Şimdi Ara

Bu DSG illa patlamak zorunda mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
77
Cevap
2
Favori
4.234
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1589 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    Booster_06


    Gelen cevaplar için teşekkür ederim sayenizde son derece bilgi sahibi oldum önceden koskoca vw tam otomatiği bırakıp dsg ye geçtiyse vardır bir bildiği neden bu kadar risk alsın derdim şimdi neden geçtiğini anladım dsg den uzak durmak lazım tork konvertörlü şanzıman her zaman tercihim olacak.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1404 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ıslanmış tarhana

    Nasıl her nefis ölümü tadacak ise, her dsg'de patlamayı tadacaktır. Bunda şüphe yok.


    Bu arada tork konvertörü frover

    Frover ne?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    696 Mesaj
    Aklıma takıldı konuyu görünce sormak istedim

    Babamda b7 passat var ve arasıra yokus asagı park ettikten sonra veya yokus yukarı geri cıkmak icin geri vitese gecirmeye calıstıgımızda geçmiyor bu problem nedir ne ile alakalıdır ?

    Edit : 1.6 dsg bluemotion



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilocan123bilo -- 21 Şubat 2016; 14:50:37 >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1169 Mesaj
    Tek kavrama robotize hem ekonomik hem sorunsuz. Bakım maliyetleri düz vites gibi. AMT De baskı balata 400-500 tl MCP de 700-800 easytronic de uygun bildiğim kadarıyla. Çok hızlı ve konforlu değil belki ama kesinlikle f/p. Tork konvertorlu gelişmiş, yakıt ekonomisi yaptıran bir şanzumana da hayır demem. Dsg edc dct riskli olarak anılacaktır.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    2008 Citroen Grand Picasso 1.6 SXPK
  • Binbaşı
    1700 Mesaj

    Merhaba

    Aracim 1.6 TDİ dsg 2014
    Jetta,

    Şirket aracı olduğu için ayda ortalama 5000 km civarı yapıyorum. Çok dikkat ettiğim söylenemez ancak özellikle park ederken önce el freni çeker sonra p ye alırım, dik yokuslarda dur kalklarda el freni kullanırım, vites geçişi yaparken frene tam basar, cok aceleci davranmak. Ama dedigim gibi 90.000e kadar sadece 1 kez yogun trafikte yaşadım ısınma sorununu.tabi benim yapmış olduğum kmnin en az 50.000i şehir dışı sayilabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperdgal -- 21 Şubat 2016; 15:07:19 >
    |
    |
    Emre4748 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    5044 Mesaj

    sorunsuz bir araba ya da şanzıman var mı?
    Her makine eninde sonunda bozulur.
    Ama senin görüşüne göre tüm dsgler sorun çıkarıyor.
    Ben de bu kadar sorun yok diyorum.
    Bu dsg olayı yıllarfır var. Bu vw bu kadar vizyonsuz da mı bilerek bozuk alet üzerinde ısrarla devam eder?
    Bu kadar satarken niye boşu boşuna tüketici tepkisi çeksin? Niye tamir maliyetine katlansın?
    Garanti her şeyi hallletmiyor. Yolda kalabilecek bir aracı 50 yıl garanti olsa da kimse binmek istemez bir daha da almaz.
    İnsan araba alırken elbette 2. eli düşünecek para kolay kazanılmıyor yarın ne olacağı kimse için belli değil ayrıca senin kullandığın arabanın da 2. eli güçlü en az vw kadar.
    Bu ne seni ne de vw kullanıcısını esnaf yapar.
    Dsg bozuktur elbette diyebilirsin de sanal ortama bir fatura koyup bütün dsg ler sorunlu diyemezsin.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    shadowgeist kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    24 Not

