Şimdi Ara

Bu DSG illa patlamak zorunda mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
2
Favori
6.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Şimdi bir köy kahvesi düşün. Hiç kimse bir şey bilmiyor. Biri biryerlerden birşey duymuş, onu söylüyor herkes "he ya" diyor. Donanımhaber forumu böyle bir ortam. Hayatında dsg ya da vw sürmüş adamları geçtim daha yaşı tutmayan ehliyeti olmayan liseliler dsg patlar diyor. Baksan profilleri de gizli yaşlarını göstermemek için. Bir sürü vw alamayıp kuyruk acısı yaşayan insan var. Parası yetmediği için vw'ne gıcık olan insan var. Onun dışında gerçekten az bir kitle vw'ni ya da doğuşu sevmediği için sürekli körü körüne kötüleyen bir insan var. Gerçekten vw sahibi olup, olmuş olup da dsg sürmemiş olan ama aracında yaşadığı sorunlar sebebiyle markaya gıcık olmuş ve kullanmadığı şanzıman hakkında konuşanlar var. Bir de çok az gerçekten dsg vw sahibi olup dsg'den ağzı yanmış ve yaşadıklarından dolayı kötüleyen insanlar var. Ama bunlar da binde bir. Kalanı diğer güruh.

    Şimdi ağızda bir sakız "dsg patlar", "saatli bomba"

    Nasıl patlar açıklasınlar.

    Dsg'de 3 tip masraf olur:

    1. Kavrama bitirmek: Çift "kavramalı" bir sistem olarak dsg'de tıpkı manuel araçlar gibi zamanla kavramasını bitirir ve kavrama değişimi gerektirir. Bu dsg'ye özel değildir ve piyasadaki tüm tek kavramalı robotizeler, ya da diğer tüm çift kavramaları otm şanzımanlar da belli bir süre sonra aynı şekilde kavrama bitirir yeni ister. Bu dsg'de en sık ve hala görülen masraftır. Diğerlerine göre dezavantajı kötü kalibrasyonundan dolayı kavramayı diğer çift kavramalılara göre daha şabuk bitirmesi ve pahalı olmasıdır. Şu anda baskı balata seti 1400 lira civarı. Yani manuel aracın 3 katına geliyor kavrama değişimi.

    2. Şanzıman mekatronik arızası: Bu sorun 2013'de ortadan kalktı. O ve ondasn önceki yıllarda mekatronik kartı şanzıman ünitesinin içinde yer almaktaydı. Şanzıman içindeki yağda bulunan sülfür, oksitlenmeye uğruyor ve kartta korozyonlaşma yaparak bozuyordu. Vw önce halihazır şanzımanlardaki yağı, sülfürsüz yağ ile değiştirerek, sonra da 2013 yılında komple mektaroniği ünite dışına yerleştirerek sorunu kesin olarak çözdü.

    3. Komple şanzıman arızası: Kilitlenen, ısıdan arıza veren, şangırtı yapan ilk jenerasyon dsgler parçalarının yetersizliğinden komple şanzıman değişimini gerektirmeye kadar durumu götürebiliyordu. Bir sürü davalarla uğraşan vw şanzımanı revize ettirmek zorunda kaldı. Şu an ki üniteke şangırtı, şungurtu, ısınma problemi, şanzıman dağılması vs gibi bir problem de bulunmuyor.

    Dolayısıyla 2013 sonrası dsg, hele ki sıfır km golf, passattaki en yeni ünite dsglerde olabilecek tek masraf erken kavramam masrafı. Buna razı değilsen almayacaksın. Malesef oldukça vasat bir kalibrasyonu var çok erken vites yükseltiyor ve ben bunu vw'nin kavramayı erken bitirip müşteri serviste para harcasın diye yaptığını düşünüyorum.

    Bir diğer ön yargı yukarıda arkadaşın dediği gibi fsi motor önyargısı. Ben 4 yıldır fsi golf kullanıyorum. Yine forumda anlatıldığı gibi kaçılacak, çekmeyecek motor değil. İnsanların dandik hitler motoru övmelerinin tek olayı lpg verimi. bizim halkımıza göre lpg takılan motor iyi takılmayan motor kötü. Üzgünüm artık tüm motorlar direkt enjeksiyon. Fsi'ya diğer direkt enjeksiyon motorlar gibi lpg de takılabilir. Sıvı sistem takılır ilk takılışı maliyetlidir ve tasarrufu kuru sistemden biraz daha düşüktür. İşte insanlar bundan dolayı tü kaka ediyor. Yoksa hitler motorundan sonra çıkmışi tsi'in öncüsü, güç tork değerleri daha iyiyken bunları mpi motordan daha erken veren, golf tipi araçlarda çekişi yeterli olan ve çıktığı 2003 dönemi için o dönemki tüm diğer markaların 1.6 atmosferik motorları arasında performans ve tüketim olarak ilk üçe giren gayet iyi bir motordur. Bu motorun sevilmemesinde bir dğer neden de vw'nin kendi hatası küçücük motoru koca passata koymak olmuştur. Zamanında fsi motorlu 1.6 atmosferik passatlar zor giden, çok yakan araçlardı. Çok yakar az kaçar deyimi böyle çıktı. Halbuki biraz araba tecrübesi olan herkes bilir d sınıfı araça 1.6 atmosferik yetmez.her markada durum böyledir. En az 1.8 olmalıdır. Bundan turbo motorlar yaygınlaştı işte. Ama diyorum köy kahvesinde delinin biri kuyuya bir taş atar, gelir hepsi "he ya" der.

    Siz yazılanlara bakmayın geçrek kulllanıclardan temiz bilgi almaya çalışın. Dediğim gibi 2013 ve üzeri dsglerde sorun ihtimali çok düşük. Zaten sıfır alacaksanız garantiniz olacak. Serviste düzenli bakım yaptırmanız koşulunda vw çıkan arızaları iyi niyet garantisi altında ücretsiz onarıyor garantisi bitmiş olsa bile. Dsg'ye gelirsek güzel mi? Çalışma olarak evet çok güzel çok konforlu ve pürüzüsüz. Siz heralde 3le falan gidiyorum dediğiniz yerde 6. vitesle hiç belli etmeden giden bir şanzıman. Ama kötü yönleri yok mu var. Dediğim kalibrasyon sıkıntısı. Dsg kronik olarak çok hızlı vites yükseltmeye ayarlanmış bir şanzıman. Trafite hareket ederken daha kalkar kalmaz 2 oluyor. Sonra hemen 3-4-5 çok hızlı. Tamam bu ekonomi için iyi ama, istanbul gibi trafiği saç yolduran cins şehirlerde çok erken 2ye atması hatta bazen 2 ile kalması sıkıntısı yüzünden erken kavrama bitiriyor işte. Servisler de bunun farkında ve abi bazen trafikte sport modda kullan diyorlar. Sport modda şanzıman her vites iyice devirlendikten sonra vites atıyor. Ama bunu da abartmışlar. Tork konvertörlü tam otomatikler kadar hassas değil gaz dozajınızda. Siz az basıyor bile olsanız ille çok devirlendiriyor aracı vitesi yükseltmeden sport modda. Bunu yapmasa gaza basma durumunuza göre biraz daha akıllı davransa sürekli sport modda kullanılabilirdi ama bu haliyle sadece gerçekten performans istediğiniz durumlara özel olmuş. Yani arası yok ya çok ekonomik, ya çok performanslı çalıştırıyor motoru. İkisinin arası bir kalibrasyona ihtiyacı var "günlük kullanım" vs gibi. Ben İstanbulda yaşasam açıkcası sıfır aracı bile dsg almazdım çabuk kavrama bitireceğinden dolayı. Ama diğer illerdeysem alırdım. Manuel bir vw ile dsgli bir vw arasında çok ütopik bir konfor farkı var. Bu biraz da dsgnin pürüzsüz çalışma prensibinden. Ha yine çok korkuyorum diyorsanız fordun powershift ya da hyundai'nin dct şanzımanlı modellerini de düşünebilirsiniz. Özellikle dct hız ve pürüzsüzlük anlamında neredeyse dsg ile aynı diyebilirim. Son derece hızlı, pürüzsüz ve konfortlu. Hyundai o şanzımanla çok iyi bir iş yaptı ve şu ana kadar bilinen bir kronik arızası yok.


