemki tüm diğer markaların 1.6 atmosferik motorları arasında performans ve tüketim olarak ilk üçe giren gayet iyi bir motordur. Bu motorun sevilmemesinde bir dğer neden de vw'nin kendi hatası küçücük motoru koca passata koymak olmuştur. Zamanında fsi motorlu 1.6 atmosferik passatlar zor giden, çok yakan araçlardı. Çok yakar az kaçar deyimi böyle çıktı. Halbuki biraz araba tecrübesi olan herkes bilir d sınıfı araça 1.6 atmosferik yetmez.her markada durum böyledir. En az 1.8 olmalıdır. Bundan turbo motorlar yaygınlaştı işte. Ama diyorum köy kahvesinde delinin biri kuyuya bir taş atar, gelir hepsi "he ya" der.

    Siz yazılanlara bakmayın geçrek kulllanıclardan temiz bilgi almaya çalışın. Dediğim gibi 2013 ve üzeri dsglerde sorun ihtimali çok düşük. Zaten sıfır alacaksanız garantiniz olacak. Serviste düzenli bakım yaptırmanız koşulunda vw çıkan arızaları iyi niyet garantisi altında ücretsiz onarıyor garantisi bitmiş olsa bile. Dsg'ye gelirsek güzel mi? Çalışma olarak evet çok güzel çok konforlu ve pürüzüsüz. Siz heralde 3le falan gidiyorum dediğiniz yerde 6. vitesle hiç belli etmeden giden bir şanzıman. Ama kötü yönleri yok mu var. Dediğim kalibrasyon sıkıntısı. Dsg kronik olarak çok hızlı vites yükseltmeye ayarlanmış bir şanzıman. Trafite hareket ederken daha kalkar kalmaz 2 oluyor. Sonra hemen 3-4-5 çok hızlı. Tamam bu ekonomi için iyi ama, istanbul gibi trafiği saç yolduran cins şehirlerde çok erken 2ye atması hatta bazen 2 ile kalması sıkıntısı yüzünden erken kavrama bitiriyor işte. Servisler de bunun farkında ve abi bazen trafikte sport modda kullan diyorlar. Sport modda şanzıman her vites iyice devirlendikten sonra vites atıyor. Ama bunu da abartmışlar. Tork konvertörlü tam otomatikler kadar hassas değil gaz dozajınızda. Siz az basıyor bile olsanız ille çok devirlendiriyor aracı vitesi yükseltmeden sport modda. Bunu yapmasa gaza basma durumunuza göre biraz daha akıllı davransa sürekli sport modda kullanılabilirdi ama bu haliyle sadece gerçekten performans istediğiniz durumlara özel olmuş. Yani arası yok ya çok ekonomik, ya çok performanslı çalıştırıyor motoru. İkisinin arası bir kalibrasyona ihtiyacı var "günlük kullanım" vs gibi. Ben İstanbulda yaşasam açıkcası sıfır aracı bile dsg almazdım çabuk kavrama bitireceğinden dolayı. Ama diğer illerdeysem alırdım. Manuel bir vw ile dsgli bir vw arasında çok ütopik bir konfor farkı var. Bu biraz da dsgnin pürüzsüz çalışma prensibinden. Ha yine çok korkuyorum diyorsanız fordun powershift ya da hyundai'nin dct şanzımanlı modellerini de düşünebilirsiniz. Özellikle dct hız ve pürüzsüzlük anlamında neredeyse dsg ile aynı diyebilirim. Son derece hızlı, pürüzsüz ve konfortlu. Hyundai o şanzımanla çok iyi bir iş yaptı ve şu ana kadar bilinen bir kronik arızası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lord Sparhawk -- 20 Şubat 2016; 11:37:51 >




  • Gidin ıslak Powershift alın, EAT6 alın, Active Select alın. DSG'den başka şanzıman mı kalmadı?

    Her sene sorunların bittiği söyleniyor ama her sene forumlarda aynı arızaları yaşayan insanlar var. Passat forumlarında titreyen hatta mekatronik değiştiren B8 kullanıcıları var. Ha keza Golf 7 de aynı.

    Çok satmak falan değil, kronik sorunların devamı resmen bu.

    Forumlarda genelde sıfır DSG alanlar takılıyor. İkinci el DSG alan kitle pek internette takılmıyor gördüğüm kadarıyla. Sıfır alan da garantisi bitince anında elden çıkarıyor zaten. Hani var mı burada garantisi bitmiş DSG kullanıcısı :)

    Halkın "VW al yea" ezberini bozacak unsur da ikinci el DSG alıp ağzı yanan insanlar olacak.