    Dsg soorunlu bir sanziman vw de kullanmaya devam ediyor zira masrafa falan katlandigi yok degistirdigi parcayida kendi uretiyor zaten.şanzıman farkindan bakım ucretinden parcanin parasini misli misli cikariyor.
    Ariza yapmakla kronik arizali olmak arasındaki farki anlayabilmen için sana peter thulu getirip canli yayın mi cekmemiz gerek acaba
    İnsanlar ikinci eli düşünmesin demedim zaten sorunsuz sahtekar iftira palavraci diye vw iletişim direktörünü yalanlamana bahane olarak dsg niye cok satiyor muhabbeti yapıyorsun sabah aksam ona cevaben söyledim.
    Benim kullandigim araci babamdan aldim piyasa sartlarinda istedigim markalara gücüm yetmedi cunku.istedigim markalar alfa 159 ve jaguar x type fakat jaguarlari memur halimle yurutemem,alfa 159un da temizi yok,olana da 15bin fazla fiyat çekiyorlar.
    Yani gucum buna elverdigi icin bu araca biniyorum esnaflik manyagi oldugumdan değil.
    Sorunsuz şanzıman ariyorsan aisin var zf8 var easytronic var hondanin şanzımanları var toyota multidrive s var.cift kavrama olarak dct tct var powershift var edc var bunlar kronik ariza vermiyor
    Fanboylukla ugrasmaktan realiteyi goremiyor kimse maalesef.
    Ben dsg konusunu actigimdada soyledim.mahkeme karariyla ayipli mal tescil edilmis versin adam gibi 10yil garanti herkese onerelim.amerikaliya ayri cinliye ayri turke ayri muAmele kabul edilemez.siz edebilirsiniz,hazmedebilirsiniz,ben etmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 21 Şubat 2016; 18:44:30 >
    |
    |
    Bahsedilenler: trust06
    _____________________________
    Objektif olursanız dost,fanatik olursanız düşman kazanırsınız.




  • Yüzbaşı
    264 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Şimdi bir köy kahvesi düşün. Hiç kimse bir şey bilmiyor. Biri biryerlerden birşey duymuş, onu söylüyor herkes "he ya" diyor. Donanımhaber forumu böyle bir ortam. Hayatında dsg ya da vw sürmüş adamları geçtim daha yaşı tutmayan ehliyeti olmayan liseliler dsg patlar diyor. Baksan profilleri de gizli yaşlarını göstermemek için. Bir sürü vw alamayıp kuyruk acısı yaşayan insan var. Parası yetmediği için vw'ne gıcık olan insan var. Onun dışında gerçekten az bir kitle vw'ni ya da doğuşu sevmediği için sürekli körü körüne kötüleyen bir insan var. Gerçekten vw sahibi olup, olmuş olup da dsg sürmemiş olan ama aracında yaşadığı sorunlar sebebiyle markaya gıcık olmuş ve kullanmadığı şanzıman hakkında konuşanlar var. Bir de çok az gerçekten dsg vw sahibi olup dsg'den ağzı yanmış ve yaşadıklarından dolayı kötüleyen insanlar var. Ama bunlar da binde bir. Kalanı diğer güruh.

    Şimdi ağızda bir sakız "dsg patlar", "saatli bomba"

    Nasıl patlar açıklasınlar.

    Dsg'de 3 tip masraf olur:

    1. Kavrama bitirmek: Çift "kavramalı" bir sistem olarak dsg'de tıpkı manuel araçlar gibi zamanla kavramasını bitirir ve kavrama değişimi gerektirir. Bu dsg'ye özel değildir ve piyasadaki tüm tek kavramalı robotizeler, ya da diğer tüm çift kavramaları otm şanzımanlar da belli bir süre sonra aynı şekilde kavrama bitirir yeni ister. Bu dsg'de en sık ve hala görülen masraftır. Diğerlerine göre dezavantajı kötü kalibrasyonundan dolayı kavramayı diğer çift kavramalılara göre daha şabuk bitirmesi ve pahalı olmasıdır. Şu anda baskı balata seti 1400 lira civarı. Yani manuel aracın 3 katına geliyor kavrama değişimi.

