Şimdi Ara

A/C tuşu gerekli midir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
1
Favori
35.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet, klimada ısıtma ve soğutmayı daha keskin yapıyor; ama gerekli midir gerçekten? Mesela zaten en soğuk ayara getirdiğimizde A/C gibi keskin bir soğukluk vermesi daha mantıklı olmaz mıydı? Daha yumuşak bir soğukluk isteseydik ayarı biraz daha düşürürdük. A/C tuşunun gerekliliğini biri bana açıklayabilir mi? Ne işe yaradığını sormuyorum arkadaşlar. Zaten soğukluk sıcaklık ayarından istediğimiz ısıyı aracın vermesi gerekirdi. Neden böyle bir tuşa bizi mecbur etmişler?



  • Draden kullanıcısına yanıt
    Draden demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Draden

    Arkadaşlar, zaten 'klimada ısıtma ve soğutmayı daha keskin yapıyor' demişim. Ben tuşun gerekliliğini sorguluyorum. A/C tuşu yerine ısıtma soğutma dereceleri ile ısıyı ayarlamak daha kullanışlı olmaz mıydı?
    Oncelikle A/C’yi bildiginizi iddia ediyorsunuz fakat yazdiklarinizdan en ufak bir bilginizin olmadigi anlasiliyor
    AC = Air Conditioner = Klima
    Bunun gorevi isitma ve sogutmayi “keskin” hale getirmek degildir. Keske bu sekilde bildiginizi iddia etmeseniz Klimanin yani AC”nin gorevi dis hava sicakligi ne olursa olsun klima gazini ve kompressorunu kullanarak sizin istediginiz derecede havayi uflemektir. AC tusuna basmadiginiz zaman ne mi oluyor? Arabanin icinde bildiginiz eski tip vantilator aciyorsunuz. Sicaklik tusunu sicaga getirdiginiz zaman motor sicakligini kullanarak havayi isitiyor, soguga getirdiginiz zaman dis hava sicakliginin el verdigi olcude soguk havayi iceri vermeye calisiyor ama sogutmak icin hava akis hizini arttirmak haricinde (evdeki vantilator gibi) ekstra bir islem yapmiyor. AC kapaliysa ve disarisi 35 derece ise 20 derece hava alamazsiniz. Bunu ancak AC ile yapabilirsiniz. Yani tekrar evden ornek vereyim: AC kapaliysa vantilator kullanirsiniz, aciksa klima kullanirsiniz. 50 derecede havada actiginiz vantilator havayi sogutmaz sadece esinti verir hava akimini hizlandirdigi icin ama klima sogutur. Bu arada cogu arabada klima sogutma gorevi yapar, isitma gorevini motor sicakligini kullanarak yerine getirir.
  • a/c tuşu olmasa klima nasıl açılıp kapatılacak?
  • A C klimayı açıyor. Baharda ve havanın çok sıcak olmadığı zamanlarda zaten soğuk hava üflüyor niye bide klima çalıştırıp boşuna yakıt yakasın?
    Ac tuşunun görevini biliyorum demişsiniz ama eksik bilgi var galiba..
  • A/C kapalıyken gelen soğuk ve sıcak havanın klima olduğunu mu düşünüyorsun?
  • ac zaten klimayı açıp kapatıyor . ha klima gerekli mi gereksiz mi dersen 78 model bir arabayı yazın kullan anlarsın gerekli mi gereksiz mi
  • Eyvah ! Sil bu konuyu çabuk
  • Start stop tusuna ne gerek var arabaya binince gitse ya...
  • Arkadaşlar, zaten 'klimada ısıtma ve soğutmayı daha keskin yapıyor' demişim. Ben tuşun gerekliliğini sorguluyorum. A/C tuşu yerine ısıtma soğutma dereceleri ile ısıyı ayarlamak daha kullanışlı olmaz mıydı?
  • Aslında gereksiz gibi gözükse de gereksiz değil.
    Ben bazen klima kullanmıyorum. Ama havalandırma çalışıyor.
    Klimayı açınca çok ciddi soğutma ve ısıtma başlıyor.
    Bazısı yakıt çok yakmasın der, araba bayılmasın der a/c'ye basmaz.
    Sonuç olarak gerekli fakat ben çift bölgeli klimayı anlamıyorum.
    Dijital klima bildiğim kadarıyla içeriyi belirlediğin sıcaklığa getirmeye çalışıyor.
    Sağ tarafı 14 sol tarafı 18'e ayarlasam araba neyi neye göre ayarlayacak merak ediyorum.
  • ben kışın kullanmıyorum klima. her açtığımda otomatik klimayi acsa da ben her seferinde kapatip motor sıcaklığıyla arabayi ısıtıyordum. tasarruf tasarruftur
  • Konu sahibinin anlatmak istediğini türkçeden türkçeye tercüme ediyorum;
    Şimdi şota diyor ki...