    Şangırtı şungurtu konusunda neye dayanarak bu kadar kesin bir iddiada bulunuyorsunuz?
    2013 tdi/dsg leon ve 2014 Golf 1.2 tsi/dsg kullandım. İkisi de gayet bol şangırtılı çalışıyordu. Hatta daha yeni olan Golf'te çok daha fazla ses vardı... Arıza çıkarmadılar, ama zaten ikisini de birer yıl kullandım.

    Servis danışmanları bile artık bittiğini söylüyor, yerli yabancı forumlarda herkes geçtiğini söylüyor, ayrıca bende 2014 passat, 2015 golf dsg kullandım sıfır sorun, hiç bir şekilde şangırtı yok. O sorun 2013 öncesinde kaldı. Ki sürdüğüm passatın herkesin ama bozulur aman patlar denilen 160lık tsi dsg kombinesi olduğunu da özellikle belirteyim.

    Servis danışmanları kim ki? Bazılarını tenzih ederim ama satış ve servis danışmanları (ki çoğuna bir şey danışmam) onlar bana danışacak kadar cahil ve bilgisiz oldukları için, yapacakları yorumlar beni zerre ilgilendirmez.
    Bakın arızadan bahsetmiyorum, sesli çalışmadan bahsediyorum.
    Ayrıca ben bahsettiğim her iki aracı da sadece bir ya da birkaç defa sürmedim, sahibi oldum. Sizin sürdüm dediğiniz arac kimindi, kiralık mıydı, test aracı mıydı bilmemem ve yorum da yapamam. Çünkü benim daha önce sahip olduğum her iki aracın sesli olması, tüm dsgleri sesli yapmadığı gibi, sizin kullandığınız dsgli araç ve über cahil servis danışmanlarının über parlak yorumları da bu araçları kusursuz yapmaz. Burası bir paylaşım platformu ve ben olumlu/olumsuz genellemeler yapılmasına karşıyım. Ayrıca ülkemizde genel olarak tüm markaların ufak tefek de olsa düzenbazlıklarını bildiğim için, bayilerdeki test araçlarına bile güvenmem, genellikle kronik sorunları giderilmiş veya üzeri örtülmüş araçlar olabiliyorlar.
    Ha bu arada ek bilgi; 2010 model ilk sahibi olduğumuz ve tam 6 yıl kullandığımız tdi/dsg Golf, 70.000km'de iken şanzıman komple değiştirildi. 147.000km'de sattık ve bu dönemde bir daha sorun çıkarmadı ve ilginç olarak bunda alındığından beri vites değişimleri şangırtılı değildi.
    Ama benim kullandığım yeni kasa Leon ve Golf7 maalesef sesli çalışıyordu, hem de 1-2-1 geçişleri aşırı sesliydi...




  • Robotize manuel mantığında çalıştığı için değişmesi gereken bir debriyajı var. O debriyajı da oldukça karmaşık olduğundan pahalı.

    Yani siz DSG'nin fabrika çıkışlı en kusursuz versiyonunu satın alsanız da, mekatronik arızası yaşamasanız da, kavrama yüzünden cebinizden güzel bir meblağ çıkacak.

    Bana kalırsa beş sene içinde tork konvertörlü şanzımanlar gelişecek ve çift kuru kavramaya sahip şanzımanlara açıkça meydan okuyacak. Zaten sorunsuzluklarıyla biliniyorlar tork konvertörleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Şimdi bir köy kahvesi düşün. Hiç kimse bir şey bilmiyor. Biri biryerlerden birşey duymuş, onu söylüyor herkes "he ya" diyor. Donanımhaber forumu böyle bir ortam. Hayatında dsg ya da vw sürmüş adamları geçtim daha yaşı tutmayan ehliyeti olmayan liseliler dsg patlar diyor. Baksan profilleri de gizli yaşlarını göstermemek için. Bir sürü vw alamayıp kuyruk acısı yaşayan insan var. Parası yetmediği için vw'ne gıcık olan insan var. Onun dışında gerçekten az bir kitle vw'ni ya da doğuşu sevmediği için sürekli körü körüne kötüleyen bir insan var. Gerçekten vw sahibi olup, olmuş olup da dsg sürmemiş olan ama aracında yaşadığı sorunlar sebebiyle markaya gıcık olmuş ve kullanmadığı şanzıman hakkında konuşanlar var. Bir de çok az gerçekten dsg vw sahibi olup dsg'den ağzı yanmış ve yaşadıklarından dolayı kötüleyen insanlar var. Ama bunlar da binde bir. Kalanı diğer güruh.

    Şimdi ağızda bir sakız "dsg patlar", "saatli bomba"

    Nasıl patlar açıklasınlar.

    Dsg'de 3 tip masraf olur:

    1. Kavrama bitirmek: Çift "kavramalı" bir sistem olarak dsg'de tıpkı manuel araçlar gibi zamanla kavramasını bitirir ve kavrama değişimi gerektirir. Bu dsg'ye özel değildir ve piyasadaki tüm tek kavramalı robotizeler, ya da diğer tüm çift kavramaları otm şanzımanlar da belli bir süre sonra aynı şekilde kavrama bitirir yeni ister. Bu dsg'de en sık ve hala görülen masraftır. Diğerlerine göre dezavantajı kötü kalibrasyonundan dolayı kavramayı diğer çift kavramalılara göre daha şabuk bitirmesi ve pahalı olmasıdır. Şu anda baskı balata seti 1400 lira civarı. Yani manuel aracın 3 katına geliyor kavrama değişimi.

    2. Şanzıman mekatronik arızası: Bu sorun 2013'de ortadan kalktı. O ve ondasn önceki yıllarda mekatronik kartı şanzıman ünitesinin içinde yer almaktaydı. Şanzıman içindeki yağda bulunan sülfür, oksitlenmeye uğruyor ve kartta korozyonlaşma yaparak bozuyordu. Vw önce halihazır şanzımanlardaki yağı, sülfürsüz yağ ile değiştirerek, sonra da 2013 yılında komple mektaroniği ünite dışına yerleştirerek sorunu kesin olarak çözdü.

    3. Komple şanzıman arızası: Kilitlenen, ısıdan arıza veren, şangırtı yapan ilk jenerasyon dsgler parçalarının yetersizliğinden komple şanzıman değişimini gerektirmeye kadar durumu götürebiliyordu. Bir sürü davalarla uğraşan vw şanzımanı revize ettirmek zorunda kaldı. Şu an ki üniteke şangırtı, şungurtu, ısınma problemi, şanzıman dağılması vs gibi bir problem de bulunmuyor.

