Şimdi Ara

Bmw 3.20d ( e 90) direksiyon sertliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
30.900
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. Bugun uzun sure 2011 model e90 kullandim. Direksiyonu acayip sert, oyle ki şehir icinde kolum yoruldu. 640 fiat raktor direksiyonu daha yumusak. Arac sahibine bunun normal olmadigini soyledim. O da servise telefonla sorduğunu , spor bi arac oldugu icin sert, hepsi boyle cevabi almiş. Nedir bu işin asli ? Segment yukseltmeyi dusundugum bu aylarda 3.16 kadrajimda vardi halbuki. Kafam karisti simdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    BMW 3.20d (E90) Direksiyon Sertliği Konusu

    BMW 3.20d (E90) modellerinde direksiyon sertliği yaygın bir sorundur. Bu durum, sürüş deneyimini bozabilir ve güvenliği tehlikeye atabilir.

    Direksiyon sertliğinin çeşitli nedenleri olabilir:

    • Elektro-hidrolik direksiyon (EHS) sistemindeki arızalar: EHS sistemi, direksiyonu kolaylaştıran hidrolik basınç sağlar. Bu sistemdeki bir arıza, direksiyonun sertleşmesine neden olabilir.
    • Direksiyon pompası arızaları: Direksiyon pompası, EHS sistemine hidrolik basınç sağlar. Pompa arızalandığında veya yetersiz basınç ürettiğinde direksiyon sertleşebilir.
    • Direksiyon sıvısı seviyesi düşük veya kirli: Direksiyon sıvısı, EHS sisteminin düzgün çalışması için gereklidir. Düşük sıvı seviyesi veya kirli sıvı, direksiyona sertlik verebilir.
    • Direksiyon rafı sorunları: Direksiyon rafı, direksiyonun tekerleklere bağlandığı mekanizmadır. Raftaki aşınma veya hasar, direksiyonu sertleştirebilir.

    Direksiyon sertliği yaşıyorsan, sorunun nedenini belirlemek için kalifiye bir BMW teknisyenine başvurmalısın. Sorunun kaynağına bağlı olarak, tamir seçenekleri şunları içerebilir:

    • EHS sisteminin onarımı veya değiştirilmesi
    • Direksiyon pompasının değiştirilmesi
    • Direksiyon sıvısının doldurulması veya değiştirilmesi
    • Direksiyon rafının onarımı veya değiştirilmesi

    Direksiyon sertliği sorununu görmezden gelmemelisin, çünkü bu durum sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Sorunu erken teşhis etmek ve çözmek, gelecekteki daha pahalı onarımları önleyebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Spor araçta bile direksiyonun sert olması mantıksız bence

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • e90`ların direksiyonu haddinden fazla sert olduğunu duymuştum ama kol ağrıtacak olduğunu ilk defa duyuyorum.
  • 2010 3.20d var bendede, direksiyon dediğiniz şekilde sert, önceki aracım golf7 idi, millet golf7 direksiyonuna sert diyor, e90'ı kullansalar ne derler acaba

    direksiyon sert ancak, yol hakkında daha çok bilgi veriyor kullanıcısına,alıştıktan sonra problem olmuyor,diğer arabaların direksiyonu pamuk şeker gibi geliyor
  • Öyle sorun yok. E90 ı e90 yapan en güzel detaylardandır direksiyon hissi ve tepkileri. Yeni servo lar o keyifi vermiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Marmaratic -- 28 Mart 2015; 22:43:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazıları sert sever..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 2007 320i kullanmıştım bana sert gelmemişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FursionnMann -- 28 Mart 2015; 23:16:51 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • E90 ların direksiyonu gerçekten çok serttir.
    Hatta bununla ilgili yurtdışında bir sürü şikayet gelmiş ve sonradan duzeltilmistir.
    Fakat ben kullandığım süre içerisinde şikayetçi değildim bu durumdan çünkü aracın karakteri ile uyumlu ve çok hisli bir direksiyon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Selam arkadaşlar. Bugun uzun sure 2011 model e90 kullandim. Direksiyonu acayip sert, oyle ki şehir icinde kolum yoruldu. 640 fiat raktor direksiyonu daha yumusak. Arac sahibine bunun normal olmadigini soyledim. O da servise telefonla sorduğunu , spor bi arac oldugu icin sert, hepsi boyle cevabi almiş. Nedir bu işin asli ? Segment yukseltmeyi dusundugum bu aylarda 3.16 kadrajimda vardi halbuki. Kafam karisti simdi