    Pardon konu sahibi diyor ki; Dış ortam ısısı 24 derece iken içerdeki ısıyı 24 dereceye ayarladığımda klima devre dışı olsun havalandırma zaten 24 derece üflüyor, ama ben içerde olmasını istediğim ısıyı 23 derece yapınca bunu sağlamak için dışardan gelen havanın soğukluğu yetmeyeceği için mecburen klima devreye girsin 23 derece üflesin... Klima açma ya da açmama kararını sistem kendisi versin, ihtiyaç duymadan da açmasın diyor... 3-5-2 önde basın, yapıştırın diyor...

    Doğru tercüme ettik mi birader?

    Tabi bu durumda ısıdan ziyade havadaki nemlilik de önemli, Mesela benim için ideal seyir sıcaklığı 23-24 derece... Bu 24 derece ortam sıcaklığını klima açmadan sadece havalandırma ile sağlasam bile yine de bunaltıcı oluyor ve terliyorum... Oysa klima ile sağlanan 24 derece çok daha fresh bir ortam sunuyor asla terlemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 15 Ağustos 2019; 18:29:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Otomobilgini

    Aslında gereksiz gibi gözükse de gereksiz değil.
    Ben bazen klima kullanmıyorum. Ama havalandırma çalışıyor.
    Klimayı açınca çok ciddi soğutma ve ısıtma başlıyor.
    Bazısı yakıt çok yakmasın der, araba bayılmasın der a/c'ye basmaz.
    Sonuç olarak gerekli fakat ben çift bölgeli klimayı anlamıyorum.
    Dijital klima bildiğim kadarıyla içeriyi belirlediğin sıcaklığa getirmeye çalışıyor.
    Sağ tarafı 14 sol tarafı 18'e ayarlasam araba neyi neye göre ayarlayacak merak ediyorum.
    Hocam işte çok ısıtma ve soğutma yapmaması için mesela tuştan daha az kırmızıya ve daha az maviye getirmek daha mantıklı olmaz mıydı? Mesela en maviye getirdiğimizde zaten A/C gibi soğutsa, ortaya getirdiğimizde fan gibi ılık olsa? Dijitallerde de dereceyi en düşük veya orta yapabilirdik. Yani tuşun gereksiz olduğunu düşünüyorum. Hatta zaten dereceyi ortaya getirdiğimizde klima otomatik olarak kapanıp sadece fan ile ılık hava verilebilirdi. Yani mantığını anlamadım A/C tuşunun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Konu sahibinin anlatmak istediğini türkçeden türkçeye tercüme ediyorum;
    Şimdi şota diyor ki...

    Pardon konu sahibi diyor ki; Dış ortam ısısı 24 derece iken içerdeki ısıyı 24 dereceye ayarladığımda klima devre dışı olsun havalandırma zaten 24 derece üflüyor, ama ben içerde olmasını istediğim ısıyı 23 derece yapınca bunu sağlamak için dışardan gelen havanın soğukluğu yetmeyeceği için mecburen klima devreye girsin 23 derece üflesin... Klima açma ya da açmama kararını sistem kendisi versin, ihtiyaç duymadan da açmasın diyor... 3-5-2 önde basın, yapıştırın diyor...

    Doğru tercüme ettik mi birader?