    2. Şanzıman mekatronik arızası: Bu sorun 2013'de ortadan kalktı. O ve ondasn önceki yıllarda mekatronik kartı şanzıman ünitesinin içinde yer almaktaydı. Şanzıman içindeki yağda bulunan sülfür, oksitlenmeye uğruyor ve kartta korozyonlaşma yaparak bozuyordu. Vw önce halihazır şanzımanlardaki yağı, sülfürsüz yağ ile değiştirerek, sonra da 2013 yılında komple mektaroniği ünite dışına yerleştirerek sorunu kesin olarak çözdü.

    3. Komple şanzıman arızası: Kilitlenen, ısıdan arıza veren, şangırtı yapan ilk jenerasyon dsgler parçalarının yetersizliğinden komple şanzıman değişimini gerektirmeye kadar durumu götürebiliyordu. Bir sürü davalarla uğraşan vw şanzımanı revize ettirmek zorunda kaldı. Şu an ki üniteke şangırtı, şungurtu, ısınma problemi, şanzıman dağılması vs gibi bir problem de bulunmuyor.

    Dolayısıyla 2013 sonrası dsg, hele ki sıfır km golf, passattaki en yeni ünite dsglerde olabilecek tek masraf erken kavramam masrafı. Buna razı değilsen almayacaksın. Malesef oldukça vasat bir kalibrasyonu var çok erken vites yükseltiyor ve ben bunu vw'nin kavramayı erken bitirip müşteri serviste para harcasın diye yaptığını düşünüyorum.

    Bir diğer ön yargı yukarıda arkadaşın dediği gibi fsi motor önyargısı. Ben 4 yıldır fsi golf kullanıyorum. Yine forumda anlatıldığı gibi kaçılacak, çekmeyecek motor değil. İnsanların dandik hitler motoru övmelerinin tek olayı lpg verimi. bizim halkımıza göre lpg takılan motor iyi takılmayan motor kötü. Üzgünüm artık tüm motorlar direkt enjeksiyon. Fsi'ya diğer direkt enjeksiyon motorlar gibi lpg de takılabilir. Sıvı sistem takılır ilk takılışı maliyetlidir ve tasarrufu kuru sistemden biraz daha düşüktür. İşte insanlar bundan dolayı tü kaka ediyor. Yoksa hitler motorundan sonra çıkmışi tsi'in öncüsü, güç tork değerleri daha iyiyken bunları mpi motordan daha erken veren, golf tipi araçlarda çekişi yeterli olan ve çıktığı 2003 dönemi için o dönemki tüm diğer markaların 1.6 atmosferik motorları arasında performans ve tüketim olarak ilk üçe giren gayet iyi bir motordur. Bu motorun sevilmemesinde bir dğer neden de vw'nin kendi hatası küçücük motoru koca passata koymak olmuştur. Zamanında fsi motorlu 1.6 atmosferik passatlar zor giden, çok yakan araçlardı. Çok yakar az kaçar deyimi böyle çıktı. Halbuki biraz araba tecrübesi olan herkes bilir d sınıfı araça 1.6 atmosferik yetmez.her markada durum böyledir. En az 1.8 olmalıdır. Bundan turbo motorlar yaygınlaştı işte. Ama diyorum köy kahvesinde delinin biri kuyuya bir taş atar, gelir hepsi "he ya" der.

