Şimdi Ara

BİR ARACIN MİNİMUM YAKIT YAKMASI İÇİN KULLANIM TAVSİYELERİ!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
11.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer


    quote:

    Orijinalden alıntı: donmezozan

    arkadaslar su an bindigim aracta soyle bi sorun var... (baktim burda herkes isin piri bu konuda buraya yazayim dedim)
    opel astra 1.6 benzinli var su an. 2000 model.
    sabahlari ilk calistirdigimda arac rolanti konumda kendi kendine fazladan gaz veriyor gibime geliyo. yani devir sayaci normalde 0,8 de filan olmasi gerekiyor galiba ama bu 1,5 a kadar cikiyor. arac bildigin gaz veriyor kendi kendine.
    3-5 dakika gittikten sonra kendi kendine duzeliyor.
    hatta debriyaj ve gaz ayarina alistigim icin, her sabah araba mecburen bagira bagira kalkiyor.
    sebep nedir acaba. gaz pedali mi takiliyo dicem ama yok.



    otomatik cikle. normal bu her araçta var.


    aynen arkadaşın dediği gibi. her zaman olmaz zaten motor soğuksa olur. ısındıkça ısıya bağlı olarak normal konumuna döner.

    quote:

    Orijinalden alıntı: monodoks

    Boşta aracın daha fazla yakmasının bir açıklaması var mıdır?


    cut-off diye aratın forumdan, bir sürü bilgiye ulaşırsınız bu konuda.


    quote:

    Orijinalden alıntı: emre.s43

    arkadaşlar motor freni kullanın diyor herkes...

    fakat ben şöyle bir şey duydum ve kafama takıldı. onun için pek kullanmıyorum.

    şimdi motor freni yapınca bütün yük şanzıman dişlileri üzerine biniyormuş. motor yavaşlama hareketi gösterirken, tekerler ileri gitme hareketi gösteriyor. bu durumda yük doğal olarak kesişim noktası olan aktarma organı şanzımana biniyor. bunun kötü olduğunu söylediler çünkü şanzıman dişlileri üzerine binen bu negatif kuvvet, zamanla şanzıman dişlilerinin eğrilmesine neden olurmuş. daha sonraları şanzımanda uğultu ve viteslerin zor geçmesi gibi sorunlara yol açarmış.

    ben bunu ustadan duyduktan sonra sürekli ayak freni kullanır oldum. sonuçta şanzıman daha önemli, balata biterse biter değişmesi kolay.

    Sizin fikriniz nedir?



    şanzıman denen meretin içindeki parçaları yapanlar bunları bilmiyor mu? peynirden mi yapmışlar dişlileri hemen eriyecek. ona bakarsanız motor freni yani kompresyonla yavaşlamanın motordaki başka aksamlara da zararı vardır ama güvenlidir. kendi ömrünüz mü daha önemli, parça ömrü mü? bu kadar ince hesap yapmayın, merak etmeyin bu parçalar ona göre dayanıklı üretiliyorlar, o iş bunu söyleyen "usta"ların, söylediği kadar basit değil. otomatik şanzımanlarda her ayağınızı gazdan çektiğinizde vites boşa mı alınıyor sanki? siz motor frenini kullanmaya devam edin...




  • hocam erimez tabiki ama ters kuvvetten dolayı küçük eğrilmeler meydana gelebilir.

    tabiki belirli durumlarda motor freni kullanılır. sonuçta kaza olursa sonuçlar şanzımana verilen zarardan daha ağır olacak. benim bahsettiğim durum dişlilere zarar vermektense fren balatasını yemeyi tercih etmektir. yeterinde frenaj mesafesi varsa motor freni kullanmaya gerek yok diye düşünüyorum. ayrıca boşa almaktan bahsetmedim. boşa kesinlikle almam. sadece vites küçültmeden frene basarım daha sonrada debriyajı kullanırım.