    Dolayısıyla 2013 sonrası dsg, hele ki sıfır km golf, passattaki en yeni ünite dsglerde olabilecek tek masraf erken kavramam masrafı. Buna razı değilsen almayacaksın. Malesef oldukça vasat bir kalibrasyonu var çok erken vites yükseltiyor ve ben bunu vw'nin kavramayı erken bitirip müşteri serviste para harcasın diye yaptığını düşünüyorum.

    Bir diğer ön yargı yukarıda arkadaşın dediği gibi fsi motor önyargısı. Ben 4 yıldır fsi golf kullanıyorum. Yine forumda anlatıldığı gibi kaçılacak, çekmeyecek motor değil. İnsanların dandik hitler motoru övmelerinin tek olayı lpg verimi. bizim halkımıza göre lpg takılan motor iyi takılmayan motor kötü. Üzgünüm artık tüm motorlar direkt enjeksiyon. Fsi'ya diğer direkt enjeksiyon motorlar gibi lpg de takılabilir. Sıvı sistem takılır ilk takılışı maliyetlidir ve tasarrufu kuru sistemden biraz daha düşüktür. İşte insanlar bundan dolayı tü kaka ediyor. Yoksa hitler motorundan sonra çıkmışi tsi'in öncüsü, güç tork değerleri daha iyiyken bunları mpi motordan daha erken veren, golf tipi araçlarda çekişi yeterli olan ve çıktığı 2003 dönemi için o dönemki tüm diğer markaların 1.6 atmosferik motorları arasında performans ve tüketim olarak ilk üçe giren gayet iyi bir motordur. Bu motorun sevilmemesinde bir dğer neden de vw'nin kendi hatası küçücük motoru koca passata koymak olmuştur. Zamanında fsi motorlu 1.6 atmosferik passatlar zor giden, çok yakan araçlardı. Çok yakar az kaçar deyimi böyle çıktı. Halbuki biraz araba tecrübesi olan herkes bilir d sınıfı araça 1.6 atmosferik yetmez.her markada durum böyledir. En az 1.8 olmalıdır. Bundan turbo motorlar yaygınlaştı işte. Ama diyorum köy kahvesinde delinin biri kuyuya bir taş atar, gelir hepsi "he ya" der.

    Siz yazılanlara bakmayın geçrek kulllanıclardan temiz bilgi almaya çalışın. Dediğim gibi 2013 ve üzeri dsglerde sorun ihtimali çok düşük. Zaten sıfır alacaksanız garantiniz olacak. Serviste düzenli bakım yaptırmanız koşulunda vw çıkan arızaları iyi niyet garantisi altında ücretsiz onarıyor garantisi bitmiş olsa bile. Dsg'ye gelirsek güzel mi? Çalışma olarak evet çok güzel çok konforlu ve pürüzüsüz. Siz heralde 3le falan gidiyorum dediğiniz yerde 6. vitesle hiç belli etmeden giden bir şanzıman. Ama kötü yönleri yok mu var. Dediğim kalibrasyon sıkıntısı. Dsg kronik olarak çok hızlı vites yükseltmeye ayarlanmış bir şanzıman. Trafite hareket ederken daha kalkar kalmaz 2 oluyor. Sonra hemen 3-4-5 çok hızlı. Tamam bu ekonomi için iyi ama, istanbul gibi trafiği saç yolduran cins şehirlerde çok erken 2ye atması hatta bazen 2 ile kalması sıkıntısı yüzünden erken kavrama bitiriyor işte. Servisler de bunun farkında ve abi bazen trafikte sport modda kullan diyorlar. Sport modda şanzıman her vites iyice devirlendikten sonra vites atıyor. Ama bunu da abartmışlar. Tork konvertörlü tam otomatikler kadar hassas değil gaz dozajınızda. Siz az basıyor bile olsanız ille çok devirlendiriyor aracı vitesi yükseltmeden sport modda. Bunu yapmasa gaza basma durumunuza göre biraz daha akıllı davransa sürekli sport modda kullanılabilirdi ama bu haliyle sadece gerçekten performans istediğiniz durumlara özel olmuş. Yani arası yok ya çok ekonomik, ya çok performanslı çalıştırıyor motoru. İkisinin arası bir kalibrasyona ihtiyacı var "günlük kullanım" vs gibi. Ben İstanbulda yaşasam açıkcası sıfır aracı bile dsg almazdım çabuk kavrama bitireceğinden dolayı. Ama diğer illerdeysem alırdım. Manuel bir vw ile dsgli bir vw arasında çok ütopik bir konfor farkı var. Bu biraz da dsgnin pürüzsüz çalışma prensibinden. Ha yine çok korkuyorum diyorsanız fordun powershift ya da hyundai'nin dct şanzımanlı modellerini de düşünebilirsiniz. Özellikle dct hız ve pürüzsüzlük anlamında neredeyse dsg ile aynı diyebilirim. Son derece hızlı, pürüzsüz ve konfortlu. Hyundai o şanzımanla çok iyi bir iş yaptı ve şu ana kadar bilinen bir kronik arızası yok.


    Şangırtı şungurtu konusunda neye dayanarak bu kadar kesin bir iddiada bulunuyorsunuz?
    2013 tdi/dsg leon ve 2014 Golf 1.2 tsi/dsg kullandım. İkisi de gayet bol şangırtılı çalışıyordu. Hatta daha yeni olan Golf'te çok daha fazla ses vardı... Arıza çıkarmadılar, ama zaten ikisini de birer yıl kullandım.

    Servis danışmanları bile artık bittiğini söylüyor, yerli yabancı forumlarda herkes geçtiğini söylüyor, ayrıca bende 2014 passat, 2015 golf dsg kullandım sıfır sorun, hiç bir şekilde şangırtı yok. O sorun 2013 öncesinde kaldı. Ki sürdüğüm passatın herkesin ama bozulur aman patlar denilen 160lık tsi dsg kombinesi olduğunu da özellikle belirteyim.

    Servis danışmanları kim ki? Bazılarını tenzih ederim ama satış ve servis danışmanları (ki çoğuna bir şey danışmam) onlar bana danışacak kadar cahil ve bilgisiz oldukları için, yapacakları yorumlar beni zerre ilgilendirmez.
    Bakın arızadan bahsetmiyorum, sesli çalışmadan bahsediyorum.
    Ayrıca ben bahsettiğim her iki aracı da sadece bir ya da birkaç defa sürmedim, sahibi oldum. Sizin sürdüm dediğiniz arac kimindi, kiralık mıydı, test aracı mıydı bilmemem ve yorum da yapamam. Çünkü benim daha önce sahip olduğum her iki aracın sesli olması, tüm dsgleri sesli yapmadığı gibi, sizin kullandığınız dsgli araç ve über cahil servis danışmanlarının über parlak yorumları da bu araçları kusursuz yapmaz. Burası bir paylaşım platformu ve ben olumlu/olumsuz genellemeler yapılmasına karşıyım. Ayrıca ülkemizde genel olarak tüm markaların ufak tefek de olsa düzenbazlıklarını bildiğim için, bayilerdeki test araçlarına bile güvenmem, genellikle kronik sorunları giderilmiş veya üzeri örtülmüş araçlar olabiliyorlar.
    Ha bu arada ek bilgi; 2010 model ilk sahibi olduğumuz ve tam 6 yıl kullandığımız tdi/dsg Golf, 70.000km'de iken şanzıman komple değiştirildi. 147.000km'de sattık ve bu dönemde bir daha sorun çıkarmadı ve ilginç olarak bunda alındığından beri vites değişimleri şangırtılı değildi.
    Ama benim kullandığım yeni kasa Leon ve Golf7 maalesef sesli çalışıyordu, hem de 1-2-1 geçişleri aşırı sesliydi...