    Tabi bu durumda ısıdan ziyade havadaki nemlilik de önemli, Mesela benim için ideal seyir sıcaklığı 23-24 derece... Bu 24 derece ortam sıcaklığını klima açmadan sadece havalandırma ile sağlasam bile yine de bunaltıcı oluyor ve terliyorum... Oysa klima ile sağlanan 24 derece çok daha fresh bir ortam sunuyor asla terlemiyorum
    Aynen bunu demek istiyorum.




  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Auto tusu klimayi kapatip fana gecirtmiyormuydu ayarlanan dereceye gelince

    Ha bu arada bende ac acma tusu yok konu sahibi ne diyor denilebilir.


    Ac kapatma tusu var sadece ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 15 Ağustos 2019; 18:35:17 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draden

    Arkadaşlar, zaten 'klimada ısıtma ve soğutmayı daha keskin yapıyor' demişim. Ben tuşun gerekliliğini sorguluyorum. A/C tuşu yerine ısıtma soğutma dereceleri ile ısıyı ayarlamak daha kullanışlı olmaz mıydı?
    Oncelikle A/C’yi bildiginizi iddia ediyorsunuz fakat yazdiklarinizdan en ufak bir bilginizin olmadigi anlasiliyor
    AC = Air Conditioner = Klima
    Bunun gorevi isitma ve sogutmayi “keskin” hale getirmek degildir. Keske bu sekilde bildiginizi iddia etmeseniz Klimanin yani AC”nin gorevi dis hava sicakligi ne olursa olsun klima gazini ve kompressorunu kullanarak sizin istediginiz derecede havayi uflemektir. AC tusuna basmadiginiz zaman ne mi oluyor? Arabanin icinde bildiginiz eski tip vantilator aciyorsunuz. Sicaklik tusunu sicaga getirdiginiz zaman motor sicakligini kullanarak havayi isitiyor, soguga getirdiginiz zaman dis hava sicakliginin el verdigi olcude soguk havayi iceri vermeye calisiyor ama sogutmak icin hava akis hizini arttirmak haricinde (evdeki vantilator gibi) ekstra bir islem yapmiyor. AC kapaliysa ve disarisi 35 derece ise 20 derece hava alamazsiniz. Bunu ancak AC ile yapabilirsiniz. Yani tekrar evden ornek vereyim: AC kapaliysa vantilator kullanirsiniz, aciksa klima kullanirsiniz. 50 derecede havada actiginiz vantilator havayi sogutmaz sadece esinti verir hava akimini hizlandirdigi icin ama klima sogutur. Bu arada cogu arabada klima sogutma gorevi yapar, isitma gorevini motor sicakligini kullanarak yerine getirir.




  • Abi adam klima neden var demiyor. Klimayı aktif ve pasif hale getiren tuş gereksiz diyor. Ben istediğim dereceye ayarlarım gerekirse sistem kendi açar diyor. Ama işte onun için bir beyin bir yazılım ve birkaç tane termometrik sensör lazım. O kadar masraf yapmaya gerek yok. Ac iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist308

    Oncelikle A/C’yi bildiginizi iddia ediyorsunuz fakat yazdiklarinizdan en ufak bir bilginizin olmadigi anlasiliyor
    AC = Air Conditioner = Klima
    Bunun gorevi isitma ve sogutmayi “keskin” hale getirmek degildir. Keske bu sekilde bildiginizi iddia etmeseniz Klimanin yani AC”nin gorevi dis hava sicakligi ne olursa olsun klima gazini ve kompressorunu kullanarak sizin istediginiz derecede havayi uflemektir. AC tusuna basmadiginiz zaman ne mi oluyor? Arabanin icinde bildiginiz eski tip vantilator aciyorsunuz. Sicaklik tusunu sicaga getirdiginiz zaman motor sicakligini kullanarak havayi isitiyor, soguga getirdiginiz zaman dis hava sicakliginin el verdigi olcude soguk havayi iceri vermeye calisiyor ama sogutmak icin hava akis hizini arttirmak haricinde (evdeki vantilator gibi) ekstra bir islem yapmiyor. AC kapaliysa ve disarisi 35 derece ise 20 derece hava alamazsiniz. Bunu ancak AC ile yapabilirsiniz. Yani tekrar evden ornek vereyim: AC kapaliysa vantilator kullanirsiniz, aciksa klima kullanirsiniz. 50 derecede havada actiginiz vantilator havayi sogutmaz sadece esinti verir hava akimini hizlandirdigi icin ama klima sogutur. Bu arada cogu arabada klima sogutma gorevi yapar, isitma gorevini motor sicakligini kullanarak yerine getirir.