    Bos yolda otobanda rolantiyi 6-7binlere getir.yada aracin yagini değiştir. Arac yağı cok fark ediyor.bende bu kış yasamistim ışıkta arabayi bagirtarak kalktım direksiyon sertligi geçti ama bende oldu diye sendede olacak siye biai yok

    edit:6-7 bin devire cikacam diye kaza yapma olcak diye bisi yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syndicatedynamics -- 28 Mart 2015; 23:32:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • onlarda benim bildiğim servotronik opsiyonu vardı o yoksa direksiyon fazla sert oluyo diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    E90'ların direksiyonu klasik hidrolik direksiyon sertliğindedir. Fiat vs... gibi saçma City modlu direksiyon kullananlara sert gelecektir.

    Ayrıca bir BMW-Mercedes gibi markalardan, VW-Ford gibi de yumuşak direksiyon beklenmesi gayet büyük bir hata olduğu gibi, alınan araç hakkında da çok düşük bilgili olunduğunu gösterir.

    E90 ile facelift E90 arasında sertlik farkı vardır, faceliftler daha yumuşaktır.

    Ve yine arkadan itiş ile önden itiş araçlar arasında direksiyon hissi ve sertlik/yumuşaklık farkı olması çok doğaldır.

    Abartılacak bir sertlik yok, serçek parmakla dönmez, işaret parmağıyla döner arada ki fark bundan ibarettir.

    Abartilacak kadar sertlik var, bence aiz yaniliyorsunuz. Test ettim denedim. Onun denginde ve daha luks araclar da kullandim ancak hic de soyledigin gibi degildi. Hadi desen ki arabanin karakteri boyle, o zaman eyvallah diyecem ancak sacmaliyorsun. E 250 de kullandim A6 da kullandim , ki bunlar daha ust segmentler, hic boyle bir sertlikle karsilasmadim.
    Sen bu araci işaret parmaginla donder ben sana bi depo benzin veririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben de 3.20d sürdüm gerçekten çok sert. 1 hafta sonra da audi a6 kullandım. Herhalde 1 yaşındaki çocuk parmağıyla çevirir a6nın direksiyonunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet gercekten sert servosuz olanlar. His mis tamam da alti ustu d sinifi aile arabasi, wtcc'ye katilmiyoruz ki arkadas. Direksiyon kadar suspansiyon da sert hele runflat varsa yamali yollarda vs. zip zip gidiyorsunuz

    Yolcudan cok surucu arabasi bana kalirsa e90lar. Ne e46 ne f30 boyle tuhaf degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servisin e90 spor araçmış bu yüzden sertmiş yorumlarına katılmıyorum. Sanki 500 hp pist aracı, alt tarafı şehiriçi d sınıfı aile aracı bu. Piste girmeyecek, rally ye de katılmayacak. Şehir içinde düz yolda gidecek. Tasarım hatalarını başka yöne çekmesinler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Servisin e90 spor araçmış bu yüzden sertmiş yorumlarına katılmıyorum. Sanki 500 hp pist aracı, alt tarafı şehiriçi d sınıfı aile aracı bu. Piste girmeyecek, rally ye de katılmayacak. Şehir içinde düz yolda gidecek. Tasarım hatalarını başka yöne çekmesinler.

    Altı üstü D sınıfı araç değil, E90 bir sport sedan. Düz yolda ve şehir içinde gitsin kafasıyla da yapılmıyor, city car değil bu, yüksek-değişken hızlı virajlarda, her türlü süratte dengeli, keyifli ve stabil olması için tasarlanmış bir araba, direksiyonun şehir içi taviz verme sebebi de bu. Harakete geçince ve süratli kullanımda çok doğal hissettiren, ağırlığı ve kıvamı tam yerine gelen, çok güzel bir sistem, sadece şehir içinde ağır kaldığı için çok iyi dengelenmiş denemez, motor ortada veya arkada olmadığı, önde olduğu için klasik hidrolik sistemde bunu becermek imkansız gibi bişeydir zaten.

