Şimdi Ara

BİRİ BANA MANTIKLI BİR ŞEKİLDE TURBO VE ATMOSFERİK ARASINDAKİ FARKI AÇIKLAYABİLİR Mİ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
132
Cevap
0
Favori
3.137
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Aracim atmosferik motor.su ana kadar her rampayi istedigim hizda ciktim. Yani gidis ve cekis problemim olmadi. Sollamada hic hizlanma sorunu yasamadim. Atm. Motorlarda kilit nokta vites kullanimi.

    Turbolu olsaydi belki daha az yakar ve vitesle oynamama gerek kalmazdi.

    Sonuc olarak kullanmayi bildikten sonra atm ile turbolu arac gidiste esdegerdir diyebiliriz.

    Nası eşdeğer oluyor kardeş.
    1.6 insignia ile 1.6 turbo insignia arasında dağlar kadar fark var.

    Dediğin araçların beygirleri eşit mi?

    Beygirleri eşit turbo ve atmosferik motorlu araçları kıyaslarsan eşdeğer çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • uykr kullanıcısına yanıt
    Bence sen araba kullanma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo motor=kısa ömür, zevksiz sürüş, lag problemi(turbo gecikmesi),yağ yakar,gaza bastığında yakıtı içer.

    Atmosferik motor=uzun omur,Zevkli sürüş,gazi koklesende az yakar,Yağ yakmaz.



    Ayni beygir deki bir atmosferik motorlu araç ile Turbolu aracın hızlanması son hızı ortalama olarak ayni olur.

    Eşit beygirli durumlarda Atmosferik her zaman mantiklidir,hatta her zaman atmosferik daha mantıklıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mng1 M kullanıcısına yanıt
    Katilmadigim noktalar var ancak bir tanesini yazayim; ayni gucteki iki aractan turbo olani yuksek torkunu dusuk devirlerden itibarende vermesiyle,hem kalkistan hem de ara hizlanmalarda daha iyi degerler sunacaktir..esneklik konusunda turbo 1 adim one cikar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvn_

    Bence sen araba kullanma

    Peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Draper

    quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Aracim atmosferik motor.su ana kadar her rampayi istedigim hizda ciktim. Yani gidis ve cekis problemim olmadi. Sollamada hic hizlanma sorunu yasamadim. Atm. Motorlarda kilit nokta vites kullanimi.

    Turbolu olsaydi belki daha az yakar ve vitesle oynamama gerek kalmazdi.

    Sonuc olarak kullanmayi bildikten sonra atm ile turbolu arac gidiste esdegerdir diyebiliriz.

    Cidden eminmisin eş değer olduğuna

    Gunluk hayatta arac kullaniyormusunuz bilmiyorum.

    Pratikte turbolu aracin gidebildigi hizda ben de gidebiliyorum demek istiyorum.

    Mesela korkuteli rampalarinda yol en fazla 150km gibi hizlara izin veriyor. Ben o hizlara cikiyorum.

    Sarigol rampasinda bir bolum duz.130km hizla cikiyorum.

    Manavgat-seydisehir arasinda yolun izin verdigi hizla gidebiliyorum.

    Aracimin son hizi 175km. Musait oldugunda gebzeden kopruye kadar 160+ km hizla solu kapatabiliyorum.

    Bu durumda arm. Motor bana yetmiyor demem dogrumu? Aracim turbolu olsaydi ayni yollarda ayni hizdan fazlasini mi yapacaktim. Arac yapsa yol izin vermez zaten.

    Anlatmak istedigim, turbonun avantajlari olsada kullanabildikten sonra surusde atm. motor da ihtiyaci karsilar. Birebir esdeger demek zaten mumkun degil.

    14 yıldır nerdeyse hemen hemen hergün araba kullanıyorum günlük hayatta.

    Eğer hala atmosferik ile aynı hacime sahip gidişte aynı olduğunu düşünüyorsanız hayatınızda hiç turbo bir araca denk gelmemişsiniz diye düşünüyorum. Aracınızın marka-model ve motorunu bilmiyorum ama 1.6 motor C segmenti bir araç olduğunu varsayar isek o bahsettiğiniz yolları birde 308 1.6 thp, Astra 1.6 turbo, Focus 1.6 turbo ile çıkın farkı anlıyacaksınz. Ayrıca sadece rampaları örnek vermişsiniz rampa olmayan yollarda zaten sizin son süratte gittiğiniz yerlerde o turbolu araçlar uçar gider yanınızdan yaklaşamazsınız bile.

    İhtiyaç karşılamaya gelince 1.6 motor ihtiyaç karşılar tabi ama şehirler arası yollarda rahat gitmek istediğinizde turbo her zaman daha rahattır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Donald Draper -- 21 Şubat 2015; 12:46:26 >




  • TURBO CANDIR.

    Sevmiyeni önce piston, sonra şanzuman çarpar.

    Teknik detay seven ve okumaktan yorulmayan arkadaşlar, detaylarndıralım.

