Şimdi Ara

BMW 320 Ci otomatik şanzımanı hakkında.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle tüm forum sakinlerine selam ola.
    Bundan yaklaşık bir hafta önce memleketim Kapadokya ya gittik.Yolda giderken aracın son hızını merak edip gazı dipledik.
    200 km/h ye kadar aracın devir saati- Hız oranı doğru orantılı şekilde artıyordu.
    200 km/h de otomatik şanzımanlı araç 4500 devirde gidiyordu.Yani her 1000 devire yaklaşık 45 km/h tekabül ediyor. 4500 devirden sonra takoyu takip edemedim ama 220 de araç şanzımanının son hızına ulaştı.Devir 6500 e geldi.
    Acaba bu devir saati- hız orantısının doğru bir şekilde artmamasının sebebi nedir? her 1000 devirde 45 hızlandığına göre aracın şanzıman hızının 290 km/h olması gerekmez mi?
    Teorik bir şekilde anlatabilirseniz makbule geçer.
    Saygılar.İyi forumlar.



  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    Öncelikle tüm forum sakinlerine selam ola.
    Bundan yaklaşık bir hafta önce memleketim Kapadokya ya gittik.Yolda giderken aracın son hızını merak edip gazı dipledik.
    200 km/h ye kadar aracın devir saati- Hız oranı doğru orantılı şekilde artıyordu.
    200 km/h de otomatik şanzımanlı araç 4500 devirde gidiyordu.Yani her 1000 devire yaklaşık 45 km/h tekabül ediyor. 4500 devirden sonra takoyu takip edemedim ama 220 de araç şanzımanının son hızına ulaştı.Devir 6500 e geldi.
    Acaba bu devir saati- hız orantısının doğru bir şekilde artmamasının sebebi nedir? her 1000 devirde 45 hızlandığına göre aracın şanzıman hızının 290 km/h olması gerekmez mi?
    Teorik bir şekilde anlatabilirseniz makbule geçer.
    Saygılar.İyi forumlar.


    http://forum.donanimhaber.com/m_24360203/tm.htm

    Linkini verdiğim başlığa bakabilirsin...

    Benim anladığım kadarıyla vites geçişlerinde belli bir standart yok...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pulstar


    http://forum.donanimhaber.com/m_24360203/tm.htm

    Linkini verdiğim başlığa bakabilirsin...

    Benim anladığım kadarıyla vites geçişlerinde belli bir standart yok...

    Yok hocam benim dediğim farklı birşey.
    Şimdi araç mesela 5.viteste
    2000 devirde diyelim 90 km/h gidiyor.
    4000 devirde 180 gidiyor da niye
    6500 devirde 290 yerine 220 de kalıyor?
    Acaba bu bmw nin otomatik viteslerinde farklı bir sistem mi kullanılıyor?
  • Arkadaşın verdiği link düz veya düz mantığıyla çalışan cvt şanzımanlarla ilgili bilgi veriyor. Otomatik şanzımanlarda durum farklı sanırım.
    Sendekine benzer bir olay bende oldu şöyle: Otomatik bora ile 3. vites 4000 devir 90 km hızla rampa çıkarken, aracın devri 4800 devirlere yaklaşıp hız yine 90 km hızda kalıyordu. (verdiğim değerler yaklaşık tam hatırlamıyorum çünkü) Yani aynı viteste aracın motor devri artarken hızı değişmiyordu. Araç sanki vites küçültmek yerine yarım debriyaj tabir edilebilecek bir hareket yapıyordu.

    quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: Pulstar


    http://forum.donanimhaber.com/m_24360203/tm.htm

    Linkini verdiğim başlığa bakabilirsin...

    Benim anladığım kadarıyla vites geçişlerinde belli bir standart yok...

    Yok hocam benim dediğim farklı birşey.
    Şimdi araç mesela 5.viteste
    2000 devirde diyelim 90 km/h gidiyor.
    4000 devirde 180 gidiyor da niye
    6500 devirde 290 yerine 220 de kalıyor?
    Acaba bu bmw nin otomatik viteslerinde farklı bir sistem mi kullanılıyor?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GRONHOLM

    Arkadaşın verdiği link düz veya düz mantığıyla çalışan cvt şanzımanlarla ilgili bilgi veriyor. Otomatik şanzımanlarda durum farklı sanırım.
    Sendekine benzer bir olay bende oldu şöyle: Otomatik bora ile 3. vites 4000 devir 90 km hızla rampa çıkarken, aracın devri 4800 devirlere yaklaşıp hız yine 90 km hızda kalıyordu. (verdiğim değerler yaklaşık tam hatırlamıyorum çünkü) Yani aynı viteste aracın motor devri artarken hızı değişmiyordu. Araç sanki vites küçültmek yerine yarım debriyaj tabir edilebilecek bir hareket yapıyordu.



    Evet sanırım güce ihtiyaç duyulduğunda şanzımanın içinde birşeyler oluor




  • Hız sınırlandırmasından dolayı olabilir mi acaba?
  • Sınırlama 245 km/h civarlarında oluyor sanırım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Malesef Bir Bilgim Yok En Azından Üstte Kalsın ..
  • En önemli etken hava direnci (drag) diye tahmin ediyorum o hızlarda. Bir de tork ve hp eğrisi ile de ilgili olabilir.
  • 45 km/h hız için sadece 1000 devir gerektiren uzun bir şanzımanın, sadece 20 km/h için 2000 devir çevirmesinin drag etkisiyle bir alakasının olacığını sanmıyorum.
    Bence bir özellik olmalı.
  • tork köprüsü olan otomatik şanzımanlada bu duurmun olması gayet nomal.hızla beraber artan hava direncinden dolayı tork konvertörü bir miktar kayabilir.debriyajı olan bir araçta bu olmaz.çünkü debriyaj bırakıldığında tam kavrama halindedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berat23

    tork köprüsü olan otomatik şanzımanlada bu duurmun olması gayet nomal.hızla beraber artan hava direncinden dolayı tork konvertörü bir miktar kayabilir.debriyajı olan bir araçta bu olmaz.çünkü debriyaj bırakıldığında tam kavrama halindedir.