    Bu bir tasarım hatası falan değil yani, tercih meselesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Rakiplerine göre nispeten daha sportif sürüş dinamiklerine sahip ama gerçek spor araca ulaşması mucize olan yurdum insanı için geçerli bu. Spor kavramını kullanacaksak bmw'de 3.28 3.35'den başlar. Çoğu ülkede ise spor kavramı evo wrx c63'den m3'den falan başlar. Biz burda 3.16 3.20 e90 ları spor zannediyoruz. Bu yüzden her köşebaşında duran beyaz bmw yi spor diye nitelendirmek mantıksız geliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin araçta servo olmadığına emin misiniz hocam?
  • Mevzu B-C değil zaten. D veya E sınıfında bu sertlikte bir araç yok mevzu bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    E90'ların direksiyonu klasik hidrolik direksiyon sertliğindedir. Fiat vs... gibi saçma City modlu direksiyon kullananlara sert gelecektir.

    Ayrıca bir BMW-Mercedes gibi markalardan, VW-Ford gibi de yumuşak direksiyon beklenmesi gayet büyük bir hata olduğu gibi, alınan araç hakkında da çok düşük bilgili olunduğunu gösterir.

    E90 ile facelift E90 arasında sertlik farkı vardır, faceliftler daha yumuşaktır.

    Ve yine arkadan itiş ile önden itiş araçlar arasında direksiyon hissi ve sertlik/yumuşaklık farkı olması çok doğaldır.

    Abartılacak bir sertlik yok, serçek parmakla dönmez, işaret parmağıyla döner arada ki fark bundan ibarettir.

    Abartilacak kadar sertlik var, bence aiz yaniliyorsunuz. Test ettim denedim. Onun denginde ve daha luks araclar da kullandim ancak hic de soyledigin gibi degildi. Hadi desen ki arabanin karakteri boyle, o zaman eyvallah diyecem ancak sacmaliyorsun. E 250 de kullandim A6 da kullandim , ki bunlar daha ust segmentler, hic boyle bir sertlikle karsilasmadim.
    Sen bu araci işaret parmaginla donder ben sana bi depo benzin veririm.

    Ya kullandığınız araç arızalıdır yada daha önceden sürekli yumuşak direksiyonlu araçlara alışmışsınızdır ki bu kadar sert gelmiş size. A6 ve E250 dediğiniz araçlar zaten rahat yolculuk yapılsın diye tasarlanmış araçlar elbette ki yumuşak olacak direksiyonları . Sürekli kullandığım bir araçtır 2011 320d , gerçekten sert direksiyonu , ama bunun kadar hisli ve ani tepkiler veren bir araba daha sürmedim . Bu özellikten keyif alan da var sizin gibi şikayetçi olan da ..

    Edit : Ve evet aracın karakteri tamamen böyle. Sert süspansiyonlar, sert direksiyon , arkadan itiş 184 hp 380nm tork lu bir motor. Performans-sedan denilebilecek cinsten muadillerine göre .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -net- -- 29 Mart 2015; 18:55:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Servisin e90 spor araçmış bu yüzden sertmiş yorumlarına katılmıyorum. Sanki 500 hp pist aracı, alt tarafı şehiriçi d sınıfı aile aracı bu. Piste girmeyecek, rally ye de katılmayacak. Şehir içinde düz yolda gidecek. Tasarım hatalarını başka yöne çekmesinler.

    Altı üstü D sınıfı araç değil, E90 bir sport sedan. Düz yolda ve şehir içinde gitsin kafasıyla da yapılmıyor, city car değil bu, yüksek-değişken hızlı virajlarda, her türlü süratte dengeli, keyifli ve stabil olması için tasarlanmış bir araba, direksiyonun şehir içi taviz verme sebebi de bu. Harakete geçince ve süratli kullanımda çok doğal hissettiren, ağırlığı ve kıvamı tam yerine gelen, çok güzel bir sistem, sadece şehir içinde ağır kaldığı için çok iyi dengelenmiş denemez, motor ortada veya arkada olmadığı, önde olduğu için klasik hidrolik sistemde bunu becermek imkansız gibi bişeydir zaten.

    Bu bir tasarım hatası falan değil yani, tercih meselesi.

    Tam olarak spor denemez ama genel olarak diğer çoğu araca göre performanslı bir araç . Yorumuzun geri kalanı ise on numara olmuş .




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.