    Bizzat yakından tanıdığım servis danışmanları ve müdürleri var. Cahil dediğiniz adamlar servislerde mekanik olarak lift altında yıllarca piştikten sonra danışmanlığa ve müdürlüğe yükseliyorlar. Siz daha seneye çıkacak hoşunuza giden arabanın youtubedan videosuna bakarken onlar yurtdışına gidip aracı test ediyor, aracın her türlü aksamı ve onarımı ile ilgili eğitim ve kurslar alıp ülkeye dönüyorlar. Bu gibi insanları "onlar bana danışıyorlar über cahiller" şeklinde zan altında bırakarak kendi cahilliğinizi öne çıkarmışsınız kusura bakmayın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Şimdi bir köy kahvesi düşün. Hiç kimse bir şey bilmiyor. Biri biryerlerden birşey duymuş, onu söylüyor herkes "he ya" diyor. Donanımhaber forumu böyle bir ortam. Hayatında dsg ya da vw sürmüş adamları geçtim daha yaşı tutmayan ehliyeti olmayan liseliler dsg patlar diyor. Baksan profilleri de gizli yaşlarını göstermemek için. Bir sürü vw alamayıp kuyruk acısı yaşayan insan var. Parası yetmediği için vw'ne gıcık olan insan var. Onun dışında gerçekten az bir kitle vw'ni ya da doğuşu sevmediği için sürekli körü körüne kötüleyen bir insan var. Gerçekten vw sahibi olup, olmuş olup da dsg sürmemiş olan ama aracında yaşadığı sorunlar sebebiyle markaya gıcık olmuş ve kullanmadığı şanzıman hakkında konuşanlar var. Bir de çok az gerçekten dsg vw sahibi olup dsg'den ağzı yanmış ve yaşadıklarından dolayı kötüleyen insanlar var. Ama bunlar da binde bir. Kalanı diğer güruh.

    Şimdi ağızda bir sakız "dsg patlar", "saatli bomba"

    Nasıl patlar açıklasınlar.

    Dsg'de 3 tip masraf olur:

    1. Kavrama bitirmek: Çift "kavramalı" bir sistem olarak dsg'de tıpkı manuel araçlar gibi zamanla kavramasını bitirir ve kavrama değişimi gerektirir. Bu dsg'ye özel değildir ve piyasadaki tüm tek kavramalı robotizeler, ya da diğer tüm çift kavramaları otm şanzımanlar da belli bir süre sonra aynı şekilde kavrama bitirir yeni ister. Bu dsg'de en sık ve hala görülen masraftır. Diğerlerine göre dezavantajı kötü kalibrasyonundan dolayı kavramayı diğer çift kavramalılara göre daha şabuk bitirmesi ve pahalı olmasıdır. Şu anda baskı balata seti 1400 lira civarı. Yani manuel aracın 3 katına geliyor kavrama değişimi.

    2. Şanzıman mekatronik arızası: Bu sorun 2013'de ortadan kalktı. O ve ondasn önceki yıllarda mekatronik kartı şanzıman ünitesinin içinde yer almaktaydı. Şanzıman içindeki yağda bulunan sülfür, oksitlenmeye uğruyor ve kartta korozyonlaşma yaparak bozuyordu. Vw önce halihazır şanzımanlardaki yağı, sülfürsüz yağ ile değiştirerek, sonra da 2013 yılında komple mektaroniği ünite dışına yerleştirerek sorunu kesin olarak çözdü.

    3. Komple şanzıman arızası: Kilitlenen, ısıdan arıza veren, şangırtı yapan ilk jenerasyon dsgler parçalarının yetersizliğinden komple şanzıman değişimini gerektirmeye kadar durumu götürebiliyordu. Bir sürü davalarla uğraşan vw şanzımanı revize ettirmek zorunda kaldı. Şu an ki üniteke şangırtı, şungurtu, ısınma problemi, şanzıman dağılması vs gibi bir problem de bulunmuyor.

    Dolayısıyla 2013 sonrası dsg, hele ki sıfır km golf, passattaki en yeni ünite dsglerde olabilecek tek masraf erken kavramam masrafı. Buna razı değilsen almayacaksın. Malesef oldukça vasat bir kalibrasyonu var çok erken vites yükseltiyor ve ben bunu vw'nin kavramayı erken bitirip müşteri serviste para harcasın diye yaptığını düşünüyorum.

    Bir diğer ön yargı yukarıda arkadaşın dediği gibi fsi motor önyargısı. Ben 4 yıldır fsi golf kullanıyorum. Yine forumda anlatıldığı gibi kaçılacak, çekmeyecek motor değil. İnsanların dandik hitler motoru övmelerinin tek olayı lpg verimi. bizim halkımıza göre lpg takılan motor iyi takılmayan motor kötü. Üzgünüm artık tüm motorlar direkt enjeksiyon. Fsi'ya diğer direkt enjeksiyon motorlar gibi lpg de takılabilir. Sıvı sistem takılır ilk takılışı maliyetlidir ve tasarrufu kuru sistemden biraz daha düşüktür. İşte insanlar bundan dolayı tü kaka ediyor. Yoksa hitler motorundan sonra çıkmışi tsi'in öncüsü, güç tork değerleri daha iyiyken bunları mpi motordan daha erken veren, golf tipi araçlarda çekişi yeterli olan ve çıktığı 2003 dönemi için o dönemki tüm diğer markaların 1.6 atmosferik motorları arasında performans ve tüketim olarak ilk üçe giren gayet iyi bir motordur. Bu motorun sevilmemesinde bir dğer neden de vw'nin kendi hatası küçücük motoru koca passata koymak olmuştur. Zamanında fsi motorlu 1.6 atmosferik passatlar zor giden, çok yakan araçlardı. Çok yakar az kaçar deyimi böyle çıktı. Halbuki biraz araba tecrübesi olan herkes bilir d sınıfı araça 1.6 atmosferik yetmez.her markada durum böyledir. En az 1.8 olmalıdır. Bundan turbo motorlar yaygınlaştı işte. Ama diyorum köy kahvesinde delinin biri kuyuya bir taş atar, gelir hepsi "he ya" der.