    Neyse siz alın, olmadı kâr yaparak satarsınız

    1.6 dizel 250 Nm tork mu kaldı arkadaş ya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 7 ileri olana yeterince ARGE ve yatırım yapılmıyor diye biliyorum. Zaten alt gelir grubu ve fakir ülkelere hitap eden modellere koyuyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla bir bizim dsg patlamadı herhalde.2013 model jetta TDI aracımız 50 bine dayandı ve dsg hiç sorun çıkarmadı.Sanırım şans işi gerçekten.2010 model jettamızda oldu onda kavrama değişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg mükemmel bir şanzıman çok iyi forumda yazılanlara bakmayın mükemmel benim dayım aldı hiç sorun yaşamadı on senedir kullanıyor neredeyse çoğu kullanmayan burada çamur atıyor aslında o kadar kötü şanzıman değil bence hiç düşünmeden alın octavya çok güzel bir araba jettadan sonra sınıfının en iyisi ama biraz bütçeyi arttırabilirseniz jettada öneririm içi biraz kalitesiz ama ikinci eli çok iyi octavyaya göre daha az zarar edersiniz.
  • Mekatronik arizasinin çözüldüğüne dair elinizde resmi belge mevcut mudur? @Lord Sparhawk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    dsg mükemmel bir şanzıman çok iyi forumda yazılanlara bakmayın mükemmel benim dayım aldı hiç sorun yaşamadı on senedir kullanıyor neredeyse çoğu kullanmayan burada çamur atıyor aslında o kadar kötü şanzıman değil bence hiç düşünmeden alın octavya çok güzel bir araba jettadan sonra sınıfının en iyisi ama biraz bütçeyi arttırabilirseniz jettada öneririm içi biraz kalitesiz ama ikinci eli çok iyi octavyaya göre daha az zarar edersiniz.

    10 yıl önceki şanzıman ile şimdi kullanılan güncel şanzıman aynı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Gidin ıslak Powershift alın, EAT6 alın, Active Select alın. DSG'den başka şanzıman mı kalmadı?

    Her sene sorunların bittiği söyleniyor ama her sene forumlarda aynı arızaları yaşayan insanlar var. Passat forumlarında titreyen hatta mekatronik değiştiren B8 kullanıcıları var. Ha keza Golf 7 de aynı.

    Çok satmak falan değil, kronik sorunların devamı resmen bu.

    Forumlarda genelde sıfır DSG alanlar takılıyor. İkinci el DSG alan kitle pek internette takılmıyor gördüğüm kadarıyla. Sıfır alan da garantisi bitince anında elden çıkarıyor zaten. Hani var mı burada garantisi bitmiş DSG kullanıcısı :)

    Halkın "VW al yea" ezberini bozacak unsur da ikinci el DSG alıp ağzı yanan insanlar olacak.

    Neyse siz alın, olmadı kâr yaparak satarsınız

    1.6 dizel 250 Nm tork mu kaldı arkadaş ya.

    1 senedir passat forumuna uyeyim daha hicbir b8 de dsg titremesi agrizasi vb duymadim görmedim. Ki 2015 de 30 bin adet satti bu araba.. 100 bin km lere yaklasanlarda var. Bu bilgiye nerden sahipsiniz merak ettim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Gidin ıslak Powershift alın, EAT6 alın, Active Select alın. DSG'den başka şanzıman mı kalmadı?

    Her sene sorunların bittiği söyleniyor ama her sene forumlarda aynı arızaları yaşayan insanlar var. Passat forumlarında titreyen hatta mekatronik değiştiren B8 kullanıcıları var. Ha keza Golf 7 de aynı.

    Çok satmak falan değil, kronik sorunların devamı resmen bu.

    Forumlarda genelde sıfır DSG alanlar takılıyor. İkinci el DSG alan kitle pek internette takılmıyor gördüğüm kadarıyla. Sıfır alan da garantisi bitince anında elden çıkarıyor zaten. Hani var mı burada garantisi bitmiş DSG kullanıcısı :)

    Halkın "VW al yea" ezberini bozacak unsur da ikinci el DSG alıp ağzı yanan insanlar olacak.

    Neyse siz alın, olmadı kâr yaparak satarsınız

    1.6 dizel 250 Nm tork mu kaldı arkadaş ya.

    1 senedir passat forumuna uyeyim daha hicbir b8 de dsg titremesi agrizasi vb duymadim görmedim. Ki 2015 de 30 bin adet satti bu araba.. 100 bin km lere yaklasanlarda var. Bu bilgiye nerden sahipsiniz merak ettim ?

    www.passatturkiye.com
    DSG mekatronik değişimi sonuçları (B8 Passat)
    http://www.passatturkiye.com/soru-ve-sorunlar/14384-dsg-mekatronik-degisimi-sonuclari-b8-passat.html


    Bi kaç tane daha vardı ama şu an arayıp bulacak vaktim yok, bunu da mesaj cevapsız kalmasın diye gönderdim. Aynı konuda DH'de de birinin başına aynı şeyin geldiğinden bahsediliyor.

    Yine B8 için DSG harici motor ve diğer aksamlarda oldukça çeşitli sorunlar mevcut. "Ama çok satıyor" diyecek olan varsa baydı artık boşuna yazmasın.

    O zaman dünya genelinde çok satan her otomobilin sorunlu olması gerekiyor. Çünkü çok satıyor. Var mı böyle bir mantık?




  • Değil hocam ama insan patlamasını bekliyor işte...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.