    Araçlarınızdaki motorların, (dizel benzinli farketmez) belli bir tam kıvamında çalışma devir aralığı vardır. Bu da uzunluk olarak yaklaşık 1000 rpm dir (3500 - 4500 gibi).

    Turbo (tabi uygulamanın 4 4 lük olduğunu varsayıyorum) bu devir aralığını maksimize eder. yani VAG ın son benzinli turboları sanırım 17500 den 5500 e sabit tork idi.

    Yane ? diyelim 1.600 şayin var. bu 1.600 şayin (karbüratöre vede manifolda göre değişir) ancak 4500 ile 5500 devir arasında 1.600 şayindir.

    mesela 2000 devirde 1.100 cc şayindir. 3000 de 1300cc şayindir.

    Ancak turboda, motorun hava emmesi, zorla olduğu için, piston zaten kapasitesinin üstünde çalıştığı için. Herzaman 100%+ volumetric effiency (bunun türkçe karşılığını bilemiyorum) ile çalışır. Hani hacim kaybı 0 larnır. Atmosferik motorlar herzaman hacim kaybına maruz kalır.

    Turbonun, daha doğrusu boostun çıkışı 1920 lere kadar gider. Ancak ortalama bir kullanıcının arabasında sorunsuz hale gelmesi işte 5 10 senelik bir mevzudur.

    Bu saatten sonra ( kimse kusurma bakmasın) parası olup ta, normal bir arabayı turbo almamak, inatçılıktır.
    Sektörün gittiği yer bellidir.

    Turbonun sorunları, turbo lag vede bilinçsiz kullanımdır. Nasıl nokia 1100 zamzung bilmem neye göre daha çok dayanıyorsa, hondanın motoru, turbo VAG a göre 200 bin km daha fazla gidecektir. Tabi siz aynı arabayı 500k sürmek istiyorsanız bu mühim bir faktör.




  • Aynı yada benzer güçte kabaca kıyas yaparsak . Atıyorum 132 hp'lik atmosferik bir Corolla ile 1.6 turbo 136 hp lik bir BMW motoruna sahip Corolla aynı fiyattan satılsa burada atmosferik motor diye yırtınanların net tercihi 136 hp, lik turbo motorlu Corolla olur.


    Detaya girip izah etmeye gerek yok. Gündelik kullanımda düşük güçlü dizelle bile , devir çevirmeden atmosferiğe göre daha tatmin edici sürüş sağlanırken , benzinli turbo motorun karşısında armosferiğin şansı bence hiç yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Aynı yada benzer güçte kabaca kıyas yaparsak . Atıyorum 132 hp'lik atmosferik bir Corolla ile 1.6 turbo 136 hp lik bir BMW motoruna sahip Corolla aynı fiyattan satılsa burada atmosferik motor diye yırtınanların net tercihi 136 hp, lik turbo motorlu Corolla olur.


    Detaya girip izah etmeye gerek yok. Gündelik kullanımda düşük güçlü dizelle bile , devir çevirmeden atmosferiğe göre daha tatmin edici sürüş sağlanırken , benzinli turbo motorun karşısında armosferiğin şansı bence hiç yok.

    biz turboya öcü demiyoruz zaten. lpg uyumu ve dayanıksız turbo sebebi ile arızalar yüzünden istemiyoruz. yoksa dayanıklı, lpg uyumlu turboya kim hayır der?
  • av.ak kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarımın LPG ile alakası yok . LPG li araç tercih edilecekse sübap eritmeyen Atmosferik tercih etmek en mantıklısı zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • av.ak kullanıcısına yanıt
    Inanir misiniz Ben de sirf bu yuzden hayir demedim,arastirdim ve Linea t-jet aracimi aldigim hafta lpg ile uyum sorunu olmadigindan donusum yaptirdim..C sinifinda benzinli+lpgli olupda yakit tuketimi,performans,dayaniklilik,yol tutus gibi konularda diger araclardan asagi kalir yani yok..sadece konfor olarak geride kaliyor,eski bir palio kullanicisi olarakda beni rahatsiz etmiyor bu durum..Hele aracin ara hizlanmalari o kadar iyi ki sollama yaparken,palioya gore daha rahatim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdem09

    Inanir misiniz Ben de sirf bu yuzden hayir demedim,arastirdim ve Linea t-jet aracimi aldigim hafta lpg ile uyum sorunu olmadigindan donusum yaptirdim..C sinifinda benzinli+lpgli olupda yakit tuketimi,performans,dayaniklilik,yol tutus gibi konularda diger araclardan asagi kalir yani yok..sadece konfor olarak geride kaliyor,eski bir palio kullanicisi olarakda beni rahatsiz etmiyor bu durum..Hele aracin ara hizlanmalari o kadar iyi ki sollama yaparken,palioya gore daha rahatim..

    tjet ve alfa nın kullandıgı tb motor lpg uyumlu lakin lınea konfor, gıu ise ufak olması sebebi ile bana hıtap etmıyor ve alamıyorum
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.