Şimdi Ara

BİRİ BANA MANTIKLI BİR ŞEKİLDE TURBO VE ATMOSFERİK ARASINDAKİ FARKI AÇIKLAYABİLİR Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
132
Cevap
0
Favori
3.151
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle şunu belirteyim kavga amaçlı konuyu baltalamak için saçma sapan yorum yapacak fanboylar yazmazsa sevinirim..

    Öğrenmek istediğim şey kısaca şöyle, evde iki aracımız var biri 2011 model manuel fd6 elegance benzinli civic diğeri yeni sahibi olduğum 2012 model 1.4 TB manuel alfa giulietta. Yaklaşık 2 sene kadar kullandım civigi araç 1.6 atmosferik 125 hp, yakıt tuketımı şehir içinde 8-10 l arasında aşşasını göremedım hıc performans olarak normal 1.6 benzinli araç gibi eksik kalır bir yanı yok fazlasıda, ara hızlanması yenı aracıma gore rezalet keza yokuş olaylarıda öyle ne kadar kabul etmek istemesemde evet yokuşta bayılıyor.Mesela arkadaslarımla arabada 5 kişiyken hep aklımda bir tereddüt oluyordu acaba bayılırmı yada klima açarken 2 kere düşünüyordum rezil olurmuyum diye sonuç itibariyle 45 bin lira verip böyle bir duruma düşmek hiç hoş değil gerçekten.Bunun yanı sıra yolda kıçı kırık 1.4 t araç yanından dalga geçermişcesine uzayıp giderken kimse bana 'sorunsuzluk' yada 'yüksek devirlerde uçuyor' vs gibi saçma sapan şeyler demesin çünkü o an düştüğünüz durumdan kurtarmıyor sizi (60 bin TL ye mâl oldu bana o sorunsuzluk)özellikle de yanınızda kız arkadaşınız varken apaçi diye gösterilen 1.4 tsi leon yada benzeri bir araç arkadan yapışıp selektor yapınca anlıyorsunuz herşeyın sorunsuzluk olmadığını öte yandan şuan ki aracım 1.4 'turbo' giulietta yoldayken tabiri caizse canını çıkartıyorum civicde alamadıgım herşey şeyi giu de almaya çalışıyorum tüketimi 9-10 l civarında oluyor ara hızlanması gerçekten güzel sollama yaparken hiç düşünmüyorum en dik bayıra gözüm kapalı girerim bu aracın bana dedirttiği tek keşke neden daha önce almadığım konusunda. özellikle de geçenlerde rastladığım yeni fiesta konusu araç 1.0 ecobost motora sahip olmasına ragmen benim civiğimden daha seri ve tüketimi yarı yarıya daha az o günden sonra birkez daha anladım ne kadar doğru bir iş yaptığımı.şimdi sormak istiyorum bir insan neden atmosferik araç kullanır seviyeli bir şekilde geçerli bir sebeb sunmanızı istiyorum. Bu konu hakkında - ve + yönleriyle tüm yorumlarınızı görmek isterim tesekkürler..

    NOT: Yaşım 22 benden yaşça büyük insanlar kadar tabii ki tecrübeli değilim arabalar konusunda, yanlış birşey yazdıysam affedin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Amadeus_M -- 18 Şubat 2015; 14:00:13 >







  • Konunun açılış amacı nedir ?

    Sorunsuzluk ve yüksek devirde verilen Güç ile alakalı Cevapları "Saçma" olarak yorumlayıp kimse yazmasın demişsin de...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Amadeus_M


    ...sonuç itibariyle 45 bin lira verip böyle bir duruma düşmek hiç hoş değil gerçekten...

    o duruma düşmek için 45 değil 65-70 bin TL veriyolar şu anda...
  • sadri.abi kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın doğrunuz neyse buyrun yazın
  • Mazotşist kullanıcısına yanıt
    Evet gerçketen mantıklı bir şekilde açıklamasını duymak istiyorum bunun
  • Aradaki farki kendin yazmissin zaten daha neyin aciklamasini istiyorsun ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DUSTER04

    Aradaki farki kendin yazmissin zaten daha neyin aciklamasini istiyorsun ?

    Nasıl anlamadım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    80.000TL verip 1.6 atmosferik motor araç almak, büyük moral bozukluğu yaratır.

    Aslında VW'ye kızıyoruz da, adam en azından turbo motor Golf'e istiyor 70-80.000TL'yi.

    Japon'lar iyice uçtular bu ara, Civic'in en full sıfırının 60.000TL olması gerekirken, neler yapıyorlar.

