Şimdi Ara

Blow Off Hakkında bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar elimde iki tane araç var birincisi 2006 model fiesta ikincisi ise 2006 palio ikiside turbo diesel şimdi ben bu iki araca blow off uygulaması yapabilirmiyim ? Komik bir soru olabilir ama fazla anlamadığım için işin pirlerinden yardım almak istedim saygılar.



  • Yanlış biliyor olabilirim ama sanırım dizel turbolarına blow-off takılmıyor. Gene de diger arkadaşların cevaplarını bekleyelim...
  • Yaptırabilirsin tabiki
    www.sdrtuning.com
    Seni Kadıköy vişne sokakta SDR Tuningte bekliyoruz
    Bende kendi Focus dizelime taktıracağım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    Yaptırabilirsin tabiki
    www.sdrtuning.com
    Seni Kadıköy vişne sokakta SDR Tuningte bekliyoruz
    Bende kendi Focus dizelime taktıracağım.


    eywalla kardeş saolasında ben izmirdeyim ya.
    Bide taktırdıktan sonra sonucu yazabilirmisin buraya? hangi blow off u kullandığın teknik bilgiler vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 20 Şubat 2007; 13:06:21 >
  • Simdi bu alet nedir ne ise yarar onu anlatalim. Blow-Off Valve, Dump Valve, Boost Recirculating Valve, Pop-Off valve nam'i diger Cuf-Cuf Valfi, aslinda icinde piston veya diyafram seklinde bir kapak bulunan bir musluktur.
    Tepesindeki porttan vakum gordugunde bu piston veya modeline gore diyafram yukari kalkar, ve altinda kapali tuttugu basinci serbest birakir. Cok basit bir mekanizma, uzay teknolojisi falan degil...

    Simdi bu neden lazim?
    Bildiginiz gibi, gaza bastiginizda egsozdan cikan gazlar, turbonun sicak kismindaki pervaneyi cevirir, bu pervane bagli oldugu saftla diger kisimdaki pervaneyi cevirir, ve motora hava basar. Turbonun ayrintilarina girmeyecegim, cogunuz biliyor, Simdi ayaginiz gazda, ve turbo basinc uretiyor, intercooler'dan gecerek, gaz kelebegi , manifold, subaplar yolunu takip ederek silindire yakit ile birleserek doluyor. Buraya kadar guzel. Ama devamli ayak gazda gidilmez degil mi? Ayagimizi cekiyoruz, ne oldu, gaz kelebegi kapandi. Ama turbo hala donuyor, ve basinc uretiyor. Bu gelen hava, kapali gaz kelebegine carptiginda ne olacak? Geriye dogru cikis yeri arayacak, ve turboya kadar gelecek, bu basinc dalgasi ile turbo palleri yavaslayacak, normalde bu taraftan basinc gelmesi hemen zarar vermeyecek, ama uzun vadede saftin bagli oldugu yataklari etkileyecek, saftta bolluk, balans bozuklugu yapacak. Kisa vadede de, yavaslamis olan turbo palleri, tekrar gaza bastiginizda tekrar hizlanmak icin zaman alacak, bunu biz ek bir turbo lag olarak algilayacagiz...

    Simdi bunu engellemek icin ne yapiliyor? Intercooler cikisina bir valf koyup, bunu manifolda referans edip, manifoldda gaz kelebeginin kapanmasi ile olusan vakumla bu valfi acarsak, hala donmekte olan turbonun yarattigi basinc geri donmek yerine buradan cikacak degil mi? Evet, HKS, hede hodo bunu nasil biliyorsa, turbo arabalari yillardir ureten firmalar da biliyor, ve tum fabrikasyon araclarina bu valflerden koyuyorlar. Yani tum Turbo Impreza'larda, EVO'larda, Porsche Audi, Alfa vs lerde bu nane var. Bunlara dump valve deniyor.
    Ornek olarak, BOSCH marka plastik, cok kullanilan model soyle bir gorunume sahip:

    http://www.turbochargedpower.com/images/Bosch%20Blow%20Off%20Valve.jpg
    Impreza orjinal BOV'u da soyle birsey:
    http://www.freebmw.net/share/CarsBoatsBikes/Subaru/Pictures/WRX_OEM_blow_off_valve.jpg
    Ama orjinal ile sonradan takilan arasinda ne fark var? Ses.
    Ornek: HKS SSQ BOV:
    Neden? Cunku fabrikanin koydugu valf, bu gelen havayi disariya vermek yerine, turbonun agzindaki hortuma yerlestirilmis bir y-baglantisi ile, direk turbo girisine veriyor. Peki bu adamlar manyak mi? Biz bu fazla havadan kurtulmak istiyoruz, onlar tekrar sisteme veriyorlar? Degiller, onlar biliyor ki, bu turbonun agzina gelen hava, MAF sensoru tarafindan olculuyor. MAF sensoru , sicaklik ve atmosferik basinc sensoru ile birlikte calisarak beyne (ECU) diyor ki, "su anda benim hizamdan bilmem kac gram hava gecti, yogunlugu bu sicakligi bu" Beyin de ne yapiyor? Bu gelen havaya denk olarak icerdeki tablolarda (MAP) yazan miktar kadar benzini enjektorlere gonderiyor. Fabrika valfinin turbo agzina, fakat MAF sensorunun arkasindan verdigi hava, zaten olculmus bir miktar oldugu icin sisteme zarar vermiyor. Fakat, siz bu olculmus havayi "cuff" diye disariya verirseniz ne oluyor? Beyin o hava kadar yakiti zaten yollamis bulundu, ani zengin karisim, silkeleme, egsozda siyah duman, size yol su elektrik babinda geri donuyor. Cuff'lamanin odediginiz gizli faturasi bu.

    Simdi ne zaman disariya veren cuf cuf valfini kullanmak mantikli? Birincisi, fabrika valfi sadece belirli bir basinca kadar dayanacak sekilde ozellikle yapilmistir. Ornegin 1.6 bar gibi. 1.6 bar'dan sonra yavas yavas, arkasinda vakum olmasa bile, icindeki yayin gucu yetmeyecegi icin acilir, ve disariya tam gazda bile boost kacirir. Evet, 1.6 direk yuruyorsundur, bu valf artik seni kesmedigi icin degistirirsin. Ya da daha ucuz bir yontem olarak, soker, mengenede tepesini ezer, yayi bu sekilde biraz daha sertlestirip yolunu kisaltarak basinc tutmasini saglarsin.

    Ya da, aracin MAF kullanmiyordur, sen hava miktarini manifold basincindan okuyan MAP sensorune gecmissindir, beynin de buna uygun programlidir, o zaman sallarsin acik valfi, ne zengin karisim, ne silkeleme derdin olmadan takarsin BOV'u...

    Son zamanlarda tuketicinin daha bilinclenmesini muteakip, butun tuner firmalari, acik BOV'larini geri cevrimli hale getiren kitler uretmeye basladilar. Hem o kadar para verip, hem de bu dertleri yasayanlar cok basitce recirculating tipe cevirebiliyorlar. Hala ses isterim diyenler icin ise, havanin bir miktarini disariya, bir miktarini da turbo baglantisina veren hybrid valfler var, en azindan kacan havanin miktarini azlatip cig benzin hadisesini azaltiyorlar.

    Bu kadar teknik yeter, alin, takin sonucta zevk meselesi, "cuflamayan Impreza'yi napiyim?" diyen de var, "haa, ayagimi aniden cektigimde silkelemesi, siyah duman atmasi bundanmis" diyip recirc. tipe gecen de...