    bu arada motora ne zararları var bahsedersen sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 14 Ekim 2009; 16:17:28 >
  • arkadaşlar peki yakıt istasyonlarının ,peki farkı varmı sizce ?
  • Bence de şanzımana yük vermek sakıncalı bir şey.Bende tiptronik vites var yokuşta kalkarken el freni ile kalkıyorum şanzımana yük binmemesi için.İkisi arasında tercih yapacaksam fren balatasını harcamak şanzımana yük bindirmekten bana daha makul geliyor.
  • Arkadaşlar "maksimum tork devrinde sürmek" ile ilgili bilginiz var mı? Forumda farklı başlıklar altında yakıt ekonomisi tartışılırken genelde "aracın kataloğundan maksimum tork devrini öğrenin ve o devirde sürün en az yakıtı yakarsınız" yazılmış. Bu ifadeyi anlayamıyorum çünkü birçok benzinli aracın maksimum torku 3200 - 4200 arasında bu devirlerde sürmek ise yakıtı fazla yakmak demek. Neden birçok yazıda bu ifade geçiyor? Benim anlayamadığım kısım nedir?
  • max tork min yakıt tüketimi gibi birşey hatırlıyorum sanki bende fiesta dizel var 1750 2500 arası maks. torkunu veriyor motor hep bu civarda kullanmaya çalışıyorum daha az yakıyo sanırım öyle olunca
  • İleriyi görmek, yakın takipten kaçmak tasarrufun en temel yöntemleridir. Başka bir konuda tasarruf anlayışımı yazdım fakat tehlikeli olduğu için tekrar yazmayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    İleriyi görmek, yakın takipten kaçmak tasarrufun en temel yöntemleridir. Başka bir konuda tasarruf anlayışımı yazdım fakat tehlikeli olduğu için tekrar yazmayacağım.

    Evet o yazdığınızı gördüm. Siz de dahil olmak üzere hiçkimseye kesinlikle tavsiye etmiyorum.

    3 kuruş için canınızı tehlikeye atmayın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dekonline
    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    İleriyi görmek, yakın takipten kaçmak tasarrufun en temel yöntemleridir. Başka bir konuda tasarruf anlayışımı yazdım fakat tehlikeli olduğu için tekrar yazmayacağım.

    Evet o yazdığınızı gördüm. Siz de dahil olmak üzere hiçkimseye kesinlikle tavsiye etmiyorum.

    3 kuruş için canınızı tehlikeye atmayın...

    anlamadım ben?
    Yakından takip etmemek, belli bir mesafe bırakmak niye tehlikeli olsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: dekonline
    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    İleriyi görmek, yakın takipten kaçmak tasarrufun en temel yöntemleridir. Başka bir konuda tasarruf anlayışımı yazdım fakat tehlikeli olduğu için tekrar yazmayacağım.

    Evet o yazdığınızı gördüm. Siz de dahil olmak üzere hiçkimseye kesinlikle tavsiye etmiyorum.

    3 kuruş için canınızı tehlikeye atmayın...

    anlamadım ben?
    Yakından takip etmemek, belli bir mesafe bırakmak niye tehlikeli olsun?

    Onlar tehlikeli değil. Bahsettiğim iki hususa dikkat ederseniz fazla tüketime sebep olacak hatalı davranışların büyük kısmını önlersiniz.

    Benim tasarruf amacıyla peygamber vitesinden daha tehlikeli bir yöntemim vardı. Açıkça yazmadığım için yanlış anlaşılma olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey
    Onlar tehlikeli değil. Bahsettiğim iki hususa dikkat ederseniz fazla tüketime sebep olacak hatalı davranışların büyük kısmını önlersiniz.
    Benim tasarruf amacıyla peygamber vitesinden daha tehlikeli bir yöntemim vardı. Açıkça yazmadığım için yanlış anlaşılma olmuş.

    Hımm yanlış anlamışım.

    Ben de uzun uzun kafamda kurup anlamaya çalıştım.
    Acaba çok mesafe bırakırsak, araya girmeye çalışanlar falan mı olur gibisinden ilk fikirler gelmeye başlamıştı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 15 Ekim 2009; 17:23:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey
    Onlar tehlikeli değil. Bahsettiğim iki hususa dikkat ederseniz fazla tüketime sebep olacak hatalı davranışların büyük kısmını önlersiniz.
    Benim tasarruf amacıyla peygamber vitesinden daha tehlikeli bir yöntemim vardı. Açıkça yazmadığım için yanlış anlaşılma olmuş.

    Hımm yanlış anlamışım.