    Açıkcası bende kızıyordum vw'ye bunun sebebi çoğu atmosferikçi gibi çekememezlikti 'bence' , özellikle küçümsediğim 122 hp lik golf 6'yı sürünce anladım bunu. Zaten turbo ya geçmemdeki en büyük etmen tsi motorlu ibiza cuprayı sürmemdir diyebilirim
  • Küçük hacimli turbo destekli binek araçların seri olarak üretilmeye başlaması kaç yıl önceye dayanıyor? (Benzin canavarı turbo motorlu spor araçları bir kenara koyalım)

    Benim hatırladığım yaklaşık 10 yıl önce TFSI ile başlayan bir dönem.
    Sonrasında bir çok markada başlayan 1,4 turbo dönemi.
    Opel, VW, Fiat,

    Bazı markalar 1,6 turbo üretti. THP, Ecoboost.

    Mazisi çok eski değil.

    Atmosferiğin geçmişi ilk otomobile kadar uzanıyor.

    Bu geçiş hızlı bile oldu aslında.

    Ki git gide atmosferik araç kalmıyor gibi bir durum var.

    Diğer etken LPG uygulamada turboda sıkıntı olması, atmosferikte daha sorunsuz bir dönüşüm olması.
    Atmosferiklerin çoğu LPG uygulatıyor diye düşünüyorum.
    Bu nedenle tercih ediliyor.

    Bir de şu var. Fiyat olarak 50 bin lira ve altında sıfır C sınıfı araç almak isteyince Atmosferikler cazip fiyatlarla öne çıkıyor.

    Örneğin 308 1,2 VTİ access 48 bin iken, 1,2 turbo otomatik active 64 bin.
    Evet arada donanım şanzıman ve turbo farkı ve beygir farkı var. Ve aradaki fiyat farkına değecek farklar. Ama aynı otomobilin iki benzinli modeli arasında 16 bin gibi bir rakam farkı da var.
    Ben 308 almak istiyorum tipi hoşuma gitti, 48 bin liram var + LPG takarım, performans, donanım, otomatik vites önemli değil diyenler bunu tercih edecektir.
    (Not: 50 bin'e başka markada turbo var demeyin bu noktada, kahramanımız şu anda 308 almak istiyor, leon değil).

    Diğer taraftan ben bahsettiğiniz derece pişmanlık yaşatacak bir durumun yaşanacağını sanmıyorum.
    Atmosferik küçük hacim alıyorsanız performansının olmayacağını bilerek alıyorsunuz demektir.
    Yani dünyanız kararmış gibi bir yazı olmuş. Buna çok anlam veremedim.




  • Turbo devreye girdigi zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Küçük hacimli turbo destekli binek araçların seri olarak üretilmeye başlaması kaç yıl önceye dayanıyor? (Benzin canavarı turbo motorlu spor araçları bir kenara koyalım)

    Benim hatırladığım yaklaşık 10 yıl önce TFSI ile başlayan bir dönem.
    Sonrasında bir çok markada başlayan 1,4 turbo dönemi.
    Opel, VW, Fiat,

    Bazı markalar 1,6 turbo üretti. THP, Ecoboost.

    Mazisi çok eski değil.

    Atmosferiğin geçmişi ilk otomobile kadar uzanıyor.

    Bu geçiş hızlı bile oldu aslında.

    Ki git gide atmosferik araç kalmıyor gibi bir durum var.

    Diğer etken LPG uygulamada turboda sıkıntı olması, atmosferikte daha sorunsuz bir dönüşüm olması.
    Atmosferiklerin çoğu LPG uygulatıyor diye düşünüyorum.
    Bu nedenle tercih ediliyor.

    Bir de şu var. Fiyat olarak 50 bin lira ve altında sıfır C sınıfı araç almak isteyince Atmosferikler cazip fiyatlarla öne çıkıyor.

    Örneğin 308 1,2 VTİ access 48 bin iken, 1,2 turbo otomatik active 64 bin.
    Evet arada donanım şanzıman ve turbo farkı ve beygir farkı var. Ve aradaki fiyat farkına değecek farklar. Ama aynı otomobilin iki benzinli modeli arasında 16 bin gibi bir rakam farkı da var.
    Ben 308 almak istiyorum tipi hoşuma gitti, 48 bin liram var + LPG takarım, performans, donanım, otomatik vites önemli değil diyenler bunu tercih edecektir.
    (Not: 50 bin'e başka markada turbo var demeyin bu noktada, kahramanımız şu anda 308 almak istiyor, leon değil).