    Siz yazılanlara bakmayın geçrek kulllanıclardan temiz bilgi almaya çalışın. Dediğim gibi 2013 ve üzeri dsglerde sorun ihtimali çok düşük. Zaten sıfır alacaksanız garantiniz olacak. Serviste düzenli bakım yaptırmanız koşulunda vw çıkan arızaları iyi niyet garantisi altında ücretsiz onarıyor garantisi bitmiş olsa bile. Dsg'ye gelirsek güzel mi? Çalışma olarak evet çok güzel çok konforlu ve pürüzüsüz. Siz heralde 3le falan gidiyorum dediğiniz yerde 6. vitesle hiç belli etmeden giden bir şanzıman. Ama kötü yönleri yok mu var. Dediğim kalibrasyon sıkıntısı. Dsg kronik olarak çok hızlı vites yükseltmeye ayarlanmış bir şanzıman. Trafite hareket ederken daha kalkar kalmaz 2 oluyor. Sonra hemen 3-4-5 çok hızlı. Tamam bu ekonomi için iyi ama, istanbul gibi trafiği saç yolduran cins şehirlerde çok erken 2ye atması hatta bazen 2 ile kalması sıkıntısı yüzünden erken kavrama bitiriyor işte. Servisler de bunun farkında ve abi bazen trafikte sport modda kullan diyorlar. Sport modda şanzıman her vites iyice devirlendikten sonra vites atıyor. Ama bunu da abartmışlar. Tork konvertörlü tam otomatikler kadar hassas değil gaz dozajınızda. Siz az basıyor bile olsanız ille çok devirlendiriyor aracı vitesi yükseltmeden sport modda. Bunu yapmasa gaza basma durumunuza göre biraz daha akıllı davransa sürekli sport modda kullanılabilirdi ama bu haliyle sadece gerçekten performans istediğiniz durumlara özel olmuş. Yani arası yok ya çok ekonomik, ya çok performanslı çalıştırıyor motoru. İkisinin arası bir kalibrasyona ihtiyacı var "günlük kullanım" vs gibi. Ben İstanbulda yaşasam açıkcası sıfır aracı bile dsg almazdım çabuk kavrama bitireceğinden dolayı. Ama diğer illerdeysem alırdım. Manuel bir vw ile dsgli bir vw arasında çok ütopik bir konfor farkı var. Bu biraz da dsgnin pürüzsüz çalışma prensibinden. Ha yine çok korkuyorum diyorsanız fordun powershift ya da hyundai'nin dct şanzımanlı modellerini de düşünebilirsiniz. Özellikle dct hız ve pürüzsüzlük anlamında neredeyse dsg ile aynı diyebilirim. Son derece hızlı, pürüzsüz ve konfortlu. Hyundai o şanzımanla çok iyi bir iş yaptı ve şu ana kadar bilinen bir kronik arızası yok.


    Şangırtı şungurtu konusunda neye dayanarak bu kadar kesin bir iddiada bulunuyorsunuz?
    2013 tdi/dsg leon ve 2014 Golf 1.2 tsi/dsg kullandım. İkisi de gayet bol şangırtılı çalışıyordu. Hatta daha yeni olan Golf'te çok daha fazla ses vardı... Arıza çıkarmadılar, ama zaten ikisini de birer yıl kullandım.

    Servis danışmanları bile artık bittiğini söylüyor, yerli yabancı forumlarda herkes geçtiğini söylüyor, ayrıca bende 2014 passat, 2015 golf dsg kullandım sıfır sorun, hiç bir şekilde şangırtı yok. O sorun 2013 öncesinde kaldı. Ki sürdüğüm passatın herkesin ama bozulur aman patlar denilen 160lık tsi dsg kombinesi olduğunu da özellikle belirteyim.

    Servis danışmanları kim ki? Bazılarını tenzih ederim ama satış ve servis danışmanları (ki çoğuna bir şey danışmam) onlar bana danışacak kadar cahil ve bilgisiz oldukları için, yapacakları yorumlar beni zerre ilgilendirmez.
    Bakın arızadan bahsetmiyorum, sesli çalışmadan bahsediyorum.
    Ayrıca ben bahsettiğim her iki aracı da sadece bir ya da birkaç defa sürmedim, sahibi oldum. Sizin sürdüm dediğiniz arac kimindi, kiralık mıydı, test aracı mıydı bilmemem ve yorum da yapamam. Çünkü benim daha önce sahip olduğum her iki aracın sesli olması, tüm dsgleri sesli yapmadığı gibi, sizin kullandığınız dsgli araç ve über cahil servis danışmanlarının über parlak yorumları da bu araçları kusursuz yapmaz. Burası bir paylaşım platformu ve ben olumlu/olumsuz genellemeler yapılmasına karşıyım. Ayrıca ülkemizde genel olarak tüm markaların ufak tefek de olsa düzenbazlıklarını bildiğim için, bayilerdeki test araçlarına bile güvenmem, genellikle kronik sorunları giderilmiş veya üzeri örtülmüş araçlar olabiliyorlar.
    Ha bu arada ek bilgi; 2010 model ilk sahibi olduğumuz ve tam 6 yıl kullandığımız tdi/dsg Golf, 70.000km'de iken şanzıman komple değiştirildi. 147.000km'de sattık ve bu dönemde bir daha sorun çıkarmadı ve ilginç olarak bunda alındığından beri vites değişimleri şangırtılı değildi.
    Ama benim kullandığım yeni kasa Leon ve Golf7 maalesef sesli çalışıyordu, hem de 1-2-1 geçişleri aşırı sesliydi...

    Bizzat yakından tanıdığım servis danışmanları ve müdürleri var. Cahil dediğiniz adamlar servislerde mekanik olarak lift altında yıllarca piştikten sonra danışmanlığa ve müdürlüğe yükseliyorlar. Siz daha seneye çıkacak hoşunuza giden arabanın youtubedan videosuna bakarken onlar yurtdışına gidip aracı test ediyor, aracın her türlü aksamı ve onarımı ile ilgili eğitim ve kurslar alıp ülkeye dönüyorlar. Bu gibi insanları "onlar bana danışıyorlar über cahiller" şeklinde zan altında bırakarak kendi cahilliğinizi öne çıkarmışsınız kusura bakmayın..

    1. Beni cahil olarak nitelendirmek sizin haddinize değil.
    2. Konuyu saptırmışsınız, dsg ile ilgili ve sesli çalışma ile ilgili bir şey yazmamışsınız. Sadece danışman vs çalışanları savunma olmuş sizinki. Ne bir markanın, ne de bir meslek grubunun sempatizanıyım.
    3. Bazılarını tenzih ederim dedim, lütfen dikkatli okuyun.
    4. Kaç markanın kaç tane servis danışmanı yurt dışına gitmiş ve eğitimler almış? Hem de ben youtubedan video izlerken gidip gelmişler Tanışıyoruz galiba?
    5. Evet özellikle satışçılar über cahil. Servis danışmanlarının da çoğu öyle ve genellikle kendi markalarını eleştirmenize müsaade etmez, sorunları sorun değilmiş gibi göstermek için gayret gösterirler. Periyodik bakım yaptırmaya gittiğinizde sizden iyisi yoktur, ama sorun yaşadığınızda hepsi kaçış yoluna gider. Ancak ahbap çavuş ilişkisi ile yürür işler, ya da şikayet etme, cazgırlık yapma yoluyla...
    Bunların tamamı benim yaşadıklarım ve gözlemlerim sonucunda edindiğim şeyler. (Ne Mazda ne Nissan ne Vw ne Honda, ne diğerleri... Marka ayırt etmeden yazıyorum)
    Bugüne kadar kullandığım marka/model ve kaç yıldır araba kullandığım, ne kadar bilgiye sahip olduğum/olmadığım konusunda ise yorum yapma ihtiyacı duymuyorum. Siz de bu konuda yorum yapma hakkına sahip değilsiniz.
    Ama size çok değerli ve eğitimli servis danışmanı dost ve ahbaplarınızla neşeli günler dilerim.




  • Hocam bu sorunsuz diyen vatandas bana cvp veremiyor,suskunlugu asaletindenmi acaba
    Servis calisanlarini taniyormus,onlara 2+2bittigi zaman nolacaginida sormusmu?
    Elinde resmi aciklama yokken millete sorunsuz diyor,yarin oburgun sorun yasayan adama kefil olacakmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 20 Şubat 2016; 15:34:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Fordda mesela focusta revize edilen ıslak powershift sadece 1.5 dizellerde var. Onun da baz donanımı bile 84bin lira. Diğer modellerdekiler kuru powershift onlarda da benzer sıkıntılar var.