    Ben stock valfi kullaniyorum, response'dan cok memnunum, eger bir gun cuflamak istersem, gider takarim, hatta evde Graham Goode Racing BOV'um duruyor, ozellikle takmadim ne olacagini bildigim icin...
    Ornek takilis resimleri su linkte var:
    http://legacygt.com/forums/showthread.php?t=5149

    Ha, bir de BOV valve, Dump valve olayini, wastegate ile karistiran cok oluyor. Wastegate, turbonun sicak tarafinda calisir, gelen egsoz gazlarinin turboyu cevirmek yerine, alternatif yoldan, turbinlere degmeden gecmesini saglayan bir valftir. Prensibi benzese de tasarim ve uygulamasi BOV'dan tamamen farklidir, sadece belirtilen boost'un ustunde basinc gormeye baslayinca egsozu acar, turbo boost'unu azaltir. Yeni gelmisken anlatmis olalim.


    Bu yaziyi kopyalayip baska yerlere atmak isterseniz serbestsiniz, sadece nereden aldiginizi ve yazarini belirtirseniz, emege saygi gostermis olursunuz. Selamlar,
    Baris- SubieGuy @ subaruimpreza.org




  • Ben bu kadar teknikten anlamam ama yine de yazınızı keyifle okuyabildim. Bu kadar teknik detayı bu kadar kolaylıkla anlatabildiğiniz için sizi tebrik ediyorum; teşekkürler!
  • takılabilir basit bir operasyon

    bir de açıklamaların asıl hedefi belirtilirse daha güzel olur
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    cf hakkında bir kaç soru
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • açıklamaların asıl hedefi : blow off valve gerçekten gerekli mi, değil mi ve takarsanız, yazıda bahsedilen, silkeleme, düzensiz çalışma, yakıt düzeninin bozulması gibi sorunları göze alıp almadığınızı bilerek takmanız. şahsi fikrimi sorarsanız, bence gereksiz bir operasyon olur. benzinli olsa bi yere kadar anlarım ama dizelden bahsediyoruz, yani zaten düşük bir turbo basıncı söz konusu. benzinlilerde daha çok ses almak için kullanılan bir parça ama çalışma prensibini düşünürseniz dizelde ne kadar ses alabileceksiniz bu bir soru işareti ve dediğim gibi en önemli kısmı göze alacağınız sorunlar... günümüz dizellerinin hassas yapısını, bakım ve parça masraflarını da düşünürseniz, değer mi değmez mi noktasında tercih kullanıcının tabiki...

    bununla birlikte, yazıyı ben yazmadım, sadece yazının sonunda görüldüğ üzere yazarın adını referans vererek, kopyala-yapıştır yaptım, ama gerçekten güzel yazılmış ve çok da, iyi anlatılmış. yazıyı kaleme alanın ellerine sağlık...




  • ben skoda octavia 1.8 t 20 v kullanıyorum birkez turbo değişti bu aralar yine sorun var bloe-of taktırınca ömrü uzuyormuş doğrumu bide ben o tıs sesinden rahatsız olurum o çıkmadan oluyomu veya o sesi minimum düzeye indirebiliyormuyuz?
  • kdr_, yukarıdaki yazıyı bi kez de ben özetleyeyim. tüm turbolu araçlarda bov zaten fabrikada koyulur. sadece onlarda hava dışarıya tahliye edilmeyip sisteme geri gönderildiği için ses çıkmaz. dolayısıyla aslında ekstra bov'a gerek yok. sonradan bov taktırılmasının asıl sebebi zaten o "çuuufff" sesini alabilmek için. ama motorun işletim mantığı gereği bazı motorlarda, hava ölçen sensörün sonradan takılan bov nedeniyle beyine yanlış bilgi iletmesi söz konusu olabiliyor. bu da sonradan bov takıldığı zaman silkeleme, düzensiz çalışma, yakıt düzensizliği gibi sorunlara neden olabiliyor. dolayısıyla senin eğer ses de istemiyorsan sonradan ekstra bir bov takmana gerek yok.