    Diğer taraftan ben bahsettiğiniz derece pişmanlık yaşatacak bir durumun yaşanacağını sanmıyorum.
    Atmosferik küçük hacim alıyorsanız performansının olmayacağını bilerek alıyorsunuz demektir.
    Yani dünyanız kararmış gibi bir yazı olmuş. Buna çok anlam veremedim.







    Hocam zaman ayırdığınız için teşekkür ederim dünya kararmasından ziyade içimdekileri dökmek istedim.




  • Walla ben de 0.9 clio var turbo onda bile bariz hissediliyor yokuşlarda falan keçi gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 Turbo destekli motorun rakibi 1.6 atmosferik değil 2.0 atmosferik motordur yaklaşık.
    1.0 veya 1.2 Turbo motorun rakibi de 1.6 atmosferik veya 1.8 atmosferik motordur yine yaklaşık.
    1.4 Turbo motor, Turbonun aşırı hava doldurması sayesinde, içerisine 2.0 motor kadar havayı emip yakabiliyor. Üstelik bunu da 2000 li devirlerde yapabiliyor. Dolayısı ile ne bayılma ne hızlanamama sorunları yaşamıyor.
  • Kolay olarak açıklıyom birinde hava almak için beklerden diğerinde hava hazır bir şekilde bekler. Kısacası biri hava almak içinde enerji harcar diğeri atıl enerjiyle hava alır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin fd6 iyiymiş gine ben 2007 gibi o araca sahip oldum 2 yıl kullandım genelde en fazla 250 km yol giden araç Afyon'a giderken kasmıştım kendimi neredeyse 0 gazla 450 km gitmişti ( neredeyse hiç basmadım yani ) daha fazlasını görmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toxicated -- 18 Şubat 2015; 15:07:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur13Darkness

    Sizin fd6 iyiymiş gine ben 2007 gibi o araca sahip oldum 2 yıl kullandım genelde en fazla 250 km yol giden araç Afyon'a giderken kasmıştım kendimi neredeyse 0 gazla 450 km gitmişti ( neredeyse hiç basmadım yani ) daha fazlasını görmedi

    evet yakıt konusunda haddinden fazla yakıyor
  • hocam yaklaşık 20 sene atmosferik motorlu arabaları kullandıktan sonra turbo benzinliye geçmiş biri olarak sizi çok iyi anlıyorum. Benim kullandığım 1.4 tsi 140 hp, sizinki 170 hp bi de. Tadını çıkarın. mazda,honda,hyundai,kia,mitsu, hala sıfır arabalarına atmosferik benzinli koymaya devam ededursun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DUSTER04

    Aradaki farki kendin yazmissin zaten daha neyin aciklamasini istiyorsun ?

    Bende bunu diyecektim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her yaşın öncelikleri farklı tabi... Benim yaşım 40... Hanımla ve çocukla yolculuk ediyoruz, arkadan yol isteyen olunca yol müsaitse çekiyorum sağa geçip gidiyor... Gitsin acelesi varsa... Benim için ekonomi ve güvenlik önemli... Bahsi geçen honda civic veya eşdeğer japon ekürileri ikisini de fazlasıyla karşılıyor... LPG uyumlu motorlar... Güvenlik testlerinde alınan yüz güldürücü skorlar... Arabadan ne beklediğin önemli... Fiyat konusunda tüm japonlar aynı değil, yalıtım alman arabalara göre zayıf ama kendilerine göre artıları eksilerinden daha fazla olunca insanlar tercih ediyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zeytinbey

    Her yaşın öncelikleri farklı tabi... Benim yaşım 40... Hanımla ve çocukla yolculuk ediyoruz, arkadan yol isteyen olunca yol müsaitse çekiyorum sağa geçip gidiyor... Gitsin acelesi varsa... Benim için ekonomi ve güvenlik önemli... Bahsi geçen honda civic veya eşdeğer japon ekürileri ikisini de fazlasıyla karşılıyor... LPG uyumlu motorlar... Güvenlik testlerinde alınan yüz güldürücü skorlar... Arabadan ne beklediğin önemli... Fiyat konusunda tüm japonlar aynı değil, yalıtım alman arabalara göre zayıf ama kendilerine göre artıları eksilerinden daha fazla olunca insanlar tercih ediyor...

    Haklısınız birazda yaşın getirdiği duygular sebebiyle yaş grubunun tercihleri farklılaşabiliyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.