Şimdi Ara

BİR ARACIN MİNİMUM YAKIT YAKMASI İÇİN KULLANIM TAVSİYELERİ!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
11.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR YADA USTA ŞÖFÖRLER ARAÇLARIMIZI KULLANIRKEN HEPİMİZİN İSTEĞİ ARACIMIZI EN AZ YAKITLA KULLANMAKTIR. PEKİ BUNUN İÇİN ARACIMIZI KULLANIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumpas -- 14 Ekim 2009; 8:41:48 >



  • 1. Motoru ısıtmadan yola çık. Motor kendi kendini birkaç dakikada ısıtır.
    2. Devirli kullan ama çok düşük veya yüksek devirde de vites değiştirme.
    3. Motor freni ve boşta gitme arasındaki dengeyi geliştirmeye çalış.
    4. Durman gerektiği belli olan yerlere yaklaşana kadar boşa alma
    5. Motor freni kullanırken vites küçülterek git, fren balatalarını koru.
    6. Yokuş ve inişlerde doğru vitesi kullan, 5. veya 6. vites her zaman az yaktırmaz.
    7. Tırmanmayı öğren, seyir hızına hemen çık, uçak gibi kullan, helikopter gibi değil.
    8. Uzun inişlerde ara sıra motoru boşa al, rahatlamasını sağla, hızlanırsan vitese tak.
    9. Depoyu tamamen boşaltma, lastik basıncına dikkat et, gereksiz yük taşıma.
    0. Motordan güç alan tertibatlara dikkat et (far, klima, rezistans, ısıtma gibi parçalar).
  • şehir içinde, ötede, kırmızı ışık yanıyor.
    ben ayağımı gazdan çekiyorum,
    arabam yawaş yawaş o ışığa doğru ilerliyor.(viteste akıyorum diyelim)
    arkamdaki sürücü beni solluyor,
    ışığa kadar gaza basıyor.
    ışıkta frene köklüyor.
    orda yeşil ışığın yanmasını bekliyor.
    ışıklara kadar gaza basmakla, hem yakıtı haddinden çok yakıyor.
    hemde ışıklarda frene kökleyerek fren balatalarını eskitiyor.
    bense, ışığa doğru uygun viteslerde, giç gaza basmadan ilerlerken, genellikle, ışıklara makul bi mesafe kala yeşil yanıyor.
    ben zaten hareket halinde olduğum için yawaş yawaş gaza basarak ve vites yükselterek, az yakıt harcayarak ilerlemeye dewam ediyorum.
    diğer sürücü, durmuş olan arabasıını kaldırmak için gaza basıyor ve kalkıyor.
    (bilinirki araç en çok kalkışlarda yakıt harcar)
    işte 2 farklı sürücü tipi.
    ben bu durumlarda kendimi çok akıllı ve zeki görüyorum.
    yüzümde hafif bir tebessüm oluşuyor.
    güvenli, ekonomik ve saygılı sürüyorum.
    saygılarımla.




  • In The Land Of The Blind, The One-Eyed Man Is King
    Koyunun Olmadığı Yerde Keçiye Abdurrahman Çelebi Derler

    quote:

    Orijinalden alıntı: cumpas

    "Körler ülkesinde şaşılar padişah olur"



    "Ortamda tecrübeli veya ehil insanlar bulunmadığında, tecrübesiz veya toy insanlara hakettiğinin üstünde önem gösterilir" anlamında bir söz. (W.)

    Ayrıca sevdiğim bir atasözü daha...
    Too Many Cooks Spoil The Broth ... Nerede Çokluk Orada B*kluk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    In The Land Of The Blind, The One-Eyed Man Is King



    Körler ülkesinde, tek gözü gören kral olur...
  • Ana fikir gaza az basacak ve bu şekilde de olabildiğince hızlı gideceksin.
  • Derememo tebrik ederim tabikide mantıklı olan budur, az yakıt yaktırır, ama trafiğinde çok akıcı olduğu yerlerde bunu yapmak diğer sürücüleride sinirlendirir. Ayrıcada vitesi boşa atma gibi birşey anladım ben konudan belkide ben yanlış anladım ama. Araç seyir halindeyken örnek olarak ; yaklaşık 2 km.'lik bir bayır buldunuz aşağıya doğru iniyorsunuz gazdan ayağınızı çekerseniz aşağıya doğru akmak ile boşa alıp akma arasında fark vardır. Viteste gazdan ayağınızı çekerseniz benzin sarfiyatı olmayacak denecek kadar azdır, fakat aracı boşa alırsanız aracın benzin sarfiyatı çok olacaktır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    şehir içinde, ötede, kırmızı ışık yanıyor.
    ben ayağımı gazdan çekiyorum,
    arabam yawaş yawaş o ışığa doğru ilerliyor.(viteste akıyorum diyelim)
    arkamdaki sürücü beni solluyor,
    ışığa kadar gaza basıyor.
    ışıkta frene köklüyor.
    orda yeşil ışığın yanmasını bekliyor.
    ışıklara kadar gaza basmakla, hem yakıtı haddinden çok yakıyor.
    hemde ışıklarda frene kökleyerek fren balatalarını eskitiyor.
    bense, ışığa doğru uygun viteslerde, giç gaza basmadan ilerlerken, genellikle, ışıklara makul bi mesafe kala yeşil yanıyor.
    ben zaten hareket halinde olduğum için yawaş yawaş gaza basarak ve vites yükselterek, az yakıt harcayarak ilerlemeye dewam ediyorum.
    diğer sürücü, durmuş olan arabasıını kaldırmak için gaza basıyor ve kalkıyor.
    (bilinirki araç en çok kalkışlarda yakıt harcar)
    işte 2 farklı sürücü tipi.
    ben bu durumlarda kendimi çok akıllı ve zeki görüyorum.
    yüzümde hafif bir tebessüm oluşuyor.
    güvenli, ekonomik ve saygılı sürüyorum.
    saygılarımla.