    Ben de uzun uzun kafamda kurup anlamaya çalıştım.
    Acaba çok mesafe bırakırsak, araya girmeye çalışanlar falan mı olur gibisinden ilk fikirler gelmeye başlamıştı

    Sıkışık trafikte araya girmeye çalışanlar olur haliyle. Yeterli mesafe bırakmadığınızda öndeki araç yakındsa frene dokunur, mesafe açılınca gaza yüklenirsiniz. Bu tür hareketler yakıtı artırır veya fren balatalarının ömründen yer. Kendinizi iyi ayarlarsanız gazdan çeker, uygun mesafeyi sağlarsınız.

    En iyi şoför fren kullanmaya şofördür derler. Lisede staj yaparken aynı odayı paylaştığım tekniker Corolla' nın fabrikasyon balatasını 120000kmde değiştirdi fakat balata bitik değildi.




  • BU Konu beni işkillendirdi.. Bizde aracımızı kullanırken motor freni kullanıyoruz.. aşırı Hızlarda elbette kullanmıyoruz.. Ben örneğin 5ten 4e cekerken hafifte fren yapıyorum.. Ama denilenlere göre şanzımana zararı varmış.. Gözümü korkutmadı değil yani..
  • ben şimdiye kadar motor firenini çok kullanmadan kaynaklanan bir arızalanma duymadım,siz duydunuzmu?.yıpransa yıpransa fren balataları yıpranıyor.
  • Ben de işkillendim şimdi.
    Acil durumlar hariç motor freni kullanırım ben de.

    Motor freni zararlı mı, değil mi?

    Vaktiyle "motorun ömrü gidebileceği km değil, çevirebileceği devir kadardır" gibi birşey okumuştum.
    Tam yansıtamadım sanırım ama bunun gibi birşeydi.

    Acaba gaz verilerek yaptığı devirden mi, her türlü devirden mi bahsediliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legendboxer

    ya birde bişey duydum saçma olabilir ama yinede yazıcam.
    Ben sürekli farlar açık gidiyorum bunun etkisinin olacağını söylüyolar özellikle sis farları için böyle bişey varmıdır sizce ?

    Farlar ve sis farları yaklaşık 100 km de 0.2, 0.3 litre artırır. Benim tavsiyem gaza çok az basın ve benzinli için 2300,2400 devir civarında vites büyütün. 15 günde bir lastikleri şişirin. Ben böyle şehir içi 6.2 e kadar indirdim.
  • Işıklara bende çok dikkat ederim.Bazen yarım km uzaktaki ışığı görüp ona göre hız ayarlaması yaptığım olur.Ama kaç kere denk geldim 50-100 mt sonra kırmızı ışık yanıyor haliyle gazdan çekip arabayı kendi halinde yavaşlamaya bırakıyorum.Hemen arkada birtane kalın doğrama bitiyor sellektör,korna vs... İnip sopayla dalasım geliyor adama,sanki keyfimizden yavaşlıyoruz koskoca yolun ortasında.Adamlar arabayı şoför gibi değilde İbrahim Üzülmez'in top sürmesi gibi kullanıyorlar,gözler yerde olunca kırmızı ışığı nasıl görsün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuşburnu -- 15 Ekim 2009; 21:49:17 >
  • bildiğim kadarıyla ters yöndeki rüzgar , yolun asfalt durumu vede yağmurlu ıslak zeminde aracın yakıt sarfiyatını olumsuz yönde etkiliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumpas -- 17 Ekim 2009; 10:15:38 >
  • Far ve sis farlarının 100km'de yaklasık senin verdiğin değerlerde olacagını zannetmiyorum verdiğin değerler bana yüksek geldi açıkçası. Benzinli araç için 2300-2400 civarında vites büyütmek demişsin bana biraz az geldi. Neden dersen vites arttırırken zaten araç 500 devir civarında düşüş gösterecek oda 1800-1900 devir demek. Sence araç daha çok yakmaz mı? araç devirini alamayacak çünkü... 15 günde bir lastikleri kontrol meselesi ise güzel. Bu söLediklerim eleştiri amaçlı değildir benim kendi fikrimdir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fidipaLdy -- 20 Ekim 2009; 4:11:36 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.