    Çok eleştirilebilirim bunu söylediğim için ama; aslında en kral şanzıman honda civicteki şanzıman. Tam anlamıyla eski kafa tork konvertörlü tam otomatik. Evet torktan performanstan çalıyor, evet yakıtı arttırıyor, ama yağ gibi sorunsuz taş gibi şanzıman. İlk gaz tepkisi, gaz dozajı mükemmel, kavrama derdi de yok. E zaten hazır lpgli geliyor aslında çok mantıklı bir araba civic. Peugeot'daki her ne kadar çok daha yeni nesil bir şanzıman olsa da civicteki kadar pürüzsüz çalışmıyor. Opeldeki active select daha başarılı ama onda arızalar duyuyoruz, test ettiğimizde onun da hızlı ve pürüzsüz bir otm şanzıman olduğunu gördük insigniada beğenmiştim. Yine de honda daki daha konforlu geldi bana.

    Tork konvertörlü araçlar motorun torkuyla çalıştığından hem torklu hem de biraz hacimli motorlarda daha iyi çalışıyorlar. Aslında bütün şanzıman tipleri öyle. Motor büyüyüp güçlendikçe şanzımana daha az yük biniyor. Psa araçlarında 1.6 dizel olanlarda eat6, 1.2t motorlulara göre çok daha pürüzsüz, rahat çalıştığını bizzat gördüm. 1.2t motorda sarsıntılı çalışıyor, motor da çok devir çevirmek zorunda kalıyor iyi çekmek için. Ama 1.6 dizeller hem dizel, hem torklu olduklarından şanzıman da rahat ayak uyduruyor. O yüzden psa alınacaksa bunlar bilinmeli mümkünse dizel motorlar seçilmeli.

    Bu arada toyotalardaki cvtlerin de ilk gaz tepkileri çok iyi ve şehir içinde tereyağı gibiler ama en ufak boşlukta, düzlükte gazlarsanız çalışma karakteristikleriyle adamı sinir ediyorlar.

    bu mesajınızda çok doğru noktalara temas etmişsiniz

    '' Tork konvertörlü araçlar motorun torkuyla çalıştığından hem torklu hem de biraz hacimli motorlarda daha iyi çalışıyorlar ''



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 20 Şubat 2016; 16:56:28 >




  • Sorun sadece dsg'de değil. Çalışma mantığı gereği tüm çift kavrama şanzımanlar eninde sonunda arıza yapacak. Kimi daha 10 bin km olmadan kimi 100 binde kimi 150 binde yapacak ama mutlaka hepsi arıza yapacak.

    Arıza yapmadığını düşünseniz bile bu seferde baskı balata değişimi yapılması için cebinizden epey bir para çıkar. Bu kavrama değişimleri garanti kapsamına da girmez.

    Her yıl 2010 yılında, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015 yılında sorun düzeldi diyorlar ancak çift kavrama robotize şanzımandan vazgeçmedikleri sürece sorunun düzelme şansı yok.
    Sorunsuzluğu ile bilinen volvo powershift ile imajının zedelendiğini görünce aisin marka tork konvertörlü şanzıman kullanmaya başladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Söz konusu DSG ise sorun patlayıp patlamayacağı değildir, sorun ne zaman patlayacağıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: johnkoot

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Şimdi bir köy kahvesi düşün. Hiç kimse bir şey bilmiyor. Biri biryerlerden birşey duymuş, onu söylüyor herkes "he ya" diyor. Donanımhaber forumu böyle bir ortam. Hayatında dsg ya da vw sürmüş adamları geçtim daha yaşı tutmayan ehliyeti olmayan liseliler dsg patlar diyor. Baksan profilleri de gizli yaşlarını göstermemek için. Bir sürü vw alamayıp kuyruk acısı yaşayan insan var. Parası yetmediği için vw'ne gıcık olan insan var. Onun dışında gerçekten az bir kitle vw'ni ya da doğuşu sevmediği için sürekli körü körüne kötüleyen bir insan var. Gerçekten vw sahibi olup, olmuş olup da dsg sürmemiş olan ama aracında yaşadığı sorunlar sebebiyle markaya gıcık olmuş ve kullanmadığı şanzıman hakkında konuşanlar var. Bir de çok az gerçekten dsg vw sahibi olup dsg'den ağzı yanmış ve yaşadıklarından dolayı kötüleyen insanlar var. Ama bunlar da binde bir. Kalanı diğer güruh.

    Şimdi ağızda bir sakız "dsg patlar", "saatli bomba"

    Nasıl patlar açıklasınlar.

    Dsg'de 3 tip masraf olur:

    1. Kavrama bitirmek: Çift "kavramalı" bir sistem olarak dsg'de tıpkı manuel araçlar gibi zamanla kavramasını bitirir ve kavrama değişimi gerektirir. Bu dsg'ye özel değildir ve piyasadaki tüm tek kavramalı robotizeler, ya da diğer tüm çift kavramaları otm şanzımanlar da belli bir süre sonra aynı şekilde kavrama bitirir yeni ister. Bu dsg'de en sık ve hala görülen masraftır. Diğerlerine göre dezavantajı kötü kalibrasyonundan dolayı kavramayı diğer çift kavramalılara göre daha şabuk bitirmesi ve pahalı olmasıdır. Şu anda baskı balata seti 1400 lira civarı. Yani manuel aracın 3 katına geliyor kavrama değişimi.

    2. Şanzıman mekatronik arızası: Bu sorun 2013'de ortadan kalktı. O ve ondasn önceki yıllarda mekatronik kartı şanzıman ünitesinin içinde yer almaktaydı. Şanzıman içindeki yağda bulunan sülfür, oksitlenmeye uğruyor ve kartta korozyonlaşma yaparak bozuyordu. Vw önce halihazır şanzımanlardaki yağı, sülfürsüz yağ ile değiştirerek, sonra da 2013 yılında komple mektaroniği ünite dışına yerleştirerek sorunu kesin olarak çözdü.

    3. Komple şanzıman arızası: Kilitlenen, ısıdan arıza veren, şangırtı yapan ilk jenerasyon dsgler parçalarının yetersizliğinden komple şanzıman değişimini gerektirmeye kadar durumu götürebiliyordu. Bir sürü davalarla uğraşan vw şanzımanı revize ettirmek zorunda kaldı. Şu an ki üniteke şangırtı, şungurtu, ısınma problemi, şanzıman dağılması vs gibi bir problem de bulunmuyor.

    Dolayısıyla 2013 sonrası dsg, hele ki sıfır km golf, passattaki en yeni ünite dsglerde olabilecek tek masraf erken kavramam masrafı. Buna razı değilsen almayacaksın. Malesef oldukça vasat bir kalibrasyonu var çok erken vites yükseltiyor ve ben bunu vw'nin kavramayı erken bitirip müşteri serviste para harcasın diye yaptığını düşünüyorum.

    Bir diğer ön yargı yukarıda arkadaşın dediği gibi fsi motor önyargısı. Ben 4 yıldır fsi golf kullanıyorum. Yine forumda anlatıldığı gibi kaçılacak, çekmeyecek motor değil. İnsanların dandik hitler motoru övmelerinin tek olayı lpg verimi. bizim halkımıza göre lpg takılan motor iyi takılmayan motor kötü. Üzgünüm artık tüm motorlar direkt enjeksiyon. Fsi'ya diğer direkt enjeksiyon motorlar gibi lpg de takılabilir. Sıvı sistem takılır ilk takılışı maliyetlidir ve tasarrufu kuru sistemden biraz daha düşüktür. İşte insanlar bundan dolayı tü kaka ediyor. Yoksa hitler motorundan sonra çıkmışi tsi'in öncüsü, güç tork değerleri daha iyiyken bunları mpi motordan daha erken veren, golf tipi araçlarda çekişi yeterli olan ve çıktığı 2003 dönemi için o dönemki tüm diğer markaların 1.6 atmosferik motorları arasında performans ve tüketim olarak ilk üçe giren gayet iyi bir motordur. Bu motorun sevilmemesinde bir dğer neden de vw'nin kendi hatası küçücük motoru koca passata koymak olmuştur. Zamanında fsi motorlu 1.6 atmosferik passatlar zor giden, çok yakan araçlardı. Çok yakar az kaçar deyimi böyle çıktı. Halbuki biraz araba tecrübesi olan herkes bilir d sınıfı araça 1.6 atmosferik yetmez.her markada durum böyledir. En az 1.8 olmalıdır. Bundan turbo motorlar yaygınlaştı işte. Ama diyorum köy kahvesinde delinin biri kuyuya bir taş atar, gelir hepsi "he ya" der.