    Evet arkadaşa katılıyorum.Bnm aracımdada böyle bu.Bazen yokuş yukarı cıkarken devir artıyor fakat hız sabit viteste değişmiyor.Daha fazla güç için devir yükseliyor.Ayrıca o olay ayak tepkisiylede değişiyor.Dip gaz giderseniz hep deviri oldugundan yuksek gösteriyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: berat23

    tork köprüsü olan otomatik şanzımanlada bu duurmun olması gayet nomal.hızla beraber artan hava direncinden dolayı tork konvertörü bir miktar kayabilir.debriyajı olan bir araçta bu olmaz.çünkü debriyaj bırakıldığında tam kavrama halindedir.


    Peki hocam tam gaz yapmayım yarım gazla 200 km/h nin üzerine çıkmaya çalışsak durum aynı mı olur? yoksa yolum durumuna göre 220 km/h de 6500 yerine daha düşük bir devirde ulaşabilir miyiz?
  • Şöyle anlatiyim Bu aracın son hızı vites oranlarıyla nasılsa belirlenmiştir.Araç hangi kasa bilmiyorum fakat 150 Hp farzediyorum.Maks. hızın 220-230km civarlarındadır.Son teknoloji araçlarda elektronik gaz kelebeği ıvır zıvır bir sürü sensör olduğu için Motor Devir oranlarını ayak tepkisine göre ayarlayabiliyor.Dip gaz yapmadan dene bakalım birde
  • aynı durum bizim civicte de var.
    2000devirde 100km yapıyor.3000devirde 150 yapıyor.ama c.c.deyken veya az gazla.
    manuel vites olsaydı araç 6000devire çıksa 300km hıza ulaşmış olurdu.ama otomatik olduğundan farklı bir sistemle aynı viteste gitmesine rağmen devir daha fazla artıyor.
    yaaklaşık olarak 5000devirde 200e çıkmış oluyor.

    sizin araç 200km deyken 4500d/d da ise 1000d/d da 44,444.. km yapar. 6500d/d da ise 288,888 km yapar.ama böyle olmuyor işte.otomatikler böyle.
    bir de bizimkinde vitesi S moduna(manuel gibi) getirince aynı viteste gazı köklediğim zaman devir artıyor.misal 2000devirdeyken 2500e çıkıyor.maksat yüksek devir çevirip gücü yüksek tutmak.aynı dragcıların kalkışta devri yüksek tutmaları gibi.
    gaza daha az basarsan düşer bence.denehaber ver.

    adına grade logic deniyordu sanırım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50

    45 km/h hız için sadece 1000 devir gerektiren uzun bir şanzımanın, sadece 20 km/h için 2000 devir çevirmesinin drag etkisiyle bir alakasının olacığını sanmıyorum.
    Bence bir özellik olmalı.


    20 km 40 km demişsiniz ancak 200 km üstü hızlardan bahsediyoruz, bana hala en büyük etken hava direnci gibi geliyor. Yine de bir üstteki arkadaşın yazdığına bakarsak sizin dediğiniz doğru görünüyor.

    Merak ettim, aracın fabrika verisi maks. hızı nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi quad_65 -- 22 Ağustos 2008; 23:22:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OnlyArdream

    Malesef Bir Bilgim Yok En Azından Üstte Kalsın ..

    bi topicde daha böyle bi mesajını gördüm , post kasmak için yeni moda bu mu oldu acaba ?
    lütfen forumu kirletmeyin..



    quote:

    Orjinalden alıntı: OnlyArdream

    Ya İnan Baya Bi Düşündüm Ama Bulamadım Konu Üstte Kalsın Bari ..

    http://forum.donanimhaber.com/m_25841192/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tniaskrad -- 23 Ağustos 2008; 2:36:30 >




  • 320 ci 290 yaparmı öyle sorayım dedim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dragger28

    320 ci 290 yaparmı öyle sorayım dedim


    Ben motorun değil şanzımanın azami hesabını sormuştum.
    290 yapamasa da eğer şanzıman el verseydi 220 km/h de kalmayacağından eminim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: FIRLAMA85

    Şöyle anlatiyim Bu aracın son hızı vites oranlarıyla nasılsa belirlenmiştir.Araç hangi kasa bilmiyorum fakat 150 Hp farzediyorum.Maks. hızın 220-230km civarlarındadır.Son teknoloji araçlarda elektronik gaz kelebeği ıvır zıvır bir sürü sensör olduğu için Motor Devir oranlarını ayak tepkisine göre ayarlayabiliyor.Dip gaz yapmadan dene bakalım birde


    Araç bugün itibariyle Almanya'da.
    Ama elime başka bitane geçerse denerim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: quad_65

    20 km 40 km demişsiniz ancak 200 km üstü hızlardan bahsediyoruz, bana hala en büyük etken hava direnci gibi geliyor. Yine de bir üstteki arkadaşın yazdığına bakarsak sizin dediğiniz doğru görünüyor.

    Merak ettim, aracın fabrika verisi maks. hızı nedir?


    214 km/h sanırım.




  • selim senin yaptığın hesap biraz düz hesap yani her 1000 d/d de 45 km çıkmaz. atıyorum 1000-2000 dd arası 60 km çıkar 2000-3000dd arası 40 km çıkar. emin olmamakla birlikte motorun her devir aralığında aynı gucu ve torku vermemesinden kaynaklandığını dusunuyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.