    evet güzel bir teknik benim arabam 1.3 motor dizel ben genelde 80-90 km hızla gidiyorum vede ani hızlanmalar ve yavaşlamalar yapmıyorum sizce kullanmam gereken hız aralığı bu mudur?




  • Yuksek hızlarda giderken camları mutlaka kapalı tutun. Gerekirse fanı acın.

    Klimanın tuketime olan etkisini azaltmak icinde ic sirkulasyonu mumkun oldugunca acık tutun. Yani klima dısarıdan hava alıp onu sogutmaya calısmasın. Ayrıca rampalarda klimayı kapatın yada mumkun oldugunca dusuk kademede calıstırın. Bazı insanlar fan kademesini klima kademesi ile karıstırıyor. Klima kademesi olarak kast ettigim sey mavi-kırmızı olan soguk-sıcak dugmesidir. Fan hızının klima kompresoru dolayısı ile yakıt tuketimi ile bir ilgisi yoktur. Yokus asagı inerken sogutmayı maksimum seviyeye getirin. Viteste iniyorsanız tuketime hic etkisi olmaz cunku. Bedava enerji gibi bir sey olur Asırı soguk sizi rahatsız ederse fan hızını minimum seviyeye getirin, gerekirse camlara yonlendirme yapın. Tekrar rampaya geldiginizde daha once maksimum seviyede yeterince sogumus olan evaporatordeki sogukluk sizi uzun bir sure goturur. Fan hızını arttırarak soguk havadan daha fazla faydalanabilirsiniz. Yani rampada tekrar klimayı kapatın.

    Tabii bu yazdıklarım daha cok uzun yolda ise yarar. Sehir icinde, devamlı dur kalk trafiginde yapacak cok fazla sey yok malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 13 Ekim 2009; 10:46:46 >




  • rolantide dururken benim yol bilgisayarındaki yakıt kendi kendine yükselmeye başlıyo bi türlü anlamadım bunu. Demekki rolantide çok yakıyo araç ????
  • Belirtilenlere ek olarak;

    Trafikte ileri bakmak gerekir.
    Yani hemen önünüzdeki araca değil de daha da ilerisine.
    Bu sayede önünüzdeki araca ne kadar yaklaşmanız gerektiğini görürsünüz.
    İleride duracakları görüp gaza basmayı bırakırsınız.
    Çünkü muhtemelen önünüzdeki araç hızlanıp öndekilerin dibine girecek ve fren yapacaktır
    Önünüzdekinin hemen dibinden gitmezseniz ve mümkün olan en az miktarda fren yapacak şekilde kullanırsanız az yakarsınız.
  • Özellikle kaliteli markaların sıralı sistem LPG kitlerinde bulunan "CUT OFF" teknolojisi bu noktada çok işe yarıyor. Rölantide bırakılan araç LPG yakmaya devam ediyor. Gazdan ayağınızı tamamen çekerseniz "CUT OFF" özelliği sayesinde motora yakıt gitmesi engelleniyor ve araç neredeyse sıfır tüketimle ilerlemeye devam ediyor. Tatlı inişlerde ve yokuş aşağı giderken çok işe yarayan bir özellik. Yanılmıyorsam aynı teknoloji benzinli-enjektörlü araçlarda mevcut.

    quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    rolantide dururken benim yol bilgisayarındaki yakıt kendi kendine yükselmeye başlıyo bi türlü anlamadım bunu. Demekki rolantide çok yakıyo araç ????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    rolantide dururken benim yol bilgisayarındaki yakıt kendi kendine yükselmeye başlıyo bi türlü anlamadım bunu. Demekki rolantide çok yakıyo araç ????