    Alıntıları Göster
    Sayın hocam, yazdığınız tanımlara Google üzerinden rahatça ulaşmak mümkün, yine de teşekkür ederim; ama yukarıda da defaatle belirttiğim üzere tuşun gerekliliğini sorguluyorum ve daha detaylı olarak da izah ettim yine yukarıda. Mesela fan veya klima değil. Araç klima veya fanı kendisi otomatik olarak ayarlayabilirken neden bizim manuel olarak ayarlamamız gerekiyor? Bu tuşa neden taktığımı soracak olursanız, bazen açmayı unuttuğum için ben sıcaklığın değişmediğini fark edene kadar terliyorum bile.

    Düzeltme, imla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Draden -- 15 Ağustos 2019; 18:47:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Auto tusu klimayi kapatip fana gecirtmiyormuydu ayarlanan dereceye gelince

    Ha bu arada bende ac acma tusu yok konu sahibi ne diyor denilebilir.


    Ac kapatma tusu var sadece ;)
    Dediğiniz doğru... Araçta tam otomatik klima varsa bunu yapıyor zaten... Auto moduna alınca ortamın ısısını ayarlanan derecede sabit tutmak için kah çalışıyor kah duruyor, kah fan hızını artırıyor, kah düşürüyor...
    Mesela ben daima bu şekilde kullanırım klimayı... Yaparım 23-24 derece auto, bi daha da karışmam kendisine, ortam daima aynı derecede stabil kalır... Ortam çok sıcak ve klima henüz yeni çalıştırıldıysa en başlarda yoğun çalışıp, önce ortamı hızlıca soğutmaya başlıyor, sonra yavaşlayıp gerekirse durup ortamı aynı ısıda sabit tutuyor...

    Geçen sene kliması açık ticari taksiye bindim, Abi maşşallah klima da açık falan diye konu açınca, adam dedi ki tüm gün kapatmıyorum camlar kapalı olduğundan işi bilen müşteri benim aracı daha çok tercih ediyor... Ayrıca bütün gün bu koltuktayım, gün sonunda fazladan vereceğim 3-5 kuruş için bu sıcakta bunalmaya değmez demişti... Dolayısıyla taksici mutlu, müşteri mutlu, hatta lerzan mutlu...

    Düşün ki taksici adam kârından feragat edip klimasız çalışmam diyor... Bizim millet zevk için bindiği aracında aman yarım litre fazla yakar diye klima açmadan memleketine gidiyor sonra da ekşi ekşi terleyip, teke gibi kokuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Auto tusu klimayi kapatip fana gecirtmiyormuydu ayarlanan dereceye gelince

    Ha bu arada bende ac acma tusu yok konu sahibi ne diyor denilebilir.


    Ac kapatma tusu var sadece ;)
    Eğer öyleyse, otomobil üreticileri de benim gibi düşünmüş olacaklar ki A/C tuşunu kaldırmı?lar. Sadece klimayı açma ve kapatma yeterli. Gerisini otomobil halletsin. Demek ki A/C tuşu gerekli bir şey değilmiş arkadaşlar. Teşekkür ederim.
  • Ben mi yanlış anladım bilmiyorum ama adam şunu sormuş:

    Mesela ben 23 dereceye ayarladım araç içi sıcaklığı, A/C kendisi açılsın kapansın neden A/C açmam gerekiyor diye sormuş. Ya da en soğuğa alınca açsın A/C’yi demiş.

    Benzin sorunu anca bizim ülkede dert edilir arkadaşlar, benzini dert etmediğiniz bir ülkede A/C tuşu ne işe yarıyor demez misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Silent Guardian -- 15 Ağustos 2019; 19:27:31 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.