    turbonun değişmesi ve bu aralar yine sorun olmasına gelince :

    ne kadar dayanıklı olursa olsun tüm turboların da, diğer parçalar gibi bir ekonomik ömrü var. dolayısıyla zaman içinde turbonun ömrünü tamamlaması ve değişim istemesi gayet doğal bir durum. ömrünü uzatmak için değişimde iyi bir işçilik ve kullanırken de kullanım prosedürüne uymak gerekli. turbo bir araç kullanıyorsan, durduktan sonra aracın motorunu stop etmeden önce 30-40 saniye beklemek turbo ömrünün uzun olması açısından inan ki bov'dan çok daha önemli. aracı durdurduktan sonra motoru stop etmek, turbonun en büyük düşmanı. turbonun hem yağlama yapması, hem çalıştığı için aşırı derecede ısınan turbonun soğuması ve hem de motor durunca dönmeye devam eden turbo pallerinin ters basınçla karşılaşmadan yavaş yavaş durması için aracın en az 30-40 saniye rölantide çalıştırılması gerekiyor. bunlara dikkat ettikten sonra harici bir blow off valve'e ihtiyacın olmayacaktır...

    bu stop etmeden turboyu soğutma olayı aslında tüm turbo dizel araçlar için de gerekli. buna kimse pek riayet etmiyor benim dikkat ettiğim kadarıyla. onlar turbo problemlerini çok yaşamazlar çünkü, turbo dizellerde kullanılan turboların basıncı zaten düşük, ama benzinli araçlar daha yüksek turbo basıncıyla çalıştıklarından bu kurala kesinlikle ve kesinlikle riayet edilmesi gerekiyor. eğer bu konuda "ben bekleyemem" diyorsan, sana blow off valve'e vereceğin parayı bir turbo timer'a vermeni tavsiye ederim. turbo timer, sen aracının kontağını kapatıp arabadan ayrılsan bile, ayarlamış olduğun süre kadar aracının motorunu çalışır tutup, süresi dolunca stop edecektir. yani bekleme süresini senin yerine dolduracaktır...




  • İk turbonun icindeki tribünlerde artık eğilme gibi birşeyler olmuştu aldımıda demişlerdi bana biraz süratli ve uzun yol gittikten sonra araban rölantide 2-3 dakika çalışsın demişlerde bunların hepsini uydum ama bu sorun beni bayağı ürküttü fiyatıtıda pahalı 2,5 sene önce 1500 ytl yetaktırmıştım işçilik dahil verdiğin bilgiler için teşekkürler.

    Bir şey daha öğrenmek istiyorum her arabada blow of mevcutmudur veya bunu nasıl anlayabilirim
  • blow off bir tuning işlemidir ve arkadaşların anlattığı gibi turboyu rahatlatmak içindir. turbonun içinde sıkışmış olan havayı tahliye eder. kapakçıklar açıldığın da çuff diye bir ses çıkar ortalama 100db lik ince bir sestir.

    genellikkle vites düşürürken devir yüksek olduğunda bu ses kuvvetli çıkar.
    ayrıca orjinal arabalarda yoktur..

    bu sesi duyan polisler, bize ıslık çalıyor diye yanına çağarmazlarsa iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EcheLoN_ -- 20 Şubat 2007; 19:28:56 >
  • turbolu her araçta blow off mevcuttur merak etme.
  • aya kardeş bilgiler için çok saol sonuçta ben o sesi seviyorum ve diellere uygulanabilirliğini merak ediyorum.bakalım araçlardan birini feda edecem gibi büyük ihtimallede pailio olacak kıyamam fiestaya :))

    peki arkadaşlar madem bu kadar bilgili kardeşlerimiz var aramızda şunuda sorayım normal benzinli bi araca turbo uygulamasının maliyeti nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 20 Şubat 2007; 19:48:11 >
  • açıklamanın asıl hedefi derken alıntı kaynagı demek istedim anlatamadım

    yoksa mantıgı biliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Dj_Gençkan
    peki arkadaşlar madem bu kadar bilgili kardeşlerimiz var aramızda şunuda sorayım normal benzinli bi araca turbo uygulamasının maliyeti nedir?


    turbonun mantığını artık nerdeyse hepimiz biliyoruz. temel olarak motora aşırı hava beslemek.