    Siz yazılanlara bakmayın geçrek kulllanıclardan temiz bilgi almaya çalışın. Dediğim gibi 2013 ve üzeri dsglerde sorun ihtimali çok düşük. Zaten sıfır alacaksanız garantiniz olacak. Serviste düzenli bakım yaptırmanız koşulunda vw çıkan arızaları iyi niyet garantisi altında ücretsiz onarıyor garantisi bitmiş olsa bile. Dsg'ye gelirsek güzel mi? Çalışma olarak evet çok güzel çok konforlu ve pürüzüsüz. Siz heralde 3le falan gidiyorum dediğiniz yerde 6. vitesle hiç belli etmeden giden bir şanzıman. Ama kötü yönleri yok mu var. Dediğim kalibrasyon sıkıntısı. Dsg kronik olarak çok hızlı vites yükseltmeye ayarlanmış bir şanzıman. Trafite hareket ederken daha kalkar kalmaz 2 oluyor. Sonra hemen 3-4-5 çok hızlı. Tamam bu ekonomi için iyi ama, istanbul gibi trafiği saç yolduran cins şehirlerde çok erken 2ye atması hatta bazen 2 ile kalması sıkıntısı yüzünden erken kavrama bitiriyor işte. Servisler de bunun farkında ve abi bazen trafikte sport modda kullan diyorlar. Sport modda şanzıman her vites iyice devirlendikten sonra vites atıyor. Ama bunu da abartmışlar. Tork konvertörlü tam otomatikler kadar hassas değil gaz dozajınızda. Siz az basıyor bile olsanız ille çok devirlendiriyor aracı vitesi yükseltmeden sport modda. Bunu yapmasa gaza basma durumunuza göre biraz daha akıllı davransa sürekli sport modda kullanılabilirdi ama bu haliyle sadece gerçekten performans istediğiniz durumlara özel olmuş. Yani arası yok ya çok ekonomik, ya çok performanslı çalıştırıyor motoru. İkisinin arası bir kalibrasyona ihtiyacı var "günlük kullanım" vs gibi. Ben İstanbulda yaşasam açıkcası sıfır aracı bile dsg almazdım çabuk kavrama bitireceğinden dolayı. Ama diğer illerdeysem alırdım. Manuel bir vw ile dsgli bir vw arasında çok ütopik bir konfor farkı var. Bu biraz da dsgnin pürüzsüz çalışma prensibinden. Ha yine çok korkuyorum diyorsanız fordun powershift ya da hyundai'nin dct şanzımanlı modellerini de düşünebilirsiniz. Özellikle dct hız ve pürüzsüzlük anlamında neredeyse dsg ile aynı diyebilirim. Son derece hızlı, pürüzsüz ve konfortlu. Hyundai o şanzımanla çok iyi bir iş yaptı ve şu ana kadar bilinen bir kronik arızası yok.


    Okulda dersleri senin gibi anlatan bir öğretmenim olsaydı şimdi çok farklı yerlerde olabilirdim
    _____________________________




  • Yarbay
    11456 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    sen hiç birisi gelip buraya zf8 im patladı diye konu açanı duydun veya gördün mü ? o kadar bmwinde zf8 i var.

    veya piyasayı genişletelim tork konvertörlü şanzımanlar şöyle sorun yaratıyor böyle sorun yaratıyor diyeni gördün mü ?

    ZF8'de de sorunlar çıkıyor elbet ama çok çok az.

    Ayrıca genellikle şanzıman yazılımının sıfırlanması motor ile olan adaptasyonunun sıfırlanması ile sorun geçiyor. Daha radikal sorunlarda önce yağ değişimi düzelmezse gerekli aksiyonlar işletiliyor. Ama kavrama değişimi, şanzımanın komple değişimi gibi durumların söz konusu olduğunu bende hiç duymadım.

    Ancak ve ancak motoru yazılımsal ve donanımsal iyileştirmelerle güçlendirdikten sonra şanzımana binen yükün artması ile olumsuz sonuçlar doğabilir. Onun içinde ciddi bir güç gerekiyor.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yarbay
    6496 Mesaj

    Hahah teşekkür ederim, ben zaten konuyla alakasız bir alanda bir üniversitemizde öğretim elemanıyım. ;)
    |
    |
    rapzedee kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    54 Mesaj
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    237 Mesaj

    El frenini çekmeden önce sanzımanı p moduna alıyorsa bunun olması doğal.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    bilocan123bilo kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    12742 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    sen hiç birisi gelip buraya zf8 im patladı diye konu açanı duydun veya gördün mü ? o kadar bmwinde zf8 i var.

    veya piyasayı genişletelim tork konvertörlü şanzımanlar şöyle sorun yaratıyor böyle sorun yaratıyor diyeni gördün mü ?

    ZF8'de de sorunlar çıkıyor elbet ama çok çok az.