    Siz yazılanlara bakmayın geçrek kulllanıclardan temiz bilgi almaya çalışın. Dediğim gibi 2013 ve üzeri dsglerde sorun ihtimali çok düşük. Zaten sıfır alacaksanız garantiniz olacak. Serviste düzenli bakım yaptırmanız koşulunda vw çıkan arızaları iyi niyet garantisi altında ücretsiz onarıyor garantisi bitmiş olsa bile. Dsg'ye gelirsek güzel mi? Çalışma olarak evet çok güzel çok konforlu ve pürüzüsüz. Siz heralde 3le falan gidiyorum dediğiniz yerde 6. vitesle hiç belli etmeden giden bir şanzıman. Ama kötü yönleri yok mu var. Dediğim kalibrasyon sıkıntısı. Dsg kronik olarak çok hızlı vites yükseltmeye ayarlanmış bir şanzıman. Trafite hareket ederken daha kalkar kalmaz 2 oluyor. Sonra hemen 3-4-5 çok hızlı. Tamam bu ekonomi için iyi ama, istanbul gibi trafiği saç yolduran cins şehirlerde çok erken 2ye atması hatta bazen 2 ile kalması sıkıntısı yüzünden erken kavrama bitiriyor işte. Servisler de bunun farkında ve abi bazen trafikte sport modda kullan diyorlar. Sport modda şanzıman her vites iyice devirlendikten sonra vites atıyor. Ama bunu da abartmışlar. Tork konvertörlü tam otomatikler kadar hassas değil gaz dozajınızda. Siz az basıyor bile olsanız ille çok devirlendiriyor aracı vitesi yükseltmeden sport modda. Bunu yapmasa gaza basma durumunuza göre biraz daha akıllı davransa sürekli sport modda kullanılabilirdi ama bu haliyle sadece gerçekten performans istediğiniz durumlara özel olmuş. Yani arası yok ya çok ekonomik, ya çok performanslı çalıştırıyor motoru. İkisinin arası bir kalibrasyona ihtiyacı var "günlük kullanım" vs gibi. Ben İstanbulda yaşasam açıkcası sıfır aracı bile dsg almazdım çabuk kavrama bitireceğinden dolayı. Ama diğer illerdeysem alırdım. Manuel bir vw ile dsgli bir vw arasında çok ütopik bir konfor farkı var. Bu biraz da dsgnin pürüzsüz çalışma prensibinden. Ha yine çok korkuyorum diyorsanız fordun powershift ya da hyundai'nin dct şanzımanlı modellerini de düşünebilirsiniz. Özellikle dct hız ve pürüzsüzlük anlamında neredeyse dsg ile aynı diyebilirim. Son derece hızlı, pürüzsüz ve konfortlu. Hyundai o şanzımanla çok iyi bir iş yaptı ve şu ana kadar bilinen bir kronik arızası yok.


    Şangırtı şungurtu konusunda neye dayanarak bu kadar kesin bir iddiada bulunuyorsunuz?
    2013 tdi/dsg leon ve 2014 Golf 1.2 tsi/dsg kullandım. İkisi de gayet bol şangırtılı çalışıyordu. Hatta daha yeni olan Golf'te çok daha fazla ses vardı... Arıza çıkarmadılar, ama zaten ikisini de birer yıl kullandım.

    Servis danışmanları bile artık bittiğini söylüyor, yerli yabancı forumlarda herkes geçtiğini söylüyor, ayrıca bende 2014 passat, 2015 golf dsg kullandım sıfır sorun, hiç bir şekilde şangırtı yok. O sorun 2013 öncesinde kaldı. Ki sürdüğüm passatın herkesin ama bozulur aman patlar denilen 160lık tsi dsg kombinesi olduğunu da özellikle belirteyim.

    Servis danışmanları kim ki? Bazılarını tenzih ederim ama satış ve servis danışmanları (ki çoğuna bir şey danışmam) onlar bana danışacak kadar cahil ve bilgisiz oldukları için, yapacakları yorumlar beni zerre ilgilendirmez.
    Bakın arızadan bahsetmiyorum, sesli çalışmadan bahsediyorum.
    Ayrıca ben bahsettiğim her iki aracı da sadece bir ya da birkaç defa sürmedim, sahibi oldum. Sizin sürdüm dediğiniz arac kimindi, kiralık mıydı, test aracı mıydı bilmemem ve yorum da yapamam. Çünkü benim daha önce sahip olduğum her iki aracın sesli olması, tüm dsgleri sesli yapmadığı gibi, sizin kullandığınız dsgli araç ve über cahil servis danışmanlarının über parlak yorumları da bu araçları kusursuz yapmaz. Burası bir paylaşım platformu ve ben olumlu/olumsuz genellemeler yapılmasına karşıyım. Ayrıca ülkemizde genel olarak tüm markaların ufak tefek de olsa düzenbazlıklarını bildiğim için, bayilerdeki test araçlarına bile güvenmem, genellikle kronik sorunları giderilmiş veya üzeri örtülmüş araçlar olabiliyorlar.
    Ha bu arada ek bilgi; 2010 model ilk sahibi olduğumuz ve tam 6 yıl kullandığımız tdi/dsg Golf, 70.000km'de iken şanzıman komple değiştirildi. 147.000km'de sattık ve bu dönemde bir daha sorun çıkarmadı ve ilginç olarak bunda alındığından beri vites değişimleri şangırtılı değildi.
    Ama benim kullandığım yeni kasa Leon ve Golf7 maalesef sesli çalışıyordu, hem de 1-2-1 geçişleri aşırı sesliydi...

    Bizzat yakından tanıdığım servis danışmanları ve müdürleri var. Cahil dediğiniz adamlar servislerde mekanik olarak lift altında yıllarca piştikten sonra danışmanlığa ve müdürlüğe yükseliyorlar. Siz daha seneye çıkacak hoşunuza giden arabanın youtubedan videosuna bakarken onlar yurtdışına gidip aracı test ediyor, aracın her türlü aksamı ve onarımı ile ilgili eğitim ve kurslar alıp ülkeye dönüyorlar. Bu gibi insanları "onlar bana danışıyorlar über cahiller" şeklinde zan altında bırakarak kendi cahilliğinizi öne çıkarmışsınız kusura bakmayın..