    dolayısıyla motorun içindeki basıncı artırmış oluyoruz. yani pistonlara ve subaplara binecek yükü de artırıyoruz. dolayısıyla motor içinde çalışacak olan elemanların artan bu yükü karşılayabilir hale gelmesi gerekiyor. bunun içinde, standart da turbo olmayıp sonradan uygulanacak turbolar için, pistonların, krank milinin, belki subapların daha dayanıklı malzemelerle değişmesi gerekecek bu bir. ikincisi içeride artan basıncı dengeleyebilmek için motorun sıkıştırma oranının düşürülmesi gerekiyor. bunun için de motor bloğunun ya da üst kapağın tıraşlanması lazım. bunların ardından araca göre belki yeniden beynin (ecu) programlanması da gerekebilir. tüm bu işlemlere turbo ve yan ekipmanları da katarsanız bayaa bir masraflı bir iş. tabii iş aracı hızlandırmakla bitmiyor. aynı şekilde tekerleklere giden gücün artmasından dolayı bu yükü karşılayan ön düzende de bi takım güçlendirilmiş malzemelere ihtiyaç duyulacaktır. yani yürüyen aksamı da elden geçirmek gerekecektir. bunun yanına bir de hızlanan aracı dizginleyebilmek için fren ekipmanının da güçlendirilmesini koyarsanız bayaa bi masrafı gözden çıkarmak lazım. hepsi bir tarafa, tüm bu işlemler fabrika ortamında bi çok test ve mühendislik hesapları ile yapılan işlemler. dolayısıyla, sonradan yapılacak böyle bir uygulamadan sonra sistemin sorunsuz ve tıkır tıkır işleyeceğinin garantisini de kimse veremez. bu nedenle şahsi fikrimi sorarsanız atmosferik bir motora sonradan turbo uygulaması yapmak çok ciddi riskler içeren masraflı bir iş. onun yerine orjinal turbolu bir araç almak daha mantıklı görünüyor.

    haaa ama ille de yapmak isteriz denirse, naçizane tavsiyem, dizellerde de kullanılan düşük basınçlı bir turbo uygulayıp riskleri minimize etmekten yana olurdu ki o durumda da alıncak gücün ne kadar tatmin edeceği ile ilgili sorular geliyor insanın aklına...




  • "aya" arkadaşım saol birde passat 1.8 lerle bnm arabamın motoru aynımı onlardada turbo varmı otobanda karşılaşınca eziyorum onlarıda kadranı 260 gösteriyo ama boşa bnm 240 gösteriyo gece otaband gördüm bu hızı üstelik
  • motorlar aynı mı bilmiyorum ama aynı bile olsa her iki aracın motoru aynı diye aynı serilikte ve son sürati çevirecekler diye bi şey yok. ağırlık, aerodinami vs gibi etkenlerin yanısıra, aynı üreticinin farklı modellerde farklı şanzıman ve son dişli kullanmasından dolayı da farklar olacaktır. ayrıca tam değerleri bilmemekle birlikte zaten passat'ın, octavia'ya göre daha ağır bir görüntüsü olduğu izlenimi var bende. yani octavia muhtemelen toplam ağırlıkta daha hafif gibi. sırf bu bile fark oluşturabilir. ayrıca son sürat konusunda sakın göstergelere bakıp aldanma. eskiden hemen her model için üreticiler farklı son sürat gösteren göstergeler tasarlarlarken, bugünlerde maliyeti düşürmek adına tek bir gösterge tasarlayıp aynı göstergeyi aynı arabanın hem 1.4, hem 1.6 hem de 2.0 hacimli motor versiyonlarına koymak gibi bir gafletin içindeler. mesela yanlış hatırlamıyorsam renault megane II'nin son sürati göstergeye göre 250 görünüyor. hadi diyelim 2.0 motorla bunu yaptı (hoş o da şüpheli ama diyelim 2.0 motor 250'yi yapıyor), aynı göstergeyi 1.6 versiyona da koymuşlar, 1.5 dci versiyonuna da. şimdi bu durumda 1.5 dizel motorun tutup 250 son sürat yapmasını beklemek hayalden öte bi şey olurdu herhalde...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.