    Ayrıca genellikle şanzıman yazılımının sıfırlanması motor ile olan adaptasyonunun sıfırlanması ile sorun geçiyor. Daha radikal sorunlarda önce yağ değişimi düzelmezse gerekli aksiyonlar işletiliyor. Ama kavrama değişimi, şanzımanın komple değişimi gibi durumların söz konusu olduğunu bende hiç duymadım.

    Ancak ve ancak motoru yazılımsal ve donanımsal iyileştirmelerle güçlendirdikten sonra şanzımana binen yükün artması ile olumsuz sonuçlar doğabilir. Onun içinde ciddi bir güç gerekiyor.

    Tork konvertörlü volvo s60'ım vardı. Yaklaşık 120 bin km civarında tamir gördü. Hasbel kader volvo bölümündeki s60 konusunu ben açmıştım. O yüzden kullanıcı şikayetlerini takip edebildim. 100-150 bin km arasında nerdeyse %90 oranında şanzımanda sorun çıktığını söyleyebilirim.

    Zf hakkında bilgim yok. Şu an dsg kullanıcısıyım. Yalnız Yağlı tip 6 vitesli olandan. Üstelik çok yeni. Bu yüzden onlarla ilgili yorum yapmıyorum.

    Sadece tork konvertörlü lafı geçtiği için tecrübemi paylaşayım dedim.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Eğer sen kaba ve katı yürekli olsaydın, onlar senin etrafından dağılıp gitmişlerdi.




  • Yarbay
    11456 Mesaj
    ZF6 ve ZF8'in vazgeçilmezi 100.000km'ye gelmeden (90.000 - 95.000km gibi) yağının modeline uygun olan orjinal ZF yağı ile değişmesidir. Yağ değişimi sırasında kontrolleri yapılır. Sorun yoksa devam. Yani her 100.000km'de bir yağ değişimi her 250.000km'de bir ağır bakımları yaptırılmalıdır.

    Yağ zamanında değişmezse sorunlar çıkartıyor erken dönemde (ağır bakım km'sine göre erken dönem tabii). Yani sizin yaşadığınız sorun gibi. Tork konvertörlerinin genel bakım aralıkları bu yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlkanExclusive -- 21 Şubat 2016; 19:53:13 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    648 Mesaj
    Hocam siz bakmayın bu kadar abarttıklarına, bizim bütün şirket araçları (yaklaşık 250 tane) Jetta, hepsi DSG li ve 4 yıldır aynı araçlar. Ortalama 300.000 km deler. 1 tanesi bile patlamadı
    _____________________________
    PSN: thequick17


  • Yarbay
    5044 Mesaj

    Zaten şirketler fazlaca kullanıyor passat jetta vs.
    Bizde de var bolca dsg, yıllardır kullanılıyor bir sıkıntı duymadım.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    thequick kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    4311 Mesaj
    [03 Mayıs 2020 18:34:58 tarihine dek bölüme mesaj atamaz]
    quote:

    Orijinalden alıntı: thequick

    Hocam siz bakmayın bu kadar abarttıklarına, bizim bütün şirket araçları (yaklaşık 250 tane) Jetta, hepsi DSG li ve 4 yıldır aynı araçlar. Ortalama 300.000 km deler. 1 tanesi bile patlamadı

    Hemen VW global sitesine mesaj atın Almanya'dan üretim mühendislerini gönderip 300 bin km'de bu şanzımanlar hala nasıl patlamamış diye araştırsınlar.

    Atılırda bu kadar mı atılır? Bu şanzımanların sorunsuz 300 bin km'yi görmesi sayısal lotoda 6 tutturmak gibi birşey. Sen diyorsun ki bizim şirket 250 defa üst üste sayısal lotadan 6 tutturdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 22 Şubat 2016; 11:20:23 >
    |
    |
    _____________________________
    Civic RS 1.5 i-vtec turbo 182 Ps
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
Bey Azura
Canlı Tv izle
Mobilya Takımları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,516
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.