    Yol bilgisayarının programlanırken hatalı yapılmasından ya da önemsenmemesinden kaynaklanıyor.Araç durduğu için ve benzin tüketimi devam ettiği için yol bilgisayarındaki veri lt/100km fonksiyonunda km=0 olunca sonsuza doğru bir gidiş başlıyor yani lt/100km oluyor.Aslında yol bilgisayarında bunun km 0 olduğunda lt/1saat olması lazım hareket halinde tekrar lt/100km ye çevirmesi lazım.Merak edilecek bi durum değil yani tamamaen hatalı programlamadan kaynaklanıyor mercedes de bile görülen bir hata.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 13 Ekim 2009; 11:58:18 >
  • hava filtreni her 10bin km de değiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DemirAtlı -- 13 Ekim 2009; 16:23:03 >
  • asla vitesi boşa almam.
    yanlış anlaşılmış.
    5. viteste iken ayağımı gazdan çekerim.
    araba yawaşlamaya başlar.
    hızı 4. vitesi isteyecek kadar azaldığında bende vitesi 4 e atarım ve gene ayağımı gazdan çekerim.
    bu şekilde 3 e hatta bazen 2 ye kadar düşerim.
    bunları yaparken daima sağ şeritte yaparım.
    ben herkes gibi hızlı gitmek zorunda değilim.
    asla sol şeridi meşgul etmem,
    sağda ikende arkamdaki sabırsızı hiç dikkate almam
    (gerçi bende, adana da felan akışa kapılmak zorunda olduğum anlar oluyor ama, genellikle kendi stilimde sürmeye çalışırım.)
    ****************************************************************************************************
    benim de aracım 1,3 dizel.
    ve şehirler arası yolda 90 ı geçmem.
    daaaima 2000 devir ve o civarda kullanırım.
    yakıt ortalamam şehirler arası 3,9 u görmüştür.
    genelde 4,2 yada 4,5 felan olur.
    sakin kullanmaya alışırsanız,
    (bir iki kez deneyin, gerçekten sıkıcı değil, aksine çok rahat.)
    ekonomiden ziyade ,çok güvenli bir yolculuk yapmış olacaksınız.
    aracınızın ne kadar az yaktığına hayret edeceksiniz.




  • arkadaşlar çok güzel şeyler yazılmış ekonomi için ama bu yazılanlar bana göre bizim gibi ülkelerde araba kullanmasını bilen insanların azınlıkta olduğu ve kurallara kimsenin uymadığını var sayarsak ekonomik araç kullanmak zor düşünün adam önünde sol şeriti kapatmış 30-50 ile gidiyor bu adama nasıl tahammül edersin gaza basmamak için tabiki sinirlenip gazı kökleyip bu kişinin sağından hızlı bir şekilde geçersin yani zor bu ekonomi işi
  • İşte bende bu yüzden arabayı boşa atmayın dedim rolatide motor yakıt tüketir. Ayrıcada arabayı boşa atmak sadece boş vitese atmak değildir, debriyaja basarsanızda araç boşta olacaktır, bunun için yakıt tüketimi içinde debriyaj kullanımıda önemlidir.(hem yakıt hemde debriyaj balatası ömrü bakımından)
  • ototube program hatası demişsin ama bayır aşağı inerken boştaki araç mı daha fazla yakar, yoksa vitesteki araç mı ? Senin yazdıklarından ben belki yanlış anlamış olabilirim ama senin program hatası dediğine göre boştaki araç daha az yakar demek istiyorsun heralde ben mi yanlış anladım ?
  • Boştaki araç daha fazla yakar , az da olsa.Üstelik daha güvensizdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    şehir içinde, ötede, kırmızı ışık yanıyor.
    ben ayağımı gazdan çekiyorum,
    arabam yawaş yawaş o ışığa doğru ilerliyor.(viteste akıyorum diyelim)
    arkamdaki sürücü beni solluyor,
    ışığa kadar gaza basıyor.
    ışıkta frene köklüyor.
    orda yeşil ışığın yanmasını bekliyor.
    ışıklara kadar gaza basmakla, hem yakıtı haddinden çok yakıyor.
    hemde ışıklarda frene kökleyerek fren balatalarını eskitiyor.
    bense, ışığa doğru uygun viteslerde, giç gaza basmadan ilerlerken, genellikle, ışıklara makul bi mesafe kala yeşil yanıyor.
    ben zaten hareket halinde olduğum için yawaş yawaş gaza basarak ve vites yükselterek, az yakıt harcayarak ilerlemeye dewam ediyorum.
    diğer sürücü, durmuş olan arabasıını kaldırmak için gaza basıyor ve kalkıyor.
    (bilinirki araç en çok kalkışlarda yakıt harcar)
    işte 2 farklı sürücü tipi.
    ben bu durumlarda kendimi çok akıllı ve zeki görüyorum.
    yüzümde hafif bir tebessüm oluşuyor.
    güvenli, ekonomik ve saygılı sürüyorum.
    saygılarımla.



    Bu arkadaşa katılıyorum... kırmızı ışık yandığını göre göre dibine kadar son sürat yaklaşmak ahmaklığın ta kendisi...




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.