    1. Beni cahil olarak nitelendirmek sizin haddinize değil.
    2. Konuyu saptırmışsınız, dsg ile ilgili ve sesli çalışma ile ilgili bir şey yazmamışsınız. Sadece danışman vs çalışanları savunma olmuş sizinki. Ne bir markanın, ne de bir meslek grubunun sempatizanıyım.
    3. Bazılarını tenzih ederim dedim, lütfen dikkatli okuyun.
    4. Kaç markanın kaç tane servis danışmanı yurt dışına gitmiş ve eğitimler almış? Hem de ben youtubedan video izlerken gidip gelmişler Tanışıyoruz galiba?
    5. Evet özellikle satışçılar über cahil. Servis danışmanlarının da çoğu öyle ve genellikle kendi markalarını eleştirmenize müsaade etmez, sorunları sorun değilmiş gibi göstermek için gayret gösterirler. Periyodik bakım yaptırmaya gittiğinizde sizden iyisi yoktur, ama sorun yaşadığınızda hepsi kaçış yoluna gider. Ancak ahbap çavuş ilişkisi ile yürür işler, ya da şikayet etme, cazgırlık yapma yoluyla...
    Bunların tamamı benim yaşadıklarım ve gözlemlerim sonucunda edindiğim şeyler. (Ne Mazda ne Nissan ne Vw ne Honda, ne diğerleri... Marka ayırt etmeden yazıyorum)
    Bugüne kadar kullandığım marka/model ve kaç yıldır araba kullandığım, ne kadar bilgiye sahip olduğum/olmadığım konusunda ise yorum yapma ihtiyacı duymuyorum. Siz de bu konuda yorum yapma hakkına sahip değilsiniz.
    Ama size çok değerli ve eğitimli servis danışmanı dost ve ahbaplarınızla neşeli günler dilerim.

    Allah allah, siz endüstrideki servis danışmanlarına "über cahil" deyince sorun olmuyor da, aynı tepkiyi kendiniz alınca sorun oluyor. Karşınızda cevap verecek adam olmayınca klavyeden "onlar benden öğrensinler über cahiller" demek kolay tabi. Ondan sonra ben öyle demedim de, hepsine demedim de, ben hep böyle gördüm de bilmem ne.

    Onu baştan sektörü yönlendiren otomotiv otoritesiymişcesine yazmadan önce düşünecektiniz. Burası forum, o şekilde yazarsanız cevabınızı da alırsınız.




  • Şanzımanın düzeldiği falan yok arkadaşlar. Herkes o riski bilerek satın alacaksa alsın. Daha dün emisyon skandalı ile milleti keriz yerine koymuş markanın şanzımanını satın alıyorsunuz, ona göre düşünün.
  • BeN 2014 mayısta beri kullanıyorum 90.000 km oldu, 1 kez ısınma uyarısı verdi, başka herhangi bir şey yasamadim:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • firmalar artık sadece araç satışından değil araç satıldıktan sonra da aynı müşteriden para kazanmak istiyor, dsg bunun için bir araç o yüzden sorunları düzeltilmeyecektir
  • Herkes güzelce düşüncelerini yazmış eyvallah da kaç kez forumda konuşuldu kaç konu vardır bilmiyorum.
    Sonuç yine boş olacak o başka...
    Benim kafama tek takılan soru ...
    bu araçın otomatiği bu kadar sıkıntılı da sıfırı ve 2. eli neden bu kadar satıyor onu anlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trust06

    Herkes güzelce düşüncelerini yazmış eyvallah da kaç kez forumda konuşuldu kaç konu vardır bilmiyorum.
    Sonuç yine boş olacak o başka...
    Benim kafama tek takılan soru ...
    bu araçın otomatiği bu kadar sıkıntılı da sıfırı ve 2. eli neden bu kadar satıyor onu anlamıyorum.

    Dun iftira,asılsız,palavra dediginiz konu icin,
    simdi madem sorunlu...
    Diye yorum yazmanizdan gercegi anladiginiz sonucunu cikararaktan sunu belirteyim:
    Kronik problemler türk piyasasinda arac alimi konusunu etkilemez.yurtdisinda zaten kanunlar giriyor devreye.
    Araba alirken 1.kriter esnaflik ve tuccarliktir.
    Vw de bu kritere uyuyor,parasi olan vw kullanicilarida 2+2bitince araci satacak adam ariyor(buna dh dilinde iteleyecek keriz areyom) da denilir.
    Yani isterse 5binde bir kavrama mekatronik degissin vw = esnaflık oldugundan kullanici kitlesi satin almaya devam edecektir.
    Bizim gorevimiz alacak olanlari uyarmaktır.
    Arada şanzımana sorunsuz servise tamire beleş vw iletisim direktörüne palavraci iftiracı sahtekar diyenler cikiyor ama haliyle arac alınacaksa veya bilgi isteniyorsa durumun arz edilmesinden kimse rahatsizlik duymamali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Siz bi alın biz sonra alırız.
    Sizinki patlamazsa...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg piyasada ki en hızlı şanzımanlardan biri ve ekonomi de sağlıyor en önemlisi vw için üretim maliyeti çok düşük robotize edilmiş hafif fazla yer kaplamıyor, kullanım sebebi bu. Çalışma mantığını çok teknik bir konu onlarca video ve yazılı kaynak var isterseniz inceleyin, bu mantık sebebi mekanik arıza çok çıkartıyor, edc de sorun çıkartıyor ama genelde milletin sorun dediği şey balatanın bitmesi mekanik arıza değil ama 4bin gibi fiyatı olunca can yakıyor. Edc zaten hız olarak hiçbir zaman bir dsg olamaz bu yüzden sorun daha az. Piyasda kullanılan en iyi şanzımanlardan biri bmw nin kullandığı çok kademeli zf tork konvertörlü, hem hızlı hem sorunsuz ama dezavantajı dsg ye göre çok ama çok daha pahalı ve ağır, genelde de arkadan itişli araçlarda kullanılıyor yer sorunu sebebi ile ama artık önden çekişe de geçtiler.

    Kısacası dsg yi sıfır masraf kullanmak gibi bir şansınız yok, mekanik arıza vermese balata bitecek o da yine 5bin tl sarf malzeme. Tek kavrama robotize edilmiş civic hb 1.8 deki şanzımanın dahi balatası bitince 3500tl gibi bir farura çıkarıyor ve en yüksek 80bin km kadar dayanıyor. Faydalı bir yorum mu istiyorsunuz bakın kötülemiyorum ama masraf çıkarmama gibi bir şansı yok diyorum. Bu arada mekanik arızayı da çokça çıkarıyor bu da işin diğer tarafı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • trust06 T kullanıcısına yanıt
    yav dsg yi kaç kişi biliyor, alıcı kitlenin %90 ı dsg ne desen '' heralde abs, esp gibi güvenlik donanımıdır'' diye cevap verir , bir kısmı da alıp garantisi bitince birine itelerim diyor ( dsg sorunlu olsada konforlu olduğu inkar edilemez)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperdgal

    BeN 2014 mayısta beri kullanıyorum 90.000 km oldu, 1 kez ısınma uyarısı verdi, başka herhangi bir şey yasamadim:)

    Bence aracınızın tam markası modelini ve kullanım şeklinizi, püf noktaları varsa paylaşın dsg kullananlara faydası olsun çünkü 90bin km sadece birkez ısınma uyarısı vermesi, en azından kavraması bitmemesi ilginç bir olay, manuel aracın bile kavraması sonsuza dek dayanmaz biter, bunun manuelden farkı robotize edilmesi. Nazar değmesin ne diyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • neymiş hiç vw kullanmayanlar b.. atıyorlarmış,sanki problemlerini yazıp fatura atanlar dsg kullanıcısı değil.lütfen...
  • 2011 1.6 golf 6 kullanıcısıyım araba 20 binde kronik sorun var deyip değiştirmişlerdi 1 sene evvel falan o zaman da sorun yoktu aslında hala da yok abi patlıcak matlıcak korkutmayın adamı yahu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.